Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 September 2020, 00:48   #1591
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mijn heldervoelendheid voelt de barsten ontstaan hier en daar..
Ik heb de petitie ten gunste van Renoir juist ondertekend. WiNk
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 September 2020, 01:24   #1592
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat dit was natuurlijk een prachtig verhaal, maar de vraag was wat het was dat je verhaal deed halen bij de familie van jou toenmalige 23 jarige vriendin.
Jah, ik merkte dat ik niet helemaal op koers zat met mijn verhaal. Ik kreeg zowaar een afterglow, ik zat helemaal in het licht door te vertellen over die ervaring (die niemand ervaren heeft).
'k zal nog een poging doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Laurens en ik hadden over het feit dat wanneer iemand lijd vanwege het leed in de wereld dat ik dan zeg dat dat ego is Laurens zegt dat dat niet zo is.
Wel, ik moet Laurens gelijk geven.
Als je lijd omdat je de pijn voelt van het leed is de wereld is dat niet altijd ego.
Zie ook topic emoties.
Er zijn emoties en gevoelens. François bijvoorbeeld, die niet beperkt was door tijd en ruimte, voelde emoties bij mensen. Ik heb dat zoals ooit vanuit India getest in de winter van 03-04. Blanke reiziger in India ontmoet, Nederlander, en ik liet em gewoon naast mijn staat terwijl ik telefoneerde naar François met de vraag om is iets te zeggen over de persoon die nietszeggend naast mij stond, wat ik hem gevraagd had. Ik hield de hoorn tegen zijn oor (en luisterde mee) Persoon in kwestie stond Paf.
Ik weet niet of dit je bekend is > Instituut Orshof.
Ivo van Orshoven, de drijvende kracht achter dat instituut, vroeg lang geleden aan François om mee te werken in zijn instituut. Ivo kreeg toen veel Hollanders bij hem over de vloer die niet voor een cent verlegen zaten. Die betaalden 300 € voor een uurtje duiding van François. Zo deed François in een week-end 20 mensen. Ivo was wel zo'n gladde paling (waarschijnlijk nog) dat hij 250 € op zak stak en François 50 € betaalde per cliënt.
Daar kwam François pas jaren later achter en vond dat wel bij zijn haar getrokken. Als het aan hem lag praatte hij gratis met mensen. Maar soit, dit zijspoor even om te zeggen hoeveel François voelde, hoe hij zonder foto's, namen, voorwerpen, gewoon begon te praten over wat hij uit "de ethersfeer" haalde. François voelde sowieso ook de levenspijn van mensen, dan weende hij soms ook. Net zoals de reus in de green mile film (zie verder). Zie ook het wenen voor mij in 2014, dat was niet vanuit zijn ego.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De vraag was toen jij nog leed aan de lijden van de wereld wat het dan was dat leed? Laat verder maar zitten ik had jou er misschien niet bij moeten betrekken.
Toch toch, ik ga er op in.
Ken je de film The green mile soms?
De reus in die film vergeleek ik wel is met François. Die reus voelde ook alle pijn in de wereld en weende omdat hij er niets kon aan doen.

In mijn geval zat er 10 jaar geleden zeker nog veel ego tussen. Ik heb dingen gedaan die ik niet had mogen doen. Puur uit onwetendheid deed ik stommiteiten die louter ego gerelateerd zijn.
François heeft daar zoals altijd, fantastische duidingen over gegeven in die tijd.
Daar je hem graag leest post er weer enkele van.
Zoals deze:
Citaat:
Kabu: waarom trek ik probleemmensen aan zoals deze jonge vrouw?
Incest, bulemie, geen vader gehad, geen moeder, snijden in zichzelf etc.

Cois: Omdat dat in feite vorm van jouw liefde is. En dat besef je nog niet helemaal. Jij hebt een liefde voor in dienstbaarheid naar mensen toe te zijn. Jij wilt mensen helpen, jij wil mensen dienen.
kabu: ze een trapke hoger brengen.
Cois: Ja, maar je zou zelfs diegenen die niet naar boven willen gaan, die zou je naar boven sleuren. En dat is uw lijden. Help diegene naar boven, waarvan je ziet, dat die naar boven willen, maar die moeilijk naar boven gaan. Dan zul je vreugde vinden in je handelingen. Nu zijn er zelfs kwaad dat je ze naar boven hebt gebracht.
Dat ze zeggen: Godverdomme, ik wil niet op het eerste zijn, ik wil beneden zijn, in de kelder!
Dan zegt die... ok... ga dan maar terug naar beneden he...
'ja maar ja maar, nu moet ik terug naar beneden, had me beneden laten staan'.
Maar dan denk ik: 'schat, beneden, ziet uit hé, da's een koude vloer hé'.
'Koude vloer, koude vloer...' zeggen die dan....
Dus u bewust worden van hoe ge met dat talent moet omgaan.

