Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 September 2020, 19:06   #1761
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vagebond, oefen gewoon met wat je hier steeds overkomt.
Voel maar, voel maar, tot dat je erom kan lachen!
.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou, lieve schat
heb ik, tot tranen met tuiten toe, hartelijk om moeten lachen,..
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 20:21   #1762
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dorje de filosoof heeft vanuit zijn studie boeken zo zijn verwachtingen gevormd met betrekking tot iets wat bereikt moet worden. Dat hij daardoor niet meer met zijn voetjes op planeet aarde staat is duidelijk.
Voetjes van de vloer zal het niet snel worden zonder zwaartekracht. Maar dan, dat wil Dorje ook niet onderwijzen, hij wil het heilige navelstaren onderwijzen, lol

Toevoegend: de dans die Dorje danst is natuurlijk ook maar een golf die golft/danst en daarmee is ook Dorje altijd thuis en onderdeel van onze dans.

In liefde..


Citaat:
We dansen op de golven met elkaar.
Als het geheel van Wat-Is direct ervaren wordt, dan wordt de betekenis van het leven erg duidelijk: Het leven is slechts een dans waarvan het doel en de betekenis alleen het dansen is, en als de dans over is, ben je precies daar waar je al was: op de dansvloer. Als je danst, bestaat er geen verwachting met betrekking tot iets wat bereikt moet worden.
Voordat je begon te dansen, stond je stil, en toen de dans begon, was er beweging, en toen de dans eindigde, stond je weer stil. Je werd geboren en de beweging zette zich in; als je dood bent, is de beweging opgehouden en ben 'jij' weer in de staat van rust waarin je je bevond voordat je werd geboren.
Het gevoel van het 'ik' dat verwachtingen heeft, dat denkt, verlangt, hoopt en vreest, ontneemt het leven zijn betekenis en geeft de dood het belang dat hij in werkelijkheid niet heeft. Voor de onverdeelde geest is de dood slechts een ander moment in het leven, compleet in zichzelf en ongekend totdat het zich aandient.
Ik ben er even stil van

Wijziging aangebracht door Vagebond op 14 September 2020 om 20:51.
Reden: toevoegend toegevoegd..
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 20:34   #1763
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ze zou onder de navels niet helemaal dom zijn, maar verder niet echt bruikbaar..
Bijzonder, het beeldje heeft niet eens éen gezicht, maar je spreekt over een WIJ..

Het is maar een homp vlees, zoals jij jezelf ziet.
Aardig in de war Miheala? Want je post in een beetje een warboel...

Wie/wat is niet goed bruikbaar volgens jou?

Het beeldje heeft geen gezicht om dat het onpersoonlijk is, het vertegenwoordigd de vrouwelijke natuur.

Moeder natuur een homp vlees, interessant?

Ik spreek over 'wij' omdat er vast meer mensen belangstelling hebben mbt de intelligentie van jou navel, is dat een probleem voor je?
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 20:38   #1764
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
.


Jan van Delden heeft wel eens gezegd dat ego graag op de loop gaat met zaken waar ie niet te hand in heeft of heeft gehad, dit is daar een goed voorbeeld van. Het is je gegund als je daar blij en gelukkig van word Mihaela KiSs
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 21:11   #1765
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jan van Delden heeft wel eens gezegd dat ego graag op de loop gaat met zaken waar ie niet te hand in heeft of heeft gehad, dit is daar een goed voorbeeld van. Het is je gegund als je daar blij en gelukkig van word Mihaela KiSs
Als iemand haar ego hier Wappert, ben jij dat Vagebond.
Je vult je stekje met gejank en gebrabbel om je verloren schat W..
Het doet me aan Smigel denken..
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 21:17   #1766
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als iemand haar ego hier Wappert, ben jij dat Vagebond.
Je vult je stekje met gejank en gebrabbel om je verloren schat W..
Het doet me aan Smigel denken..
Kind je mist voor de honderdduizendste keer maar weer eens de clue waar het om gaat. Maakt verder niet uit.

Ik vond een leuk filmpje op you-tupe, hoop dat jij er ook van kan genieten

Zes Heksen


.
Vagebond is offline  
Oud 14 September 2020, 21:18   #1767
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

https://www.google.com/search?q=foto...jT71KLEhiLZAgM
Mihaela is offline  
Oud 14 September 2020, 21:21   #1768
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard "Heiligheid" verwijst naar het 'geheel'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat moet je in de hemel wanneer er nog zoveel vernietigingskampen op de wereld zijn kabu..
Ik zal de hemel als variant deze keer is Nirwana noemen. in het boeddhisme verwijst dit begrip naar de hoogste staat die door de mens bereikt kan worden, en waardoor heiligheid behaald wordt. Het betekent letterlijk: uitgeblust, onbeweeglijk.
Het uitgedoofd zijn verwijst naar het einde van begeerte, aversie en verwarring.

"Heiligheid" verwijst naar het 'geheel'.
De mens is ziek, gespleten, niet meer heel. Genezing = heel-wording.

