Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 February 2018, 15:08   #151
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Katerie: ...En is de doorbraak bij je aannames blijven steken?
Ja, ik neem nog steeds aan dat er ogenschijnlijk wat geschreven wordt op dit forum zoals door Ben / Guido bijvoorbeeld, dewelke nog steeds een attractie is waarop ik reageer..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
@Dorje:...
M.a.w. Als het 'toneel' werkelijk verdwijnt verdwijnt ook het publiek en daarmee de attractie die de spreker/verteller is.
Als het Werkelijk een realisatie is 'Wat te zijn.. dan komt het niet eens meer bij je op om op een stoel te gaan zitten en toehoorders te vertellen hoe het een en ander binnen aandacht een constatering kan zijn, alwaar het deze materie betreft.
Maar het komt nog wel bij je op om voor je computer te gaan zitten en te gaan schrijven op een forum over hoe deze materie in elkaar zit!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Volstrekte anonimiteit is al wat blijft.
Inderdaad, in volledige anonimiteit...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 February 2018, 07:38   #152
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Maar het komt nog wel bij je op om voor je computer te gaan zitten en te gaan schrijven op een forum over hoe deze materie in elkaar zit!




Er is een verschil tussen in een positie verkeren om iets aan te reiken en een positie creëren om iets aan te wijzen.
Guido is offline  
Oud 19 February 2018, 18:26   #153
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Er is een verschil tussen in een positie verkeren om iets aan te reiken en een positie creëren om iets aan te wijzen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met deze zin en je afbeeldingen, dus ik gok maar dat je bedoeld dat er lieden als Iona en Ulla naar dit forum komen met open hand en dus de wens hebben om begeleidt te worden in gedegen zelfonderzoek volgens Laurens' jargon of aanwijzingen aangereikt willen krijgen in jouw jargon.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 February 2018, 19:14   #154
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik weet niet precies wat je bedoelt met deze zin en je afbeeldingen, dus ik gok maar dat je bedoeld dat ....
Katerie in een notendop(...)
Guido is offline  
Oud 19 February 2018, 19:40   #155
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Katerie in een notendop(...)
Ik kan het ook niet helpen dat ik niet meer verstand heb gekregen van moeder natuur.
Om gedegen zelfonderzoek te doen en af te ronden, ego te doorzien, onmiddelijkheid te verwerken als van ander begin zonder voorwaarden en zo van die spirituele zaken moet men een heel hoog IQ hebben is mijn bevinding.
Zie topic ooit door mij gestart > gedegen zelfonderzoek enkel met hoog IQ?(topic link)
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 February 2018, 20:31   #156
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Katerie in een notendop(...)
Zeg nou zelf Guido,
welke kater kan nou nog aan onderstaande aan uit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziener Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het afronden van gedegen zelfonderzoek is 'doorzien van ego'. Dat is alles wat in taal daarvan gecommuniceerd wordt. Er is op 'doorpakken' gewezen om te vermijden wat er in de quote gebeurt: het terugkoppelen naar een onderwerp.
Het afronden van gedegen onderzoek is de wijze van zien. Ego kan niet doorzien worden vanwege de denkbeeldigheid er van. Zou de mens Nowee ego doorzien dan zou denkbeeldigheid in denkbeeldigheid ontstaan.
Ik krijg er kop noch staart aan.
Moet ik, men, nou ego doorzien of niet?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 9 March 2018, 17:26   #157
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard Maries gedachtenwereld

Het forum noemt nog altijd Maries gedachtenwereld en dus mag ik hier ongevraagd mijn eigen meningen, gedachten weergeven.

Achterom kijkend blijf ik erbij dat de verkeerde werking, de verkeerde zienswijze op en over het verstand alle problemen met zich meebrengen die ons vervreemden en blijven vervreemden van het echte leven, het echte zijn, van onze echte natuur.
Dus alle verstandelijk gezever over waarheidsvinding via het verstand loopt dan ook altijd uit op nog meer gezever, nog meer ditjes en datjes, nog meer mijn gelijk tegen het uwen, nog meer ik weet en jij weet niet of ik zie in en jij niet want aangekomenen erkennen elkaar...

Het leven moet inderdaad direct geleefd, ervaren worden... Het verstand kan later komen om te analyseren, maar nooit vooraf en zeker nooit als "verstandig" vervangingsmiddel van het echte leven. Want het verstand staat nergens wat het echte zijn betreft en zal geen stap verder geraken als het zichzelf wil blijven oproepen en voorstellen als een meester die het niet is; het verstand kan enkel schijn, bedrog, zelfbedrog voortbrengen...

