Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 May 2015, 20:01   #161
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht


Ja, heb ik hem al lang proberen duidelijk te maken, maar iemand die nog niet klaar is om uit de matrix gehaald te worden neemt niets van de waarheid aan h?.

Laurens is er nog niet klaar voor, maar ik voel zijn twijfel. Wat ik doe is die twijfel aanwakkeren. Hij herkende eerst in mij niet waarheid, toen wel en nu weer niet. Terwijl het zelfs in advaita kringen bekend is dat eenmaal Waarheid gezien er geen weg terug is?.

En Laurens weet ook dat ik die Waarheid zelf gevonden heb. Ik citeer altijd uit mijn eigen Pad. Tot voor een paar jaar terug had ik niet eens van advaita, Wolter Keers of wie dan ook gehoord. Wel doe ik al mijn hele volwassen leven aan zelfonderzoek?.

Maar bij Laurens houdt ego nog steeds de wacht om te voorkomen dat hij tot Waarheid komt. Want de dag dat hij publiekelijk erkent dat hij zijn zelfonderzoek niet heeft afgerond dan lacht een zekere Puppetji hem vierkant uit. Voor dat uitlachen is zijn ego beducht. Want als ego ergens een bloedhekel aan heeft is het wel publiekelijk op zijn schreden terugkeren?.

Maar hij kan mij nog altijd bannen, dan is hij weer van zijn kwelgeest -van zijn ego- af.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 20:37   #162
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En Laurens weet ook dat ik die Waarheid zelf gevonden heb. Ik citeer altijd uit mijn eigen Pad. Tot voor een paar jaar terug had ik niet eens van advaita, Wolter Keers of wie dan ook gehoord. Wel doe ik al mijn hele volwassen leven aan zelfonderzoek?.
Zo zo, ?. indrukwekkend ? Je was zeker de eerste met een IPad?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 20:59   #163
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zo zo, ?. indrukwekkend ? Je was zeker de eerste met een IPad?
Heb je ook nog wat interessants toe te voegen, Rob?
Anders kan je het altijd nog over voetbal hebben.

PS. Ik heb geen IPad. Weet je dat ook weer!
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 21:32   #164
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Laurens is er nog niet klaar voor, maar ik voel zijn twijfel. Wat ik doe is die twijfel aanwakkeren.
Jonge ik had al genoeg gelachen.
Je gevoel? Weet je zeker dat het niet je duim was waar je aan hebt zitten lurken.

Citaat:
Hij herkende eerst in mij niet waarheid, toen wel en nu weer niet. Terwijl het zelfs in advaita kringen bekend is dat eenmaal Waarheid gezien er geen weg terug is?.
Ik dacht onmiddellijk na het schrijven er van al 'Laurens dit gaat je nog lang achtervolgen.'. Ondertussen heb ik al even zovele keren uitgelegd hoe het precies zat maar je kijkt liever naar je eigen selectieve waarheid. Ik weet niets van geen weg terug, in die zin dat je op je schreden zult moeten terugkeren, in advaita, ben jij ingewijd in de advaita en heb jij daar informatie over?

Citaat:
En Laurens weet ook dat ik die Waarheid zelf gevonden heb. Ik citeer altijd uit mijn eigen Pad. Tot voor een paar jaar terug had ik niet eens van advaita, Wolter Keers of wie dan ook gehoord. Wel doe ik al mijn hele volwassen leven aan zelfonderzoek?.
Ik zag kort na je nieuwe optreden als Theo Waarheid in je en ik weet er niks van dat je dat zelf hebt gevonden, misschien heb je dat hier wel gelezen als Freerider en ben je gewoon een goede imitator net als Emile Ratelband. Maar dat boeit me helemaal niet, het is de 'wie' die dat wil weten.

Citaat:
Maar bij Laurens houdt ego nog steeds de wacht om te voorkomen dat hij tot Waarheid komt. Want de dag dat hij publiekelijk erkent dat hij zijn zelfonderzoek niet heeft afgerond dan lacht een zekere Puppetji hem vierkant uit. Voor dat uitlachen is zijn ego beducht. Want als ego ergens een bloedhekel aan heeft is het wel publiekelijk op zijn schreden terugkeren?.
Ik heb het gedegen zelfonderzoek afgerond en er is niks meer te zoeken of te onderzoeken. Dat is inherent aan het woord afronden, zo niet is het niet afgerond. Dat je met een afgerond zelfonderzoek ego kan doorgronden dat zul je zelf moeten ontdekken, dat je er hier een ziet pleit daar niet voor.

Citaat:
Maar hij kan mij nog altijd bannen, dan is hij weer van zijn kwelgeest -van zijn ego- af.
De reden van de ban heb ik in dit draadje nog eens een keer uitgelegd, wanneer je niet contraproductief bent valt er niets voor je te vrezen. Maar je gooit kennelijk graag alles in de strijd, zoals het een ego betaamd.
  Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 21:38   #165
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Heb je ook nog wat interessants toe te voegen, Rob?
Anders kan je het altijd nog over voetbal hebben.

