Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2013, 15:20   #161
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ego bevestiging weer ..
Dank je wel, Mihaela.

Ik voel het nou ook zo.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:21   #162
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ego
Dank je wel, Mihaela.

Al vind ik het zelf een twijfelgevalletje.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:23   #163
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Dank je wel, Mihaela.

Al vind ik het zelf een twijfelgevalletje.
egotje dan..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:31   #164
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik zie dat anders. Ik zie mij (en ook Rob) een andere kant belichten in een poging je een ander perspectief te bieden ergens tegen aan te kijken, maar je weigert mee te kijken.
Je noemt het liever 'gezeik met aannames en vooroordelen' om niet te hoeven kijken. Dat is wat ik je bij voortduring zie doen, namelijk datgene wat niet strookt met je principes en je opvattingen de deur wijzen en vervolgens is er weer die woordenwaterval die een rookgordijn legt en vervolgens een adequaat en begrijpend reageren onmogelijk maakt.
Dat is ook zo, ik ga niet klakkeloos mee in andermans oordeel/geloof. En zoek het liever zelf uit in mijn eentje. Iets wat je ook niet accepteert dat mensen wel degelijk in staat zouden kunnen zijn om te kijken. Zolang je dingen anders ziet is het een kwestie van mening en geloof en oordeel.

De mens die meent die op welke manier dan ook wetend denkt te zijn en vanuit deze positie meent te kunnen weten wat "go(e)d" is voor de mens is hier net zo goed aanwezig. Je ego doorzien en dat het niet zaligmakend is maar is wat het is. Is voldoende om weer verder te gaan in je eentje. Daarvoor is of was dit forum voor mij nuttig. Helaas is de handhaving van het hele advaita gebeuren mij op dit forum nooit duidelijk geworden. De ene keer wordt verteld dat je niet moet roeren in kleinmenselijkheid, de andere keer roer je driftig mee.

De hele discussie over mijn probleem met het geld gebeuren heeft m.i. naemlijk niets te maken met je ego doorzien maar gewoon met mijn eigen denkprocessen. Die kan ik al dan niet met behulp van anderen ook zelf oplossen en doorzien. Waar ik ook al langer mee bezig ben.

En het ego doorzien daar waren we hier toch voor? Meer dan doorzien dat ik idd als een wesp gestoken ergens op reageer en het dan weer bij mezelf moet zoeken hoef dan toch niet? En hoe dan verder? Geef mij maar de aanpak van B.K. die heeft een aanpak waar ik meer mee kan. En dat kan ik zelf. Daarom denk ik ook dat het wel degelijk belangrijk is dat je wel rekening houd met de aard van de persoon en wat deze nodig heeft.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:31   #165
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Je valt alleen over het in het bezit hebben van dat 'weten' omdat ego getriggerd wordt in iets wat het ego niet heeft. De volledige tekst is.



Ik wil dat memoreren, omdat er getwijfeld wordt dat ik met kennis van zaken spreek, als zou ik het nietsontziende ZELFonderzoek niet gedaan hebben.

Het betekend in feite, dat ik niet aan het luchtfietsen ben.
Als je werkelijk weet wat je bent hoef je niets te memoreren en te herhalen als een papegaai.
Dan doet het ook niet toe of het aan jouw kennis van zaken getwijfeld wordt of niet, want je weet zelf 'wat je bent'. Je laat je je zo meeslepen door je geraaktheid Renoir. Doe daar wat aan, doe wat Zelfonderzoek vanuit een ander hoek (kijk) weer..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:49   #166
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je werkelijk weet wat je bent hoef je niets te memoreren en te herhalen als een papegaai.
Dan doet het ook niet toe of het aan jouw kennis van zaken getwijfeld wordt of niet, want je weet zelf 'wat je bent'. Je laat je je zo meeslepen door je geraaktheid Renoir. Doe daar wat aan, doe wat Zelfonderzoek vanuit een ander hoek (kijk) weer..
Dat is je interpretatie van hetgeen je ziet misvormt door de perceptie waar het doorheen moet. Dan vorm je er ervaringsgewijze aaneengeregen gedachten over en dan heb je een standpunt waar je vervolgens bij blijft.

Aan mij om jou te overtuigen en wanneer ik daar dan instink door te zeggen 'dat ik weet wat ik ben' dan vang je me met 'Als je werkelijk zou weten wat je bent...'. Het vernuft van de menselijke geest om zichzelf voor de gek te houden, voorbij te gaan aan wat bedoeld is gezegd te zijn. Tja en zo hebben we het straatje dan weer rondgeluld.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:51   #167
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ulla, het gaat niet om mij maar om JOU.
Leg uit, als je wilt.
Voordat ik zelf weer in allerlei aannames over het antwoord verzeild raak.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:54   #168
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De hele discussie over mijn probleem met het geld gebeuren heeft m.i. naemlijk niets te maken met je ego doorzien maar gewoon met mijn eigen denkprocessen. Die kan ik al dan niet met behulp van anderen ook zelf oplossen en doorzien. Waar ik ook al langer mee bezig ben.
Ik vind het goed, het lijkt me dat alle hulp welkom is om het proces te bespoedigen
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:59   #169
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ontsnappen aan het ontdekken van je werkelijke reden van weerstand.
Het is gewoon roeren in de oorzaken, het is mij gewoon nog niet helemaal helder wat precies de oorzaak is. Jij geeft ook geen antwoord op mijn vragen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 16:00   #170
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik vind het goed, het lijkt me dat alle hulp welkom is om het proces te bespoedigen
En wat bedoel je daar precies mee?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.