Maar het verstand kan wel een enorm goed instrument, hulpmiddel, werkmiddel worden dat de mensheid, eens zichzelf teruggevonden, reuzesprongen in zijn ontwikkeling kan vooruit stuwen.

Maar het blijkt nu eenmaal dat op een forum waar we over waarheidsvinding spreken we koudwatervrees blijken te hebben om echt in die waarheidswereld af te dalen en zelf zij die zich hier als 'aangekomen' afficheren zich strak vasthouden aan hun statuut en als de dood zijn om hun verstandelijk aangekomen zijn te doorbreken uit vrees om gezien te worden als vervallen in het oude stramien van ja/neen... verstandelijk opgebouwde schema's...

Dit is opnieuw een uitnodiging aan durvers om uit vaste tramiens, die al eeuwenlang hun onkunde bewezen hebben, te treden...
Iedereen doet met de uitnodiging wat hij wil...
marie is offline  
Oud 9 March 2018, 18:42   #158
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard percepties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het forum noemt nog altijd Maries gedachtenwereld..
Freudiaanse verspreking?
Het forum noemt waarheidvinding...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
en dus mag ik hier ongevraagd mijn eigen meningen, gedachten weergeven.
natuurlijk mag jij dat, doen we allemaal en nog wel gratis ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
alle verstandelijk gezever over waarheidsvinding via het verstand loopt dan ook altijd uit op nog meer gezever, nog meer ditjes en datjes, nog meer mijn gelijk tegen het uwen, nog meer ik weet en jij weet niet of ik zie in en jij niet want aangekomenen erkennen elkaar...
ja, zo gaat dat nou éénmaal hé, de mens heeft percepties. Ik schreef vandaag nog over de eeuwige discussies tussen intuïtievelingen en zieners in een ander topic. Zie los bericht (link). Ze geraken het maar niet met elkaar eens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het leven moet inderdaad direct geleefd, ervaren worden...
Nee, het leven moet niks.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dit is opnieuw een uitnodiging aan durvers om uit vaste tramiens, die al eeuwenlang hun onkunde bewezen hebben, te treden...
Oh ja, Nowee schrijft / schreef ook 'durf te weten!' in zijn onderschrift, maar toch is hij het niet met jou eens, vind hij dat jij een kruistocht tegen het verstand voert.
Zie post van 29-11-'17...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@marie: Jouw kruistocht tegen het dominante verstand is bekend.
En ik vind ook dat marie dat doet.
@marie: Bijzonder toch al die percepties nietwaar.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 10 March 2018 om 00:06.
katerie is offline  
Oud 10 March 2018, 17:18   #159
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nee, het leven moet niks.
Het leven moet inderdaad niets, maar jij, wij allemaal moeten het wel, willens, nillens leven.

Citaat:
Oh ja, Nowee schrijft / schreef ook 'durf te weten!' in zijn onderschrift, maar toch is hij het niet met jou eens, vind hij dat jij een kruistocht tegen het verstand voert.
Zie post van 29-11-'17...

En ik vind ook dat marie dat doet.
Ik voer inderdaad een kruistocht tegen het verstand als heerser en dat we van een kruistocht kunnen en mogen spreken is niet o.w.v. van wat ik zeg maar wel o.w.v. de diep ingezworen heerserwerking van het verstand in de mensen... In hoeverre we het verstand zelf schuldig kunnen maken van dat verkeerd gebruik is een ander paar mouwen... Het blijkt echter aardsmoeilijk voor de meeste onder ons om die verkeerde werking ongedaan te maken en juist weer omdat we enkel op ons verstand steunen om dat wel, niet, te achterhalen.
Het verstand als werktuig in de evolutie van de mens is echter van onschatbare waarde... Dus ik versmaad het verstand niet; ik zeg alleen dat het moet gebruikt worden op de manier en waarvoor het dient.

Citaat:
@marie: Bijzonder toch al die percepties nietwaar.
Als je het over de verstandelijke percepties hebt... allemaal niets ter zake doende en totaal waardeloos tegenover het echte leven, het echte zijn...
marie is offline  
Oud 10 March 2018, 21:51   #160
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het leven moet inderdaad niets, maar jij, wij allemaal moeten het wel, willens, nillens leven.
Nee, wij moeten het leven niet leven, zelfs niet ademen, dat gebeurt vanzelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als je het over de verstandelijke percepties hebt...
percepties zijn altijd verstandelijk, andere dan verstandelijke percepties zijn er niet.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.