Vrouw van Cois: door eigenlijk die situatie met die jonge vrouw heb je weer veel kunnen delen met Francois hé.
Cois: Het is heel diep gegaan bij je zelf.
Vrouw van Cois: het heeft em heel veel pijn gedaan, en verdriet, en hartkloppingen gegeven, maar hij heeft er ook weer een pak door geleerd hé.
Cois: Maar die hartkloppingen kreeg hij omdat het hem zo diep raakte.

kabu: Toen ik gisteren nog over incest aan het lezen was dacht ik aan een genezeres die 10 jaar geleden tegen mij zei dat ik zelf ook een soort incest ervaring heb. Geen toeval dus dat ik jonge vrouw met incest aantrok?
Cois: Maar dan kom ik met een antwoord. Zie uit, incest word verkeerd begrepen. Het gevaar van incest is dat het geestelijk plaats vind, niet lichamelijk. Als ge goed nagaat, dan worden er weinig kinderen geboren zonder incest. Dus ge kunt beter het lichaam verkrachten, dan dat ge de geest verkracht.

Vrouw van Cois: Maar de meeste geesten zijn verkracht. En daar wordt geen aandacht aan gegeven, en de ander: ocharme ocharme.
Cois: Daarmee, het lichamelijke verkrachten is te veroordelen, want de dader is dikwijls geweten. Van de geestelijke verkrachting weet je de dader niet. Maar die daders hebben meer invloed in een mens zijn leven gehad dan diegene die je fysiek iets aangedaan hebben.

kabu: Want die geestelijke verkrachters zijn allemaal 'over onze krachten heengegaan.'
Cois: gegarandeerd. Bepaalde gebieden die recht stonden hebben ze plat gewalst. Maar in dat plat walsen van alles dat recht stond, daar is ook uw vorm uitgekomen van uw persoonlijkheid. En dan denk ik: dan komt uw levens talent voort uit het gebied van uw gebreken; Komt uit uw wonden voort; Dus dat hoort allemaal in het leven.

kabu: Dus we zijn allemaal ergens voorbestemd geweest om verkracht te worden (lacht).
Cois: Ja, om te lijden. En om dan uit die pijn uiteindelijk wakker te worden. We kunnen uit geen andere vorm wakker worden dan uit lijden.
Hopelijk nu op koers te zitten. KiSs
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 September 2020, 01:41   #1593
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Geen idee of je op koers zit, ik heb de hele dag gewerkt, was 23:45 thuis dus ik ben een beetje moe. Heb, omdat ik nog vergeten was mijn tanden te flossen, tijdens flossen even schuin je post door gekeken, zal morgen beter kijken, maar tot dan heb ik wel een vraag. Wanneer het in het koninkrijk van de hemel zo'n tranendal is omdat er aan alle kanten wordt mee geleden met hen die daar nog niet aanbeland zijn, waarom zou ik dan naar dat koninkrijk toe willen?

Volgens mij is het bullshit wanneer zegt dat dat zo is. Ik bedoel, loop jij ook de hele dag met betraande ogen rond omdat je het leed in de wereld niet kunt aanzien? Nee toch, zo ja, zo kom je dan in elk geval niet over.

Maar goed ik laat het hier maar even bij want ik ben bloedsacherijnig merk ik en ik heb geen zin dat verder op anderen af te reageren.

