Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2012, 14:19   #161
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Volgens mij staat er ergens een 'r' te veel.
Dat heb je als de 'r' in de maand zit.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:25   #162
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zoals gezegd het ontbreekt je aan motivatie, je wilt helemaal niet weten.
Je plaat blijft hangen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:29   #163
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat eerste is nu net precies wat ik je omgekeerd evenredig probeer duidelijk te maken.

Ik weet dat je niet op zoek bent naar klonen. Maar je bent teleurgesteld over de resultaten van je inspanningen. Vergeet het resultaat en kijk eens naar je inspanningen. Op het resultaat heb je geen enkele invloed en volgend mij is het rendement hoger dan je nu geneigd bent te denken.

Ik ken geen beter forum dan dit. Bij Nathan komt geen mens en bij mevrouw wordt je er afgekickt als je iets zegt wat mevrouw onwelgevallig is. Dit is een open forum, waar iedereen kan deelnemen zoals ie is, en dat zijn 2 belangrijke voorwaarden om de doelstelling die je voor ogen hebt te laten plaatsvinden.
Ik heb zo'n eenwielige circusfiets die geen spoor nodig heeft.

Nee ik zie geen resultaat ik zie kraaiers die het aangesprokene er uitlichten om het idee te vervolmaken. Ik zie, zoals gezegd, ego alsmaar slimmer worden zodat het steeds moeilijker wordt deze uit het zadel te lichten.

Heb ik je in deze wel eens gelijk gegeven was dat omwille van het voordeel van de twijfel. Zien vertelt mij bij voortduring dat er een totaal andere richting ingeslagen en gaande is dan beoogt. Dat het beter is niet mee te werken aan een 'wijzer' worden.

Ja als babbelforum voldoet het forum zeker. Het is een leuk gezelligheidsforum om met elkaar in contact te blijven. Laten we het daar dan bij houden en niet over ZELFkennis praten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:30   #164
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nadje, wat zoek, doe jij hier op het forum?
Aart, ik heb geen zin in deze spelletjes. Ik trek mijn wandelschoenen aan, lach opgewekt en blij. Ik weet niet waar ik heen zal gaan, maar het zal vermoedelijk één of ander bos worden. De groeten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:36   #165
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Nee het is niet erg om iets te herkennen of het nu glas helder is of bedenkelijk of beide is. Er moet voor mij ook niemand in de ban omdat ik hem of haar onbegrijpelijk zie doen.
Ik vraag mij af of het mij ook om het even is. En dat is het niet op de manier waarop het jou koud laat. Waar het forum verdwijnt, sluipt het koele duistere niet naderbij.
Voor de warmte van dit forum, daar doe ik het voor.
Maar het is zoals je vaststelt: 'zo zie je maar weer'
Looro, tussen jou gezegd en mij gezwegen ;)
ik ben bang dat het niet de bedoeling is om warmte/genegenheid bij elkaar te vinden.
mij slaat nu na het hier meelezen een koude kilte om het hart.
maar ik snap het dan ook niet.
dom geboren en nooit iets bijgeleerd.
koning winter en zijn dienaren rukken op terwijl de herstblaadjes als herinnering aan de zomer naar beneden dwarrelen.
ooit zal het weer lente worden...
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:37   #166
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Je plaat blijft hangen.
Affirmeer er dan zelf op dan hoef ik dat niet te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:46   #167
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Aart, ik heb geen zin in deze spelletjes. Ik trek mijn wandelschoenen aan, lach opgewekt en blij. Ik weet niet waar ik heen zal gaan, maar het zal vermoedelijk één of ander bos worden. De groeten.
Nadje, het was een serieuze vraag, die jij schijnbaar vanuit het ego niet beantwoorden kan.

Ik ben hier enkel op het forum omdat ik zelf de narigheid/onwerkelijkheid van het ego ken en herken en een ieder een vrij leven zonder de narigheid/wrijving met het leven gun.

Zo heb jij ook jouw reden hier te zijn.

Toch?

Liefje, praat tegen me.

Toe nou.

Lieverd.

Ga nou niet dwalen in 1 of ander bos.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:48   #168
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb zo'n eenwielige circusfiets die geen spoor nodig heeft.

Nee ik zie geen resultaat ik zie kraaiers die het aangesprokene er uitlichten om het idee te vervolmaken. Ik zie, zoals gezegd, ego alsmaar slimmer worden zodat het steeds moeilijker wordt deze uit het zadel te lichten.

Heb ik je in deze wel eens gelijk gegeven was dat omwille van het voordeel van de twijfel. Zien vertelt mij bij voortduring dat er een totaal andere richting ingeslagen en gaande is dan beoogt. Dat het beter is niet mee te werken aan een 'wijzer' worden.

Ja als babbelforum voldoet het forum zeker. Het is een leuk gezelligheidsforum om met elkaar in contact te blijven. Laten we het daar dan bij houden en niet over ZELFkennis praten.
Heb je het idee dan ook maar enige invloed op het resultaat te kunnen hebben?
Wat je kunt doen is een rechte koers fietsen, ook al is dat als enige roepende in de woestijn.

Ego kan topzwaar worden. Totdat het moment dat het kapseist.
Dat moment kun je onmogelijk afdwingen.
Maar het komt, sprak hij uit ervaring.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:50   #169
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Looro, tussen jou gezegd en mij gezwegen ;)
ik ben bang dat het niet de bedoeling is om warmte/genegenheid bij elkaar te vinden.
mij slaat nu na het hier meelezen een koude kilte om het hart.
maar ik snap het dan ook niet.
dom geboren en nooit iets bijgeleerd.
koning winter en zijn dienaren rukken op terwijl de herstblaadjes als herinnering aan de zomer naar beneden dwarrelen.
ooit zal het weer lente worden...
Glans, dat wil ik ook.

Hoe doe je dat toch.

Dat meelezen dat begrijp ik maar dat dan een 'koude kilte om het hart' ontstaat dat lukt me niet.

KOUDE KILTE OM HET HART.

Moet ik 112 voor je bellen?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:51   #170
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Looro, tussen jou gezegd en mij gezwegen ;)
ik ben bang dat het niet de bedoeling is om warmte/genegenheid bij elkaar te vinden.
mij slaat nu na het hier meelezen een koude kilte om het hart.
maar ik snap het dan ook niet.
dom geboren en nooit iets bijgeleerd.
koning winter en zijn dienaren rukken op terwijl de herstblaadjes als herinnering aan de zomer naar beneden dwarrelen.
ooit zal het weer lente worden...
Ik vind dat uitermate wijs, je toont zelfkennis te hebben en mengt je niet in een discussie waarmee je het raakvlak niet hebt.
Je spreekt je niet betweterig uit over realisatie omdat je niet toegeeft aan het verlangen van ego, al kan het ook afwezig zijn, mee te tellen en te worden gezien.

Het is jammer dat de koude kilte je om het hart slaat, ik wil veel liever (dan dat) jouw hart verwarmen, maar dit is het terrein waarop we even buiten onszelf moeten gaan staan om onszelf waar te nemen. Dat onpersoonlijke en kille is alleen maar tijdelijk nodig om ongehinderd door verschijnselen en emoties het zelfonderzoek te doen naar 'wat' je bent.

De liefde en de warmte is niet weg, dat lijkt maar zo, sterker nog de kilheid blijkt wanneer je uiteindelijk kunt doorzien de liefde zelf te zijn geweest.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.