Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 October 2011, 14:59   #151
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als je in staat zou zijn om door mijn ogen naar jezelf te kijken, dan zou niet alleen de lust om jezelf af te ranselen je ontnomen worden, maar dan zou tevens de lust om je op je omgeving af te reageren als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het zou zelfs het begin van een helende compassie met jezelf en met jezelf in relatie tot je omgeving kunnen zijn.
Beste Rob, wanneer ik door jou ogen meekijk zie ik vooral iemand waar je medelijden mee zou moeten hebben vanwege het gebrek aan, wat mij nu zo even te binnen schiet, zelfreflectie/zelfinzicht, waanzinnigheid, van de pot gerukt en nog meer van dat soort van onzaligheden of zo iets. Je gaat toch hoop ik niet ontkennen dat jij dat soort van zaken, met regelmaat van de klok, op een minder positieve manier bedoelt niet zou hebben laten zien.

Jou beeld, zo laat je de regelmatig blijken, van mij is niet zo positief als jij nu wilt doen voorkomen cq evt zou wensen voor jezelf.

Met andere woorden ga een ander voor de gek houden ipv mijn persoon, met excuses en,

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 15:17   #152
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Beste Rob, wanneer ik door jou ogen meekijk zie ik vooral iemand waar je medelijden mee zou moeten hebben vanwege het gebrek aan, wat mij nu zo even te binnen schiet, zelfreflectie/zelfinzicht, waanzinnigheid, van de pot gerukt en nog meer van dat soort van onzaligheden of zo iets. Je gaat toch hoop ik niet ontkennen dat jij dat soort van zaken, met regelmaat van de klok, op een minder positieve manier bedoelt niet zou hebben laten zien.

Jou beeld, zo laat je de regelmatig blijken, van mij is niet zo positief als jij nu wilt doen voorkomen cq evt zou wensen voor jezelf.

Met andere woorden ga een ander voor de gek houden ipv mijn persoon, met excuses en,

Mvrg Marijke
Dat klopt, ik heb veel op je gereageerd op een manier die jij niet als positief hebt ervaren. Dat komt omdat ik reageer op je gedrag, dat wat je jezelf hebt aangemeten / aangeleerd / overgenomen om te overleven. Dat is het gedrag waarmee je jezelf (en je omgeving, maar dat is van ondergeschikt belang) geen goede dienst bewijst. Daar achter ziet ik iemand die behoorlijk beschadigd is, die het in het leven niet mee heeft gezeten en die zeker alle compassie verdient. En dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 15:36   #153
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Ach ik zie dat je het voor jezelf al weer helemaal voor elkaar heb beredeneerd beste Rob.

Ik herinner mij voornamelijk dat je sec en bij voortduring met ziekelijk, waanzinnig, van de pot gerukt, en met misplaatste bezorgdheid en totale desinteresse vanwege het al klaar hebben van je oordeel cq beeld van zielig figuur, op de inhoud van wat ik schreef reageerde, wat dus niks met mijn gedrag te maken heeft, noch heeft gehad of zal hebben.

Bovendien is het ook nog eens zo dat je dergelijke aanpak niet alleen in mode had/hebt, een aanpak enkel en alleen met jezelf en jou projecties cq wensen en behoeften te maken heeft en niks met mijn persoon, op mijn persoon los te laten maar dat ook nog eens doet bij anderen.

Dat doe je dus goed Rob, er is bij jou idd sprake van het geweldige zelf-inzicht waar het mij volgens jou aan alle kanten aan ontbreekt, ik ben jaloers op je, dat kun jij je natuurlijk heel goed voorstellen dacht ik zo.
Of zou het mogelijk, heel misschien ergens nog mogelijk zo zou kunnen zijn dat je toch nog ergens een beetje dat geweldige zelfinzicht, waar ik volgens jou geen enkele last van zou ondervinden, mbt tot jezelf onbeert ofzo iets dergelijks?

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 15:54   #154
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ach ik zie dat je het voor jezelf al weer helemaal voor elkaar heb beredeneerd beste Rob.

Ik herinner mij voornamelijk dat je sec en bij voortduring met ziekelijk, waanzinnig, van de pot gerukt, en met misplaatste bezorgdheid en totale desinteresse vanwege het al klaar hebben van je oordeel cq beeld van zielig figuur, op de inhoud van wat ik schreef reageerde, wat dus niks met mijn gedrag te maken heeft, noch heeft gehad of zal hebben.

Bovendien is het ook nog eens zo dat je dergelijke aanpak niet alleen in mode had/hebt, een aanpak enkel en alleen met jezelf en jou projecties cq wensen en behoeften te maken heeft en niks met mijn persoon, op mijn persoon los te laten maar dat ook nog eens doet bij anderen.

Dat doe je dus goed Rob, er is bij jou idd sprake van het geweldige zelf-inzicht waar het mij volgens jou aan alle kanten aan ontbreekt, ik ben jaloers op je, dat kun jij je natuurlijk heel goed voorstellen dacht ik zo.
Of zou het mogelijk, heel misschien ergens nog mogelijk zo zou kunnen zijn dat je toch nog ergens een beetje dat geweldige zelfinzicht, waar ik volgens jou geen enkele last van zou ondervinden, mbt tot jezelf onbeert ofzo iets dergelijks?

