Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2013, 22:02   #161
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Wat ik vervolgens probeerde en wat meteen weer koeterwaals voor je was, is buiten het verstandelijke parcours de werkzame aanwezigheid van bewustzijn vernoemen (dromen en meditatie).
Laat ik daarvan zeggen dat het ego veel meer omvat dat het denken. De identiteit is naast de geschiedenis ervan en de dagelijkse beleving eveneens een wereld van verwachting en belofte.
Zich er vanaf doen door te zeggen dat het allemaal illusie is, is een leugen, is ver beneden de waarheid. Zich aan dit alles vastklampen is evenzeer een leugen.
Alleen het vinden of het bereiken van de leegte brengt verlichting.
In het draadje 'Zo los je ruzies op' heb ik een tweegesprek (tussen andere door) met Tineke, waar ik zojuist (weer) een reactie heb gegeven.
Het heeft hier overeenkomst met het tekort doen aan ego, dus bij belangstelling zou je daar kunnen lezen hoe ik en Tineke er over denken.
Ik ben nu een beetje forummoe en je twee quotes beantwoorden ervaar ik als een flinke kluif. Ik hoop dat je het me niet kwalijk nemen dat ik deze even laat liggen en mocht ik je tekort doen en niet reageren me er dan nog even aan te helpen herinneren dat ik het heb vergeten?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 10:11   #162
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
In het draadje 'Zo los je ruzies op' heb ik een tweegesprek (tussen andere door) met Tineke, waar ik zojuist (weer) een reactie heb gegeven.
Het heeft hier overeenkomst met het tekort doen aan ego, dus bij belangstelling zou je daar kunnen lezen hoe ik en Tineke er over denken.
Ik ben nu een beetje forummoe en je twee quotes beantwoorden ervaar ik als een flinke kluif. Ik hoop dat je het me niet kwalijk nemen dat ik deze even laat liggen en mocht ik je tekort doen en niet reageren me er dan nog even aan te helpen herinneren dat ik het heb vergeten?
Nogmaals dank voor je moeite en neem alle tijd en geluk om je van moeheid los te maken.
Een groet met geluk en vreugde.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 10:18   #163
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Nogmaals dank voor je moeite en neem alle tijd en geluk om je van moeheid los te maken.
Een groet met geluk en vreugde.
Ik ervaar het niet zozeer als 'mijn' moeite het is gewoon moeheid om het nog weer eens opnieuw allemaal uit te leggen.
Ik zou zeggen bedank de voorzienigheid of God of Bewustzijn.

Ik heb nogal intensieve gesprekken gevoerd de laatste dagen en heb het weer even gehad, dus als je even wilt wachten tot de volgende boost.

Ook voor jou een groet met geluk en vreugde Looro.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 11:35   #164
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

PRI en de kunst van bewust leven: 2 - Basis Theorie - A

Hier waren we gebleven.

Die eerst zin in het filmpje is die herkenbaar?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 11:57   #165
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
PRI en de kunst van bewust leven: 2 - Basis Theorie - A

Hier waren we gebleven.

Die eerst zin in het filmpje is die herkenbaar?
Goed zo Aad

Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 15:57   #166
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
PRI en de kunst van bewust leven: 2 - Basis Theorie - A

Hier waren we gebleven.

Die eerst zin in het filmpje is die herkenbaar?

Zeker wel
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 23:33   #167
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik wil graag kwijt, dat ik gevangen kan raken in mijn web van angsten en oud zeer. En dat ik soms heel veel moeite kan hebben met daar uit stappen. Dat van daaruit ook mijn angst aanwezig is, om niet zelfstandig uit dit 'bevangen zijn' te kunnen stappen.. maar dat ik ook in dit web zittende 'zie' dat ik het ben, en niemand anders.

Mijn reactie naar Niets toe 'val dood', was een primaire reactie zittende in een web en niet gediend van nog meer in dat web gezogen worden.. maar.. ik voelde en voel geen verwijt naar Niets. Dat wil ik graag kwijt. Ik voelde weerstand tegen de woorden die hij schreef, maar niet tegen hem. Hoe raar dat wellicht ook moge klinken. Zijn woorden stonden symbool en ik reageerde primair.

