Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 September 2020, 10:13   #1671
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh, oké
KiSs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik mag vinden dat een vent met een 23 jongere vriendin een viespeuk is.
Dat mag jij vinden, ik vind dat ook makkelijk als ik zo'n groot leeftijdsverschil zie. Dat denk ik ook over die man als een viespeuk en snoeper van een jong blaadje, avontuurtje in mid-life crisis voor mijnheer waar zijn vrouw niets van afweet. Etc. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
In mijn situatie lag het duidelijk anders. Zie babbel met François eind 2009 ergens.
Ik noem die jongen vrouw Lotte, wat haar echte naam niet is.
Citaat:
kabu: Ik heb gisteren tegen mijn moeder mijn ervaringen met Lotte verteld. Zei haar dat ik me niet kon herinneren me ooit zo in iemand verloren te zijn zoals nu. Maar dat heeft dus met mijn en haar leeftijd te maken.

François: Hangt met uw bewustzijn samen. Echt. In feite was je het vorige allemaal zo moe. Dat bewustzijn was dat vorige zo moe, dat die uiteindelijk zei: 'wat nu is, daar wil ik me in geven'. Dat is uw bewustzijn. Maar dat bewustzijn is nog niet volledig belichaamd. Daarmee... Maar uw bedoeling was in feite om er iets mooi van te maken. Dat was uw bewustzijn. Want in feite wou je er geen avontuur meer van maken. Dat had je genoeg gehad. Dus dat bewustzijn is een zon die je in het begin een beetje goed gelovig blind maakte. In die schoonheid, die ge dan uiteindelijk toch wilt waar maken. En dan verlies je uzelf echt, omdat je er volledig in wilt gaan. Amaai.

kabu: aha, dat is een diepere uitleg. Ik dacht alleen dat het het leeftijdsverschil was tussen Lotte en mij, het magnetisme van een jonge vrouw, zoals je vroeger zei, dat mij mezelf deed verliezen. Maar het is mijn bewustzijn dat zich volledig wou geven.

François: Zo is het. Er zijn veel mannen van jouw leeftijd en ouder, die dat met een jongere vrouw hadden gedaan, die zich er niet zo in verloren of geëngageerd hadden. Die hadden dat gewoon bekeken als een plezierke. Zo van: 'amaai zeg, dat was het een en 't ander!'
Maar bij jou was dat iets anders. Maar ge besefte nog niet, terwijl je het deed, dat dat bewustzijn ook al mee actief was. Gij komt in een periode nu dat ge wilt gaan investeren, dat ge wilt gaan bouwen. Ge weet dat het leven dat ge voor Lotte had voorbij is. Dat is weten vanuit bewustzijn. Ik snap het helemaal. Daarmee wil ik er soms is over babbelen. Wij zijn toch geen tweeling broer hé? Hihihi!

kabu: amaai, ik dacht dat er niets verder te verklaren was. Maar dit is een diepere verklaring. Ik wou dus investeren in de relatie met Lotte, en niet zoals een andere doorsnee man van mijn leeftijd gewoon snoepen van een jonge vrouw.

François: Zo is het helemaal. Als ge er echt had van willen snoepen jongen, dan had je er niet zo diep ingegaan en er niet zo de klappen van gekregen. De terugslag. Dan had het gewoon een snoepke, een partij plezier, een ervaring geweest, amaai zeg.

kabu: Dus ik had dat eigenlijk evengoed zo pijnlijk met een oudere vrouw kunnen ervaren. Neem nu één van 35 jaar. Als die ook nog zo in het leven stond zoals Lotte van 'het is allemaal plezier hier. Ik zie u graag kabu, ge betekend veel voor mij, maar terwijl wil ik nog ander mannen verleiden.' Dan had ik evengoed zo in de put gezeten achteraf.

François: Misschien minder omdat die al iets ouder is. Lotte zit echt in de oerkracht van haar jeugd. Die energieën, daar zijn weinig oudere mannen tegen bestand. Pas op, dat is een verzameling van energieën die gevaarlijk zijn hoor.

kabu: Omdat die oerkracht zo op begeerte is gericht?

François: Ja, dat is in feite een laserstraal.
Stel dat je er een had tegengekomen van 20 jaar, maar die niet zo emotioneel geconcentreerd die laserstraal had in die emoties. Dan had je dat minder pijnlijk ervaren.

kabu: in die emoties van 'ik heb u nodig' hé?

François: Ja amaai, echt, Lotte had... jonge jonge jonge toch. Pas op hé. Halo zeg.

kabu: Die emotie bedoel je toch hé François: 'Ik heb u nodig', dat ze dat zo sterk had.

François: awel ja, maar dat is haar natuur. Ik wil bedoelen: ge hebt gij meisjes van 20 die die natuur niet hebben en die zeggen 'ja ok, een oudere man, daar wil ik wel is mee vrijen, boem'. Dat had gij daar gewoon mee gevreeën, maar op een manier dat die kracht, die impact niet zo zwaar had geweest.

kabu: Juist. dus daar is zij dan echt wel uitzonderlijk in.

François: Gij in een periode van overgevoeligheid en zij in haar periode nog van jeugd geconcentreerde begeertes. Pas op hé, die twee samen... amaai.

kabu: En daar was Lotte geen gewoon in. Zoals ge zegt, één van 20 die die geconcentreerde begeertes zo niet had, daar had ik zo niet van afgezien.

