Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 September 2022, 12:51   #161
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
En het ZIJN.. beetje scherp blijven Marie.
Het ZIJN is er altijd geweest Guido... Wie moet scherp blijven???
marie is offline  
Oud 6 September 2022, 12:53   #162
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Kijk je uit dat je geen baby mee gooit..
Moet je aan Laurens zeggen...
marie is offline  
Oud 6 September 2022, 12:54   #163
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In het 'zijn' is oorsprong noch einde. En is niet via onze wordende toestand (ego) te bereiken. Het is namelijk helemaal niet te bereiken.

Het is om je rot te lachen al dat gekakel hier. Ik las zonet bij Dorje dat zelfs het verhaal/ de droom er niet is. Met zulke flauwekul kom je er niet. Ik zie de users maar ontkennen en ontkennen en ontkennen.

De droom/het verhaal/het wordende is er gewoon. De clou is dat men de innerlijke weg bewandeld en uit de droom/het verhaal/het wordende weet te stappen. Ontkennen helpt geen zak, want het ontkennen heeft plaats binnen de droom.....

Overigens heeft het 'zijn' helemaal geen energie.
Oké, wat het ZIJN betreft zitten we dan duidelijk niet op dezelfde golflengte...
marie is offline  
Oud 6 September 2022, 13:07   #164
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Precies!

Dat is wat ik schrijf, ja. Allemaal, ook dit schrijven hier.

Exact. Er is niets wat gezegd kan zijn dat zich buiten die droom af kan spelen.

Dat ik zou schrijven dat er iets zelf vrij van blijft, dat ik zou schrijven over Getuigen of schouwen, dat droom je er zomaar bij. Dat valt nergens in dat 'hierboven' terug te vinden. Zie dat gewoon Guido, zie wat je er bij droomt, zo eenvoudig.

Exact.
En het verschijnt weer waar er terug afstand gedroomd wordt, zoals in dit schrijven hier. Geen schrijven, geen beleving, geen re-ageren, geen droom zonder droom-afstand.
En ja hoor, de beschrijving hiervan is ook droom.

Ja, er is niks, zelfs geen droom.

Exact!

Dat laatste is wat jij er van maakt, en is hetzelfde als er van maken dat de droom er toe zou doen om verveling te doden (=vermaak).

Nu even niet gek doen: ook al is dat allemaal droom en lijkt dit een afstand te scheppen van het hier/niks, is de afstand er al bij gedroomd door hier te schrijven.

En in dit hier schijven:

geef je gewoon aan dat het er toe doet, dat jouw bertokkenheid bij dit forum (afstand tot het niks!), jou een hoop duidelijkheid heeft gegeven. Laat je niet gek maken Guido, ook dat is droom, maar in de droom heeft het wel iets duidelijk gemaakt over de droom. Maar je droomt er nog steeds op los, Guido. En ook al doet zich dat enkel voor in de droom, en is het zich voordoen dan ook natuurlijk enkel droom, toch droom je maar verder, of als dat weer een negatie re-actie geeft: toch gaat de droom maar verder.

En ja hoor, bovenstaande beschrijving is ook droom. Het gaat niet om de beschrijving het gaat om het dagen dat 'niks' en 'verschijning' geen werkelijke afstand tussen elkaar hebben, dat ook die afstand maar droom is, geen werkelijkheid. Deze zeg maar (spontane) realisatie, maakt niet gek, maar maakt dat er gewoon nog communictatie, droom verschijnt zonder een afstand met deze realisatie er bij te dromen. Het is realisatie dat daar/vanalles niet ingewisseld moet worden met hier/niks.

Het is zo gek nog niet dat gewoon te zien, ook al 'lijkt' het dat hierdoor afstand gemaakt wordt van het hier/niks. Ook dat is maar droom.

Het doet er toe, Guido, dat dit daagt, en droom kan dit doen dagen, ook al is en blijft het droom. Het doet er toe dat wat zich dan in de droom verder laat zien zichzelf niet gaat verduisteren met negatie, of gaat zwaaien met afstand, maar juist gaat verhelderen.
Oké, het dringt nog niet door bij je..
Je haalt een compleet arsenaal uit de kast, zodat je ervan gevrijwaard blijft dat het even, even maar.. bij je binnenkomt.
De woorden die jij hier leest, roepen 1001 verschijnselen bij je op, en die wil je allemaal buiten de deur houden, uiteraard kom je dan tot steeds groteskere en absurde voorstellingen van afscherming.

