Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 September 2020, 12:32   #1681
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
KiSs
Dat mag jij vinden, ik vind dat ook makkelijk als ik zo'n groot leeftijdsverschil zie. Dat denk ik ook over die man als een viespeuk en snoeper van een jong blaadje, avontuurtje in mid-life crisis voor mijnheer waar zijn vrouw niets van afweet. Etc. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Het hele ding is dus dat ik er niet zo over denk kabu, en voor de rest doet deze duisternis (moi) er het zwijgen toe, lijkt mij aan alle kanten beter te zijn want jou zonnetje zou eens verduisterd raken door mijn aanwezigheid, dat wil ik toch echt niet op mijn geweten hebben, dat snap je.

Toedeloe..
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 13:02   #1682
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Lewis Brown heeft ook tweemaal een Nabij-de-Dood-ervaring gehad.
Frappant hoe zo'n ervaring(en) niet bij iedereen hetzelfde effect heeft.
Wat weet jij daar nu van kabu, geen hol weet jij daarvan, en laat dat ook maar zo blijven.
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 13:10   #1683
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

....
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 13:44   #1684
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat weet jij daar nu van kabu, geen hol weet jij daarvan, en laat dat ook maar zo blijven.
Plotseling in een tropische storm terecht gekomen? Iemand op het verkeerde knopje gedrukt. Gisteren scheen hier nog een zonnetje, iemand last van stemmingswisselingen?
 
Oud 13 September 2020, 13:59   #1685
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hij daagt uit dat is wat hij doet.
Tot nu toe met nogal wat succes.
Plotseling in een tropische storm terecht gekomen? Iemand op het verkeerde knopje gedrukt. Gisteren scheen hier nog een zonnetje, iemand last van stemmingswisselingen?
....
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 14:06   #1686
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard




Tchaikovsky-Hymn of the Cherubim - Liturgy of St John Chrysostom
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 14:36   #1687
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Fiets met zijwieltjes.

Ik liep gisteren op straat toen ik daar meisje met klein fietsje met zijwieltjes tegenkwam. Het meisje huilde dikke tranen. Ik knielde neer en vroeg het meisje wat er aan de hand was. Ze moest zo erg huilen dat ik op de stoeprand ging zitten en haar naast me riep. Zij pakte nog steeds snikkend haar fietsje zette het naast haar neer en ging naast me zitten. Nogmaals vroeg ik haar waarom zij zo erg moest huilen.
Ze vertelde dat ze het fietsje, dat naast haar stond, op haar verjaardag van papa en mama had gekregen en dat papa en mama, omdat zij nog best klein was en nog nooit op een echte fiets had gehad, zijwieltjes op het fietsje hadden laten zetten zodat ze zo zou kunnen leren fietsen. Ik zei tegen haar dat dat toch juist heel fijn was. Ja zei het meisje dat was ook zo maar de grotere kinderen, niet veel groter, in de straat lachten haar uit en zeiden dat die wieltjes echt de lelijkste wieltjes waren die ze ooit hadden gezien. Eerst had het meisje zich verweerd zei ze, maar dat hielp niet want die kinderen begonnen nog harder te lachen en toen was ze uiteindelijk huilend weggelopen tot ik haar vond. Nog steeds snikkend sloeg ik mijn arm om haar heen en zei:" kom maar kind, trek het je niet aan het zijn kindjes die groot lijken maar eigenlijk kleiner zijn dan jij en daarom kunnen ze er niks aan doen dat ze zo tegen je doen. Je hebt een prachtig fietsje en de zijwieltje zijn ook heel mooi, probeer er maar van te genieten en misschien kom je nog wel kindjes tegen die wel blij voor je zijn." Het kindje keek me glimlachend aan, "nu ga ik naar huis": zei ze. "Dag": zei ik en zwaaide haar na...

Ach, kinderen, tis me wat...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 13 September 2020 om 15:01.
Reden: smiley verwijderd
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 15:06   #1688
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard The DARK SIDE of SPIRITUAL AWAKENING

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

En toen, nadat ik me ondertussen diep ingegraven had onder een berg afgevallen blad, kwam een goede fee en die fluisterde in mijn oor:" Vaagje, het wordt tijd dat je contact gaat maken met de mensen om je heen!" Maar ik zei:" lieve goede fee, contact met mensen is mij niet zo goed bevallen, dus nee bedankt, ik blijf nog liever hier wat liggen tot het donker is en iedereen naar huis is gegaan. KiSs"

The Dark Night of the Soul
Zo te zien hebben jouw eigen twee maal bijna-dood ervaring en die éne bijna-dood ervaring die W. heeft gehad wel een spiritueel ontwaken in gang gezet maar heeft die niet alleen maar liefde en licht gebracht.
W. heeft suïcidale neigingen volgens jou, en jij zit er niet ver vandaan want geobsedeerd door W. dewelke jou spiegelt zoals je weet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kijk en daar zit voor mij de verwarring met W. Ik weet dat hij ontwaakt is en toch zie ik hem lijden.
Hoor hier een lotgenoot van jullie beiden vertellen...
YouTube / The DARK SIDE of SPIRITUAL AWAKENING | Depression Loneliness Hopelessness.

