Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 September 2020, 23:24   #1781
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Trek die dolk uit je hart!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja schat dat snap ik wel. De vraag is wat als met licht in de hemel doet wanneer er nog zo veel duisternis op deze wereld is, ik hou het even klein. Het doel is toch wat je hierboven beschrijft, dat we met zijn allen een stapje hoger komen?
YouTube / If the Kingdom of God Is Within You, Then Who Are You? - Moojiji

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Geen idee, was het een positief of negatief iets, aangezien je zegt dat het een ceremonieel iets is wat je zag?
De vrouw stond niet zozeer in een donkere omgeving.

Ik had een skype-video gesprek deze voormiddag met de vrouw van François en sprak over die droom en het golven tussen jou en mij gisteren in je stekkie.
In verband met die dolk, mes, zwaard droom maakte ik een vergelijk met een gebeurtenis 30 jaar geleden meegemaakt in een intensief rebirthing-relatie week-end.
We waren met een 15 tal deelnemers en één daarvan was een man met één zijde van zijn lichaam verlamd.
Zoals zo vaak en heel lief van groot aantal deelnemers werden er watten onder hem gelegd in de groep.
De zeer ervaren begeleider, ging ons (in cirkel rond hem zittend) stuk voor stuk af om een gesprek aan te gaan om onze "issue's" te ontdekken. Dat was een routine dat hij meerdere keren per dag deed, beginnende bij onze aankomst vrijdag avond. Dus daarna een keer of drie op zaterdag en nog een keer of drie op zondag.

Wanneer Paul, zou heette die begeleider, bij die half verlamde man aankwam in de kring, praatte die man grotendeels over anderen, vooral over een vrouw. Paul maakte wat opmerkingen, en ging geduldig naar de volgende persoon.
Op zondagavond, tijdens het laatste rondje dat Paul afging kwam die man weer met dezelfde verhalen dat hij al een zes-tal keer eerder gedeeld had in de rondjes daarvoor.
Paul BRULDE plotseling vanuit het niets en tot ieders ontsteltenis tegen die man: TREK DIE DOLK UIT JE HART!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 00:13   #1782
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Het heeft niets met houden van te maken hoor Boni! Het is meer een lijden dingetje....
Je had medelijden met Vaagje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
@Mihaela: Dat is een mooie gedachte maar ik zie Boni al weer antwoorden met 'er is wel lijden maar niemand die lijd' .
... Niet mijn gewone manier van schrijven, maar geïnspireerd onlangs door:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@marie: Er is schrijven, geen ik die een pen vast houdt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
@Iona: Er is schrijven, maar niet iemand die schrijft.
Zo eenvoudig is het.
@Fer: Het is natuurlijk niet de bedoeling te geloven niemand te zijn, dat is niet meer dan een ander geloof, nee er is te ontdekken dat je datgene wat je denkt te zijn er niet is.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 00:21   #1783
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo is het dat ik nu al weet wat ik hierna ga aanpakken, mijn lethargie, iets waar ik ook al mijn hele leven last van heb,
hint hint, nog is je aandacht op vestigen uit topic Kambo & Bufo (5-Meo-DMT)...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
@Vagebond: Het is eigenlijk andersom, de kikkers hadden mij in het vizier en vroegen of ik interesse had. Heb direct ingestemd. Tjonge wat ben ik ze nu al dankbaar na 2 sessies, weg schrans en zuip partijen nog maar niet gesproken over mijn lethargie, de rug is weer recht en het voertuig begint weer in shape te komen,.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 00:49   #1784
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
hint hint, nog is je aandacht op vestigen uit topic Kambo & Bufo (5-Meo-DMT)...
Ik heb het gelezen liefje. Zodra ik klaar ben bij Marianne, want die doet echt uitmuntend werk en ik vertrouw op haar ook wat betreft mijn lethargieproblematiek. Bovendien is het niet alleen voor mij maar ook voor haar, zij is heel onzeker van zichzelf mbt tot hoe goed ze is in haar werk. Ik kan haar die zekerheid en het zelfvertrouwen geven omdat ik niet zo bang ben als zijzelf voor wat zij doet. Dit is een mes dat aan twee kanten snijd.

