Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 September 2020, 09:00   #1741
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Nieuwe dag, nieuwe kansen...

Waar zullen we eens mee beginnen?

Deze denk ik...

of gaan we toch liever voor deze?

Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 10:00   #1742
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Imaginary

Brennan Heart - Imaginary (Violin Edit) ft. Jonathan Mendelsohn

Oma houd hier toch van hoor, man, lekkere muziek....
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 10:52   #1743
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Luister ik nu naar....

The Defqon.1 Saturday Endshow | Defqon.1 Weekend Festival 2019

Maar nu eerst douchen....
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 11:21   #1744
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Leiden, lijden..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Het heeft niets met houden van te maken hoor Boni! Het is meer een lijden dingetje....
Ik denk dat als men 'het lijden' niet steeds zou ontkennen, en zelfs hier op het forum een volwaardig draadje voor zou gaan openen, en als werkelijk iedereen bereid zou zijn om in plaats van bij een ander te 'onderzoeken', dat de gemeenschappelijke tevoorschijn zou komen, en in grote maten ook opgelost zou kunnen worden. Soms moet men eerst zijn lijden onder ogen zien, en dat eerst genezen...
Sommigen denken dat lijden opgelost kan worden door in geuren en kleuren in te blijven wroeten, zoals Vagebond het doet. 'Met de billen' bloot berekent niet steeds de poep tussen de grote billen grijpen en in de ruimte smijten, en maar huilen en jengelen dat men haar niet lief heeft..( Huilen als een wolf, kan Kabu ook nog steeds zo goed, daar is de gemeenschappelijke).

Ook zoals anderen het weer doen, door te ontkennen dat ze iets voelen, is niet anders dan dat wat Vagebond doet. Te veel aandacht geven, of het ontkennen.. Dat is vanuit dezelfde kern ontsproten: Het lijden uit de wg gaan..
Zie hier het gevoel ontkenners: Laurens, mogelijk ook Guido, Nowee en Fer. Kabu pendelt tussen die twee groepen. Nog steeds aan zijn verhaal gehecht zijn, en ook ontkennen dat hij nog steeds lijdt. Men is simpelweg niet bewust van zijn leed.
Misschien heft men het gevoel ooit verdoofd, en gelijk de stap naar een ingebeelde afronding (denkbeeldig) gemaakt.
In wezen is dit forum doordrenkt door lijden, maar iedereen wilt leiden.
Kabu, Mihaela, Vagebond zijn jankers, die opnieuw en opnieuw hun levens verhaal herhalen, de emoties pontificaal benadrukken, erin zwijmelen.

Iedereen wilt boven de rest staan, iedereen weet beter, maar ondertussen herhalen wij een patroon steeds, want niemand laat zich kennen..

Marie en Iona passen in allebei de afdelingen.
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 11:33   #1745
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Op veler verzoek een fotootje van moi, zoals het altijd al was

Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 11:37   #1746
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Op veler verzoek een fotootje van moi, zoals het altijd al was

ik pleur hier bijna van mijn stoel af.
Fer is offline  
Oud 14 September 2020, 11:47   #1747
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
knip, knip, knip....

Iedereen wilt boven de rest staan, iedereen weet beter, maar ondertussen herhalen wij een patroon steeds, want niemand laat zich kennen..
Hoho, er is hier maar 1, afgezien van wat klein grut, die boven de rest staat en dat is Mihaela. Ze wil dat wel graag ontkennen, valse bescheidenheid noemen wij dat, maar met elk woord dat zij laat verschijnen op het witte vlak is duidelijk dat het gepeupel, wij allen, ver beneden haar maat zijn en dat wij allen zouden moeten opstijgen naar het hare....

Ik zal eens kijken of dat lukt vandaag....

