Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 December 2012, 01:00   #151
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Ulla, ik merk dat ik me een beetje ongemakkelijk voel bij je compliment. Laatst had je ook zo een reactie, met hartjes, wat ik warm en lief vond, maar voelde me ongemakkelijk bij, wist niet wat ik op terug te zeggen.
Het komt op mij over alsof jij graag mij wilt laten voelen dat je me mag. Het kan mogelijk zijn dat ik volledig naast zit met mijn indruk, maar ik wilde hoe dan ook mijn beleving hierbij delen.

Als ik met iemand een soort ruzie heb, of een soort conflict situatie hier op het forum, ga ik volledig in op.
Als het conflict achter de rug is, is het voor mij ook echt volledig achter de rug, en ga ik de volgende keer, als de gelegenheid zich weer voordoet, weer helemaal opnieuw aan met de persoon, alsof het een nieuw gesprek is, en een nieuw persoon voor mij.
Zeker heb ik er een beeld bij, daar ben ik nog niet los van, maar zo ver als ik kan tracht ik om een nieuwe kans te geven, en sta mezelf toe om het gesprek in zijn uniekheid te laten zijn, en mijn beelden omtrent de persoon los te laten.
Dus wat mij betreft hoef jij je niet naar mijn beeld te schikken, en als jij ongemak naar mij toe voelt, zou dat dus niets met mij te maken hebben, gezien het feit dat ik jou als iemand zie die ik niet ken, zoals de rest van de mensen hier op het forum.
Ik ken niemand hier.
Ik sta open voor ieder persoon hier voor een gesprek waaruit ik alleen maar mezelf kan ontmoeten in de ander.

Wat ik wilde zeggen, eigenlijk voel ik me een beetje ongemakkelijk bij je compliment. Mijn ongemak is de mijne uiteraard.

Alsnog bedankt voor je compliment en het hartje dat je laatst erbij voegde.

Fijne Kerstdagen Ulla, en fijne dagen het hele jaar door, en je hele leven wat mij betreft, waarom zou ik je dan eigenlijk alleen maar met Kerst Fijn wensen?

Menen iets terugzeggen is ook zoiets waar ik zelf soms tegen aanloop.
Weet niet of je het zo ook bedoelt, maar ook dat geeft mij herkenning. We menen soms dingen te moeten, en ik voel dan dat het zo makkelijk nog niet is iets een compliment of ook gewoon de herkenning ook gewoon te laten zijn. In die zin herken ik ook het ongemakkelijke gevoel, maar zoals ik je lees weer op een andere manier. Voor mijn gevoel zit dat gewoon tussen onze oren.

Wat je schreef, voelde als een soort herkenning. En mooi geschreven, treffend. Vooral je laatste zin vond ik mooi. Mits je hart open gaat komt de pijn ( die er al dan niet nog zit) mee. Zo waar. Vandaar de hartjes. Wens je ook fijne feestdagen en wat je zegt wat mij betreft geldt dat voor altijd!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 09:28   #152
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boinkieval Bekijk bericht
Ik trek het me niet aan hoor

......................................

Als ik nu probeer mezelf iets te laten begrijpen/voelen, ipv die ander, dan ben ik denk ik op een volwassen manier bezig,...
Dan lijkt me de vraag: wat is het dat je je niet aan trekt?

M.a.w. welke kwestie is er in jouw beleving die je je niet aan hoeft te trekken?

P.s. ik ga hier nu enkel mee met jouw intentie.
Die van mij is die niet - daarmee iets van mezelf te hebben laten zien - want ik heb er helemaal geen.
Een intentie bedenken is mij gewoon teveel. Pffff. moet er weer een intentie bedacht worden!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 10:03   #153
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Voor hetzelfde geld had er door jouw (dank aan hoe heet tie ook al weer)
woorden een shift bij mij plaats kunnen vinden
Piet Bambergen.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 10:08   #154
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
P.s. ik ga hier nu enkel mee met jouw intentie.
Die van mij is die niet - daarmee iets van mezelf te hebben laten zien - want ik heb er helemaal geen.
Een intentie bedenken is mij gewoon teveel. Pffff. moet er weer een intentie bedacht worden!
Poeh poeh, wat een flauwekul weer dat van dat geen intentie hebben. Natuurlijk heb je wel een intentie Ogenblik-sem!!! Een intentie die je naar alle waarschijnlijkheid in het volle zicht, zonder het van jezelf in de gaten te hebben, voor jezelf verstopt hebt daarmee iets van jezelf te hebben laten zien, hahahaha.

Nee ik ga je niet helpen.....je mag er zelf achter zien te komen WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 10:21   #155
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

..een wijze opmerking van een wijs iemand:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boinkieval Bekijk bericht
ik denk dat zelfkennis en bewustwording ook inhoud dat je begrijpt waarom je soms maar wil blijven doordringen tot een ander, en het maar niet lukt voor je gevoel.

Dat is denk ik het heel oude gevoel van niet begrepen en gezien worden, de één blijft maar proberen en de ander blijft het maar pareren en terugkoppelen zonder iets echts van zichzelf te laten zien.
Als ik nu probeer mezelf iets te laten begrijpen/voelen, ipv die ander, dan ben ik denk ik op een volwassen manier bezig,...
Maar ja...dat moet dan nog maar zo gebeuren, toch?
Je ziet dat er niemand is die dat (ook daadwerkelijk) 'doet'
Het blijft maar terugkoppelen en pareren.

Kijk maar, meer hoef je niet te doen.
It all just happens.

En zelfs dat kijken 'just happens.'
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 10:21   #156
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boinkieval Bekijk bericht
Die andere manier is vanuit het verloren kindzijn denk ik, en zo nu en dan en soms wat vaker val ik daar wel in terug.
Er doorheen en zien dat het niet nu is helpt me dan wel.
Hoe werkt dat dan dat zien dat het niet nu is terwijl je terug gevallen bent. Ik bedoel wanneer je in staat bent te zien dat het niet nu is zit je dan überhaupt wel in een terugval?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 11:02   #157
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe werkt dat dan dat zien dat het niet nu is terwijl je terug gevallen bent. Ik bedoel wanneer je in staat bent te zien dat het niet nu is zit je dan überhaupt wel in een terugval?
Qesty van kunnen kijken of overtuigd zijn.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 11:18   #158
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Of: achtergronds kunnen blijven of afgevoerd worden.

Wijds of vernauwd.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 11:23   #159
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Qesty van kunnen kijken of overtuigd zijn.
Ik wik niet lullig doen hoor Mars maar bovenstaande is geen antwoord op de vraag, wat jij aandraagt is slechts een kwestie van een herhaling van wat boinkieval al vertelde.

Ff wat verder kijken dus?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 11:28   #160
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik wik niet lullig doen hoor Mars maar bovenstaande is geen antwoord op de vraag, wat jij aandraagt is slechts een kwestie van een herhaling van wat boinkieval al vertelde.

Ff wat verder kijken dus?
Pardon, waarschijnlijk begrijp ik je vraag niet goed, waardoor ik krapziend blijf.
Als je t niet erg vind ben ik wel nieuwsgierig naar een uitleg van je vraag.
Mars is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorbij de spiegel marie Beginnend zelfonderzoek 13 29 August 2021 17:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.