.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 10 September 2020, 01:43   #1594
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Franciscus in de hemelen, I LOVE YOU

En dat deze babbel over mijn stommiteiten, puur ego gerelateerd!
Stukje voorgeschiedenis: Na ik die incest-beerput opgegooid had en alle stront over mij kreeg, probeerde ik uit die wespennest te blijven om aandringen van François en stopte mijn "relatie" met die jonge vrouw. Dat pikte zij niet en ze begon mannen te verleiden die ze kende via mij.
Mijn hart gierde als een razende van jaloezie en ik reed naar haar moeder met de vraag haar dochter uit mijn buurt en vriendenkring te willen houden.
Dit vertellende tegen Cois ging het zo:
Citaat:
Cois: Waarom verneder jij jezelf zo kabu? Ik vind dat zo vreselijk. Geniet jij daar nu van je zo te vernederen?

kabu: Precies wel he. Ik stond tegenover haar moeder te daveren op mijn benen en voelde de adrenaline ondanks men beta-blokkers en dacht: waar ben ik nu toch allemaal mee bezig, wat overkomt mij nu toch allemaal? ik wil weg van deze planeet.

Cois; Niet van deze planeet moet jij weg, van die gebieden moet je weg! Ge bent nog niet op deze planeet geweest...

kabu: Nog altijd niet....

Cois: Bijlange niet. Maar jongen toch. Gij hebt een leven willen leven, geprobeerd, maar één dat niet bij jouw natuur past. Maar dat hebben we allemaal gedaan. Tot dat we bewust werden.
Wij moeten terug kinderen worden van het leven. Daar ben jij voor geroepen. En dat is niet voor iedereen weggelegd.

kabu: We hebben het er al meer over gehad. Ik zou 'Ze' liever niet willen horen roepen...

Cois: Dan mag jij je oren toedoen, dan hoor je het nog. Gij hebt mensen willen dienen, jij hebt niet God willen dienen. Tegen jou mag ik dat zeggen. God is het leven in jouw hart. Dat moet jij leren liefhebben. Niet mensen. Jij bent iemand die mensen graag ziet maar ge moet die niet zo liefhebben zoals gij denkt dat dat moet. Gij zou anderen helpen terwijl je zelf verdrinkt.

kabu: Dat is wat men hartritme stoornissen me nu duidelijk maken he.

cois: Jonge toch. Dat vraagt het leven niet. Het leven vraagt aan jou dat je je leven leeft. Niet dat je je opoffert. Daar verbeter je de wereld niet mee. Integendeel. Daar ga je zelf aan kapot.
Dan is er weer een minder die zich verloren heeft in een goei zaak dat hij dacht te zijn.
Dan denk ik: nee, daar zijn er genoeg aan kapot gegaan. 'Laat de doden de doden begraven en volg mij' zei Jezus.
Echt, niet alle doden kan je tot leven wekken. Nee, helemaal niet.

kabu: Genot loslaten, dat uitgetypt gesprek tussen ons was ik daarstraks nog aan het lezen.

Cois: Dat is een dagelijkse taak. Dat lijkt nooit te stoppen. Het zwaarste leerproces dat er is. Tot je nederig genoeg bent.

kabu: sterke babbel, merci. de zoveelste waarvoor ge tijd in mij steekt.

Cois: gij verdient dat.

kabu: ik zie anders wel af.

Cois: ge ziet af voor een goed doel
Franciscus in de hemelen, I LOVE YOU !!!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 September 2020, 02:49   #1595
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard the kingdom of heaven, of God.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Geen idee of je op koers zit, ik heb de hele dag gewerkt, was 23:45 thuis dus ik ben een beetje moe. Heb, omdat ik nog vergeten was mijn tanden te flossen, tijdens flossen even schuin je post door gekeken, zal morgen beter kijken, maar tot dan heb ik wel een vraag. Wanneer het in het koninkrijk van de hemel zo'n tranendal is omdat er aan alle kanten wordt mee geleden met hen die daar nog niet aanbeland zijn, waarom zou ik dan naar dat koninkrijk toe willen?
Goei vraag!
Om te beginnen, vergeet niet dat het "de armen van geest" zijn die zijn in dat koninkrijk bevinden hé.
En ten tweede, zo schrijft Eckhart Tolle in zijn Kracht van het Nu:
Citaat:
Door de ophoping van tijd in de collectieve en individuele menselijke geest wordt ook veel pijn uit het verleden vastgehouden.
Mensen als François (hij had veel bewondering voor Eckhart Tolle), die zoals hij zijn geboren met het vermogen, of het verworven hebben tijdens hun leven om de ethersfeer te voelen, ook gekend als de Akashakroniek, kunnen dus ook die collectieve pijn voelen.

