Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 July 2022, 15:45   #171
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En als ik schrijf 'kennelijk' dan bedoel ik daarmee dat ik iets veronderstel. En op waarheid controleren daar doe ik niet aan, dus je ego hoeft er ook niet meer achter te zoeken. De (relatieve) waarheid in deze kwestie komt toch nooit boven water.

Daarom is gedachten op waarheid onderzoeken ook zo'n quatsch. Deze kwestie leert mij dat ik alleen kan veronderstellen aan de hand van de verschijnselen (verschijnsel is hier het gerommel met instellingen). De werkelijkheid weet niemand, ook Laurens niet. Want zoals we weten is het ego een meester er in om de eigenaar van het ego in de maling te nemen. Ook bij afgeronde onderzoekers.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 16:13   #172
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Wat zich nu wreekt is het 'opdelende' ego. Door de users in 2 groepen op te delen (en dat kan niemand anders doen dan de forumbaas) is Guido nu 'per ongeluk' buiten gesloten. Dan kun je nog jarenlang blaten dat je een afgeronde onderzoeker bent....maar dat het het ego is wat opdeelt dat staat vast.

Nou ja.....wat zou het ook allemaal.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 16:16   #173
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Het 'zien' kan niet opdelen, het heeft die mogelijkheid simpelweg niet. Het 'zien' oordeelt niet en deelt niet op in de groep 'persoonlijke perikelen' en de groep overig. (waar het ego zichzelf bij heeft ingedeeld).

Aan de boom herkent men de vrucht. Jammer, Laurens...je bent door de mand gevallen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 21:34   #174
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik acht geen enkel geloof aan mijn eigen gedachten. Ze verschijnen zo en verdwijnen weer zonder een spoor na te laten. Ze kunnen wel opgevangen worden en wat en hoe daar dan mee omgegaan wordt is volledig buiten mijn bereik.
Je klets uit je nek, je presentatie laat regelmatig iets totaal anders zien dan wat je alsmaar beweert.

Citaat:
Ik vraag niet eens er iets mee te doen.
Dit is weer zo'n Boedhistische strijdmijdende/vrede behoudende frase, vooral geen ego te frustreren.

Als je niet beoogd iets te bewerkstelligen waarom schrijf je hier dan? Ga lekker een boek lezen.

Citaat:
Jij ben zo geobsedeerd geraakt door eenieder te wijzen op hun gedachten dat je niet meer door kunt hebben dat het jouw beschermende manier is geworden om met kritiek op jou of je systeem om te gaan.
Gedachtenonderzoek is de core business van dit forum. Om redenen daarmee bezig te zijn en te verspreiden is het opgericht, dus ja daar behoort het wat mij betreft over te gaan. Ik denk dat je aangaande dat beschermende en omgaan met kritiek beter jezelf kunt ondervragen, want het is, als je het mij vraagt, overduidelijk aanwezig in je eigen perceptie.

Het is juist dat ik, om redenen van duidelijkheid, de correctheid van het hier gedeelde gedachtengoed bescherm terwijl kritiek op mij of mijn systeem me niet eens kan deren. Ik ken de werkzaamheid van gedegen zelfonderzoek gedaan op een ander forum waar ik actief was dus wat kan mij kritiek schelen van een paar zwetsneuzen die hierin helemaal niet thuis zijn.

Citaat:
Alles wordt dadelijk terug geketst, terwijl het maar uitdrukkingen/gedachten zijn in de eerste plaats.
En teruggeketst lijkt me evident waar ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb. Hier valt namelijk niks meer te onderzoeken (afgerond is afgerond en klaar).

Wat ik ervaar is ergernis dat er niet gedaan wordt wat er hier van je verwacht wordt gedaan te worden te weten 'gedegen zelfonderzoek' en 'gedachtenonderzoek'.

Daarbij ben ik slechts behulpzaam en niemand (ook jij) doet iets met de aanwijzingen die men krijgt om dat onderzoek aan te vangen. Dat was op het vorige forum waar ik schreef wel anders, daar zag men bijna verlangend uit naar dat meekijken, dan kon er onderzocht worden.

Het zijn niet 'maar' gedachten maar gedachten waar alles hier om draait en waar een onwankelbaar geloof in de waarheid ervan aanwezig is. Dat moet op een forum als dit toch onderzocht worden.

Citaat:
Mijn gedachten roepen de gedegen zelfonderzoek verwijzer in je op. Ze zullen en moeten onderzocht worden, zeker als ze tegen je haren in strijken. De terugkoppeling naar niet onderzochte gedachten is dan de perfecte afleiding van de spanning die ze teweegbrengen bij jou.
Ik begrijp dat je denkt dat het je gegeven is te zien, maar ik kan je zeggen (voor de tweede keer in korte tijd) dat je niet in staat bent helder te zien omdat je grotendeels tegen je eigen gedachten en perceptie zit aan te kijken. Je zicht is troebel. Dus wat denk je, dat mij ook maar iets aan iemand zijn 'zien' is gelegen waar deze op geen enkele wijze blijk geeft in staat te zijn tot zien?

