Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 September 2020, 16:43   #1751
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Dat is een mooie gedachte maar ik zie Boni al weer antwoorden met 'er is wel lijden maar niemand die lijd' . Er is hier alleen lijden als ik me ga identificeren met gedachten en gevoelens/sensaties die zeg maar gelijktijdig opkomen. Zo waren er gisteren weer meerdere, nou soort van aanvallen...........dit keer afgeslagen door simpel die combi niet te geloven/volgen. Maar de volgende keer ga ik misschien weer voor gaas het is het grootste gevecht wat er volgens mij is. Maar goed ik ben nog steeds zo blind als een mol en heb ook geen enkele moeite dit toe te geven maar er is wel verbinding en die is er volgens mij bij iedereen altijd wel tenzij we de combi aanzien voor dat wat we zijn en dat is gewoon niet waar. Niet in het hoofd, en dat heb ik al eerder aangegeven, kan ik niet uitleggen.
Ik vind dit een eerlijke post..
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 16:46   #1752
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Een opening om wat te doen?
Geen opening om iets te doen. Ik zag gewoon een opening naar inzicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ah, zo. Mag ik zo vrij zij op te merken dat je antwoord nogal ingestudeerd op me over komt Dorje? Voor mij ben je al weer ruimschoots buiten deze planeet geraakt en dus ben je me allang ergens onderweg, in de woorden, verloren...WiNk
Zo vrij mag je zeker zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach zo, de reciterende goden van berg Olympus zijn weer aan het woord zie ik.

Je zou bv ook hebben kunnen zeggen:" Goh Vagebond wat lullig voor je dat je uit de hemel bent gevallen, hoe is dat zo gekomen en wil je daar wat over vertellen misschien?" Dat zou ik gesnapt hebben, snap je?

Ik negeer ff het legertje stemmen dat roepend, zwaaiend en de hevig nee-schuddende hoofden, als in een symfonie in koor opgaan om dat laatste vooral niet te vragen
Voor zulke vragen/verwachtingen moet je niet bij mij zijn. Ik ben er niet om mee te gaan in verhalen van vallen en opstijgen. Ik begrijp dat daar behoefte naar kan zijn, maar er zijn er al genoeg die zulke behoeftes invullen. Ik ben er ook niet om iemand in de Godenwereld van Olympus te trekken. Ik geef gewoon aan dat de slinger maar blijft slingeren, tussen aarde en goden wereld, en dat dit eeuwig kan blijven verder gaan. Slinger gerust verder of zie de slinger heen en weer gaan.

Mijn liefde richt zich niet op het verhaal, mijn liefde richt zich op te vinden wat we werkelijk zijn.


Maar zulke liefde doet gewoon pijn voor zij die liever verhaal verkiezen of er geen uitweg uit zien.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 14 September 2020, 17:11   #1753
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
...kan ik niet uitleggen.
Dat hoeft ook niet, binnenkort ga je het paddenmedicijn tot je nemen en als het goed is zal dan, net als bij kabu, de rook om je hoofd als sneeuw voor de zon zijn verdwenen WiNk
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 17:19   #1754
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoho, er is hier maar 1, afgezien van wat klein grut, die boven de rest staat en dat is Mihaela. Ze wil dat wel graag ontkennen, valse bescheidenheid noemen wij dat, maar met elk woord dat zij laat verschijnen op het witte vlak is duidelijk dat het gepeupel, wij allen, ver beneden haar maat zijn en dat wij allen zouden moeten opstijgen naar het hare....

Ik zal eens kijken of dat lukt vandaag....

Nee, gaat niet, ik sta met de poten als in beton gegoten bij onze onvolprezen Mihaela. Tja ik kan er ook niks aan doen. Verdoemd als ik ben, tis zoals het is...
Dan lees je met je 'navel'.
Zie je echt niet dat ieder deelnemer zich op een specifiek gebied heeft ontwikkeld, iets uitgediept heeft wat betrekking heeft op zichzelf, waardoor de persoon daarin goed in is geworden. Dat 'goed' in zijn, is ook betrekkelijk, maar er is een soort focus op een 'manier', bij ieder deelnemer. Er ligt direct ook een valkuil daarin, want men vindt zichzelf vervolgens beter dan de rest. Ja, ik heb dat ook, en dat betreft een specifiek gebied, en ik ontkent het niet. Maar ik ontken ook niet de gebieden waarin ik nog steeds blinde vlekken in heb.
Ik heb bv. een soort van inlevingsvermogen, invoelendheid, en daarnaast ook ben ik bereid om mijn verdriet te voelen, waardoor vele wonden uit het verleden nu genuanceerder zijn geworden.
Als iemand iets zegt, ga ik gewoon voelen wat het met mij doet.