In de vele jaren dat ik met François gebabbeld heb vertelde hij vaak dat het zaak was om zich daar in te trainen om niet continue die collectieve pijnen te voelen, om onderscheid te maken in energieën van de collectieve en individuele menselijke te maken. Da's dan de minder leuke kant om over het muurtje te kunnen kijken. Spreken over zijn gave, of talent, hoorde hij niet graag. Soms had hij zijn 'vermogen' om uit de Akashakronieken af te tappen liever niet gehad. Al die pijn voelen en er niks aan kunnen doen viel hem soms zwaar.

Zodus, ik zou zeggen, ben ik blij dat ik niet over het muurtje kan kijken, en mijn individuele geest gereinigd is van "panema".
Als ieder mens dat op zijn manier en naar zijn vermogen kan verwezenlijken moet op den duur ook de collectieve pijn afnemen zou ik denken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Volgens mij is het bullshit wanneer zegt dat dat zo is. Ik bedoel, loop jij ook de hele dag met betraande ogen rond omdat je het leed in de wereld niet kunt aanzien? Nee toch,
Zeker niet. Maar naast dat ik geen toegang heb tot de ethersfeer, kijk ik ook niet naar het nieuws en heb ik niks met complot theorieën en vind ik het lollig een masker op te zetten voor Corona etc..
Ik klaag over niks, ben niet meer bezeten van seks, relaties, vrouw, dus er komt geen leed, nieuwe panema, binnen bij mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar goed ik laat het hier maar even bij want ik ben bloedsacherijnig merk ik en ik heb geen zin dat verder op anderen af te reageren.
Ga zitten of liggen en... Breath in, breath out... go back to the present moment.

YouTube / Mindful Breathing Meditation with Thich Nhat Hanh.

PS: Wat een toeval! Op 6:51 in de video spreekt Thich Nhat Hanh ook over the kingdom of heaven, the kingdom of God! hoor ik net!
Dus kom in het NU en je bent in het koninkrijk van de hemel. De deur staat wijd open!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 September 2020, 03:21   #1596
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik moet erop letten dan ik geen mantra ontwikkel.
Ik hoor je mantra al...
"Doe werkelijk zelfonderzoek, werkelijk zelfonderzoek is als van ander begin tot van zonder voorwaarden.. DOE HET!!"
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 September 2020, 03:23   #1597
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Thanks kabu.
Graag gedaan.
kabu met een volledige persoonlijkheid sinds een jaar.
Daarvoor wast ie zo'n beetje een gespleten persoonlijkheid..
Neurotisch, psychotisch, oh dat was niet vrolijk...
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 September 2020, 10:11   #1598
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Dubbel bericht, zie onder.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 10 September 2020, 10:23   #1599
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Zo frustrerend dit..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mensen als François (hij had veel bewondering voor Eckhart Tolle), die zoals hij zijn geboren met het vermogen, of het verworven hebben tijdens hun leven om de ethersfeer te voelen, ook gekend als de Akashakroniek, kunnen dus ook die collectieve pijn voelen.

In de vele jaren dat ik met François gebabbeld heb vertelde hij vaak dat het zaak was om zich daar in te trainen om niet continue die collectieve pijnen te voelen, om onderscheid te maken in energieën van de collectieve en individuele menselijke te maken. Da's dan de minder leuke kant om over het muurtje te kunnen kijken. Spreken over zijn gave, of talent, hoorde hij niet graag. Soms had hij zijn 'vermogen' om uit de Akashakronieken af te tappen liever niet gehad. Al die pijn voelen en er niks aan kunnen doen viel hem soms zwaar.

