Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 July 2019, 11:06   #1631
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kijken, kijken maar niet kopen Michaela?

Vraag:
Wanneer duik je een keer in de angstdemon?
Hoe zie jij dat? In de angstdemon duiken?

Als ik angst/spanning voel, ga ik gewoon voelen, observeren wat het met me doet, opmerken wat voor gedachten(overtuiging dat het leven onveilig is, zielige ik) ik erover heb(beleef), zien hoe ik me gedrag (angstige reactie zoals ongemakkelijk reageren,of boos reageren, of onzeker voelen, of later op mijn partner afreageren, de schuld van mijn gevoelens aan een ander geven, of in de kramp schieten, verdoofd/ verlamd van binnen)..
Vaak is het hierna, na dit allemaal gebserveerd te hebben, aangaan te hebben, beleef ik stilte..
Het gevolg is dat ik steeds bewuster ben op het moment dat het gebeurt, helderder zie wat voor ideen/overtuigingen heb, waardoor ik 'mijn verhalen' zie van wat ze zijn..
Mihaela is offline  
Oud 28 July 2019, 01:20   #1632
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe zie jij dat? In de angstdemon duiken?

Als ik angst/spanning voel, ga ik gewoon voelen, observeren wat het met me doet, opmerken wat voor gedachten(overtuiging dat het leven onveilig is, zielige ik) ik erover heb(beleef), zien hoe ik me gedrag (angstige reactie zoals ongemakkelijk reageren,of boos reageren, of onzeker voelen, of later op mijn partner afreageren, de schuld van mijn gevoelens aan een ander geven, of in de kramp schieten, verdoofd/ verlamd van binnen)..
Vaak is het hierna, na dit allemaal gebserveerd te hebben, aangaan te hebben, beleef ik stilte..
Het gevolg is dat ik steeds bewuster ben op het moment dat het gebeurt, helderder zie wat voor ideen/overtuigingen heb, waardoor ik 'mijn verhalen' zie van wat ze zijn..
Binnen het kader van de jager en het bejaagde.....

Laten we zeggen dat de angstdemon je prooi is. Je hebt hem nu al jaren lang geobserveerd niet waar, je ken hem van tot onder van binnen en van buiten.

De volgende stap is nu de angstdemon bejagen en vangen.....

Ik besef dat binnen het kader van de jacht het in dit geval mogelijk beter zou zijn te zeggen vreet de angstdemon op wanneer je hem eenmaal gevangen hebt, dat zal nog wel even duren want je bent zoals gezegd een ongeoefende zeer belabberd jager maar oefening baart kunst, wordt er op die manier één mee. Uiteindelijk maakt het namelijk niks uit want de jager is het bejaagde e en de verslinder is het verslondene en omgekeerd.

Toevoegend: Observeren is passief en jagen is actief.

En dus wordt het....

Met andere woorden Wanneer je de angstdemon wilt vangen zul je hem moeten bejagen en dat betekend dus uit de passiviteit van het observeren treden en in de aktie van het jagen stappen om hem vangen om hem uiteindelijk met huid en haar te kunnen verslinden.....
Hoe je het e.e.a. gaat aanpakken is aan jou....

Sucses Michaela mocht je deze stap evt. gaan nemen of overwegen.
Vagebond is offline  
Oud 7 August 2019, 10:56   #1633
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het doet me denken aan iemand die in de riool gevallen is(Vagebond), en vervolgens druipend, aan je deur belt en vraagt of ze naar binnen mag om je advizen te gaan geven over hygiëne.
Je biedt uit vriendelijkheid de mogelijkheid om haar te laten douchen, en mag ze dat doen in de open-douche in de tuin, maar de persoon tracht met haar handen jouw gezicht te raken om jou te laten zien dat eigenlijk jouw gezicht is die besmeurt is.
Ze moet haar bullshit voor zichzelf houden, want het is haar favoriete bodylotions zo te zien.

Het zint inderdaad niet om zo iemand binnen te laten, de nus krult natuurlijker wijze op, en de deur wordt dicht gesmeten.
Van stalkers kan je inderdaad ook iets leren: Ze buiten houden!
W heeft zijn lesje geleerd, nu M nog.
Dit is jou huis Michaela en dus hoort bovenstaande bericht hier thuis. Zoals je ziet zie je mij nauwelijks terug in dit topic, ook geen behoefde aan.
Van stalking lijkt me dan ook niet echt enige vorm van sprake te zijn. Laat staan dat ik bij jou onder de douche zou willen. Vagebond heeft haar eigen huis en heeft dus jou douche niet nodig, al was het aardig aangeboden...

