Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 October 2011, 17:01   #161
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Beste Rob, je wijk af van je idee dat ik niet in staat zou zijn tot enige vorm zelfinzicht, of iets in die geest.

Met ander woorden jij verwacht dus iets totaal onmogelijks van mijn persoon, namelijk dat ik moeite ergens voor zou moeten doen om ergens bij weg te blijven waar ik me niet bewust van ben nog kan worden vanwege mijn verregaande stupiteit verder te kijken dan mijn neus lang is, of iets in die geest.

Ja, ik snap niet hoe het kan hoor dus neem mij vooral niet kwalijk, ik vind het een wonder hoe jij draait en keert en verwarring weet te scheppen in toch al verdwaaste cq verdwaalde geest.

Ik haak hier af vanwege mijn erbarmelijke toestand zoals je zult begrijpen.

Het ga je verder goed.....

Mvrg Marijke
Je bent uitstekend in staat tot zelfinzicht
als je bereid bent om dat wat je daarvan weghoudt te laten varen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 17:04   #162
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er is hier geen geraaktheid en getriggerd zijn. Ik zit hier al de hele dag in alle rust te werken thuis en tussendoor schrijf ik iets op het forum, zonder dat er enige geraaktheid in mijn systeem merkbaar is. En als het wel zo is, dan ben ik mij daar heel goed van bewust en heb ik er ook geen enkel punt mee om dat te melden. Verder kan ik inmiddels vrij goed de spanning die zich in mijn systeem (lijf, beleving) voordoet opmerken, omdat ik daar gevoelig voor ben.

Als je dus van mening bent dat ik iets ernstig over het hoofd zie, dan nodig ik je uit om me daar melding van te maken. Ik zou bijna zeggen, dat je dan de heilige plicht zou moeten voelen om dat te doen, omdat je dan in staat bent om mij iets te laten zien wat ik zelf nog niet zie, maar dat lijkt me iets te ver gaan; ik wil je nergens toe dwingen en ik ben daar god zij dank ook niet toe in staat. En net zo goed als ik afgelopen week op een andere vraag van je in een ander draadje ben ingegaan, ben ik daar nu ook toe bereid.
OK, is het misschien een idee om buiten dit draadje te stappen, en een twee gesprek te voeren. Wat vind jij ervan?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 17:06   #163
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
OK, is het misschien een idee om buiten dit draadje te stappen, en een twee gesprek te voeren. Wat vind jij ervan?

Prima.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 17:14   #164
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik ben nergens toe bereid want ik ontbeer elke vorm van zelfinzicht cq zelfreflectie volgens jou eigenste bovenste beste waarheid.

Met andere woorden je blijft iets onmogelijks vragen, in elk geval van deze persoon hoe lullig ook, zo lijkt mij beste Rob.

Mischien moest jij je wijsheid maar op een tegeltje laten drukken om die vervolgens bij jezelf op het toilet te hangen zodat je er zelf misschien nog wat aan hebt ofzo.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 17:20   #165
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ik ben nergens toe bereid want ik ontbeer elke vorm van zelfinzicht cq zelfreflectie volgens jou eigenste bovenste beste waarheid.

Met andere woorden je blijft iets onmogelijks vragen, in elk geval van deze persoon hoe lullig ook, zo lijkt mij beste Rob.

Mischien moest jij je wijsheid maar op een tegeltje laten drukken om die vervolgens bij jezelf op het toilet te hangen zodat je er zelf misschien nog wat aan hebt ofzo.

Mvrg Marijke
Zelfinzicht of zelfreflectie is niet iets wat je wel of niet hebt,
maar waar je toe kunt besluiten.
Het is dus geen onmogelijke vraag
omdat je er op elk gewenst moment mee aan de slag kunt gaan.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 17:36   #166
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Nee hoor Rob, je vraagt weldegelijk iets onmogelijks. Volgens jou ben ik namelijk ernstig geestensziek en een achterlijke mongool, ja ik zeg het maar even hardop dan is voor iedereen duidelijk wat jij van mij denkt en meent te moeten verbergen onder de mantel der liefde of zoiets.

Met name die laatste dat achterlijke mongool zegt genoeg over mijn onvermogen tot het besluit te kunnen komen om tot zelfinzicht en of zelfreflectie over te gaan.

Toch onvoorstelbaar hoe jij draait en keert om iets uit iemand persen waarvan je zegt dat die zo achterlijk is als het achtereind van een varken, ja het zijn alweer fraaie bewoordingen, letterlijk deze keer.