Zodus, ik zou zeggen, ben ik blij dat ik niet over het muurtje kan kijken, en mijn individuele geest gereinigd is van "panema".
Als ieder mens dat op zijn manier en naar zijn vermogen kan verwezenlijken moet op den duur ook de collectieve pijn afnemen zou ik denken.
Nu kan ik toevallig wel over dat muurtje kijken, nu is het toevallig zo dat ik wel de pijn en ellende van anderen kan voelen, letterlijk, al van jongs af aan. En nu is het toevallig ook zo dat ik daar ook aan kapot ging, en nu is het toevallig ook nog eens zo dat dat ondragelijk voor me werd. En nu is het toevallig ook nog eens zo dat in mijn 1 BDE tot een oplossing kwam door dat ik tot eenheid met alle pijn/ellende en rottigheid ben gekomen in de vorm van de duivel. Ik ging naar hem toe. Ik zei tegen hem:" ik kan nergens meer heen, God help mij niet, God zwijgt in alle talen, ik kan alleen nog hier naar toe. Leer mij alsjeblieft te houden van alles wat jij lief hebt en ik haat omdat het ondragelijk voor me geworden is. En de duivel knikte en vroeg:" weet je zeker dat je dit wilt, " en ik wist het zeker. Hij en ik bedreven de liefde met elkaar, Ik werd hem en Hij werd mij, wij waren een en de zelfde en toen ik er aan de andere kant uit kwam wist ik dat ik niets anders dan liefde was/ben. Vanaf dat moment was er een scheiding tussen mij en de rest van de mensheid. Ik was begaan maar ik leed er niet meer aan. Wanneer je lijd aan het lijden van de mensheid/wereld kun je niet die mensheid een stapje hoger brengen. Ik liep rond in de hel om daar hen te helpen die daar aan toe waren, God heeft niks aan mij als ik de hele dag loopt te jammeren hoe verschrikkelijk het allemaal, God heeft niks aan mij wanneer ik iets dat me gegeven is niet op de juiste manier gebruik omdat ik de hele dat loopt te jammeren dat er geen hond naar me luistert. Nee er luistert geen hond omdat je lijd en je lijd omdat er een ego zit dat je laat lijden.

Godsammechristus, ik krijg gewoon niet helder waarom lijden aan de wereld omdat de wereld lijd ego is. Het plaatje in mijn hoofd is zo helder, ik krijg het niet op het witte vlak, zo frustrerend dit.

Via een andere weg dan misschien:

Dit hier die hele rattenplan is een grote speeltuin, 1 grote droom met alles er op en er aan, dus ook lijden. Echter, en dat is wat mij duidelijk werd, is al dat lijden niet werkelijk, het bevat geen waarheid. Nu als je dus bent gearriveerd en je ziet/weet dat dan is het toch belachelijk dat er jij nog ergens aan kan lijden? Of zie ik dat nu zo verkeerd? Volgens mij is het dan zo dat je kan doen alsof je lijd en alles wat daar bij hoort, maar het is niets anders dan een toneelspel. Je zit niet in dat lijden, lijden is een rol die je aangenomen hebt. Wanneer je niet weet dat- of je je er niet van bewust bent dat je een rol speelt dan zit ego daartussen.

Kijk en daar zit voor mij de verwarring met W. Ik weet dat hij ontwaakt is en toch zie ik hem lijden. Dat ik dat zie heeft niks met hem te maken maar met wat ik zie. Het mijn 'ego' dat met mij speelt door mijn ogen te verblinden, me te laten twijfelen aan dat wat ik weet. W. speelt zijn rol zo goed, dat ego ook een vinger in de pap kan hebben bij mij. Zie je waar voor mij de uitdaging in zit in dit geheel. Wanneer ik stop met naar ego te luisteren dan is het klaar. En nu ben ik rond, want in mijn 2 BDE viel ik op de valreep voor de verleiding van Ego, zoiets.

Lijden is ego, lijden aan het leed in de wereld is ego op het moment dat je vergeten bent dat je rol speelt. Wanneer je weet dat je een rol speelt bestaat er geen lijden want lijden is niet werkelijk, is geen waarheid....

Citaat:
Zeker niet. Maar naast dat ik geen toegang heb tot de ethersfeer, kijk ik ook niet naar het nieuws en heb ik niks met complot theorieën en vind ik het lollig een masker op te zetten voor Corona etc..
Ik klaag over niks, ben niet meer bezeten van seks, relaties, vrouw, dus er komt geen leed, nieuwe panema, binnen bij mij.
Ja, en nu gaat het dus over je de eigen kleine leefwereld waar je in leefde. Het ging over het lijden aan het leed van de wereld bladiebla ect. Je gaat toch niet beweren dat jij die in het koninkrijk van de hemel daar nog aan lijd aan het lijden van de mensheid, of wel soms ( zie uitleg direct hierboven)?

