Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 September 2014, 11:54   #171
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is stug volhouden aan de kruk (die geprobeerd wordt onderuit te schoppen) die de wankele gedachten onderstut, strekt tot vermeende onmacht het anders te kunnen doen dan altijd gedaan, die de rode draad weigert te zien van alle voorgaande onbereidheid de alsmaar voorgehouden les een keer te moeten gaan leren met als enige uitweg de onvermijdelijke mentale capitulatie om vooral maar niet naar die steeds veranderlijke waarheid (wie is de ik die zin geeft) te hoeven kijken omdat daar tot vervelende toe op gewezen blijft worden.

Een onvoorwaardelijk liefhebbende Renoir KiSs.
Vooral lekker blijven hangen in je eigen perceptie. Je bent te blind om te zien. Je bent een kleingeestig naar mannetje. Er hoeft niks onderuit geschopt te worden, omdat er niks onderuit te schoppen valt. Maar jij hebt van schoppen je beroep gemaakt en leidt derhalve aan beroepsdeformatie. Er is zin, er is onzin en er is geen zin. En ik heb geen zin meer in deze onzin. Je onvoorwaardelijke liefde kan me gestolen worden. Geef die liever aan jezelf, jij kunt het beter gebruiken dan ik. Gegroet.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 12:07   #172
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
The American Native does not attempt to describe this Great Power that Created All because "it is a Mystery," they advise, "leave it alone; no one describe such a vast mystery."
Since it is traditional for the American Indian people not to argue over religious concepts, considering such arguments foolish, they invite everyone, especially the rainbow people, to join them, each in their own way and expression, in the reverence of Wakan Tanka.
Wat dat betreft is er in oorsprong niet veel verschil met de Christelijke traditie:

Geen discussie, slechts advies.
Kom bijeen om het mysterie te vieren!

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 13:17   #173
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Vooral lekker blijven hangen in je eigen perceptie. Je bent te blind om te zien. Je bent een kleingeestig naar mannetje. Er hoeft niks onderuit geschopt te worden, omdat er niks onderuit te schoppen valt. Maar jij hebt van schoppen je beroep gemaakt en leidt derhalve aan beroepsdeformatie. Er is zin, er is onzin en er is geen zin. En ik heb geen zin meer in deze onzin. Je onvoorwaardelijke liefde kan me gestolen worden. Geef die liever aan jezelf, jij kunt het beter gebruiken dan ik. Gegroet.

Ik kan niet anders dan onvoorwaardelijke liefde zijn, geven is een misverstand.
Zelfs hier leven we de fictie van een wereld waarvan we een beeld hebben en denken dat die echt is. Je leeft niet anders dan ten volle het geloof aan een bundel gedachten als zijnde de ware realiteit. Onderzoek de absurditeit er van, maar hoon liever niet in de zin zoals hab dat doet door de ernst ervan weg te lachen want dat is niet iets wat je zal gaan bevrijden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 13:54   #174
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik kan niet anders dan onvoorwaardelijke liefde zijn, geven is een misverstand.
Zelfs hier leven we de fictie van een wereld waarvan we een beeld hebben en denken dat die echt is. Je leeft niet anders dan ten volle het geloof aan een bundel gedachten als zijnde de ware realiteit. Onderzoek de absurditeit er van, maar hoon liever niet in de zin zoals hab dat doet door de ernst ervan weg te lachen want dat is niet iets wat je zal gaan bevrijden.
Ik ben vrij. Maar jij wenst geloof te hechten aan jouw gedachte dat dat niet zo is. Onderzoek daar de absurditeit van en stop zelf eens met je honende uitspraken. Ik weet dat ik onvoorwaardelijke liefde ben, daarom kan me die van jouw gestolen worden. Liefde IS geven. Maar dat wil maar niet tot je botte brein doordringen. You 're pathetic.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 13:56   #175
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Nogmaals dan.
Nogmaals dan: van waar de vraag?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 14:52   #176
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik ben vrij. Maar jij wenst geloof te hechten aan jouw gedachte dat dat niet zo is. Onderzoek daar de absurditeit van en stop zelf eens met je honende uitspraken. Ik weet dat ik onvoorwaardelijke liefde ben, daarom kan me die van jouw gestolen worden. Liefde IS geven. Maar dat wil maar niet tot je botte brein doordringen. You 're pathetic.
Verschijnselen zoals de kont tegen de krib gooien zijn dingen die ik niet begrijp in het kader van dat vrij zijn. Vanuit welke beperking worden die gevoelens dan geentameerd en is dat waaraan ze ontspringen dan eigenlijk wel eens onderzocht?

