Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 July 2022, 10:19   #161
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ter informatie: als je opeens niet meer kunt inloggen, en je weet zeker wat je wachtwoord was, dan is de logische conclusie dat je account verwijderd is.
Net zoals jullie (degenen hier achter de schermen die geen gedegen zelfonderzoek wensen te doen) hier je redeneringen opbouwen die voor geen meter kloppen.

Dat bovenstaande is dus je aanname en gebaseerd op een vermoeden dat ik zo'n intentie zou hebben je op deze manier weg te krijgen. Je eigen voor waar genomen subjectief beleefde waarheid is hier de heersende gedachte. Kortom gedachten die voor geen meter kloppen dus 'onderzoek je gedachten op waarheid' zou mijn advies hier zijn. Daar is dit forum voor bedoeld.

Citaat:
Ter informatie: dat ik hier blijf hangen is omdat ik mij helemaal kan vinden in het potentieel van wat er hier aangediend wordt.
Daar kun je lyrisch over zijn het is allemaal dwaling en gepriegel in de marge. Niet erg als er ontwikkeling in reductie zit, maar het wordt alsmaar erger.

Citaat:
Ik ben tegelijkertijd gewoon niet blind voor de tekortkomingen er van. Ik vind het daarenboven uitermate interessant hoe breed er uitdrukking wordt gegeven aan tot welke vaststellingen men komt en hoe dit eigenaardig genoeg maar blijft botsen met elkaar.
Dit brengt een ontoereikend vermogen tot 'zien' aan het licht. Er zitten overduidelijk nog gedachten en aannames bij je in de weg om helder te kunnen zien wat er werkelijk speelt. Die redeneer je dan maar weer weg door op te merken dat je niet blind bent voor de tekortkomingen maar wat je ziet is de oppervlakte, waar je je tevreden mee stelt, geen diepere betekenis.

Citaat:
Het spel hierachter en de eindeloosheid ervan blijven mij verbazen.
Dat is toch allemaal heel simpel te zien, hoe kan zoiets je verbazen?

Citaat:
Ik zou het niet willen missen als het spel eindelijk eens uitgespeeld zou raken want als authenticiteit eindelijk zegeviert. Tot zo lang blijf ik hier zo af en toe rond hangen en dat zal blijkbaar zijn tot in de eeuwigheid, of tot ik er uit gesmeten wordt of tot het forum ten einde komt.
Dan kun je wat dat uitgespeeld raken lang wachten en als authenticiteit (ik) zegeviert komt het niet tot Waarheid. Waarheid is hetgeen behoort te zegenvieren maar daar is niemand hier naar op zoek. Gedachten die de revue passeren en voor waar genomen is hier alsmaar waar te nemen.

Citaat:
Ter informatie: je spreekt hier zelden iets werkelijk tegen, je bevestigt daarentegen vaak je onvermogen om buiten je vooropgezet kader te kunnen treden.
Dat beperkte zien is te wijten aan jouw door gedachten vertroebelde blik, die lucide zou kunnen zijn.
 
Oud 23 July 2022, 10:51   #162
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Dus omdat de forumbaas om de haverklap aan de instellingen rommelt (Wat gaande is sinds de vete met Hab) wordt Guido er uitgezwiept en kan niet meer reageren. Ik heb de indruk dat je het forum -in technische zin- niet meer de baas bent. Als moderator faal je natuurlijk al sinds jaar en dag, een goede moderator laat zijn eigen mening (over zelfkennis) niet meewegen in de moderatie.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 10:57   #163
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dus omdat de forumbaas om de haverklap aan de instellingen rommelt (Wat gaande is sinds de vete met Hab) wordt Guido er uitgezwiept en kan niet meer reageren. Ik heb de indruk dat je het forum -in technische zin- niet meer de baas bent. Als moderator faal je natuurlijk al sinds jaar en dag, een goede moderator laat zijn eigen mening (over zelfkennis) niet meewegen in de moderatie.
Ik kan dit wel weer tegenspreken maar je wenst toch je eigen gedachten te geloven. So be it, blijf je gedachten maar geloven in plaats van ze te onderzoeken.
Voor de anderen, ik ben nooit moderator geweest en zit hier zoals iedereen als deelnemer.
 
Oud 23 July 2022, 12:05   #164
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Het was gewoon allemaal ter informatie. Niet ter verdediging of ter discussie. Je doet er mee wat je wil. Je maakt er van wat je wil. Ik ga er niet mee spelen.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 23 July 2022, 12:15   #165
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik kan dit wel weer tegenspreken maar je wenst toch je eigen gedachten te geloven. So be it, blijf je gedachten maar geloven in plaats van ze te onderzoeken.
Voor de anderen, ik ben nooit moderator geweest en zit hier zoals iedereen als deelnemer.
Ik sluit me aan bij Dorje, je doet maar wat je wilt of goeddunkt. Het is jouw forum en wij komen slechts aanwippen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 13:06   #166
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Het was gewoon allemaal ter informatie. Niet ter verdediging of ter discussie. Je doet er mee wat je wil.
Dat er valt mee te kijken wat er gezien is ontgaat je kennelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Net zoals jullie (degenen hier achter de schermen die geen gedegen zelfonderzoek wensen te doen) hier je redeneringen opbouwen die voor geen meter kloppen.
Doen jullie gedegen zelfonderzoek? Kloppen je redeneringen?
Citaat:
Dat bovenstaande is dus je aanname en gebaseerd op een vermoeden dat ik zo'n intentie zou hebben je op deze manier weg te krijgen. Je eigen voor waar genomen subjectief beleefde waarheid is hier de heersende gedachte. Kortom gedachten die voor geen meter kloppen dus 'onderzoek je gedachten op waarheid' zou mijn advies hier zijn. Daar is dit forum voor bedoeld.
Heb je niet zoiets gedacht als zou ik intentioneel Guido hebben weggezet?
Of zoals Bassie het verwoord 'heb uitgezwiept' met zijn gebruikelijk wantrouwende ego.
Citaat:
Dit brengt een ontoereikend vermogen tot 'zien' aan het licht. Er zitten overduidelijk nog gedachten en aannames bij je in de weg om helder te kunnen zien wat er werkelijk speelt. Die redeneer je dan maar weer weg door op te merken dat je niet blind bent voor de tekortkomingen maar wat je ziet is de oppervlakte, waar je je tevreden mee stelt, geen diepere betekenis.
Is dat het geval? Onderzoek dat !!!