Je zult zeggen dat ik naar jou geen inleving had toen jij je verhaal hier uitgebreid aan het vertellen was weer.
Ik wist inderdaad dat jij niet op mijn inbreng zat te wachten, en zeker voelde ik dat jij alleen maar wilde vertellen, en zeker niet op kritiek zat te wachten.
Ik wist dat je dat niet wilde horen, en toch uit irritatie liet ik het niet. Ik gaf mijn ongevraagde mening, heel bewust ( niet onschuldig trouwens). Ik vind dat wij hier op het forum niet steeds moeten rekening houden met de labiliteit van de een of van de ander.
Zeg eerlijk wat je denkt, als iemand zijn ego gekrenkt wordt, laat degene bij zichzelf onderzoeken.
Het is geen kinderopvang hier, ook al gedraag jij je als een hongerig kindje.
Ik vroeg me af wanneer jij je schaamlippen op zou gaan zetten, want je schaam je je echt nergens voor, als je in een wispulturige bui bent. Zeker baal je je daarna, vermoed ik, maar Vagebond, oefen gewoon met wat je hier steeds overkomt. Voel maar, voel maar, tot dat je erom kan lachen..
Je vraagt als een zuigeling al het aandacht, en als je het niet krijgt wordt je goor en driftig, en je deelt niets.
Zeker worden mijn pijnpunten geraakt, want ik herken veel gemeenschappelijke pijnpunten, als jij zo belust bent op aandacht. Ik oefen daar mee, daar is het forum voor. Doe gewoon ook je voordeel mee!!!

Je duldt geen kritiek, ik was trouwens benieuwd wanneer jij zou gaan ontploffen, gezien het feit dat Kabu jou attent maakte op je gedrag. Het duurde niet lang, het was te verwachten! Daarnaast, is hij net als jij, en ook net als ik, ook maar een peutertje, belust op aandacht..

Ik kom hier niet om vrienden te maken, maar het is wel leuk uiteraard als wij elkaar soms in gedachten (en met een grap) ontmoeten. Maar ook als er oorlog onstaat, is het leerzaam.

Jij vindt jezelf ook helemaal geweldig met je opgeklopte verhalen, tussen fantasie en realiteit, en je bent toch stiekem trots oo je psychotische groffe uitingen. Daarin schuilt ook een talent van je; scherpzinnigheid, en opmerkzaamheid.
Dus iedereen met zijn talent, maar ook met zijn valkuilen. Vaak is het detzelfde. De talent is ook de valkuil.

Ik heb geen hekel aan je, ik ben niet boos oo je, ik oefen simpelweg met ageren en reageren, en jij komt mij daarin ongewild tegemoet.
Niet janken, oefenen!
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 17:50   #1755
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Vagebond: Geen opening om iets te doen. Ik zag gewoon een opening naar inzicht.
En, is er een inzicht in jou gedaagd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Vagebond: Mijn liefde richt zich niet op het verhaal, mijn liefde richt zich op te vinden wat we werkelijk zijn.
En, gevonden intussen wat je werkelijk bent?
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 14 September 2020, 17:54   #1756
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
In zijn vermeende advaita-wijsheid gaat Dorje er vanuit dat er iemand buiten jou zoals ik of W. jouw vrede zou kunnen verstoren.
Haar illusoire wereld wordt ook gestoord.
Nou, geef haar een compliment en ze likt je hand, geef haar kritiek en ze gaat in je bek ..
Dus haar (illusoire) wereld zou echt in elkaar storten, als W een teken van leven zou geven. Wat niet het geval is trouwens, want die wtje is als de dood van haar gestalkt.
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 17:58   #1757
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Geen opening om iets te doen. Ik zag gewoon een opening naar inzicht.
En toen ik ging die opening dicht en kreeg je de knip op de neus....
Een opening naar inzicht? Oké welk inzicht en voor wie was inzicht dan bedoeld, want kennelijk meende je dat er iemand ergens inzicht in nodig had toen je die opening ergens in de duisternis zag verschijnen, of zit ik nu helemaal verkeerd?


Citaat:
Voor zulke vragen/verwachtingen moet je niet bij mij zijn. Ik ben er niet om mee te gaan in verhalen van vallen en opstijgen. Ik begrijp dat daar behoefte naar kan zijn, maar er zijn er al genoeg die zulke behoeftes invullen. Ik ben er ook niet om iemand in de Godenwereld van Olympus te trekken.
Ja, dat gaat ook niet lukken denk ik, de berg Olympus is uitermate onaantrekkelijk met al die reciterende Goden, tenzij je van mist-staren houd want dat is altijd nog beter dan wat er uit de Godenmonden komt aan saaiheid.

