Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2015, 23:27   #161
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ja, zijn er nog mensen hier die ergens last van hebben? Diarree is hier ook veel voorkomend.....
Diarree staat voor angst, dat weet ik vanbuiten. Ik de volksmond wordt gezegd "dat men in de broek schijt van angst".
Via mijn ex-lief heb ik echter geleerd dat er nog een andere angstvorm is. Zij had namelijk nooit diarree.
De duiding van wat voor soort angst zij dan heeft is te lezen in Beerlandt onder Maagontsteking (gastritis):

Kernoorzaak:
Jij meent niet in het minst op een veilige basis te staan. : ineengedoken als een klein, onzeker, paranoïde kind. Angstig? wat gaat er nog gebeuren ? Jij bent haast alleen Hoofd : jij denkt, piekert, je vlucht weg van de bodem a.h.w. ; jij klampt je angstvallig vast aan reeks elementen in je leven, als een bange hond op het dak van een huis dat elk moment kan instorten.
Jij durft amper op je eigen voeten staan en verdergaan, jij durft haast je handen niet uitsteken naar iets nieuws ; wantrouwig, op je hoede. Jij voorziet je op het ergste ; jij kropt een hoop spanning en emoties op ! Gevoel van uiterste onveiligheid, onzekerheid
.

Diarree daarentegen:

- 5.2.4. Diarree (chronisch en acuut). Dit komt vaak voort uit een angstproblematiek en we kennen een aantal treffende aanwijzingen in de taal om de diarree te duiden: 'Iemand is een schijterd, hij doet het van angst in zijn broek' of 'Hij heeft zijn broek vol'. Soms ook wil je gewoon iets kwijt, in plaats van het aan te nemen en te verwerken. Vaak zijn dat dan dingen uit het verleden. Misschien ook laat je nieuwe indrukken onverteerd door je heen gaan omdat er te veel op je af komt, bijvoorbeeld bij reizen in vreemde landen. Alle indrukken en belevenissen kunnen je iets nuttigs en moois geven. Open je er dus zonder angst voor, kijk ernaar en neem ze in je op.

- Hiermee een oproep aan alle forumleden: doe dus maar is gedegen onderzoek in je onderbroek!!!
Is er wat bruins in te zien?
Dan ben je een broekschijter die nog niet weet wat hij / zij is!
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:33   #162
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dat ze van zelfonderzoek geen kaas hadden gegeten doet er niet toe.
Mensen oplichten is niet erg netjes.
Onverschilligheid wel?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:39   #163
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Diarree staat voor angst, dat weet ik vanbuiten. Ik de volksmond wordt gezegd "dat men in de broek schijt van angst".
Via mijn ex-lief heb ik echter geleerd dat er nog een andere angstvorm is. Zij had namelijk nooit diarree.
De duiding van wat voor soort angst zij dan heeft is te lezen in Beerlandt onder Maagontsteking (gastritis):

Kernoorzaak:
Jij meent niet in het minst op een veilige basis te staan. : ineengedoken als een klein, onzeker, paranoïde kind. Angstig? wat gaat er nog gebeuren ? Jij bent haast alleen Hoofd : jij denkt, piekert, je vlucht weg van de bodem a.h.w. ; jij klampt je angstvallig vast aan reeks elementen in je leven, als een bange hond op het dak van een huis dat elk moment kan instorten.
Jij durft amper op je eigen voeten staan en verdergaan, jij durft haast je handen niet uitsteken naar iets nieuws ; wantrouwig, op je hoede. Jij voorziet je op het ergste ; jij kropt een hoop spanning en emoties op ! Gevoel van uiterste onveiligheid, onzekerheid
.

Diarree daarentegen:

- 5.2.4. Diarree (chronisch en acuut). Dit komt vaak voort uit een angstproblematiek en we kennen een aantal treffende aanwijzingen in de taal om de diarree te duiden: 'Iemand is een schijterd, hij doet het van angst in zijn broek' of 'Hij heeft zijn broek vol'. Soms ook wil je gewoon iets kwijt, in plaats van het aan te nemen en te verwerken. Vaak zijn dat dan dingen uit het verleden. Misschien ook laat je nieuwe indrukken onverteerd door je heen gaan omdat er te veel op je af komt, bijvoorbeeld bij reizen in vreemde landen. Alle indrukken en belevenissen kunnen je iets nuttigs en moois geven. Open je er dus zonder angst voor, kijk ernaar en neem ze in je op.

- Hiermee een oproep aan alle forumleden: doe dus maar is gedegen onderzoek in je onderbroek!!!
Is er wat bruins in te zien?
Dan ben je een broekschijter die nog niet weet wat hij / zij is!
Haha....ik ben blij dat je d'r weer bent Pup. Valt hier tenminste nog eens wat te lachen en op te steken bovendien. Mijn ex had / heeft ook chronische maagproblemen. Daarom is hij mijn ex ook. Het verklaart alles. En dat zelfonderzoek in je onderbroek, van jou, dat is dus helemaal zo gek niet.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:40   #164
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik weet alles wat er te weten valt en wat ik niet weet weet ik niet. Noem het verlicht.
Ook erkend door Laurens? (misschien geeft hij wel een certificaat?)
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:41   #165
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Onverschilligheid wel?
Iemand die gerealiseerd is licht geen mensen op lijkt me .
Maar Laurens denkt daar hele anders over. En jij ook kennelijk.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:42   #166
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ook erkend door Laurens? (misschien geeft hij wel een certificaat?)
Dat hangt hier mooi ingelijst boven het bed. Je gaat me toch zeker niet vertellen dat jij (nog) geen certificaat van Laurens hebt ontvangen? Alleen al mijn trouwe bezoek hier , jaar na jaar verdient al een certificaat.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:43   #167
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup, wist je trouwens dat Werner er ook weer is? Opereert tegenwoordig onder de naam Sancho.
Dan is hij niet erg spraakzaam. Werner had iig nog eigen inzichten.
Alleen jammer van de monetaire reset.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:44   #168
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Iemand die gerealiseerd is licht geen mensen op lijkt me .
Maar Laurens denkt daar hele anders over. En jij ook kennelijk.
de vraag was of een gerealiseerd iemand zich jegens anderen onverschillig kan/ mag gedragen, in jouw optiek?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:44   #169
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat hangt hier mooi ingelijst boven het bed. Je gaat me toch zeker niet vertellen dat jij (nog) geen certificaat van Laurens hebt ontvangen? Alleen al mijn trouwe bezoek hier , jaar na jaar verdient al een certificaat.
Laurens heeft de pik op me. Zelfs als ik erkend gerealiseerd ben door de bond van gerealiseerden geeft hij me nog geen certificaat.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:45   #170
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
de vraag was of een gerealiseerd iemand zich jegens anderen onverschillig kan/ mag gedragen, in jouw optiek?
Alles mag. Maar hij zal het niet doen.
Theo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.