Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 September 2020, 17:38   #1661
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Volgende vind ik ontroerend en is waar deze jongen vandaan komt:
Vandaar dat ik zo met de glimlach genoot van zijn Parla Piu Piano (The Godfather Theme) zingen met vol zelfvertrouwen.
Maar hey, er is zingen maar niet iemand die zingt!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 12 September 2020, 19:01   #1662
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wel een spook waar jij je enorm druk over lijkt te maken kabu
'Lijkt', maar de realiteit is dat ik niets meer met spoken heb. W. kwam even voorbij, zoals gedachten voorbij komen.
Zoals ik al eerder schreef:
Citaat:
Mensen komen en gaan en doen de dingen die ze naar hun idee moeten doen. Zij zijn niet degenen met wie je je bezig moet houden.
Ik houd me verder dan ook niet bezig met W. in tegenstelling tot jij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oja, en ik maak me natuurlijk ook druk, maar dat is een ander verhaal WiNk
Ja, dat is het verhaal van W. waar jij voorlopig - niemand weet hoelang - niet uit kan blijven. W.'s verhaal is jouw verhaal en jouw verhaal is W.'s verhaal.
Ongezonde symbiose dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je was vanuit je behoefden gewoon een ouwe viespeuk dus
Zo wordt een relatie tussen twee mensen met groot leeftijdsverschil snel gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Suïcide?
Nee, toen ging het over vroegtijdig een de relatie stappen, waarop Cois 'nee' zei.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo is het dat ik nu al weet wat ik hierna ga aanpakken, mijn lethargie, iets waar ik ook al mijn hele leven last van heb,
Lethargie in deze betekenis:
Citaat:
ziekelijke slaapzucht, gepaard gaande met dufheid en mentale inertie. Het is een symptoom van verschillende psychische, neurologische of fysiologische aandoeningen. Het woord wordt in het algemeen spraakgebruik ook wel losjes gebruikt om een slome en inactieve houding aan te duiden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lethargie
Mja, werk aan de winkel. Energiepeil een boost zien te geven!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 12 September 2020, 20:00   #1663
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ja, dat is het verhaal van W. waar jij voorlopig - niemand weet hoelang - niet uit kan blijven. W.'s verhaal is jouw verhaal en jouw verhaal is W.'s verhaal.
Ongezonde symbiose dus.
Ja, dat mag je idd vinden zoals ik mag vinden dat een vent met een 23 jongere vriendin een viespeuk is. Beetje het zelfde niet? Oordelen, zo gemakkelijk, echt...

Zullen we het hier verder maar bij laten want ik ben het gehak onderhand wel een beetje zat.

Dus ik zeg
Vagebond is offline  
Oud 12 September 2020, 21:14   #1664
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Fijne muziek? Toch maar niet...
Vagebond is offline  
Oud 12 September 2020, 22:30   #1665
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Ongezonde symbiose

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ongezonde symbiose dus.
...Oordelen, zo gemakkelijk, echt...
Is geen oordeel, wel psychoanalyse, zoals toegepast op mezelf.

Citaat:
ONVEILIGE HECHTING

Ongezonde symbiose c.q. symbiosetrauma wordt veroorzaakt door onveilige hechting. Docent psychologie en psychotherapeut Franz Ruppert definieert een symbiosetrauma als volgt:

'Een symbiosetrauma treft een kind wanneer het wordt geboren bij een getraumatiseerde moeder en/of opgroeit bij een getraumatiseerde vader.'

Een symbiosetrauma ontstaat wanneer je als kind je aan je getraumatiseerde ouders probeert te hechten. Je voelt je hulpeloos en machteloos omdat het niet lukt om een veilige en betrouwbare hechting met je ouder(s) aan te gaan. Als je, om welke reden dan ook, niet een veilige symbiose met je ouders (in eerste instantie je moeder) kunt aangaan, kun je niet anders dan jezelf volledig gaan aanpassen, omdat je met huid en haar van je ouders afhankelijk bent voor je overleving. Je voelt je niet vrij om je gevoelens te uiten, omdat je merkt dat je hiermee je ouders belast. Je voelt wat je ouders nodig hebben of aankunnen en gaat daar je eigen behoeften op aanpassen. Dit heeft grote consequenties voor jezelf als kind. Ik citeer Franz Ruppert:

'Als de gezonde symbiose niet tot stand komt of een kind dreigt een hechtingspersoon te verliezen ervaart een kind een ketting van reacties zoals: (doods)angst en paniek, protest en woede, verdriet en vertwijfeling en uiteindelijk gaat het zich innerlijk terugtrekken, het verstart en er ontstaat een ontkoppeling tussen lichaam en ziel.'

In plaats van je geborgen te weten, ervaar je als kind doodsangsten, afwijzing en verlatenheid omdat je moeder en/of vader emotioneel niet beschikbaar is. Onbewust ga je twijfelen aan de liefde van je ouders, maar je kunt dit onmogelijk bewust toelaten, omdat dat een te directe bedreiging vormt. Om het beeld van de onvoorwaardelijke liefde in stand te houden, zul je eerder aan jezelf gaan twijfelen.

Je wordt gedwongen om op jezelf terug te vallen, terwijl je daar in je ontwikkeling nog lang niet aan toe bent. Je moet innerlijk met je energie uit je lichaam vertrekken, omdat je je niet meer veilig voelt. Op deze manier kun je je als kind afsplitsen van je gevoelens, om jezelf te beschermen voor de onverdraaglijke put van angst en hulpeloosheid. Je gaat jezelf in de steek laten en je gevoelens van angst, pijn en woede onderdrukken.

Je leert op deze manier geen onderscheid te maken tussen je eigen gevoelens en die van de ander, omdat je zo nauw kunt beleven wat de ander voelt. Wanneer je eigen behoeften als kind niet bevredigd worden, ben je bang om grenzen te stellen omdat je tot elke prijs probeert de versmelting en het contact te bereiken die je ontbeert. Als je niet in staat bent om gezonde grenzen te stellen, is dat vaak een kenmerk van een symbiosetrauma en een terugkerend thema in je latere leven.

...
Als je als kind in een symbiotische verstrikking bent gekomen, zul je in je leven onbewust op zoek blijven naar een beschikbare 'ander' die je alsnog de liefde en warmte kan geven die je nodig hebt en die je onvervulde behoeften kan stillen. Dit kan een schoolmeester zijn, een tante, een moeder van een vriendin, een buurvrouw of een partner.

Uittreksel van bestseller: 'Liefdesbang'. Auteur: Hannah Cuppen.
Die beschikbare 'ander' was / is in jow geval W.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 08:51   #1666
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Welke bril hebben we vandaag op?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Is geen oordeel, wel psychoanalyse, zoals toegepast op mezelf.
Oh, oké
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 09:02   #1667
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard De stilte e/d heerlijke alleenzaamheid..

Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 09:24   #1668
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard



Bankje mee als je even wilt gaan zitten.
 
Oud 13 September 2020, 09:30   #1669
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Prachtig Vagebond.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 13 September 2020, 09:51   #1670
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht


Bankje mee als je even wilt gaan zitten.
Liever niet, ik loop anders de kans dat er iemand denkt naast me te moeten komen zitten, van die die dan ook vaak nog menen iets te moeten zeggen om de één of andere reden terwijl ik daar nu juist ben om alleen met mezelf te zijn zonder dat er iemand in mijn oor tettert.

Dus thanks, but no thanks..
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.