Onderschrift bij de video...
Citaat:
Spiritual Awakening isn't all love and light. Sometimes there is darkness. Sometimes we may experience deep despair; what is often referred to as the Dark Night of the Soul. In this video we explore this darkness in order to understand and transcend it.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Lewis Brown heeft ook tweemaal een Nabij-de-Dood-ervaring gehad.
Frappant hoe zo'n ervaring(en) niet bij iedereen hetzelfde effect heeft.
Wat weet jij daar nu van kabu, geen hol weet jij daarvan, en laat dat ook maar zo blijven.
De verschillende effecten van een bijna-dood ervaring vergelijken is toch interessant?
Zo is in en na mijn bijna-dood ervaring ervaring eind aug. vorig jaar alles wat François ooit heeft verteld tot leven gekomen.
En François zijn missie als gnosticus is geweest op zijn unieke manier waarheid aan het licht te brengen wat Laurens op zijn unieke manier beoogt met zijn forum, namelijk te ontdekken dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat waarbij de 'ik' tussen aanhalingstekens staat omdat de 'ik' evenmin bestaat.

Die waarheid waar alle mystici naar wijzen heeft zich geopenbaard in mijn bijna-dood ervaring (die niet iemand ervaren heeft).
En net zoals bij de Boeddha voltrok zich dat in een enorme lachbui.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 13 September 2020 om 15:49.
kabu is offline  
Oud 13 September 2020, 17:36   #1689
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zo te zien hebben jouw eigen twee maal bijna-dood ervaring en die éne bijna-dood ervaring die W. heeft gehad wel een spiritueel ontwaken in gang gezet maar heeft die niet alleen maar liefde en licht gebracht.
W. heeft suïcidale neigingen volgens jou, en jij zit er niet ver vandaan want geobsedeerd door W. dewelke jou spiegelt zoals je weet.
Wat wil je hier nu mee bereiken kabu? Moet ik me nu echt iets aantrekken van jou verdraaiingen van mijn woorden? Een ding wat je in elk geval hebt bereikt is dat ik me in het nauw gedreven voel, als dat is wat je wilde bereiken, nou dan is dat gelukt, en kun je tevreden zijn want Vagebond gaat voorlopig niks meer te zeggen, doel bereikt, jippie..

Citaat:
De verschillende effecten van een bijna-dood ervaring vergelijken is toch interessant?
Zo is in en na mijn bijna-dood ervaring ervaring eind aug. vorig jaar alles wat François ooit heeft verteld tot leven gekomen.
En François zijn missie als gnosticus is geweest op zijn unieke manier waarheid aan het licht te brengen wat Laurens op zijn unieke manier beoogt met zijn forum, namelijk te ontdekken dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat waarbij de 'ik' tussen aanhalingstekens staat omdat de 'ik' evenmin bestaat.
Kan idd interessant zijn de verschillende bde's vergelijken. Mij vergaat de lust het er over te hebben als eerst bovenstaande ellende heb gelezen, dus als je wilt vergelijken lees dan maar wat ik daar eerder over schreef, lijkt mij voldoende info te zijn.

Citaat:
Die waarheid waar alle mystici naar wijzen heeft zich geopenbaard in mijn bijna-dood ervaring (die niet iemand ervaren heeft).
En net zoals bij de Boeddha voltrok zich dat in een enorme lachbui.
Tjonge, jonge jonge, dat wisten we nog niet hoor kabu. Iedereen, incl mijzelf zijn al meerdere keren met onze neus door dat plasje gewreven. Het is fantastisch kabu dat je de short-cut van de kikker hebt gevonden, ik ben echt heel blij voor je. Dus als je mij nu wilt laten in de ellende die je voor me bedacht hebt ben ik je reuze dankbaar.

Toedeloe en tot wederziens ergens ooit in de tijd of niet....nee liever niet lijkt mij.
Vagebond is offline  
Oud 13 September 2020, 18:19   #1690
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Fiets met zijwieltjes.



Ach, ik was er zo blij mee...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.