Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 June 2013, 17:57   #161
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Om over Virgo maar te zwijgen........het beroerde is, Rob weet dat het wederzijds is...... (dit alleen om Rennie te pesten natuurlijk).
Virgo is wel heel erg speciaal. Dat wij een emotie kunnen delen via het web is iets waar ik nog steeds van achter over val. Het gebeurd gewoon! Ergens in dat hele gebeuren is er 'iets' wat ons verbindt.

Het is iets wat ik in RL ook ervaar, maar dat het virtueel mogelijk is vind ik nog steeds onvoorstelbaar. Ik pik hier gewoon achter mijn pc de energie van een ander op. En die lag notabene al een paar uurtjes in de ruimte/tijd te wachten op mij.

En ik 'verander' er zelf ook door. Meestal zit hier gewoon de ego Niets, maar er is iets wat mij raakt en mijn Zelf komt te voorschijn. (sjesoes, ik lijk wel een zweefkees, als ik mijzelf zo hoor)
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 18:02   #162
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
En wat zei je hart?
Mijn hart zei mij om eerlijk te zijn. En toen bleek de leverancier van de diensten al op de hoogte te zijn van de fout.

Ach, het is maar een simpel voorbeeldje, maar dagelijks komen de verleidingen voorbij. Ik dien bij een fout in mijn voordeel net zo fanatiek te zijn in het herstellen dan bij een fout in mijn nadeel. Rennie zal wel beweren dat ik mij nu aan het prostitueren ben, maar het is fijn om je ego waar te nemen en een lange neus naar hem te trekken.
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 18:07   #163
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Virgo is wel heel erg speciaal. Dat wij een emotie kunnen delen via het web is iets waar ik nog steeds van achter over val. Het gebeurd gewoon! Ergens in dat hele gebeuren is er 'iets' wat ons verbindt.

Het is iets wat ik in RL ook ervaar, maar dat het virtueel mogelijk is vind ik nog steeds onvoorstelbaar. Ik pik hier gewoon achter mijn pc de energie van een ander op. En die lag notabene al een paar uurtjes in de ruimte/tijd te wachten op mij.

En ik 'verander' er zelf ook door. Meestal zit hier gewoon de ego Niets, maar er is iets wat mij raakt en mijn Zelf komt te voorschijn. (sjesoes, ik lijk wel een zweefkees, als ik mijzelf zo hoor)
Helemaal niet. Rob zal uiteraard zeggen van wel, maar da's de kift h?? Alle gekheid op een stokje, als er de behoefte is aan verbinden met jezelf, ergo, jezelf zijn, dan is er niets anders. Je kunt in feite ook niet(s) anders (zijn). Dat is IRL net zo goed een illusie als hier op het forum. Maar ik leef liever een mooie droom dan een nachtmerrie. En tsja anderen prefereren weer natte dromen boven whatever......

Keep on dreaming zegt BB. Zolang je je eigen droom maar leeft.
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 18:10   #164
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Helemaal niet. Rob zal uiteraard zeggen van wel, maar da's de kift h?? Alle gekheid op een stokje, als er de behoefte is aan verbinden met jezelf, ergo, jezelf zijn, dan is er niets anders. Je kunt in feite ook niet(s) anders (zijn). Dat is IRL net zo goed een illusie als hier op het forum. Maar ik leef liever een mooie droom dan een nachtmerrie. En tsja anderen prefereren weer natte dromen boven whatever......

Keep on dreaming zegt BB. Zolang je je eigen droom maar leeft.
Die verbinding met de ongeziene wereld is voor mij meer realiteit dan de verbinding met wat men zo 'de wereld' noemt.
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 18:12   #165
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Mijn hart zei mij om eerlijk te zijn. En toen bleek de leverancier van de diensten al op de hoogte te zijn van de fout.

Ach, het is maar een simpel voorbeeldje, maar dagelijks komen de verleidingen voorbij. Ik dien bij een fout in mijn voordeel net zo fanatiek te zijn in het herstellen dan bij een fout in mijn nadeel. Rennie zal wel beweren dat ik mij nu aan het prostitueren ben, maar het is fijn om je ego waar te nemen en een lange neus naar hem te trekken.
In de simpelste voorbeelden komt juist naar voren wat je bent door te laten zien wie je bent. Laatst hier een verzekeringsdingetje bij de hand gehad. Waarbij het heel eenvoudig was om de boel te flessen in ons voordeel. Ik zeg het nu een beetje kort door de bocht, maar feitelijk komt het daarop neer. Ik heb mijn oor overal te luister gelegd en het dilemma voorgelegd. Wat zou jij doen als.....????

Waar het om gaat is of het voor jou (zelf) gerechtvaardigd is. En dat toets ik aan de hand van anderen. Omdat ik weet dat ik mijn blinde vlekken heb. Ik moet met mezelf kunnen leven. Meer wou ik er niet van maken.
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 18:13   #166
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Die verbinding met de ongeziene wereld is voor mij meer realiteit dan de verbinding met wat men zo 'de wereld' noemt.
In welke zin?
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 20:03   #167
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
In welke zin?
Geen idee. Naarmate je meer de ongeziene wereld ontsluiert wordt wat wij de werkelijke wereld noemen onwerkelijker. Maar het is paradoxaal. Dat wat wij de werkelijke wereld noemen ervaar ik ook intensiever.

Niet uit te leggen. Het is ook het spanningsveld van ego en het Zelf wat in beide werelden verkeert. Door de tegenstelling worden ze beiden intensiever, zoiets.

Maar echt in woorden is het niet uit te leggen. Dus alles wat ik er over zeg slaat eigenlijk de plank mis.
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 23:26   #168
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Voor mij is schoonheid ook juist gelegen in de imperfectie. Dat waarin de ander(en) zich van jou onderscheidt. Ja...hoe moet ik dat uitleggen? Wie helpt?
Is dat juist niet wat we delen? Ik zie er tenminste geen onderscheid in...
Als mens zijn we imo juist perfect in onze imperfectie...

Dat is toch de schoonheid van het menszijn? Ieder mens zijn eigen kwaliteiten en bijbehorende valkuilen....

Dus als je weet dat je barst van de valkuilen, weet je ook dat je van de kwaliteiten barst (en om Renoir te plezieren dus ook v.v. .....)
Virgo is offline  
Oud 20 June 2013, 23:29   #169
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

en ff on topic...

Gedachten zijn je vriend of je vijand al naar gelang je ze inzet naar vermogen/bewustzijn....
Virgo is offline  
Oud 20 June 2013, 23:36   #170
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
en ff on topic...

Gedachten zijn je vriend of je vijand al naar gelang je ze inzet naar vermogen/bewustzijn....
En als je wilt stoppen met al die gedachtes kan je de gibberish meditatie doen.
Je mag alles doen wat je wilt met stem en lichaam. Zingen, huilen, roepen enz. Je lichaam mag ook doen wat hij wil: springen, liggen, ijsberen?

Niet dat ik het ooit gedaan heb, maar misschien moet ik het eens gaan proberen.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.