Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Soefisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Soefisme God die zich uitdrukt in het hele universum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2013, 11:26   #161
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Jouw proces is helemaal van jou. Voor mij is ieder mens gelijk.
Wat mooi Virgo. KiSs
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 16:10   #162
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik probeerde uit te leggen hoe ik het ervaar Virgo. Als je : ''kalm aan'' zegt, voelt voor mij ietwat betuttelend.
Ik weet dat je dat goed bedoelt, maar het triggert me wel.
Het voelt alsof je me een advies geeft, wat vervolgens het contact ongelijkwaardig maakt voor mij.
Dezelfde reactie had ik ook bij je advies om niet zo hard voor mezelf te zijn, ook al gaf je daarna aan dat je dat in jezelf herkent, voelde voor mij ook ietwat ongelijkwaardig.
Hoe dan ook, het triggert iets in mij..

OOOOOOOOOh,....ik word weer eens getriggerd,.....

Ik weet dat je het goed bedoeld, maar het raakt me toch,......boehoehoe

Word er pas van je gehouden als alles en iedereen op zijn tenen loopt om jou maar niet te raken en te kwetsen?

Zeg prinsessen gedrag jou iets?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 16:16   #163
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ook al is in wezen ieder mens gelijk, gedragen wij ons vaak zodanig dat wij afstand scheppen onderling, en verwijdering onstaat wat vervolgens mensen positioneert als hoger of lager, of verder of dichterbij.
Ik had eerst mijn trigger niet willen noemen, om een trigger bij jou niet te veroorzaken, maar dan zal ik geen kans hebben gegeven aan een mogelijke 'contact'.
Door het te noemen nam ik de risico dat jij afstand ervan zou nemen, maar de kans dat jij in gesprek over zou gegaan zijn was ook aanwezig.

Ik respecteer ook jouw keuze uiteraard...

Dit is niet getriggerd worden,...als je overtuigd bent van iemands goede bedoeling en dan nog iets te mopperen hebt is het,.....zeuren,...ofwel negativiteit in stand willen houden.

Al schietend met een witte vlag in je andere hand treed je de "vijand" tegemoet die je vriend noemt.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 16:24   #164
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Het was gewoon bemoedigend bedoelt..... Ik respecteer je gevoel en doe er voorlopig het zwijgen toe.
Jouw proces is helemaal van jou. Voor mij is ieder mens gelijk.

Tja,...vind het moeilijk om te zeggen, maar wil het jou toch niet onthouden om er zelf misschien ook van te groeien, ondanks dat ik er risico mee loop dat je het verkeerd opvat,....
Hoe zal ik het zeggen,...want je bedoeld het zo goed,......ik voel me helemaal niet GELIJK!!!

En dan ga jij even mij vertellen dat ik gelijk ben aan iedereen,....ik wil dat je voorlopig het zwijgen er toe doet!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 19:52   #165
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

@Mihaela
@Hans

Als jullie op zoek zijn naar mijn afstandsbediening: geef het dan maar op. Bij mijn aflevering werd alleen een nageboorte meegeleverd, geen afstandsbediening en geen gebruiksaanwijzing.

Ik zwijg als ik denk dat dat (voor mij) beter is en ik spreek als ik denk dat dat voor mij nodig is. Jullie hoeven dus niet voor mij te denken, dat kan ik zelf denk ik als de beste ;)

(..... En ik zeg niet beter he! Voor het geval jullie nu weer gaan denken dat ik beter kan denken jullie en jullie je ongelijkwaardig gaan voelen en mij dan daar weer verantwoordelijk voor gaan stellen ...)

Nog even in de herhaling: jouw is proces is van jou, mijn proces is van mij (en dan bestaat er ook nog een God's proces, en daar heb IK/ego in ieder geval al helemaal geen grip op....).


Ik hou wel van jullie en voor wie dat wil heb ik een troostende knuffel in de aanbieding.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 19:56   #166
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
@Mihaela
@Hans

Als jullie op zoek zijn naar mijn afstandsbediening: geef het dan maar op. Bij mijn aflevering werd alleen een nageboorte meegeleverd, geen afstandsbediening en geen gebruiksaanwijzing.

Ik zwijg als ik denk dat dat (voor mij) beter is en ik spreek als ik denk dat dat voor mij nodig is. Jullie hoeven dus niet voor mij te denken, dat kan ik zelf denk ik als de beste ;)

(..... En ik zeg niet beter he! Voor het geval jullie nu weer gaan denken dat ik beter kan denken jullie en jullie je ongelijkwaardig gaan voelen en mij dan daar weer verantwoordelijk voor gaan stellen ...)

Nog even in de herhaling: jouw is proces is van jou, mijn proces is van mij (en dan bestaat er ook nog een God's proces, en daar heb IK/ego in ieder geval al helemaal geen grip op....).


Ik hou wel van jullie en voor wie dat wil heb ik een troostende knuffel in de aanbieding.
Ga toch heen met je nep knuffel, je wilt niet in gesprek gaan, en je stelt je veilig achter woorden. Ga egodansjes doen met Ulla en Guy, je nepheid hoef ik niet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 20:22   #167
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ga toch heen met je nep knuffel, je wilt niet in gesprek gaan, en je stelt je veilig achter woorden. Ga egodansjes doen met Ulla en Guy, je nepheid hoef ik niet.

Weer snel voor elkaar Miha,....nog maar pas was je zo blij met de "nieuwen", en hun open gesprekken,...


Een gegeven knuffel moet je niet in de oksel kijken!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 20:24   #168
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht

Ik zwijg als ik denk dat dat (voor mij) beter is en ik spreek als ik denk dat dat voor mij nodig is. Jullie hoeven dus niet voor mij te denken, dat kan ik zelf denk ik als de beste ;)

Je kan me toch in de waan laten?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 20:26   #169
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Weer snel voor elkaar Miha,....nog maar pas was je zo blij met de "nieuwen", en hun open gesprekken,...


Een gegeven knuffel moet je niet in de oksel kijken!

Straks word ik boos op jou Hans
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 20:27   #170
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Weer snel voor elkaar Miha,....nog maar pas was je zo blij met de "nieuwen", en hun open gesprekken,...


Een gegeven knuffel moet je niet in de oksel kijken!
Tja, ik ga niets uit de weg..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
gedicht, Hazrat Inayat Khan, Soefisme, ziel


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.