PS. Ik heb geen IPad. Weet je dat ook weer!
Rob geeft daarmee aan dat hij erg onder de indruk is van je ontwikkeling. Gaat hij zich werkelijk met deze dialoog bemoeien wordt hij door jou doorgaans meteen afgeserveerd als behorende tot het advaita team. Dus wees maar blij je hebt de knoet er goed onder zoals de uitdrukking is.
  Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 21:43   #166
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
Als welbespraakte tomaat heb jij altijd weer wat te zeggen in een poging aan de dans te ontsnappen.

Waarheid als een koe die Laurens worst zal wezen.

Je hebt vlug door hoe je de bal weer terug kunt kaatsen. Vast en zeker het gevolg van een goed werkend ego, maar dat zie je natuurlijk niet. Zelfonderzoek niet gedaan zeker?

Bedankt voor je reactie, het was weer parels voor de zwijnen werpen. Gelukkig hoefde ik nu niet in de tuin te werken. Toen het hier ophield met reageren en ik twee minuten in de tuin aan het schoffelen was begon het hard te regenen en mocht ik weer naar binnen. Het geluk is met de dommen.
  Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 21:52   #167
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Rob geeft daarmee aan dat hij erg onder de indruk is van je ontwikkeling.
De tijd is voorbij dat ik hele lange dialogen voerde met mensen in een poging om ze iets duidelijk te maken. Ik reik nu iets aan en het is al snel te zien of het binnen komt of niet. Zo niet, dan laat ik het er (meestal) bij. Theo hoort voor mij bij degenen die zich vooral richten op de splinters in andermans (m/v) oog zonder de balk te zien die hun eigen zicht belemmerd. Als je serieus kunt beweren al je hele (volwassen) leven aan zelfonderzoek te doen en je ziet niets in de tekst van WK, dan ben je meer dan behoorlijk de weg kwijt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 22:06   #168
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@waarheidsmurf:
...bij Laurens houdt ego nog steeds de wacht om te voorkomen dat hij tot Waarheid komt. Want de dag dat hij publiekelijk erkent dat hij zijn zelfonderzoek niet heeft afgerond dan lacht een zekere Puppetji hem vierkant uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar laten we Puppetji zelf aan het woord laten en niet over hem heen spreken.
Waar blijft die rebelse pop trouwens?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Theo: Jonge ik had al genoeg gelachen.
Je gevoel? Weet je zeker dat het niet je duim was waar je aan hebt zitten lurken.
In mijn dorp zouden we jou de lolsmurf noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb het gedegen zelfonderzoek afgerond en er is niks meer te zoeken of te onderzoeken.
Toch wel, jij moet nog steeds je vooringenomenheid, je oordeel en aannames onderzoeken wat betreft Ramesh Balsekar.
Met je kreet "ego herkent alleen ego, waarheid herkent waarheid maar ook ego, oftewel je moet waarheid zijn voor het herkennen van beiden" ontkom je daar niet aan, dat is een al te makkelijke ontsnappingsroute van je ego waar je een waarheidsmurf als ik niet mee om de tuin leid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Waarheidsmurf: Je hebt vlug door hoe je de bal weer terug kunt kaatsen.
Waarheidsmurfen zijn doorgaans intelligent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Waarheidsmurf:
Bedankt voor je reactie, het was weer parels voor de zwijnen werpen.
Parels voor de smurfen deze keer!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Waarheidsmurf:
...Het geluk is met de dommen.
en met de smurfen
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 22:06   #169
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gaat hij zich werkelijk met deze dialoog bemoeien wordt hij door jou doorgaans meteen afgeserveerd als behorende tot het advaita team.
Adviata vedanta in essentie reikt een beproefde manier van zelfonderzoek aan. Ik vind het geen probleem om daar mee geassocieerd te worden.

Mensen wegzetten als 'een team' (of een groep met ogenschijnlijk vergelijkbare kenmerken) is een manier om aan de essentie voorbij te gaan. Waar dat toe kan leiden hebben we net afgelopen maandag herdacht.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2015, 22:14   #170
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De tijd is voorbij dat ik hele lange dialogen voerde met mensen in een poging om ze iets duidelijk te maken. Ik reik nu iets aan en het is al snel te zien of het binnen komt of niet. Zo niet, dan laat ik het er (meestal) bij. Theo hoort voor mij bij degenen die zich vooral richten op de splinters in andermans (m/v) oog zonder de balk te zien die hun eigen zicht belemmerd. Als je serieus kunt beweren al je hele (volwassen) leven aan zelfonderzoek te doen en je ziet niets in de tekst van WK, dan ben je meer dan behoorlijk de weg kwijt.
Ik snap het. Ik praat vaak over de hoofden heen in de hoop dat anderen er wat mee kunnen. Vandaag had ik me voorgenomen in de tuin te werken maar hier schrijven was een welkome afleiding ik had geen zin om de container vol te maken omdat die dinsdag wordt geleegd.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.