Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2015, 23:45   #171
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

@Pup:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup:Ik denk dat dat een andere oorzaak had. Veelvuldige seks kan ook nogal eens tot blaasontsteking leiden.
Ja, dat kan meegespeeld hebben, maar zoals je wellicht weet is de oorzaak slechts één kant van de medaille in het symbolisch interpreteren van een aandoening.
Ik heb 5 jaar geleden zware malaria opgelopen in West-Afrika (week ginder quasi buiten westen aan een baxter gelegen in een hospitaal).
De oorzaak van malaria is de beet van een besmette mug, dat is één, de andere is de ziele-interpretatie van de aandoening, en dat was het eerste dat ik ging lezen toen ik terug thuis was.

In 'blaasontsteking' is het woord 'ontsteking' bevat.
Je hebt Dahlke liggen, kijk maar eens wat hij schrijft over ontsteking, infectie, in het algemeen.
Veel kans dat mense met een infectie, en zeker met chronische, ook tot de hardnekkigen op een forum als dit behoren.

Voor zover ze de "ego-conflicten" in deze forum-soap aan aankunnen / opzoeken.


__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:49   #172
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
@Pup:
Ja, dat kan meegespeeld hebben, maar zoals je wellicht weet is de oorzaak slechts één kant van de medaille in het symbolisch interpreteren van een aandoening.
Ik heb 5 jaar geleden zware malaria opgelopen in West-Afrika (week ginder quasi buiten westen aan een baxter gelegen in een hospitaal).
De oorzaak van malaria is de beet van een besmette mug, dat is één, de andere is de ziele-interpretatie van de aandoening, en dat was het eerste dat ik ging lezen toen ik terug thuis was.

In 'blaasontsteking' is het woord 'ontsteking' bevat.
Je hebt Dahlke liggen, kijk maar eens wat hij schrijft over ontsteking, infectie, in het algemeen.
Veel kans dat mense met een infectie, en zeker met chronische, ook tot de hardnekkigen op een forum als dit behoren.

Voor zover ze de "ego-conflicten" in deze forum-soap aan aankunnen / opzoeken.


Mooi he die taal van de symbolen? Ik hou er van.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:50   #173
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup, wist je trouwens dat Werner er ook weer is? Opereert tegenwoordig onder de naam Sancho.
't is geen waar zekers!
Mijn goede onsterfelijke vriend terug onder ons, als Sancho Pancha dan nog wel, de schildknaap van Don Quichot! Goed gevonden van hem. Getuigd van stukje 'wie' kennis.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:56   #174
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Ja, ik drink mijn glaasje leeg en rook er nog 1 en dan zeg ik Gute Nacht Freunde, es wird Zeit fur mich zu gehen.....weet iemand nog een laatste leuke mop?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:56   #175
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mooi he die taal van de symbolen? Ik hou er van.
't is schitterend, ik krijg er niet genoeg van. Ik hoop dat mijn volgende lief vele aandoeningen heeft waar ik de betekenissen nog niet van ken.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 23:57   #176
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
.....weet iemand nog een laatste leuke mop?
Er zaten is twee apen in bad.
Zegt de éne tegen de andere: oe-oe-oe-oe!
antwoord de andere: doe er dan koud water bij!

Slaapwel.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2015, 00:01   #177
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
't is schitterend, ik krijg er niet genoeg van. Ik hoop dat mijn volgende lief vele aandoeningen heeft waar ik de betekenissen nog niet van ken.
Het heeft niet alleen betrekking op aandoeningen. In taal zitten zulke mooie symbolen vervat. Over aandoeningen gesproken. Ik ga een cursus aromatherapie doen, dus mensen met kwaaltjes kunnen zich melden. Is dat mooi of is dat mooi?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2015, 00:10   #178
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het heeft niet alleen betrekking op aandoeningen. In taal zitten zulke mooie symbolen vervat.
Ja, geweldig.
Betreffend citaat uit de zin van ziek zijn:

"Onze hele taal is psychosomatisch, wat betekent dat zij de samenhangen tussen lichaam en geest kent. Wanneer wij weer leren ons oor te luisteren te leggen in deze dubbele gelaagdheid van onze taal, dan zullen wij al gauw onze symptomen horen spreken en ook kunnen verstaan. Onze symptomen hebben ons meer en belangrijker dingen te zeggen dan onze medemensen, want zij zijn intiemere partners, zij zijn helemaal van ons en zijn de enigen die ons werkelijk kennen."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
... Is dat mooi of is dat mooi?
mooi.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2015, 03:28   #179
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Haha....ik ben blij dat je d'r weer bent Pup. Valt hier tenminste nog eens wat te lachen en op te steken bovendien.
Dank je. Ook blij jou weer te lezen.
In het topic 'betrokkenheid, ge je er weer geestig tegenaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
... Tenminste als ik Laurens uit wil dagen. En wie wil dat (hier) nu niet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
...Mijn ex had / heeft ook chronische maagproblemen. Daarom is hij mijn ex ook. Het verklaart alles.
In Dahlke's 'Ziekte als symbool; handboek psychosomatiek' staat nog dit erover:

- Maagklachten in het algemeen onder 'Behandeling':
"Zich gevoelens en het heimwee naar moederlijke geborgenheid / het paradijs van de kinderjaren alsook het verlangen naar liefde en verzorgd worden bewust maken; conflicten bewust behandelen, indrukken bewust verwerken; fa?ade van onafhankelijkheid, eerzucht en assertiviteit opgeven"?

Maagontsteking
(gastritis)
Lichaamsniveau: maag (gevoel, opnamevermogen), slijmvlies (innerlijke grens, barri?re).

Symptoomniveau :
1. Irritatie:
tere ziel, regressieve verlangens naar geborgenheid, gauw op zijn ziel getrapt zijn; orale fixatie: luilekkerland fantasieën: anderen de keel uit gaan hangen doordat men zo gauw beledigt is en zich aan mensen vastklampt om bescherming te zoeken: zand (hartzeer) in de machine";
2. ontsteking:
strijd en oorlog tot het uiterste in een zone waar geborgenheid en harmonie zouden moeten regeren; conflict tussen goedmoedige bereidheid om op te nemen en agressieve afweer (tegen iets waar iemand kotsmisselijk van wordt): eigen agressieve krachten (zuur) tegen zichzelf richten: "zuur zijn", "iets breekt iemand zuur/lelijk op"; emoties inslikken inplaats van ze naar buiten te laten (Latijns: e-movere = eruit bewegen); de eigen zwakte niet kunnen inschatten en te veel van zichzelf vergen.
Behandeling:
(....) zijn neiging tot zelfvernietiging onderkennen; met emoties leren omgaan en leren leven (...)
Vervulling: stappen naar een rijper, volwassener niveau.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2015, 03:42   #180
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup, wist je trouwens dat Werner er ook weer is? Opereert tegenwoordig onder de naam Sancho.
Nou dan kun je er donder op zeggen dat Vagebond ook nooit ver weg is et voila....heerlijk dat het leven hier zo voorspelbaar en overzichtelijk is.
viel me vroeger ook al op dat er een verband is tussen die twee.
Lijkt zijn schoonmoeder wel. Niet de stereotiepe boze, wel één zoals 86 jarige grandma Edna die haar schoondochter verdedigt in de X Factor. Indien je onbekend, zie youtube >Edna complete X Factor 2006
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.