Dus om kort te gaan, wanneer ik klaar ben bij Marianne, hou ik in elk geval kambo wel in mijn achterhoofd want er zijn een paar lichamelijke problemen die wat anders nodig hebben dan wat Marianne mij kan geven. En wat betreft bufo, kan ik best een keer doen, maar ik denk niet dat bufo mij kan brengen waar ik al ben, en het het stukje ego wat er nog zit is zo klein dat dat op te lossen is zonder bufo. En om nu alleen aan de bufo te gaan om bij jullie kamaraden kambo/bufo & co clubje te horen lijkt mij niet een goede reden om te gaan doen. Er zijn mensen voor wie het belangrijker is de behandeling te ondergaan. Snap je dat ik niet onnodig iets wil nemen alleen om het doen en/of ervaren?

Ik ben super gelukkig voor jou en ik zal straks ook super gelukkig zijn voor Fer, zelfs als ik niet bij jullie geheime kambo/bufo & co clubje mag horen of aanwezig zijn WiNk
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 01:25   #1785
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dus om kort te gaan, wanneer ik klaar ben bij Marianne, hou ik in elk geval kambo wel in mijn achterhoofd want er zijn een paar lichamelijke problemen die wat anders nodig hebben dan wat Marianne mij kan geven.
Naast Iona binnen onbepaalde tijd nog een kikkervrouw misschien dan hier op het forum. 🐸
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En wat betreft bufo, kan ik best een keer doen, maar ik denk niet dat bufo mij kan brengen waar ik al ben, en het het stukje ego wat er nog zit is zo klein dat dat op te lossen is zonder bufo.
Goeie reality check zal bufo zijn dan als je het ooit doet. WiNk
"Waar sta ik al, hoe eerlijk / oneerlijk ben ik tegenover mezelf, wie ben, wat ben ik?"
De geest van Bufo zal het je tonen...
kijk nog maar is wat Stanislav Grof, de grondlegger van holotropic breathing over zijn 5-Me0-DMT, alias Bufo Alvarius, alias de Godsmolecule ervaring verteld > LOS BERICHT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Snap je dat ik niet onnodig iets wil doen alleen om het doen en/of ervaren?
Tuurlijk snap ik dat. Als je alleen als 'tourist' is kambo & of bufo gaat doen om er mee over te spreken en bij een clubje te horen mis je de essentie natuurlijk.
Het moet je roepen, zoals mij van 'hogerhand' werdt gezegd het witte konijn (zie matrix 1 film) te volgen.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 01:48   #1786
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Naast Iona binnen onbepaalde tijd nog een kikkervrouw misschien dan hier op het forum. 🐸
Zou maar zo kunnen idd.

Citaat:
Goeie reality check zal bufo zijn dan als je het ooit doet. WiNk
"Waar sta ik al, hoe eerlijk / oneerlijk ben ik tegenover mezelf, wie ben, wat ben ik?"
De geest van Bufo zal het je tonen...
kijk nog maar is wat Stanislav Grof, de grondlegger van holotropic breathing over zijn 5-Me0-DMT, alias Bufo Alvarius, alias de Godsmolecule ervaring verteld > LOS BERICHT.
Als reality check, sta ik niet afwijzend tegenover, zoals ik eerder al zei ben ik niet bang voor wat de pad te vertellen heeft 😉


Citaat:
Tuurlijk snap ik dat. Als je alleen als 'tourist' is kambo & of bufo gaat doen om er mee over te spreken en bij een clubje te horen mis je de essentie natuurlijk.
Het moet je roepen, zoals mij van 'hogerhand' werdt gezegd het witte konijn (zie matrix 1 film) te volgen.
Precies en dat is dan nog gerekend buiten het gegeven dat het een respectloze handeling zou zijn ten opzichte van pad, wat voor mij vele malen belangrijker is, en dat is iets, respectloos handelen, dat nooit in mijn hoofd zou opkomen, dat snap je.

Nu ga ik echt slapen.

Trusten liefje
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 02:50   #1787
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard de geest van de pad?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...dan nog gerekend buiten het gegeven dat het een respectloze handeling zou zijn ten opzichte van pad, wat voor mij vele malen belangrijker is, en dat is iets, respectloos handelen, dat nooit in mijn hoofd zou opkomen, dat snap je.
Snap ik, maar voor de pad moeten we ons geen zorgen maken, want...
Citaat:
5-Me0-DMT werd voor het eerst gesynthetiseerd in het jaar 1936, dus het bestaat al geruime tijd.
Deze stof komt voor in veel plantensoorten. 5-MeO-DMT wordt al duizenden jaren door sjamanen gebruikt voor religieuze en mystieke doeleinden. Dit komt omdat er wordt gezegd dat het mystieke ervaringen oplevert.

