Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2015, 23:04   #151
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De clou ontgaat je. Zoals gezegd gaat de daadwerkelijke verlichte ervan uit dat hij in gesprek is met een andere verlichte. Hij ziet namelijk in alles en iedereen alleen zichzelf. Alleen mensen die dat nog niet onderzocht hebben weten dat niet. En alleen daar (bij die mensen, die nog door ego behept zijn), kan een dergelijk idee vorm vatten.
Maar hoe weet je dat allemaal? Ben jij dan ook al verlicht?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:05   #152
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kijk daar kunnen we wat mee. Verbaasd mij niet dat mannen op leeftijd allemaal problemen met de prostaat krijgen en de stoere pisstraal steeds meer overeenkomst gaat vertonen met een lekkende kraan.
"6.3.3. Prostaatklachten. Heb je deze klachten, dan heb je over het hoofd gezien dat zich een aantal verkeerde meningen in je bewustzijn genesteld hebben. Hier staan geloof aan falen en angst voor het oud worden of opgeven van belangrijke levensdoelen op de achtergrond van het symptoom. Met je 'gekanker' schuif je vaak de schuld op anderen. Ook kunnen er innerlijke seksuele druk en onbewuste seksuele schuldgevoelens achter zitten. Accepteer je mannelijke, scheppende kracht op alle gebieden van het leven, dan is ook seks weer een onvertroebeld genoegen."
WiNk

Misschien moet Laurens is als voorwaarde tot deelname aan dit forum een medisch dossier opvragen van de forumleden!
Ziekte maakt eerlijk.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:06   #153
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Lol
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:11   #154
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De clou ontgaat je. Zoals gezegd gaat de daadwerkelijke verlichte ervan uit dat hij in gesprek is met een andere verlichte. Hij ziet namelijk in alles en iedereen alleen zichzelf. Alleen mensen die dat nog niet onderzocht hebben weten dat niet. En alleen daar (bij die mensen, die nog door ego behept zijn), kan een dergelijk idee vorm vatten.
Wat ik bedoel te zeggen Theo is het volgende: wat zelfonderzoek betreft ben je op jezelf aangewezen. Je bent je eigen autoriteit op dat gebied. Een ander kan je niet helpen en jij kunt een ander niet helpen. Het enige dat gedaan kan worden is steeds opnieuw in de goede richting wijzen, namelijk die van jezelf. En als dat eenmaal gezien en geweten is, hoe passen die geheimen van jou daar dan in? Waarom zou je voor jezelf nog geheimen hebben? Of een ander ergens tegen in bescherming nemen? Of hechten aan fatsoensnormen? Je bent gewoon onvervalst jezelf. Onder alle omstandigheden.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:13   #155
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maar hoe weet je dat allemaal? Ben jij dan ook al verlicht?
Ik weet alles wat er te weten valt en wat ik niet weet weet ik niet. Noem het verlicht.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:15   #156
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup: Wat zei je? "Komt dat mooi uit, want ik ben een hond van een vent?"
Dat ik hondstrouw ben als ik kies voor een vrouw heb ik wel gezegd.
Dat ik een hap-grage pitbull ben eens respectloos behandeld heb ik waarschijnlijk gedacht. Daarom kreeg ze na 14 dagen, ook al was ze nog stapelverliefd toen, al een blaasontsteking denk ik.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:16   #157
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
"6.3.3. Prostaatklachten. Heb je deze klachten, dan heb je over het hoofd gezien dat zich een aantal verkeerde meningen in je bewustzijn genesteld hebben. Hier staan geloof aan falen en angst voor het oud worden of opgeven van belangrijke levensdoelen op de achtergrond van het symptoom. Met je 'gekanker' schuif je vaak de schuld op anderen. Ook kunnen er innerlijke seksuele druk en onbewuste seksuele schuldgevoelens achter zitten. Accepteer je mannelijke, scheppende kracht op alle gebieden van het leven, dan is ook seks weer een onvertroebeld genoegen."
WiNk

Misschien moet Laurens is als voorwaarde tot deelname aan dit forum een medisch dossier opvragen van de forumleden!
Ziekte maakt eerlijk.
Ja, zijn er nog mensen hier die ergens last van hebben? Diarree is hier ook veel voorkomend.....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:18   #158
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dat ik hondstrouw ben als ik kies voor een vrouw heb ik wel gezegd.
Dat ik een hap-grage pitbull ben eens respectloos behandeld heb ik waarschijnlijk gedacht. Daarom kreeg ze na 14 dagen, ook al was ze nog stapelverliefd toen, al een blaasontsteking denk ik.
Ik denk dat dat een andere oorzaak had. Veelvuldige seks kan ook nogal eens tot blaasontsteking leiden.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:20   #159
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

@Pup, wist je trouwens dat Werner er ook weer is? Opereert tegenwoordig onder de naam Sancho.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:22   #160
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup, wist je trouwens dat Werner er ook weer is? Opereert tegenwoordig onder de naam Sancho.
Nou dan kun je er donder op zeggen dat Vagebond ook nooit ver weg is et voila....heerlijk dat het leven hier zo voorspelbaar en overzichtelijk is.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.