Mvrg Marijke
Ik zie vooral dat je alle mogelijke moeite doet
om maar niet bij jezelf uit te komen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 16:19   #155
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zie (mezelf) vooral dat ik alle mogelijke moeite doe
om maar niet bij mezelf uit te komen.
Ik heb dus een paar woorden toegevoegd, en dan is het precies goed

Ja, inderdaad Rob. Precies mijn indruk over jou als jij in een situatie zoals deze terecht komt.
Omdat ik zelf ook zo reageer zoals jij doet, of Renoir of Marijke, en dat is dus verdedigend en aanvallend, is het misschien voor mij doeltreffender als ik jullie laat ''stoeien'' en alleen kijk en mezelf in jullie aanschouw.
Ik ga geen moeite doen om iets uit te leggen, heb niet de indruk dat jij bereid bent om er naar te kijken.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 16:34   #156
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga geen moeite doen om iets uit te leggen,
heb niet de indruk dat jij bereid bent om er naar te kijken.
Tja, dan wordt het lastig converseren verder.
Ik had je willen vragen om me te vertellen hoe je aan die indruk komt.
En hoe ik die indruk misschien bij je weg kan nemen.
Nu rest er mij niet veel anders dan je te vragen
nog eens wat zorgvuldiger te kijken.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 16:40   #157
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Tja, dan wordt het lastig converseren verder.
Ik had je willen vragen om me te vertellen hoe je aan die indruk komt.
En hoe ik die indruk misschien bij je weg kan nemen.
Nu rest er mij niet veel anders dan je te vragen
nog eens wat zorgvuldiger te kijken.
Je antwoord bevestigd me weer dat jij niet bereid bent om er naar te kijken, je gaat ervan uit dat ik niet zorgvuldig heb gekeken. Je zou mij met woorden die indruk weg willen nemen, en ik meen te zien dat het in jouw gedrag ligt.
Je typt volgens mij tegen Marijke uit geraaktheid en uit getriggerd zijn, zou jij bereid zijn om daar naar te kijken?
Dus inderdaad, valt weinig te converseren daarover als jij overtuigd bent dat het niet (ook) aan jou ligt.
(ik bedoel de conflictsfeer dat voor mij zeer duidelijk waarneembaar is tussen jullie 3.. )
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 16:53   #158
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb dus een paar woorden toegevoegd, en dan is het precies goed

Ja, inderdaad Rob. Precies mijn indruk over jou als jij in een situatie zoals deze terecht komt.
Omdat ik zelf ook zo reageer zoals jij doet, of Renoir of Marijke, en dat is dus verdedigend en aanvallend, is het misschien voor mij doeltreffender als ik jullie laat ''stoeien'' en alleen kijk en mezelf in jullie aanschouw.
Ik ga geen moeite doen om iets uit te leggen, heb niet de indruk dat jij bereid bent om er naar te kijken.
Er is niks tegen iemand op z'n waargenomen gedrag aan te spreken maar is het verstandig dat gelijktijdig in een soortement van vierhoeksverhouding te doen ?

Is het niet beter dat even uit elkaar te rafelen anders gaat alles door elkaar lopen. Er kan ook, naar mijn idee misplaatst, plaatvervangend onder-druk-staan-gevoel zijn met daarbij de intentie de spanning weg te nemen, c.q op te voeren.

Het lijk me niet wenselijk van alles door elkaar te laten lopen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 16:56   #159
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zie vooral dat je alle mogelijke moeite doet
om maar niet bij jezelf uit te komen.
Beste Rob, je wijk af van je idee dat ik niet in staat zou zijn tot enige vorm zelfinzicht, of iets in die geest.

Met ander woorden jij verwacht dus iets totaal onmogelijks van mijn persoon, namelijk dat ik moeite ergens voor zou moeten doen om ergens bij weg te blijven waar ik me niet bewust van ben nog kan worden vanwege mijn verregaande stupiteit verder te kijken dan mijn neus lang is, of iets in die geest.

Ja, ik snap niet hoe het kan hoor dus neem mij vooral niet kwalijk, ik vind het een wonder hoe jij draait en keert en verwarring weet te scheppen in toch al verdwaaste cq verdwaalde geest.

Ik haak hier af vanwege mijn erbarmelijke toestand zoals je zult begrijpen.

Het ga je verder goed.....

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 16:56   #160
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je typt volgens mij tegen Marijke uit geraaktheid en uit getriggerd zijn, zou jij bereid zijn om daar naar te kijken?
Dus inderdaad, valt weinig te converseren daarover als jij overtuigd bent dat het niet (ook) aan jou ligt.
(ik bedoel de conflictsfeer dat voor mij zeer duidelijk waarneembaar is tussen jullie 3.. )
Er is hier geen geraaktheid en getriggerd zijn. Ik zit hier al de hele dag in alle rust te werken thuis en tussendoor schrijf ik iets op het forum, zonder dat er enige geraaktheid in mijn systeem merkbaar is. En als het wel zo is, dan ben ik mij daar heel goed van bewust en heb ik er ook geen enkel punt mee om dat te melden. Verder kan ik inmiddels vrij goed de spanning die zich in mijn systeem (lijf, beleving) voordoet opmerken, omdat ik daar gevoelig voor ben.

Als je dus van mening bent dat ik iets ernstig over het hoofd zie, dan nodig ik je uit om me daar melding van te maken. Ik zou bijna zeggen, dat je dan de heilige plicht zou moeten voelen om dat te doen, omdat je dan in staat bent om mij iets te laten zien wat ik zelf nog niet zie, maar dat lijkt me iets te ver gaan; ik wil je nergens toe dwingen en ik ben daar god zij dank ook niet toe in staat. En net zo goed als ik afgelopen week op een andere vraag van je in een ander draadje ben ingegaan, ben ik daar nu ook toe bereid.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe moderatoren. Renoir Mededelingen forumbeheer 0 21 November 2014 17:39
Het Nieuwe Inzicht. Aart Overige religie 0 1 February 2012 20:27
Mededeling van uw moderatoren (06-11-11) Bromsnor Forum; regels, vragen, idee 57 25 December 2011 18:57


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.