bron
Dus 'de geest van de pad' is niet meer dan sjamanistisch bijgeloof.
Op zoek gaan naar "The real stuf" is dus een new-age verhaaltje en niet nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Trusten liefje
Slaapwel Honey pie.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 07:54   #1788
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ge-heeld worden gebeurt door het mankerende op te nemen en is dus zonder een bewustzijnsverruiming niet mogelijk.
Ziekte en geheeld-worden zijn bij elkaar horende begrippen, die alleen maar betrekking hebben op het bewustzijn en niet gebruikt kunnen worden in verband met het lichaam - een lichaam kan noch ziek, noch heel zijn. In het lichaam kunnen slechts de desbetreffende bewustzijnstoestanden weerspiegeld worden.
Als ik me goed herinner komt dit uit het boek 'De zin van ziek zijn'. Die heb ik ook nog wel ergens liggen zo zie je maar dat ik toch niet zon cultuurbarbaar ben die je dacht dat ik was .



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik kan niemand genezen, niemand louteren, alleen mezelf, en dat is gebeurd. Vanuit dat geheeld-zijn handel ik nu.
Ik help alleen nog diegene naar boven, waarvan ik zie dat ze naar boven willen, maar die moeilijk naar boven gaan.
Mooi werk, dan toch wel een beetje jaloers op je hoor en toch ook weer niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Daarom vind ik nu vreugde in mijn handelingen. En die wordt in grote dank ontvangen door o.a. mijn beste vriend Jan - dewelke in nov. vorig jaar te horen kreeg nog 3 Ã 6 maanden te leven te hebben en dewelke ik op het spoor van Kambo-Bufo & Co heb gezet waardoor hij zo goed als genezen is.
En als je waarachtig geeft, niet vanuit je ego, dan ontvang je.
Alsook mijn zuster is mij heel dankbaar
Je mag mij hier ook toe rekenen hoor KiSs maar hou het ff tussen ons want ik zie iemand hier al weer jaloers reageren
Fer is offline  
Oud 15 September 2020, 08:19   #1789
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Eén aanwijzing, het licht kan in de duisternis doordringen maar de duisternis niet in het licht. Ik als licht werk daar waar nog gedacht wordt dat er iets als duisternis bestaat. Ik werk in de krochten waar verloren zielen ronddwalen...Dat is waar het licht naar toe gebracht moet worden...
Wat is een verloren ziel? Wat versta jij onder een ziel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat is het werk wat ik doe, niet gezien zoals bv bij François maar ongezien en puur energetisch. Licht vindt zijn weg op verschillende wijzen. Ik ben een lichtwerker, niets meer en niets anders dan dat. Ik ben een engel naast vele andere engelen die naar de slachtvelden gaat, naar hen die hulp nodig hebben, iedereen heeft wegwijzer nodig, iedereen heeft wel eens een arm om zich heen nodig, en sommige mensen, op deze aardkloot en/of ver daarbuiten moeten het bv doen met puur energetische hulp, ik was zelf zo'n iemand...
Wat ik doe is niet zichtbaar voor gewone menselijke ogen, maar het is wel degelijk een heel belangrijke bijdrage aan het optillen van de mensheid als geheel naar een hoger niveau.
Misschien een rare vraag maar je bent een tijdje van het forum geweest sinds vorig jaar maar toch, en nu komt het voor mij rare gedeelte, heb ik je aanwezigheid opgemerkt, klopt dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mijn werk gaat vermoedelijk van vorm veranderen als het dingetje waar ik nu nog last van heb opgelost zal zijn.
Dat gaat goed komen anders neem ik je straks wel bij de hand WiNk
Fer is offline  
Oud 15 September 2020, 08:37   #1790
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
.

Jij vind her prachtig hoe mijn ego spartelt? Kind weet je wel wat je zegt? Mijn ego is aan het sterven en jij kan er alleen maar respectloos over doen? Ga je schamen, of ben je daar te trots voor als hooggemoedswaanzinnige?
Waarom zou ik me schamen dat jouw ego hier geurend en meurend alleen maar gedijt? Waarom zou ik me schamen dat jij jezelf liegt en begriegt ?
Over een half jaar kom je weer jameren over W, en gaat het spel van voorafaan.. Hoe lang ben je al aan hem verslaafd?
Zolang als jij hem nog steeds een dierbare vriend noemt, houd jij jezelf voor het lapje.
Cocaïne en heroïne zijn nooit de vriend van een junk!
Het is een destructief verslavend middel..
Ik zie jou nog steeds spartelen, en jezelf voeden met je leugens en met verzinsels, hier en daar iemand naar de mond praten, maar ondertussen sterft je ego helemaal niet, je speelt een ander rol.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.