Ik heb toch het idee dat jij wenste dat ik iets minder stomzinnig zou zijn dan jij voor mij bedacht had. Nou helaas pindakaas dan maar voor jou hé Rob.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 17:49   #167
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Nee hoor Rob, je vraagt weldegelijk iets onmogelijks. Volgens jou ben ik namelijk ernstig geestensziek en een achterlijke mongool, ja ik zeg het maar even hardop dan is voor iedereen duidelijk wat jij van mij denkt en meent te moeten verbergen onder de mantel der liefde of zoiets.

Met name die laatste dat achterlijke mongool zegt genoeg over mijn onvermogen tot het besluit te kunnen komen om tot zelfinzicht en of zelfreflectie over te gaan.

Toch onvoorstelbaar hoe jij draait en keert om iets uit iemand persen waarvan je zegt dat die zo achterlijk is als het achtereind van een varken, ja het zijn alweer fraaie bewoordingen, letterlijk deze keer.

Ik heb toch het idee dat jij wenste dat ik iets minder stomzinnig zou zijn dan jij voor mij bedacht had. Nou helaas pindakaas dan maar voor jou hé Rob.

Mvrg Marijke
Het is mogelijk (zelfonderzoek) als je wilt.
Als je niet wilt niet, natuurlijk.

Je kunt je blijven verschuilen achter wat ik ooit gezegd heb.
Ik zie dat nu dan als onwil.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 18:05   #168
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Beste Rob, ik ga mijn vingers niet meer aan je branden. Zodra ik namelijk ook maar iets laat zien van wat in mij leeft, sta jij onmiddelijk klaar om mij o.a. om de oren te slaan met al het bovenstaande. Jou onsmakelijk uitspraken mbt ene Marijke zijn- punt 1. allemaal verschillende uitspraken voortkomend uit één en het zelfde idee en punt 2. liggen niet in een grijs verleden zoals je onlangs nog bewezen hebt.

Zelfs in dit topic kon jij niet laten om te beweren dat het mij aan elke vorm van zelfreflectie ontbreekt. En ipv nu in je handjes te knijpen dat ik laat zien dat je volkomen gelijk hebt, ga jij je nu zitten beklagen over mijn zgn onwil?

Ik vind het een vreemde zaak waar ik met mijn verstand, voor zover dat nog werkzaam is, niet bij kan, als u mij toestaat.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 18:32   #169
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Beste Rob, ik ga mijn vingers niet meer aan je branden. Zodra ik namelijk ook maar iets laat zien van wat in mij leeft, sta jij onmiddelijk klaar om mij o.a. om de oren te slaan met al het bovenstaande. Jou onsmakelijk uitspraken mbt ene Marijke zijn- punt 1. allemaal verschillende uitspraken voortkomend uit één en het zelfde idee en punt 2. liggen niet in een grijs verleden zoals je onlangs nog bewezen hebt.
Je laat voortdurend zien wat er in je leeft. Alleen, en daar heb je een punt, je wilt er verder niet naar kijken, bang om je vingers te branden. Wat is dat 'één en het zelfde idee' wat ik zou hebben, volgens jou?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 18:43   #170
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Hou jij maar lekker vast aan je eigen ideetjes Rob. Ik besluit nu voor jou dat ik een persoon ben die niet kan komen tot enige vorm van zelfinzicht cq zelfreflectie en ga niet meer mee in je gedraai waarin ik dan weer wel in staat zou zijn tot inzicht en dan weer niet afhankelijk van jou genoegens en wensen.

Gegroet.

Ps: Een en het zelfde idee, kun je voor jezelf niet bepalen vanuit welke energie de verschillende scheldnamen cq indrukken mbt tot mijn persoon vandaan komen?

Nou Rob zo moeilijk is dat toch niet, ik laat het echter gaarne aan jou over om daar zelf achter te komen op enig moment.

Mijn antwoord zul je meer dan waarschijnlijk scharen in het rijtje van waanzinnig, geschift, van de pot gerukt, komend uit een gebrek aan zelfinzicht enzovoort.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe moderatoren. Renoir Mededelingen forumbeheer 0 21 November 2014 17:39
Het Nieuwe Inzicht. Aart Overige religie 0 1 February 2012 20:27
Mededeling van uw moderatoren (06-11-11) Bromsnor Forum; regels, vragen, idee 57 25 December 2011 18:57


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.