Ik heb dat wat je zegt onderzocht en ontdekt dat ik liefde ben en er geen sprake kan zijn van geven, er blijkt namelijk geen gever. Dus als dat 'liefde is geven' tot mijn botte brein moet doordringen dan is dat in tegenspraak met wat ik intrinsiek al lang (en wijzer dan ik dat zelf zou kunnen verwerven) 'weet' en dat weegt niet op tegen de kennis die je mij (zoals gebruikelijk qua kennis van de ene 'entiteit' naar de andere) aan de hand wilt doen.

Ik heb, hoewel daar steeds over wordt gevallen, dat onderzoek gedaan en wat ik er mee wil zeggen is dat mijn aandeel in het van elkaar verlangde (gedegen) onderzoek door mij is uitgevoerd en ten einde gebracht en hoewel ik van jou verwacht dat je datzelfde onderzoek ook doet, doe je dat niet onder het motief dat ik ook niet naar mij zelf wil kijken.

Ik kan dan nog wel, zoals wellicht door jou en anderen verwacht, aan het verschijnsel Renoir aandacht schenken en naar zijn gedrag kijken een hork te zijn of een bekrompen geest dan wel een machtswellusteling of jaloers, maar van verschijnselen kan ik niet bepaald zeggen dat ik die ben en ze vallen niet binnen het kader van gedegen zelfonderzoek. Horkerig gedrag vertoon ik hier vaker omdat ik jouw idee iets te zijn niet (er)ken en met die houding de beperking, zoals bijvoorbeeld boos worden, aanspreek waarbij je reactie laat zien dat dit jou (iemand wie dan ook) onvrij maakt. Maar als je (men) dat ongezien terugkaatst dan hebben we hier een tennistoernooi van gebreken ipv een zelfkennisforum.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 17:27   #177
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nogmaals dan: van waar de vraag?
Precies, dat is de vraag.
Kunnen we dat communicatief uitwisselen? in mijn bevinding is dat niet mogelijk.
De allereerste aanvang om hier over uit te wisselen communicatief' kunnen nooit de letters zijn die ik of jij op het toetsenbord aanslaan.
Mijn gedachten zijn continu bereid om vragen te stellen of om antwoorden te geven, aangaande wat dan ook. In de gedegen wispelturigheid van mijn gedachteleven bevinden zich onnoemelijk veel variaties en mogelijkheden van vraag en antwoord bij mij,(En is dat m.i voor ieder mens zo.) en daar vanuit die wispelturigheid verschijnen woorden en zinnen 'alsof' het een eige leven heeft. Feitelijk is het mijn bevinding als ,aanwezig zijn' geen besluit te kennen wat het verloop van mijn gedachten beinvloed. Als ,aanwezig zijn' ontbeer ik eenvoudig een centrum te zijn vanwaaruit die beinvloeding mogelijk kan wezen. Om dit een beetje samen te vatten, de vraag of het antwoord tot/op wat dan ook communicatief' kan nooit van mij zijn, of van jou, of van eens gelijk wie dan ook.
Als dit ,aanwezig zijn' heb ik geen vragen en ook geen antwoorden.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 18:21   #178
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Precies, dat is de vraag.
Kunnen we dat communicatief uitwisselen? in mijn bevinding is dat niet mogelijk.
De allereerste aanvang om hier over uit te wisselen communicatief' kunnen nooit de letters zijn die ik of jij op het toetsenbord aanslaan.
Mijn gedachten zijn continu bereid om vragen te stellen of om antwoorden te geven, aangaande wat dan ook. In de gedegen wispelturigheid van mijn gedachteleven bevinden zich onnoemelijk veel variaties en mogelijkheden van vraag en antwoord bij mij,(En is dat m.i voor ieder mens zo.) en daar vanuit die wispelturigheid verschijnen woorden en zinnen 'alsof' het een eige leven heeft. Feitelijk is het mijn bevinding als ,aanwezig zijn' geen besluit te kennen wat het verloop van mijn gedachten beinvloed. Als ,aanwezig zijn' ontbeer ik eenvoudig een centrum te zijn vanwaaruit die beinvloeding mogelijk kan wezen. Om dit een beetje samen te vatten, de vraag of het antwoord tot/op wat dan ook communicatief' kan nooit van mij zijn, of van jou, of van eens gelijk wie dan ook.
Als dit ,aanwezig zijn' heb ik geen vragen en ook geen antwoorden.
......wooooow........

Ben, het is geen populair onderwerp hier maar......uuuhhhh..

hou je soms ook van voetballen..../!

Sorry Nadje....

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 22:24   #179
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
hou je soms ook van voetballen..../!
Hab
Duursport.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 22:32   #180
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Wie moet ik dan zijn als ik ook zo niet ben?
Looro
Geen mens kan voldoen aan de verwachting van de ander zus of zo te zijn, ieder mens is nou eenmaal zus of zo.
Ben is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.