Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 December 2011, 08:43   #1
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard Bewustzijn is gewoonte *

Ik verschijn aan jullie op dit forum als een hoop woorden, een reeks zinnen die pogen iets "zinnig" mee te delen.
En zo verschijnen jullie aan mij.
Op vier mensen na, die ik in levende lijve ontmoet heb toen ik op het forum van Remon schreef en waarvan er nog drie op dit forum schrijven, ken ik jullie alleen op deze manier.

Nu weet ik heel goed dat het heel gemakkelijk is je achter je zinsconstructies te verbergen en niets van je ware persoonlijkheid te tonen.

Vergis u niet in mij. Ik ken de taal, het jargon van de zogenaamde mystici, verlichten, zelf-geraliseerden, advai-tisten, eenheids-bewustzijn-kunstenaars zeer goed! Ik bezit daar een encyclopedische kennis van.
Alleen... ik gebruik dat jargon niet meer. Ik heb de gouden raad van Nisargadatta gevolgd en dat als "vuil waswater" weg gegooid.

Maar dat betekent wel dat, als iemand 'ex cathedra' een beroemde uitspraak uit dit jargon doet, met de onmiskenbare bedoeling mij duidelijk te maken hoe 'verlicht' of 'zelf-gerealiseerd' hij of zij wel is, ik weet waar hij of zij zijn/haar mosterd gehaald heeft!

Eén ding is zeker: ik kan nooit weten of de brave borst in kwestie een authentieke weergave geeft van zijn/ haar 'toestand',
of dat hij of zij zich wegsteekt achter de taal van de "klassiekers" die hij of zij gelezen heeft.

Maar dat zal mij een zorg wezen. Ik ben niet gevoelig voor andermans ijdelheid en oneerlijkheid is altijd jouw probleem.
De redenen waarom iemand oneerlijk is zijn niet ver te zoeken en duiden op een onvolwassen persoonlijkheid.

Het lijkt of ik mensen persoonlijk aanval... Dat is niet zo... Ik val de manier waarop iets gezegd wordt aan.
Als mij dat onzinnig, onduidelijk, warrig of wattig voorkomt zal ik daar op wijzen.

Maar helpen doet dat toch niet. Omdat mensen nu eenmaal niet aan de kaak gesteld willen worden.
Mara is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.