Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 March 2021, 20:17   #1691
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Waarom bewust?
Ik ga dit hiernaartoe slepen, want ik wil het draadje van Dorje laten voor Dorje.
Ik leg straks uit.
Mihaela is offline  
Oud 5 March 2021, 20:22   #1692
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga dit hiernaartoe slepen, want ik wil het draadje van Dorje laten voor Dorje.
Ik leg straks uit.
Okay. Al heb ik er ook wel weer een 'waarom' bij...
Sam is offline  
Oud 5 March 2021, 20:28   #1693
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga dit hiernaartoe slepen, want ik wil het draadje van Dorje laten voor Dorje.
Ik leg straks uit.
Hoi Sam. Vanaf het eerste moment dat jij op het forum schreef, ervoer ik jou als iemand die alleen mee bezig is met ketsen, afketsen, op zoek zijn naar openingen om een zin te kunnen formuleren om de ander te doen struikelen.
Ik ervaar het niet als een teken van wijsheid of geestelijke scherpte, maar als snijdend, en op winst uit.
Om te laten zien hoe scherp jij bent.
Ik heb dus bewust gekozen om in de continue vragen die jij stelt, en die ik als hol ervaar, geen energie in te steken.
Er is geen openheid in je vragen, wel het tegenovergestelde.
Gesloten, sturend, en ongeïnteresseerd.

Het zou mijn energie pikken ervaar ik, dus uit zelfbehoud, verspeel ik mijn energie niet.
Mihaela is offline  
Oud 5 March 2021, 20:38   #1694
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Sam. Vanaf het eerste moment dat jij op het forum schreef, ervoer ik jou als iemand die alleen mee bezig is met ketsen, afketsen, op zoek zijn naar openingen om een zin te kunnen formuleren om de ander te doen struikelen.
Ik ervaar het niet als een teken van wijsheid of geestelijke scherpte, maar als snijdend, en op winst uit.
Om te laten zien hoe scherp jij bent.
Ik heb dus bewust gekozen om de continue vragen die jij stelt, en die ik als hol ervaar, geen energie in te steken.
Er is geen openheid in je vragen, wel het tegenovergestelde.
Gesloten, sturend, en ongeïnteresseerd.

Het zou mijn energie pikken ervaar ik, dus uit zelfbehoud, verspeel ik mijn energie niet.
Okay, jammer, het zij zo.

Ik probeer op het forum met de doelstelling 'waarheidsvinding', 'wat ben ik?', bewust emotie er buiten te laten. Niet dat ik geen emotie heb, of emotie negeer. Enkel bewust, dat emoties ons persoonlijk iets vertellen en iets óver ons als persoontje vertellen. Het maakt het leven zeker kleurrijk.
Maar emoties kleuren 'waarheid' vals in. Vals, omdat ze opkomen door een 'scriptje'....
Sam is offline  
Oud 5 March 2021, 20:39   #1695
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Sam. Vanaf het eerste moment dat jij op het forum schreef, ervoer ik jou als iemand die alleen mee bezig is met ketsen, afketsen, op zoek zijn naar openingen om een zin te kunnen formuleren om de ander te doen struikelen.
Een vrijblijvende suggestie: wat jij als afketsen ervaart kan ook de niet-reflectie zijn bij Sam. Dan mis je zelf -onbewust- de reflectie bij de ander. Wat je dan ervaart als afketsen.

Citaat:
Het zou mijn energie pikken ervaar ik
Wie zich beperkt tot niet-reflecteren en dus alleen waarneemt, daar kan geen uitwisseling van energie zijn. Het is dan je eigen energie die verdwijnt in het niets.
Bassie is offline  
Oud 5 March 2021, 20:45   #1696
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Sam. Vanaf het eerste moment dat jij op het forum schreef, ervoer ik jou als iemand die alleen mee bezig is met ketsen, afketsen, op zoek zijn naar openingen om een zin te kunnen formuleren om de ander te doen struikelen.
Het struikelen is alleen als aanwijzing bedoelt, om de kleine ik te prikkelen... (forumdoelstelling)

Citaat:
Ik ervaar het niet als een teken van wijsheid of geestelijke scherpte, maar als snijdend, en op winst uit.
Om te laten zien hoe scherp jij bent.
Nergens claim ik waarheid of wijsheid als het over waarheid' gaat. Die is nooit persoonlijk eigendom of weten....


Citaat:
Ik heb dus bewust gekozen om in de continue vragen die jij stelt, en die ik als hol ervaar, geen energie in te steken.
Er is geen openheid in je vragen, wel het tegenovergestelde.
Gesloten, sturend, en ongeïnteresseerd.
Jammer dat het zo ervaren wordt....
Citaat:
Het zou mijn energie pikken ervaar ik, dus uit zelfbehoud, verspeel ik mijn energie niet.
Het zelf-behoud probeerde ik idd te 'ondermijnen'
Sam is offline  
Oud 5 March 2021, 20:48   #1697
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

De dialoog tussen Bassie en jou vind/vond ik mooi om te volgen!

Hij weet beter dan ik te verwoorden..... Fijn, dat je daar kan volgen/begrijpen....
Sam is offline  
Oud 5 March 2021, 20:51   #1698
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Okay, jammer, het zij zo.

Ik probeer op het forum met de doelstelling 'waarheidsvinding', 'wat ben ik?', bewust emotie er buiten te laten. Niet dat ik geen emotie heb, of emotie negeer. Enkel bewust, dat emoties ons persoonlijk iets vertellen en iets óver ons als persoontje vertellen. Het maakt het leven zeker kleurrijk.
Maar emoties kleuren 'waarheid' vals in. Vals, omdat ze opkomen door een 'scriptje'....
Zou het kunnen dat er een te grote kloof is tussen de persoon Sam, en de 'indruk' die je op het forum neerzet?

Ik schrik er in ieder geval van, het voelt onecht.(ik vertrouw het niet, dus sluit ik me af)
Maar goed, het is mijn beleving.
Mihaela is offline  
Oud 5 March 2021, 20:54   #1699
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zou het kunnen dat er een te grote kloof is tussen de persoon Sam, en de 'indruk' die je op het forum neerzet?

Ik schrik er in ieder geval van, het voelt onecht.(ik vertrouw het niet, dus sluit ik me af)
Maar goed, het is mijn beleving.
Lieve Mihaela, ik wil geen enkele indruk maken... ik ben bewust van een minuscuul Sammetje...

Vertrouwen en wantrouwen zijn persoonsgebonden, onderdeel van het script(je)....
Sam is offline  
Oud 5 March 2021, 21:23   #1700
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Het struikelen is alleen als aanwijzing bedoelt, om de kleine ik te prikkelen... (forumdoelstelling)
Ik heb daar niets mee, als iemand een 'kleine ik' bij een ander wil prikken.
Let op je eigen 'ik'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Nergens claim ik waarheid of wijsheid als het over waarheid' gaat. Die is nooit persoonlijk eigendom of weten....
Op mij komt dat anders over, alsof je wel ( indirect) dat wel claimt, door steeds de reflectoren op de ander te richten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Het zelf-behoud probeerde ik idd te 'ondermijnen'
Ik ervaar jouw houding juist als zelfbehoud, en om het te verbloemen ga jij een ander ondermijnen.
Ik pas daar op!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Jammer dat het zo ervaren wordt....
Heeft mijn uitleg zin gehad?
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.