Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Ramana
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ramana Ook wel de grootste wijze van de twintigste eeuw genoemd leefde in India van 1879-1950.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 October 2011, 19:56   #151
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zie veel overeenkomst tussen jou en Madelief. Op het Remon forum heb ik veel energie gestoken haar het onpersoonlijk spiegelen te verduidelijken maar ze kon haar geloof niet afleggen.

Bij jou is het eveneens een kwestie van niet geloven dat dat kan.
Bedankt voor het compliment, ik zie veel prachtige eigenschappen bij Madelief waarin ik mezelf ook in herken, en het doet me goed om dat te zien. Haar moed en haar doorzettingsvermogen inspireren mij.

Laatst zei je dat ik je aan ReaLyme deed denken. Zie je veel overeenkomsten tussen Madelief en ReaLyme ook?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:05   #152
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je gaat er kennelijk vanuit dat de spiegel zijn 'eigen frame' mee terug spiegelt, er zijn echter onpersoonlijke spiegels die niets vanuit de eigen perceptie mee terug spiegelen.
Uiteindelijk is het naar mijn idee niet de vraag wat een gegeven spiegel over de ander zegt, maar wat die spiegel jou zelf kan vertellen. Of er iets meegespiegeld is van de ander is de verantwoordelijkheid van de ander. Enige eigen verantwoordelijkheid is naar mijn idee in de spiegel te kijken wat deze over jou zelf vertelt. Los van de ander vertelt het in mijn ervaring altijd ook iets over jezelf.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:23   #153
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Uiteindelijk is het naar mijn idee niet de vraag wat een gegeven spiegel over de ander zegt, maar wat die spiegel jou zelf kan vertellen. Of er iets meegespiegeld is van de ander is de verantwoordelijkheid van de ander. Enige eigen verantwoordelijkheid is naar mijn idee in de spiegel te kijken wat deze over jou zelf vertelt. Los van de ander vertelt het in mijn ervaring altijd ook iets over jezelf.
Dat idee deel ik niet omdat dat spiegelen mij persoonlijk niets zegt.
Het spiegelen kan alleen maar verantwoord gebeuren wanneer je er tussenuit verdwenen bent. Het is uitermate verwarrend de ander zijn spiegelen vergezeld te laten gaan van jouw bagger. Daardoor onstaat verwarring wat bij wie hoort en is het positieve effect geheel verdwenen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:49   #154
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bedankt voor het compliment, ik zie veel prachtige eigenschappen bij Madelief waarin ik mezelf ook in herken, en het doet me goed om dat te zien. Haar moed en haar doorzettingsvermogen inspireren mij.

Laatst zei je dat ik je aan ReaLyme deed denken. Zie je veel overeenkomsten tussen Madelief en ReaLyme ook?
Bedankt, ik zeg net tegen m'n vriendin dat het zo heerlijk knus is zo met die open haard aan. Ik moet alleen nog benzine tanken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:50   #155
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Bedankt, ik zeg net tegen m'n vriendin dat het zo heerlijk knus is zo met die open haard aan. Ik moet alleen nog benzine tanken.
Niet te veel benzine op het vuur gooien..(knus is goed, gun ik het je van harte)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:52   #156
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat idee deel ik niet omdat dat spiegelen mij persoonlijk niets zegt.
Het spiegelen kan alleen maar verantwoord gebeuren wanneer je er tussenuit verdwenen bent. Het is uitermate verwarrend de ander zijn spiegelen vergezeld te laten gaan van jouw bagger. Daardoor onstaat verwarring wat bij wie hoort en is het positieve effect geheel verdwenen.
Natuurlijk is een zuivere spiegel het meest effectief.
Er wordt enkel te gemakkelijk naar mijn idee verwezen als dat de onprettige spiegel die je krijgt, projectie van de ander zou zijn.
Als jij zegt, dat jij onpersoonlijk kan spiegelen kan ik dat enkel van je aannemen. Het zijn jouw woorden.
Welke spiegel ik ook krijg, enige wat ik naar mijn idee kan doen, is erin kijken en kijken wat ik er op dat moment in mijn proces mee kan.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:53   #157
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Niet te veel benzine op het vuur gooien..(knus is goed, gun ik het je van harte)
Oh leuk, ik heb ook m'n zakdoek al vol gesnottert bij het journaal. Is bij jou het ijs ook al gebroken ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 20:55   #158
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Oh leuk, ik heb ook m'n zakdoek al vol gesnottert bij het journaal. Is bij jou het ijs ook al gebroken ?
nooit gebeurd, ben altijd alert en voorzichtig
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 21:02   #159
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Natuurlijk is een zuivere spiegel het meest effectief.
Er wordt enkel te gemakkelijk naar mijn idee verwezen als dat de onprettige spiegel die je krijgt, projectie van de ander zou zijn.
Als jij zegt, dat jij onpersoonlijk kan spiegelen kan ik dat enkel van je aannemen. Het zijn jouw woorden.
Welke spiegel ik ook krijg, enige wat ik naar mijn idee kan doen, is erin kijken en kijken wat ik er op dat moment in mijn proces mee kan.
Wanneer je al schrijft dat je er in 'jouw' proces iets mee kan ben je al bezig met de opbouw van de 'wie' en niet bezig met onderzoek naar 'wat' je bent.

Het vinden en krijgen van voordeel, een handigheidje, persoonlijk gewin is niet bevorderlijk om ooit zuiver te kunnen spiegelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2011, 21:04   #160
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
nooit gebeurd, ben altijd alert en voorzichtig
Dat is ook een optie om je geloof niet te hoeven afleggen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over traag Nadje Forum; regels, vragen, idee 15 2 April 2014 09:10
Vraag aan Gargamel Mihaela Forum; regels, vragen, idee 2 30 July 2012 17:35
Technische vraag: plaatjes Nathan Forum; regels, vragen, idee 6 6 May 2010 20:21


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.