Citaat:
Dan kun je wat dat uitgespeeld raken lang wachten en als authenticiteit (ik) zegeviert komt het niet tot Waarheid. Waarheid is hetgeen behoort te zegenvieren maar daar is niemand hier naar op zoek. Gedachten die de revue passeren en voor waar genomen is hier alsmaar waar te nemen.
Dat zie je hier toch gebeuren, dat gedachten voor waar nemen, je doet het zelf.
Kijk je daar niet naar?
Zelfs niet als iemand de moeite neemt je daarop te wijzen.
Wat doe je dan hier, alleen maar oreren en je ego voederen?

Citaat:
Dat beperkte zien is te wijten aan jouw door gedachten vertroebelde blik, die lucide zou kunnen zijn.
Een gegeven reden om aan het werk te gaan het geziene op waarheid te onderzoeken, geen verwijt (zoals ego dat oppakt) of het aangaan van een heen en weer discussie dan wel spelletje.

Citaat:
Je maakt er van wat je wil. Ik ga er niet mee spelen.
Maar ego zou ego niet zijn als het dit niet zou aangrijpen om vooral niet aan zelfonderzoek te doen. Gewoon van je afgooien, niet aan proeven of het waarheid voor je bevat (waarvoor we nota bene een forum 'waarheidvinding' dat daaraan is gewijd ter beschikking hebben om dat te kunnen doen).

Het was vooral geen uitnodiging tot spelen. Ik doe wel eens een spelletje (hier thuis) maar niet op het forum. Het forumgebeuren hier is, wat mij betreft, een serieuze zaak. Wanneer er serieus gewerkt wordt kunnen we wel een keer ontspannen met een kwinkslag. Maar zover is het nog lang niet.
 
Oud 23 July 2022, 13:19   #167
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik sluit me aan bij Dorje, je doet maar wat je wilt of goeddunkt. Het is jouw forum en wij komen slechts aanwippen.
Tuurlijk.
 
Oud 23 July 2022, 14:42   #168
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Ik acht geen enkel geloof aan mijn eigen gedachten. Ze verschijnen zo en verdwijnen weer zonder een spoor na te laten. Ze kunnen wel opgevangen worden en wat en hoe daar dan mee omgegaan wordt is volledig buiten mijn bereik. Ik vraag niet eens er iets mee te doen.

Jij ben zo geobsedeerd geraakt door eenieder te wijzen op hun gedachten dat je niet meer door kunt hebben dat het jouw beschermende manier is geworden om met kritiek op jou of je systeem om te gaan. Alles wordt dadelijk terug geketst, terwijl het maar uitdrukkingen/gedachten zijn in de eerste plaats.

Mijn gedachten roepen de gedegen zelfonderzoek verwijzer in je op. Ze zullen en moeten onderzocht worden, zeker als ze tegen je haren in strijken. De terugkoppeling naar niet onderzochte gedachten is dan de perfecte afleiding van de spanning die ze teweegbrengen bij jou.

Welnu, ik zal het jou iets gemakkelijker of juist moeilijker maken (afhankelijk van welk standpunt je inneemt: een gericht op meer helderheid met betrekking je eigen functioneren of een gericht op afleiding hiervan): geen één van mijn eigen bovenstaande gedachten zijn waar voor mij. Het zijn woorden die iets teweeg kunnen brengen. Wat, ligt echter niet in mijn bereik, dus laat ik ze verder los. Ze hoeven ook niets teweeg te brengen. Maar als ze dat toch doen, is het niet aan mij te onderzoeken wat.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 23 July 2022, 15:39   #169
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Heb je niet zoiets gedacht als zou ik intentioneel Guido hebben weggezet?
Of zoals Bassie het verwoord 'heb uitgezwiept' met zijn gebruikelijk wantrouwende ego.
Nee, dat heb ik niet geschreven. Dat maakt jouw ego er maar weer van. De indruk bestaat bij mij dat je de zaak niet meer onder controle hebt. Je zit met de instellingen van het forum te rotzooien en daarbij heb je Guido buiten gezet.

Twee mogelijkheden:
-Het forum zelf is deplorabele staat.
-Jouw vermogen tot beheer van het forum is in deplorabele staat.
(Beiden tegelijk is ook mogelijk)

En als ik schrijf 'de indruk bestaat bij mij' dan is dat gebaseerd op het feit dat er telkens zaken veranderen, zoals de mogelijkheid tot editten en zo.

Dit heeft allemaal niks met zelfkennis te maken, maar kennelijk is je ego te groot om verantwoording te nemen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 15:41   #170
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En met Guido zijn we zo ongeveer 1/5 deel van de actieve users kwijt. Waarmee het forum met 20% is ingekrompen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.