Citaat:
Ik geef gewoon aan dat de slinger maar blijft slingeren, tussen aarde en goden wereld, en dat dit eeuwig kan blijven verder gaan. Slinger gerust verder of zie de slinger heen en weer gaan.
Tjonge wat een werk, aangeven dat de slinger blijft slingeren, ook logica van de koude grond als u mij niet kwalijk neemt. Mijn goede vriend en geliefde, wiens naam wij niet gaan noemen , zou zeggen:" ga je nog een keer iets doen misschien behalve zandkorrels in de woestijn te tellen?"

Citaat:
Mijn liefde richt zich niet op het verhaal, mijn liefde richt zich op te vinden wat we werkelijk zijn.
En als je het dan gevonden hebt, krijgt je vrouw dan haar echtgenoot - en je kind haar vader terug?

Citaat:
Maar zulke liefde doet gewoon pijn voor zij die liever verhaal verkiezen of er geen uitweg uit zien.
Als je denkt dat er geen uitweg is dan zijn er wel mensen/dingen/ect als wegwijzers die je zullen helpen de weg naar de uitgang te vinden, is echt zo moeilijk niet....

Men zegt wel eens:" pijn is fijn," tja als je niet van pijn houd zou ik ook op de berg Olympus gaan zitten WiNk

Wijziging aangebracht door Vagebond op 14 September 2020 om 18:25.
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 18:12   #1758
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dan lees je met je 'navel'.

knip, knip,knip

Niet janken, oefenen!
Nou, lieve schat, wat een verhaal heb je daar toch weer neer gekalkt, ik heb wegens ruimtegebrek het e.e.a. een beetje gekortwiekt omdat me anders een beetje te veel moeite kost een weg in te vinden in al die aaneen gebreide lettercombinaties....

De paar dingen die me opvielen heb ik, tot tranen met tuiten toe, hartelijk om moet lachen, mag ik dat dan ook bij het conto van de jankladder bijschrijven. Ik denk het wel, anders blijft de jankladder maar zo magertjes bekleed te laatste tijd en een beetje kleding ach.....

Ps: ik heb anders een geweldig intelligente navel hoor, of je dat ook van de jouwe kan zeggen daar zijn wij dan wel weer benieuwd naar...WiNk
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 18:27   #1759
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Ps: ik heb anders een geweldig intelligente navel hoor, of je dat ook van de jouwe kan zeggen daar zijn wij dan wel weer benieuwd naar...WiNk
Ze zou onder de navels niet helemaal dom zijn, maar verder niet echt bruikbaar..
Bijzonder, het beeldje heeft niet eens éen gezicht, maar je spreekt over een WIJ..

Het is maar een homp vlees, zoals jij jezelf ziet.
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 18:29   #1760
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard dansen op de golven met elkaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Dorje: Ah, zo. Mag ik zo vrij zij op te merken dat je antwoord nogal ingestudeerd op me over komt Dorje? Voor mij ben je al weer ruimschoots buiten deze planeet geraakt...
Dorje de filosoof heeft vanuit zijn studie boeken zo zijn verwachtingen gevormd met betrekking tot iets wat bereikt moet worden. Dat hij daardoor niet meer met zijn voetjes op planeet aarde staat is duidelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: Oh oké. Nou dat kan niet, we kunnen hooguit wat golven met elkaar.
We dansen op de golven met elkaar.
Als het geheel van Wat-Is direct ervaren wordt, dan wordt de betekenis van het leven erg duidelijk: Het leven is slechts een dans waarvan het doel en de betekenis alleen het dansen is, en als de dans over is, ben je precies daar waar je al was: op de dansvloer. Als je danst, bestaat er geen verwachting met betrekking tot iets wat bereikt moet worden.
Voordat je begon te dansen, stond je stil, en toen de dans begon, was er beweging, en toen de dans eindigde, stond je weer stil. Je werd geboren en de beweging zette zich in; als je dood bent, is de beweging opgehouden en ben 'jij' weer in de staat van rust waarin je je bevond voordat je werd geboren.
Het gevoel van het 'ik' dat verwachtingen heeft, dat denkt, verlangt, hoopt en vreest, ontneemt het leven zijn betekenis en geeft de dood het belang dat hij in werkelijkheid niet heeft. Voor de onverdeelde geest is de dood slechts een ander moment in het leven, compleet in zichzelf en ongekend totdat het zich aandient.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.