Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2012, 14:08   #151
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
'Er zijn' is niet de smaak van feesten proeven h?.
Maar het moet niet. De dwangbuizen hangen in de kast. Daarvoor moet je dus niet bedacht uitkijken.
Looro, ik ben al geheel voldaan en dat heeft niets met de smaak van feesten proeven van doen.

Die 'voldaanheid' is onze basis en dan spreek je niet meer over 'feesten proeven'.

Die behoefte is er niet, dat zo ervaren is er niet.

Alles is voor mij 1 pot nat, ik wordt nergens meer blij of gelukkig van of krijg ergens een warm gevoel bij en meer van die onzin.

Dat ik nu niet in mijn blote reet op balkon ga staan (tis hier een graad of 17 vermoed ik) is wat anders dan 1 pot nat.

Ik hoef niets te doen om me prettig te voelen, dat speelt gewoon niet meer.

Het leven is voor mij 1 groot feest om in egotermen te spreken.

Daar is geen voorwaarde voor nodig.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:09   #152
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
In de tijd dat ik zoekende was
Deze verstarde houding maakt mijn zien mistig en mistroostig. Mijn geboorte is mijn lidmaatschap en ik heb er niets voor moeten geven.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:14   #153
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als je de klassieken "volgt" is er in elk geval geen sprake van grondig en gedegen ZELFonderzoek. En als je niets kunt zien is er van inzicht ook geen sprake. Kortom, zoek het lekker uit Renoir. Ik heb genoeg van je grillige buien. De ballen!
Dat wat betreft de klassieken is allemaal al eens uitgelegd in een draadje dat ging over neoadvaita. Het bewaakt de 'werkzame' zuiverheid er van.

Je kletst er maar weer betweterig op los niet gehinderd door enige kennis.

Kortom de klassieken zijn uitgedokterd als zijnde de methode met het enige werkzame effect om je op weg te helpen je (wat ze ook wel eens noemen) 'ware aard' te ontdekken.

Ja het is je niet te doen om te weten te komen 'wat' je bent, je hebt er het doorzettingsvermogen ook niet voor als het aangenaam en gezellig moet zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:14   #154
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je hebt je gedachtengang Rob die je volgt en die van mij moet daar, zo lijkt het, als een tweede naast liggen om je trein op te kunnen laten rijden.

Als je denkt dat ik op zoek ben naar klonen van mij zelf die hier hetzelfde komen kraaien, volg je je eigen gedachtenspoor, het is niet wat ik ooit heb aangegeven mijn bedoeling te zijn.
Dat eerste is nu net precies wat ik je omgekeerd evenredig probeer duidelijk te maken.

Ik weet dat je niet op zoek bent naar klonen. Maar je bent teleurgesteld over de resultaten van je inspanningen. Vergeet het resultaat en kijk eens naar je inspanningen. Op het resultaat heb je geen enkele invloed en volgend mij is het rendement hoger dan je nu geneigd bent te denken.

Ik ken geen beter forum dan dit. Bij Nathan komt geen mens en bij mevrouw wordt je er afgekickt als je iets zegt wat mevrouw onwelgevallig is. Dit is een open forum, waar iedereen kan deelnemen zoals ie is, en dat zijn 2 belangrijke voorwaarden om de doelstelling die je voor ogen hebt te laten plaatsvinden.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:15   #155
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Deze verstarde houding maakt mijn zien mistig en mistroostig. Mijn geboorte is mijn lidmaatschap en ik heb er niets voor moeten geven.
Jouw zien, ziet een verstarde houding en maakt je zien mistig en mistroostig.

Het zien is een ander zien, toch.

Lieverd, jij bent nooit geboren en tis al zeker niet; jouw geboorte.

Wat een geouwehoer weer Aart.

Dat zie je weer juist.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:16   #156
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat wat betreft de klassieken is allemaal al eens uitgelegd in een draadje dat ging over neoadvaita. Het bewaakt de 'werkzame' zuiverheid er van.

Je kletst er maar weer betweterig op los niet gehinderd door enige kennis.

Kortom de klassieken zijn uitgedokterd als zijnde de methode met het enige werkzame effect om je op weg te helpen je (wat ze ook wel eens noemen) 'ware aard' te ontdekken.

Ja het is je niet te doen om te weten te komen 'wat' je bent, je hebt er het doorzettingsvermogen ook niet voor als het aangenaam en gezellig moet zijn.
Bla, bla, bla, bla.....ga iemand anders zitten vervelen joh! Ik heb inderdaad geen interesse.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:16   #157
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Open plekken wil ik zien, ik wil bot zien, een ik wil niet meer, een ik kan niet meer, een dit kan niet de werkelijkheid zijn zoals ik die ervaar.

Pijn, een schreeuw, een met de rug tegen de muur, zelfmoord neigingen, een tot de conclusie komen; ik doe wat fout, ik zit mezelf in de weg, ik zit in mijn hoofd, hier klopt iets niet.

Niet dat gezappige; oh alles is wel goed, ik heb het wel naar mijn zin, het menselijke leven is nu eenmaal zo, het recht praten wat krom is, het leven vanuit die comfortzone.

Ja, dat DENKEN, hardnekkige shit hoor en zo beperkend en dat nog als normaal/prettig ervaren ook.

Ware zoekers, die maar 1 ding voor ogen hebben, 1 drive hebben; 'ik wil weten hoe het zit', die zichzelf binnenste buiten keren tot er niets overblijft, ja waar vind je die nog.
Ik was er en jij, wie weet zijn er meer ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:17   #158
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat wat betreft de klassieken is allemaal al eens uitgelegd in een draadje dat ging over neoadvaita. Het bewaakt de 'werkzame' zuiverheid er van.

Je kletst er maar weer betweterig op los niet gehinderd door enige kennis.

Kortom de klassieken zijn uitgedokterd als zijnde de methode met het enige werkzame effect om je op weg te helpen je (wat ze ook wel eens noemen) 'ware aard' te ontdekken.

Ja het is je niet te doen om te weten te komen 'wat' je bent, je hebt er het doorzettingsvermogen ook niet voor als het aangenaam en gezellig moet zijn.
Volgens mij staat er ergens een 'r' te veel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:17   #159
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bla, bla, bla, bla.....ga iemand anders zitten vervelen joh! Ik heb inderdaad geen interesse.
Zoals gezegd het ontbreekt je aan motivatie, je wilt helemaal niet weten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:18   #160
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bla, bla, bla, bla.....ga iemand anders zitten vervelen joh! Ik heb inderdaad geen interesse.
Nadje, wat zoek, doe jij hier op het forum?
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.