François: Klopt, daar had je helemaal zo niet van afgezien. Oh nee, helemaal niet. Daarmee, hoe meer we er over spreken, ge ziet hoeveel woorden bewustzijn nodig heeft, word het duidelijker en duidelijker. Daarmee is het echt nodig om steeds in die beperkte vertaling van woorden dat te blijven vertellen. tot dat je tot een volledig beeld kunt komen. Want door slechts in een paar keer er over te vertellen blijft dat beeld gebrekkig.
Verhalen vertellen om tot een volledig beeld te kunnen komen kan ook werken.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 10:25   #1672
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Lotte,
Heb jij iets gehad met mijn buurvrouw?
Viespeuk.
 
Oud 13 September 2020, 10:49   #1673
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Liever niet, ik loop anders de kans dat er iemand denkt naast me te moeten komen zitten, van die die dan ook vaak nog menen iets te moeten zeggen om de één of andere reden terwijl ik daar nu juist ben om alleen met mezelf te zijn zonder dat er iemand in mijn oor tettert.

Dus thanks, but no thanks..
En toen, nadat ik me ondertussen diep ingegraven had onder een berg afgevallen blad, kwam een goede fee en die fluisterde in mijn oor:" Vaagje, het wordt tijd dat je contact gaat maken met de mensen om je heen!" Maar ik zei:" lieve goede fee, contact met mensen is mij niet zo goed bevallen, dus nee bedankt, ik blijf nog liever hier wat liggen tot het donker is en iedereen naar huis is gegaan. KiSs"

The Dark Night of the Soul
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 10:51   #1674
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Heb jij iets gehad met mijn buurvrouw?
Viespeuk.
37 jaar intussen, grote borsten, model voor in de playboy, samenwonend met een man en één kindje? Ja, dat is ze!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 10:59   #1675
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Maar ik zei:" lieve goede fee, contact met mensen is mij niet zo goed bevallen, dus nee bedankt, ik blijf nog liever hier wat liggen tot het donker is en iedereen naar huis is gegaan. KiSs"
Dat is je hol dus waarover Laurens het heeft.
Liefdesbang ben je wel hé schatje.
Citaat:
Mijn weerstand tegen 'Liefde' is gewoon het diepe gebrek aan vertrouwen dat ik het waard ben, dat ik die Liefde ben, dat die Liefde in mij is en er altijd is geweest, wachtend, geduldig.

Diederik Wolsak
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 11:00   #1676
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
37 jaar intussen, grote borsten, model voor in de playboy, samenwonend met een man en één kindje? Ja, dat is ze!
Voldoet aan de beschrijving maar of ze grote borsten heeft kan ik niet zeggen, ze draagt meestal kruidenvrouwtje positie kleding.

Maar je kansen zijn nu toch definitief verkeken.
Bij het wandelen gistermiddag in het naburige bos kwam ik toevallig de man tegen met wie zij samenwoont en hun allerliefst dochtertje Rozelie van 1 jaar. Ze gaan ik oktober trouwen.
 
Oud 13 September 2020, 11:15   #1677
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard The gift of near death

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...mijn laatste BDE
In gedachte hieraan, jij hebt er dus twee gehad, zag ik deze video gisteren...

YouTube / The gift of near death: Lewis Brown Griggs at TEDxAmericanRiviera 2012

Onderschrift bij de video...
Citaat:
About Lewis Brown Griggs:
Why do so many of us focus on the story of our shortcomings? How can our uniqueness be recognized as the greatest gift we bring to one another? Through his lives and near deaths, Lewis Brown Griggs shares transformational perspectives on how our weaknesses can become our greatest strengths.
Lewis Brown heeft ook tweemaal een Nabij-de-Dood-ervaring gehad.
Frappant hoe zo'n ervaring(en) niet bij iedereen hetzelfde effect heeft.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 11:21   #1678
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu: Maar je kansen zijn nu toch definitief verkeken.

Ik zou de kans niet meer nemen moest ze er zijn. Ik ben nederig geworden.
Genot loslaten was een dagelijkse taak, dat leek nooit te stoppen, het zwaarste leerproces dat er is, maar het is gelukt.
Ik ben terug een kind van het leven geworden.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 11:29   #1679
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dat is
Liefdesbang ben je wel hé schatje.
Eigen schuld dikke bult!
Ik schreef juist dit in email naar Mara die me enkele dagen geleden vroeg of W. nog op het forum schrijft.
"k heb het gehad met Vagebond, 'k wil met die twee niet op een terraske zitten!
Amaai mijn oren zeg, als de zon schijnt slagen die twee er nog in de duisternis op te roepen
."
Waarom laat je me niet gewoon met rust als bovenstaande je idee bij mij is.
Ik ben vertrokken naar de liefdevolle armen van het bos, dus van mij en mijn, hoe noemde je dat ook weer....oja, duisternis zul je geen last meer hebben.

Echt wat denk je?

Over liefde gesproken....
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 11:53   #1680
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarom laat je me niet gewoon met rust als bovenstaande je idee bij mij is.
Ik ben vertrokken naar de liefdevolle armen van het bos, dus van mij en mijn, hoe noemde je dat ook weer....oja, duisternis zul je geen last meer hebben.

Echt wat denk je?

Over liefde gesproken....
Hij daagt uit dat is wat hij doet.
Tot nu toe met nogal wat succes.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.