Na mijn primaire reactie heb ik de laptop dichtgeklapt en heb ik die avond/nacht niets meer meegekregen van de verdere reacties. Nu besef ik, dat ik er op dat moment en in dat moment, dus wel zelfstandig uit gestapt ben. Ik kan het dus wel. Het zal de angst niet volledig weghalen, omdat ik weet hoe bevangen ik kan raken, maar uit dat wat hier op het forum gebeurde, ben ik zelf weg gegaan. Het is een stapje 'winst' voor mij.

Ik weet nu niet wat ik van de time-out voor Niets moet vinden. Of ik mij daar wel of niet verantwoordelijk voor moet voelen. Ik ben daar nog steeds denkende over. Ik vind niet dat ik iets verkeerd heb gedaan door mij te laten zien, maar ik vind ook niet dat Niets iets verkeerd heeft gedaan. Ik begrijp tegelijkertijd heel goed, dat in dat moment en in hoe ik daar mij in liet zien, een dergelijke beslissing is genomen. Ik zou eenzelfde beslissing genomen hebben niet wetende hoe degene in het 'drama' nog verder zou afzakken... dat wil en moet 'je' denk ik altijd voorkomen.

Ergens zag ik de vraag voorbij komen 'wat is ego?'
Voor nu staat 'ego' voor mij voor mijn emotionele brein.
Het emotionele brein dat supersnel reageert op dingen en waar, door zijn snelheid, niet altijd meteen (en soms pas veel en veel later) vat op te krijgen is, door mij.
Tegelijkertijd besef ik eens te meer, door dit ego, door zijn snelheid en door de directe koppeling met het verleden, dat ego niets met de werkelijkheid te maken heeft en ook niets met wie ik (nu) ben.



Niets..
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 23:50   #168
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Ik weet nu niet wat ik van de time-out voor Niets moet vinden. Of ik mij daar wel of niet verantwoordelijk voor moet voelen. Ik ben daar nog steeds denkende over. Ik vind niet dat ik iets verkeerd heb gedaan door mij te laten zien, maar ik vind ook niet dat Niets iets verkeerd heeft gedaan. Ik begrijp tegelijkertijd heel goed, dat in dat moment en in hoe ik daar mij in liet zien, een dergelijke beslissing is genomen. Ik zou eenzelfde beslissing genomen hebben niet wetende hoe degene in het 'drama' nog verder zou afzakken... dat wil en moet 'je' denk ik altijd voorkomen.
Je hoeft van de time out voor Niets niks te vinden. Ik zag het als mijn taak om hem tot bedaren te brengen. Hij had op dat moment gewoon te veel dynamiek.

Het is niet jouw verantwoording.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2013, 00:01   #169
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

En verder is het lastig voor me om te lezen, laat staan.. te voelen... dat mensen zich zorgen hebben gemaakt. Dat raakt weer aan oude dingen. Het doet me heen en weer slingeren tussen schuldig voelen en dankbaarheid. Ik kan er moeilijk mee omgaan en als een sorry op zijn plaats is.. :sorry.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2013, 00:06   #170
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
En verder is het lastig voor me om te lezen, laat staan.. te voelen... dat mensen zich zorgen hebben gemaakt. Dat raakt weer aan oude dingen. Het doet me heen en weer slingeren tussen schuldig voelen en dankbaarheid. Ik kan er moeilijk mee omgaan en als een sorry op zijn plaats is.. :sorry.
Ik ben in een pestbui over allerhande toestanden van vanavond op het forum. Met achteraf ook altijd het gewetenvraagje heb ik me niet te veel laten gaan.

Velen van ons zijn in je geïnteresseerd, je bent ons lief. We leven met je mee en dat alles is onze eigen keus om van je te houden.

We staan er lichter en anders in dan jij, jouw zwaarte nemen we niet mee.

Maak je vooral geen zorgen dat je ons zou hebben belast, we zijn er gewoon voor je.

(we omdat ik weet namens tenminste drie anderen hier te spreken)
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.