Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 May 2013, 12:41   #171
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik heb liever dat je niet op mij reageert. Jouw ego detecteert "dom lullen", daar kan ik Niets mee.
Dit is argumenteren om te argumenteren, een zijdingetje eruit te pakken en daarop door te gaan, en je gaat voorbij aan de essentie. Je doet niet eens een poging om het te zien.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 12:44   #172
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Aad heeft dit, zonder een reden aan te geven, weer opgerakeld. Aad die iedere dag wel weer een nieuwe favoriete leraar voor het voetlicht haalt en daarmee het nodeloze gezwam nieuw leven inblaast, is het kennelijk met Sagnaar eens. Aad heeft een paar weken terug, zoals ook nu, Sagnaars woorden zonder enige aanvullende reactie hier neergeplempt. Ik heb het toen weggehaald, want de tekst van Sagnaar is hier al eerder weergegeven met ook mijn reactie er bij. Het opnieuw oprakelen noopt mij om ook mijn eerder reactie terug te halen om daarmee het bezoedelde blazoen van advaita recht te kunnen doen.

Advaita is het directe zien en waar dat niet onmiddellijk plaatsgrijpt is er een methode van de kortste weg. Je (Sagnaar) plaatst advaita in een vals daglicht omdat je niet weet wat het werkelijk inhoudt. Behalve kritiek heb je niks in de aanbieding om behulpzaam te zijn.

Keeping Up Appearances noem je het afgaande op het gekonkel op de fora van neo advaitisten en pseudo advaitisten om elkaar de loef af te steken in verlichtheid, dat er de oorzaak van is dat advaita een slechte naam heeft gekregen. Je hoort steeds vaker dit soort geluiden, maar om nou advaita de schuld te geven als beoefenaars er een potje van maken.

Toegepast zoals het bedoeld is, is advaita de meest effectieve weg tot realisatie. Het zal de doorsnee bezoeker hier worst zijn, dus wat maak ik me druk ? Voor jou, jij als enige ware zoeker die werkelijk wil weten 'wat' hij is zou er de weg van advaita door kunnen mislopen.
Hou toch eens op ( Jehovagetuige), sorry voor diegene die ik hiermee beledig, niet de bedoeling het is maar een stigmatisch gebeuren wat ik aangeef.
Wat voor jou werkt is Advaita val daar een ander niet mee lastig.
Mijn kramp die pist off word hiervan, moet dit even kwijt en dat terwijl Advaita mij het leven heeft getoond, ben ik fel tegen jou radicalisering van het grote goed waarin ieder vrij is, de weg naar eigen inzichten te verkrijgen.
He bah wat jammer nou weer zeg.

Laat iedereen zijn eigen fouten maken die hun goeddunken, wellicht hebben zij het bij het rechte end en jij niet.
Manoman.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 12:48   #173
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Zo he moi dat was ff direct zeg,
Beetje dimmen hoor.
Not to offend.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:09   #174
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Advaita is het directe zien... .
Hoeveel jaar en hoeveel leed kost dat gemiddeld, dat directe zien?
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:10   #175
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hou toch eens op ( Jehovagetuige), sorry voor diegene die ik hiermee beledig, niet de bedoeling het is maar een stigmatisch gebeuren wat ik aangeef.
Wat voor jou werkt is Advaita val daar een ander niet mee lastig.
Mijn kramp die pist off word hiervan, moet dit even kwijt en dat terwijl Advaita mij het leven heeft getoond, ben ik fel tegen jou radicalisering van het grote goed waarin ieder vrij is, de weg naar eigen inzichten te verkrijgen.
He bah wat jammer nou weer zeg.

Laat iedereen zijn eigen fouten maken die hun goeddunken, wellicht hebben zij het bij het rechte end en jij niet.
Manoman.
Het moet je ontgaan zijn Moi dat ik steeds aan het rechtbreien ben wat door anderen inzake advaita krom wordt voorgesteld. Ik ben niet steeds te pas en vooral te onpas advaita aan het promoten zoals je het wilt doen voorkomen.

Ik bemoei me hier eigenlijk, althans zoals ik het zie, nog maar weinig met al het gekonkel, dat wat jij 'eigen fouten maken' noemt. Denk je echt dat ik in staat ben anderen die vervuld zijn van hun weg, voor fouten te behoeden ? Ik heb hier ooit Philip Renard zwaar bekritiseerd vanwege alle valkuilen die hij als beren op het pad van de zoeker meende te moeten deponeren en dan zou ik hetzelfde doen ?
Ik kan hooguit wel eens een visie geven en daarvan heb ik doorgaans de indruk dat ie in de prullenbak verdwijnt. Haksel poer vanger d'est.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:11   #176
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Wat voor jou werkt is Advaita val daar een ander niet mee lastig.
Ik zou de indruk kunnen hebben (ik heb hem niet hoor) dat Renoir voor hem Advaita werkbaar heeft gemaakt.

Enkel dat heeft met Advaita niets van doen.

Ik neem nog maar een sigaar.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:12   #177
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik wil best inhoudelijk op dingen reageren maar niet op dom gelul.
Ik vind de opmerking van Niets redelijk to the point en ervaar het daardoor niet als dom gelul.
Gewoon ff de 4 vragen van Byron Katie op los laten.... Stapje terug in het ganzenbordspel, zeg maar.

Tis maar een ideetje hoor, je mag het ook onmiddellijk weer loslaten ;)
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:13   #178
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hou toch eens op ( Jehovagetuige), sorry voor diegene die ik hiermee beledig, niet de bedoeling het is maar een stigmatisch gebeuren wat ik aangeef.
Wat voor jou werkt is Advaita val daar een ander niet mee lastig.
Mijn kramp die pist off word hiervan, moet dit even kwijt en dat terwijl Advaita mij het leven heeft getoond, ben ik fel tegen jou radicalisering van het grote goed waarin ieder vrij is, de weg naar eigen inzichten te verkrijgen.
He bah wat jammer nou weer zeg.

Laat iedereen zijn eigen fouten maken die hun goeddunken, wellicht hebben zij het bij het rechte end en jij niet.
Manoman.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:13   #179
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dit is argumenteren om te argumenteren, een zijdingetje eruit te pakken en daarop door te gaan, en je gaat voorbij aan de essentie. Je doet niet eens een poging om het te zien.
Zo zie ik dat ook, ik heb m'n quote later nog in die zin aangepast.

Overigens aan alle scribenten hier, ik dwing niemand de weg van advaita te gaan. Ik beveel hem alleen maar aan boven al dat gekonkel van die zogenaamde eigen weg.

Noem dat gekonkel gewoon geen advaita en mij hoor je niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2013, 13:17   #180
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Hoeveel jaar en hoeveel leed kost dat gemiddeld, dat directe zien?
Je werd er mee geboren enkel toen niet bewust van dat feit en toen begon de vernauwing en het smeren van sperti.

Excuses, ik smeer hem.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.