Nee, gaat niet, ik sta met de poten als in beton gegoten bij onze onvolprezen Mihaela. Tja ik kan er ook niks aan doen. Verdoemd als ik ben, tis zoals het is...
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 11:48   #1748
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik denk dat als men 'het lijden' niet steeds zou ontkennen, en zelfs hier op het forum een volwaardig draadje voor zou gaan openen, en als werkelijk iedereen bereid zou zijn om in plaats van bij een ander te 'onderzoeken', dat de gemeenschappelijke tevoorschijn zou komen, en in grote maten ook opgelost zou kunnen worden.
Dat is een mooie gedachte maar ik zie Boni al weer antwoorden met 'er is wel lijden maar niemand die lijd' . Er is hier alleen lijden als ik me ga identificeren met gedachten en gevoelens/sensaties die zeg maar gelijktijdig opkomen. Zo waren er gisteren weer meerdere, nou soort van aanvallen...........dit keer afgeslagen door simpel die combi niet te geloven/volgen. Maar de volgende keer ga ik misschien weer voor gaas het is het grootste gevecht wat er volgens mij is. Maar goed ik ben nog steeds zo blind als een mol en heb ook geen enkele moeite dit toe te geven maar er is wel verbinding en die is er volgens mij bij iedereen altijd wel tenzij we de combi aanzien voor dat wat we zijn en dat is gewoon niet waar. Niet in het hoofd, en dat heb ik al eerder aangegeven, kan ik niet uitleggen.
Fer is offline  
Oud 14 September 2020, 12:35   #1749
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Pukkelduck

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach wie weet, wanneer ik verdwenen ben veranderd dat nog eens, you never know. Voor nu sta ik luid en duidelijk en breed uitgemeten in je gezichtsveld te schijten, alle schaamte voorbij .
Nog even nagenietend van de drol die ik, voor het oog der heerlijke natie, in de vrije natuur heb achter gelaten moest ik ineens terug denken aan 1 van mijn katten die ooit eens, het is lang geleden toen ik nog in de grote stad op kamers woonde met een groot dakterras waar wij zomers een kinderzwembadje bruin lagen te bakken, dat waren nog eens dagen, na een standje van moi, met de uitdagende blik, wie doet mij wat en jij zeker niet, op mijn bed ging zitten pissen. Gosh, wat een heerlijke drol was dat toch, net zo'n boer als mij zelf die in het niet viel bij de aristocratische 3/4 siamese kat die ook tot de mijne behoorde.

Wanneer Jan, dat was de naam van de aristocraat, bij me op schoot lag, kwam pukkelduck, dat was de naam van de boer, d'r bij liggen, nou ja liggen, hij liet altijd gewoon boertig boven op onze Janneman vallen, die keek dan een keer verstoord op om vervolgens weer verder te slapen omdat het pukkelduck maar was. Och wat heb ik een lol gehad van dat beesten...
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 16:16   #1750
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mooi. Zolang ons katertje dingen in gang blijft zetten en voor beweging blijft zorgen, en het allemaal nog zinvol blijft, hou ik mij er liever buiten. Ik zag gewoon een opening, maar goed, weer een illusie lichter.
Een opening om wat te doen?

Citaat:
Goeie vraag, niemand natuurlijk: niet iemand. Komt het in-zicht (is iets anders dan snappen)?
Ah, zo. Mag ik zo vrij zij op te merken dat je antwoord nogal ingestudeerd op me over komt Dorje? Voor mij ben je al weer ruimschoots buiten deze planeet geraakt en dus ben je me allang ergens onderweg, in de woorden, verloren...WiNk

Citaat:
Jou overkomen... inderdaad... Het is iets dat zich voordoet.
Hemel en hel doen zich voor.
Wat je werkelijk bent doet zich niet voor: het is noch in de hemel, dus kan nergens uitvallen, noch in de hel, dus is er geen opstijgen uit nodig.
Ach zo, de reciterende goden van berg Olympus zijn weer aan het woord zie ik.

Je zou bv ook hebben kunnen zeggen:" Goh Vagebond wat lullig voor je dat je uit de hemel bent gevallen, hoe is dat zo gekomen en wil je daar wat over vertellen misschien?" Dat zou ik gesnapt hebben, snap je?

Ik negeer ff het legertje stemmen dat roepend, zwaaiend en de hevig nee-schuddende hoofden, als in een symfonie in koor opgaan om dat laatste vooral niet te vragen
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.