Bij mij 'Hier, is het gewoon een verloop van woorden wat de revue passeert, 1 dimensionale woordenstroom.. Bij jou zit er nog een hele belevingswereld achter, die belevingswereld 'gekoppeld' aan woorden is er niet bij mij, eenvoudig omdat in die belevingswereld van mij.. 'niks is. M.a.w. er is helemaal geen droom, het is allemaal illusie van de woordenstroom. Nu kun je dit waarschijnlijk creatief als je bent, prima volgen en weer wegzetten.. maar het is je werkelijkheid niet, je bent gewoon een gevoelige jongen.. dieper dóórpakken Dorje.
Geef het nog niet op, je valt bijna door de mand.
Guido is offline  
Oud 6 September 2022, 13:10   #165
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het ZIJN is er altijd geweest Guido... Wie moet scherp blijven???
Nou, die dus niet..
Guido is offline  
Oud 6 September 2022, 13:12   #166
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Moet je aan Laurens zeggen...
Die hoort 'niks meer, ik ook niet trouwens.
Guido is offline  
Oud 6 September 2022, 13:31   #167
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In de stilte hoor je niet het 'zijn' , want het 'zijn' kun je niet horen.
De verstilde geest verstaat de woorden die niet aan maat gebonden zijn.
Dus Guido begrijpt het ook nog niet, want als hij wat hoort dan is het niet stil meer.
In je handen klappen met een hand..
Op dit moment kan ik een boom horen vallen in het oerwoud van Borneo.. en ik bevind mij toch echt in good old Holland, of droom ik dat maar?
:-))
Guido is offline  
Oud 6 September 2022, 14:04   #168
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Oké, het dringt nog niet door bij je..
Je haalt een compleet arsenaal uit de kast, zodat je ervan gevrijwaard blijft dat het even, even maar.. bij je binnenkomt.
Oh, is dat zo? Wat anders dan een beleving zou er dan binnen kunnen komen, en tot welk een een belever?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
De woorden die jij hier leest, roepen 1001 verschijnselen bij je op, en die wil je allemaal buiten de deur houden, uiteraard kom je dan tot steeds groteskere en absurde voorstellingen van afscherming.
Beleef je dat werkelijk zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Bij mij 'Hier, is het gewoon een verloop van woorden wat de revue passeert, 1 dimensionale woordenstroom..
Nou, waar maak je je dan eigenlijk druk om?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Bij jou zit er nog een hele belevingswereld achter,
Beleef je dat zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
die belevingswereld 'gekoppeld' aan woorden is er niet bij mij, eenvoudig omdat in die belevingswereld van mij.. 'niks is.
Nou raar dat je dan re-ageert alsof er wel een hele beleveningswereld zich aan het voordoen is achter wat louter woorden zijn. Dat woorden iets grotesk en absurd mededelen kan maar een beleving zijn? Een beleving wordt best niet voor werkelijk gehouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
M.a.w. er is helemaal geen droom, het is allemaal illusie van de woordenstroom.
Nou ja, dat is het. Niet grotesk of absurd, dat is een beleving van een woordenstroom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Nu kun je dit waarschijnlijk creatief als je bent, prima volgen en weer wegzetten.. maar het is je werkelijkheid niet, je bent gewoon een gevoelige jongen.. dieper dóórpakken Dorje.
Wat droom je toch allemaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Geef het nog niet op, je valt bijna door de mand.
Wat wil je dat er door de mand valt? Een Illusie?

Het wordt eens tijd dat er tot jou doordringt dat je een heel verhaal aan het dromen bent over wat mijn werkelijkheid zou zijn en daar heel wat woorden aan aan het geven bent. Je wilt jezelf ergens uit dromen en mij ergens in dromen. Zo gaat dat niet.

Ofwel zie je alles of niets als droom, en projecteer je ook nergens geen beleving meer in, ofwel blijf je lekker verder dromen dat je niet meer aan het dromen bent.

Relax Guido.
Neem jezelf en je belevings-vrij zijn toch niet zo serieus.
Het is ook maar droom.
Het doet er gewoon toe dat helder te krijgen VOOR dat je alle dromen semantisch teniet gaat doen.

Uiteindelijk (en dat is geen kwestie van volhouden, juist integendeel)... als er echt uit elke droom voor werkelijk te houden is ontwaakt, dan is er ook geen droom meer die droom ziet.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 6 September 2022, 14:37   #169
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, wat het ZIJN betreft zitten we dan duidelijk niet op dezelfde golflengte...
Dat was mij al een tijdje duidelijk. Net zoals Laurens heb je je een idee eigen gemaakt van 'zijn'. Vind ik prima allemaal, zo kunnen we eeuwig blijven doorbabbelen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 6 September 2022, 14:38   #170
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
.. dieper dóórpakken Dorje.
Geef het nog niet op, je valt bijna door de mand.
Dorje zit in een luchtballon?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.