Maar goed daar gaat het mij nu even niet om in dit citaat want ik heb iets gezien mbt een probleem waar ik al jaren last van heb en dat is, omdat ik contact heb met wat jij noemt die ethersfeer, een seksualiteitsdingetje waar ik nog altijd van moet kotsen, hoewel daar toch ook deze week een ander licht op werd geworpen wat het iets dragelijker maakt allemaal, en maar geen licht en/of zicht in kreeg, zie ik nu ineens dat omdat ik het buiten mezelf hou en/of zie dat ik daardoor niet in de gaten heb dat ik dus ook seks ben, het is niet iets dat ik doe of ervaar, het is, even uitlicht, wat ik ben. Ego laat het lijken alsof seks iets is wat ik onderga en dat ik leuk, lekker, afschuwelijk, walgelijk, noem een paar zijstraten, kan vinden. Ja, heb het idee dat er nu toch echt ergens een barst in is verschenen.

Niet te hard juichen Vaagje, want je weet niet of het zal doorzetten, voorzichtig.


Citaat:
Ga zitten of liggen en... Breath in, breath out... go back to the present moment.

YouTube / Mindful Breathing Meditation with Thich Nhat Hanh.

PS: Wat een toeval! Op 6:51 in de video spreekt Thich Nhat Hanh ook over the kingdom of heaven, the kingdom of God! hoor ik net!
Dus kom in het NU en je bent in het koninkrijk van de hemel. De deur staat wijd open!
Dat laatste, dat zeg ik juist, en is een mooie idd.

In de present moment was ik bloed-sacherijnig. Ik probeer namelijk iets helder te krijgen wat maar niet helder wordt of lijkt te worden vanwege afleidende bewegingen...
__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 10 September 2020 om 11:55.
Vagebond is offline  
Oud 10 September 2020, 11:47   #1600
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Toch toch, ik ga er op in.
Ken je de film The green mile soms?
De reus in die film vergeleek ik wel is met François. Die reus voelde ook alle pijn in de wereld en weende omdat hij er niets kon aan doen.
Ja dat is dus ego kabu. Die reus leed aan het gegeven dat hij er niks aan kon doen, het is ego dat daar een drama van maakt, daar durf ik vergif op in te nemen, zowaar als ik sta. ( zie verder posting hierboven ).

Citaat:
In mijn geval zat er 10 jaar geleden zeker nog veel ego tussen. Ik heb dingen gedaan die ik niet had mogen doen. Puur uit onwetendheid deed ik stommiteiten die louter ego gerelateerd zijn.
François heeft daar zoals altijd, fantastische duidingen over gegeven in die tijd.
Daar je hem graag leest post er weer enkele van.
Zoals deze:

Hopelijk nu op koers te zitten. KiSs
Nou het idd een stuk meer de richting uit...

Citaat:
Kabu: waarom trek ik probleemmensen aan zoals deze jonge vrouw?
Incest, bulemie, geen vader gehad, geen moeder, snijden in zichzelf etc.

Cois: Omdat dat in feite vorm van jouw liefde is. En dat besef je nog niet helemaal. Jij hebt een liefde voor in dienstbaarheid naar mensen toe te zijn. Jij wilt mensen helpen, jij wil mensen dienen.
kabu: ze een trapke hoger brengen.
Cois: Ja, maar je zou zelfs diegenen die niet naar boven willen gaan, die zou je naar boven sleuren. En dat is uw lijden. Help diegene naar boven, waarvan je ziet, dat die naar boven willen, maar die moeilijk naar boven gaan. Dan zul je vreugde vinden in je handelingen. Nu zijn er zelfs kwaad dat je ze naar boven hebt gebracht.
Dat ze zeggen: Godverdomme, ik wil niet op het eerste zijn, ik wil beneden zijn, in de kelder!
Dan zegt die... ok... ga dan maar terug naar beneden he...
'ja maar ja maar, nu moet ik terug naar beneden, had me beneden laten staan'.
Maar dan denk ik: 'schat, beneden, ziet uit hé, da's een koude vloer hé'.
'Koude vloer, koude vloer...' zeggen die dan....
Dus u bewust worden van hoe ge met dat talent moet omgaan.
Met name dit stuk uit het gesprek gaat het mij om.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.