Genezing is 'geheeld-zijn' en dat veronderstelt alleen al in de taalkundige betekenis, dat de mens meer 'heel', meer volkomen is geworden. Het Duitse woord 'Heilung' zegt duidelijker dan onze vertaling 'genezing', dat het ons dichter brengt bij het heil, bij dat 'geheel' zijn van het bewustzijn, dat men ook verlichting noemt.

Ge-heeld worden gebeurt door het mankerende op te nemen en is dus zonder een bewustzijnsverruiming niet mogelijk.
Ziekte en geheeld-worden zijn bij elkaarhorende begrippen, die alleen maar betrekking hebben op het bewustzijn en niet gebruikt kunnen worden in verband met het lichaam - een lichaam kan noch ziek, noch heel zijn. In het lichaam kunnen slechts de desbetreffende bewustzijnstoestanden weerspiegeld worden.

De mens leeft vanuit zijn ego, dat altijd hongert naar macht.
De weg van de mens is de weg uit het on-heil naar het heil - uit de ziekte naar de 'Heilung' (= genezing) en heiliging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Vertel mij wat je daar moet, want ik snap dat niet,...
Wat brengt het je als je in Nirwana bent?
Wat brengt dat de mensheid als geheel als meer meer individuen het Nirwana bereiken wat het hoofddoel van het boeddhisme is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...jij van wie gezegd is dat ie zo graag mensen een stapje hoger wil brengen? Heeft de kikker je brein zo aangetast dat je je afkomst vergeten bent?

De kikker heeft mijn brein hersmolten maar heeft mij zeker niet mijn afkomst doen vergeten.
Ik heb 20 jaar lang, net zoals François, door veel lijden geleerd dat als ik mensen van éne naar het andere zou brengen zij dan zelf de weg niet hebben gegaan. Als ze zelf de weg gaan, dan zullen ze in het middelpunt tussen hemel en hel, getransformeerd zijn.
Dan zijn ze 'gelouterd'.
En automatisch, als ze dan tot hun hemel zouden komen, dan spreken ze de taal van het lijden niet meer, maar de taal die past in de hemel! Dat kan niemand voor hen doen. En als ge het zou kunnen, zou het uiteindelijk niet zoveel veranderen. Ge zou er één ding mee veranderen... dat ge den hemel onzuiver maakt!

Ik kan niemand genezen, niemand louteren, alleen mezelf, en dat is gebeurd. Vanuit dat geheeld-zijn handel ik nu.
Ik help alleen nog diegene naar boven, waarvan ik zie dat ze naarboven willen, maar die moeilijk naar boven gaan.
Daarom vind ik nu vreugde in mijn handelingen. En die wordt in grote dank ontvangen door o.a. mijn beste vriend Jan - dewelke in nov. vorig jaar te horen kreeg nog 3 Ã 6 maanden te leven te hebben en dewelke ik op het spoor van Kambo-Bufo & Co heb gezet waardoor hij zo goed als genezen is.
En als je waarachtig geeft, niet vanuit je ego, dan ontvang je.
Alsook mijn zuster is mij heel dankbaar zoals ik in bericht #1663 gepost heb. Ook met haar is het een uitwisseling van vreugde en feest van herkenning.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Geef jij lekker op mij af, maar elk kind dat ik naar de hemel heb mogen brengen wordt ik blij van en dat zijn er nog al wat.
Hoe breng jij kinderen naar de hemel dan? Speel je CliniClown, doe je stervensbegeleiding van kinderen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Lach mij gerust uit, noem mij gerust de duisternis in eigen persoon, maar vooralsnog sta jij wel met 1-0 achter bij mij en dat veranderd niet omdat ik nu toevallig, tot jou grote ergernis en aanverwanten, even uit de running ben vanwege een klein maar verdomd lastig akkevietje.
Waarom zou ik mij ergeren aan jouw 'even uit de running' zijn?
Ik heb gedroomd vannacht van een vrouw die een ceremoniële dolk, zwaard, of mes-achtig iets in haar plexus had zitten. Was jij dat? Ik vermoed het wel.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 14 September 2020, 21:36   #1769
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Aardig in de war Miheala?
...
Het beeldje heeft geen gezicht om dat het onpersoonlijk is, het vertegenwoordigd de vrouwelijke natuur.

Moeder natuur een homp vlees, interessant?
Het is een beeldje zoals toegeschreven aan het matriarchaat (Latijn: mater, moeder en Grieks: archè, begin, ook heersend principe; afgeleid van het woord patriarch).
Heb voor al mijn avonturen met duistere muzes (zwarte heksen) van de voorbije 20 jaar, 10 jaar met een genezeres (witte heks) samengewoond die verschillende van die beeldjes in ons huis (vierkants-hoeve) had.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 14 September 2020 om 21:56.
kabu is offline  
Oud 14 September 2020, 21:37   #1770
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kind. Maakt verder niet uit.




.
Waarom blijf je dan spartelen als het niet uitmaakt..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.