Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 March 2018, 11:23   #161
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat zijn slechte manieren die ik van de forumbaas geleerd heb...
Ik zou dat 'waarmee je nog heel veel jaren zoet kunt zijn' toch maar eens ter harte nemen en toch datgene wat Dorje omschrijft bij jezelf op waarheid onderzoeken. Ik zie dat namelijk ook gebeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Misschien, maar jij lijkt eerder productief in de werkelijkheid uit de weg te gaan door wat anderen schrijven onder te verdelen in productief aan het forum of juist niet, zodat je je in beide gevallen er tegen kunt afzetten en enkel maar hoeft te bekijken waar je eigen interesse naar uitgaat. Het is een strategie als een ander.
Eentje waar je nog heel veel jaren zoet mee kan zijn.
Succes!
 
Oud 30 March 2018, 11:31   #162
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat zijn slechte manieren die ik van de forumbaas geleerd heb...
En zo hou je de aanwijzingen van anderen weer mooi buiten de deur en onderzoekt niks.
 
Oud 30 March 2018, 14:19   #163
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ouders die hun kinderen normen en waarden (theoretisch) leren, maar zelfs in gedrag/ houding het tegenovergestelde laten zien, zijn vaak verbaasd als hun kinderen 'tuig' worden, terwijl de kinderen een feilloze spiegel zijn.
Alles wat jij ziet, ben je zelf...
...en dat is ook Liefde.

🐒🐵🐷🐾
Mihaela is offline  
Oud 30 March 2018, 14:59   #164
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ouders die hun kinderen normen en waarden (theoretisch) leren, maar zelfs in gedrag/ houding het tegenovergestelde laten zien, zijn vaak verbaasd als hun kinderen 'tuig' worden, terwijl de kinderen een feilloze spiegel zijn.
Misschien een onnozele, maar desalniettemin toch oprechte vraag: wie is hier ouder, en wie is hier kind?

En is het echt van belang of is het deel van de circus die wij er zelf van maken?

Liefde is misschien gewoon de werkelijkheid nemen zoals die is ("Loving what is"), ook al omvat die werkelijkheid ouders die dingen leren waar ze het tegenovergestelde van zouden laten zien, dan nog is het werkelijkheid zoals het is (en dus niet zoals je het zou willen of niet willen dat het is).
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 30 March 2018, 15:27   #165
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Ik zou dat 'waarmee je nog heel veel jaren zoet kunt zijn' toch maar eens ter harte nemen en toch datgene wat Dorje omschrijft bij jezelf op waarheid onderzoeken.
Heeft Dorje gedegen zelfonderzoek afgerond?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 March 2018, 16:45   #166
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...In ander woorden: stap 2 van Diederik Wolsak (dit gaat alleen over mij en mijn gedachten). Als er geen kern meer wordt teruggevonden, is er ook geen gevangenis meer die deze gevangen kan houden en zijn stappen dan ook niet meer van toepassing. Zo simpel kan het zijn, maar eerlijk is eerlijk: te simpel voor het complexe denken waar we in denken gevangen te zitten, dat wel ja.
Jaja, zo simpel kan het zijn... in theorie, want anders zou Diederik Wolsak zelf niet zeggen in één van zijn interactieve lezingen dat wanneer hij een week zijn 6 stappen niet beoefend hij terug in een depressie terechtkomt...
Maar ja, hij heeft dan ook nog geen gedegen zelfonderzoek gedaan zoals hier op het forum aanbevolen en aangewezen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 March 2018, 16:53   #167
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Heeft Dorje gedegen zelfonderzoek afgerond?
Och Katerie, je weet dat ik niet meedoe met die afrond business. En Laurens is noch voor jou, noch voor mij een autoriteit om hier iets over te zeggen. Dus wat voor zin heeft de vraag? Om nog eens lekker keet te schoppen tegen het antwoord?

Mij niet gelaten maar ik doe niet mee aan die circus. Of ik ben even afgerond als jij, Laurens, Miha en heel de rest van de meute, ... niet dus. Personen kunnen niet afgerond zijn. Dat wat je werkelijk bent is altijd al afgerond en dat geldt evenveel voor wat jij werkelijk bent, als wat ik werkelijk ben of eenieder hier, er is daar geen onderscheid. Alleen kan de mate van identificatie met de persoon Katerie zich hier meer tegen verzetten dan de identificatie met een andere persoon. En het is dat verzet dat als gevangenis wordt ervaren en er is maar een weg uit: stop het verzet tegen wat je werkelijk bent en dus ook stop te geloven dat jij Katerie bent en dat jij als Katerie ooit afgerond kan geraken, of jij niet en anderen wel.

Stop te geloven dat Katerie moet evolueren naar dat wat je werkelijk bent, je bent het al, het enige dat moet gebeuren is dat de identificatie met Katerie het verzet tegen wat je werkelijk bent opgeeft. De identificatie is daarmee niet zomaar weg, maar de gevangenis alvast wel of kan ten minste gemakkelijker steeds weer opnieuw gezien worden als denkbeeldig.

Je hoeft het niet van mij aan te nemen, liefst niet zelfs, onderzoek gewoon zelf wat je werkelijk bent. Onderzoek elk antwoord op de vraag "Wat ben ik?" tot er geen antwoord meer opkomt... Ik onderzoek dit ook nog elke dag, no worries. Of onderzoek het via een andere weg, zoals die stappen van Wolsak. Maar onderzoek het in hemelsnaam, leuter er niet alleen over en schop er niet alleen tegen.

Succes!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 30 March 2018, 16:54   #168
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard How to Parent Yourself

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ouders die hun kinderen normen en waarden (theoretisch) leren, maar zelfs in gedrag/ houding het tegenovergestelde laten zien, zijn vaak verbaasd als hun kinderen 'tuig' worden, terwijl de kinderen een feilloze spiegel zijn.
Als het 'tuig' eraan toe is, als het in zijn spirituele lijnen zit, zal het na vele moeizame jaren zoeken zo rond zijn 60 jaar met wat geluk misschien vader en moeder over zichzelf kunnen geworden zijn.
Alain de Botton legt het uit in een animatie filmpje > How to Parent Yourself (YouTube link).
Citaat:
We cannot change the parents we had - but there is always an option, in later life, to learn to care for ourselves in new and perhaps better ways. In other words, there are opportunities to learn how to reparent ourselves.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 30 March 2018 om 19:05.
katerie is offline  
Oud 30 March 2018, 17:04   #169
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Och Katerie, je weet dat ik niet meedoe met die afrond business. En Laurens is noch voor jou, noch voor mij een autoriteit om hier iets over te zeggen. Dus wat voor zin heeft de vraag?
Nou, ik weet graag of Laurens jou als afgerond ziet of niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Personen kunnen niet afgerond zijn...
Wederom contraproductief aan de forum doctrine!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Er zijn er geen tien in dit land die het gedegen zelfonderzoek afronden.
Jij die Dorje als leugenaar bestempeld beschouwt hem vast niet als één van die minder dan tien.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 March 2018, 17:09   #170
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Stop te geloven dat Katerie moet evolueren naar dat wat je werkelijk bent, je bent het al,...
ja, dat zegt heel de neo-advaita beweging: je hoeft niets te doen, je bent het al.
Maar wie geen gedegen zelfonderzoek doet en afrond bereikt nooit de plek waar hij / zij altijd al geweest is hoor!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is liefde? Hein Beginnend zelfonderzoek 27 24 September 2021 22:39
Liefde Nathan Waar gaat het hier verder ook nog over? 40 25 July 2011 16:20


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.