Dus bij deze dumpt Vagebond jou stront gewoon weer bij jou in de achtertuin.

Mogelijk goede bemesting voor die prachtige rozen die je er hebt staan.....

.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 7 August 2019 om 11:22.
Reden: Overbodige zin verwijderd.
Vagebond is offline  
Oud 20 September 2020, 19:41   #1634
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Jij meent dat nog ook!
Nu dat je in de gratie van Laurens bent geraakt, moet je Nowee ook omarmen. Het hoort bij jullie kudde!
Want hij is de rechterarm van je leider.
Vroeger had hij zoals ieder ander twee armen, nu Guido weg is.. Een armige leider..
Ik heb de oplossing, al de dummies bij elkaar, Vagebond, Kabu, Iona, kunnen de plaats van Guido vullen.
Ach, Laurens zijn ego is nog steeds veilig, jullie schermen het af.

Als echte vrienden zouden jullie juist niet moeten doen. Alleen onbeschermd kan het ego doorzien worden..
Mihaela is offline  
Oud 20 September 2020, 20:02   #1635
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zie ik nu pas. Nu vallen er hier wat puzzelstukjes in elkaar 'het zich wegnemen' is 'maken dat men wegkomt'. Dat verklaart dat 'zich' in 'zich wegnemen' het is een uitdrukking.
Dat doet me denken aan de uitdrukking:"oude koeien uit de sloot halen", ook al wordt daarmee iets anders bedoeld. Ik zag Laurens in de oude sloten van honderden jaren geleden kluiteren, omringd door ratten, met een Gargamel lach op zijn smoel, Eurika gillen!


Trouwens, weet iemand waarom de oude koeien in de sloot moeten blijven? Moet men de koeien dood laten gaan? Waar gaat het over?
Mihaela is offline  
Oud 20 September 2020, 20:08   #1636
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat doet me denken aan de uitdrukking:"oude koeien uit de sloot halen", ook al wordt daarmee iets anders bedoeld. Ik zag Laurens in de oude sloten van honderden jaren geleden kluiteren, omringd door ratten, met een Gargamel lach op zijn smoel, Eurika gillen!


Trouwens, weet iemand waarom de oude koeien in de sloot moeten blijven? Moet men de koeien dood laten gaan? Waar gaat het over?
Wil je wel bij het onderwerp blijven en niet ook dit draadje bevuilen zoals ook het draadje 'dieper doorpakken' volledig van het onderwerp is afgedwaald. Ga verder op een eigen forum zoals ook Vagebond doet als je wat te neulen (zeuren) hebt.

 
Oud 20 September 2020, 20:11   #1637
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zo ken ik doorpakken ook, maar in die betekenis werd het niet gebruikt.
Ja, tijd vliegt voorbij en mensen vernieuwen zich, mag je ook proberen WiNk
Trouwens, zou jij het nog kunnen? Toegeven dat jouw ego je nog steeds dwars ligt?
Ik snap het ook dat het moeilijk is, zo niet onmogelijk.
Maar als jij dat doet, raakt het hele forum spontaan verlicht!
Of niet...
Mihaela is offline  
Oud 20 September 2020, 20:12   #1638
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wil je wel bij het onderwerp blijven en niet ook dit draadje bevuilen zoals ook het draadje 'dieper doorpakken' volledig van het onderwerp is afgedwaald.

Even kijken, wat is het onderwerp?
Mihaela is offline  
Oud 20 September 2020, 20:12   #1639
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, tijd vliegt voorbij en mensen vernieuwen zich, mag je ook proberen WiNk
Trouwens, zou jij het nog kunnen? Toegeven dat jouw ego je nog steeds dwars ligt?
Ik snap het ook dat het moeilijk is, zo niet onmogelijk.
Maar als jij dat doet, raakt het hele forum spontaan verlicht!
Of niet...
Ah je wilt je niet aan de aansporing bij het onderwerp te blijven houden.
Dan verplaats ik dit wel naar je eigen arena.
 
Oud 20 September 2020, 20:14   #1640
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ah je wilt je niet aan de aansporing bij het onderwerp te blijven houden.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.