Citaat:
Welnu, ik zal het jou iets gemakkelijker of juist moeilijker maken (afhankelijk van welk standpunt je inneemt: een gericht op meer helderheid met betrekking je eigen functioneren of een gericht op afleiding hiervan): geen één van mijn eigen bovenstaande gedachten zijn waar voor mij. Het zijn woorden die iets teweeg kunnen brengen. Wat, ligt echter niet in mijn bereik, dus laat ik ze verder los. Ze hoeven ook niets teweeg te brengen. Maar als ze dat toch doen, is het niet aan mij te onderzoeken wat.
Ik zou iets van het door je geziene zeker ter harte willen nemen als ik een 'ziener' in je kon ontwaren maar je bent een blinde die met wat opgedane psychologische kennis maar zit te gissen naar omstandigheden bij mij en anderen. Overigens iets waar al de achterhoede vechters strijdende om het laatste houvast die deelnemen aan dit draadje zich schuldig maken. Omstandigheden dezerzijds waarvan ik kan zeggen dat ze ver bezijden de waarheid zijn, blijkende uit mijn eigen onderzoek hier naar (niet dat je denkt dat ik het door anderen geziene zelf niet bij mij zou onderzoeken).

Wat je voorgeschoteld krijgt te zien is namelijk wel degelijk bedoelt om bij je te onderzoeken.

Het is de van jou bekende slappe hap om je vervolgens uit iedere uitspraak terug te trekken door te stellen dat je gedachten, nadat je ze al hebt uitgesproken en de wereld zijn ingegaan en hun werk doen, voor jou helemaal niet waar zijn. Je bent daarmee een ongelooflijke zwetsneus geworden.
 
Oud 23 July 2022, 21:44   #175
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nee, dat heb ik niet geschreven. Dat maakt jouw ego er maar weer van. De indruk bestaat bij mij dat je de zaak niet meer onder controle hebt. Je zit met de instellingen van het forum te rotzooien en daarbij heb je Guido buiten gezet.
Dit is allemaal uitputtend al verantwoord, ik ga dat niet nog eens doen.
Citaat:
Twee mogelijkheden:
-Het forum zelf is deplorabele staat.
-Jouw vermogen tot beheer van het forum is in deplorabele staat.
(Beiden tegelijk is ook mogelijk)
Dan bestaat er nog de mogelijkheid dat je er totaal naast zit. Maar goed dit is jouw subjectief beleefde waarheid, die ik overigens niet deel.

Citaat:
En als ik schrijf 'de indruk bestaat bij mij' dan is dat gebaseerd op het feit dat er telkens zaken veranderen, zoals de mogelijkheid tot editten en zo.
Na de klacht van Guido over niet kunnen schrijven op een specifiek draadje heb ik, omdat ik toch in de software moest, een paar andere grieven, waaronder niet te kunnen editen erbij opgelost.

Blij of heb je nu daar weer wat over te zeuren?

Citaat:
Dit heeft allemaal niks met zelfkennis te maken, maar kennelijk is je ego te groot om verantwoording te nemen.
Ik zou het niet eens moeten doen maar ik heb tot nu toe overal nog verantwoording over afgelegd.
Ik heb daar gewoon geen enkele moeite mee.
 
Oud 23 July 2022, 21:53   #176
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En met Guido zijn we zo ongeveer 1/5 deel van de actieve users kwijt. Waarmee het forum met 20% is ingekrompen.
Geweldig toch, weldra zal het laatste geluid van de notoire dwarsliggers verstomd zijn.
Kunnen we weer ruimte geven aan ware zoekers.
 
Oud 23 July 2022, 21:55   #177
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het 'zien' kan niet opdelen, het heeft die mogelijkheid simpelweg niet. Het 'zien' oordeelt niet en deelt niet op in de groep 'persoonlijke perikelen' en de groep overig. (waar het ego zichzelf bij heeft ingedeeld).

Aan de boom herkent men de vrucht. Jammer, Laurens...je bent door de mand gevallen.
Ik weet wat ik weet, ik zal er niet van wakker liggen.
 
Oud 23 July 2022, 22:45   #178
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik weet wat ik weet, ik zal er niet van wakker liggen.
Dit valt dus onder het kopje 'misleiding'
Wat een willekeurig 'ikje' dénkt te weten..

Zucht, zelfkennis is vér,vér weg. Waarheid nog verder.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 23 July 2022, 22:49   #179
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geweldig toch, weldra zal het laatste geluid van de notoire dwarsliggers verstomd zijn.
Kunnen we weer ruimte geven aan ware zoekers.
Ja, dan ben je hier alleen over...niemand meer die je tegen spreekt.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 July 2022, 22:50   #180
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geweldig toch, weldra zal het laatste geluid van de notoire dwarsliggers verstomd zijn.
Kunnen we weer ruimte geven aan ware zoekers.
Zoals eerder gezegd in de categorie 'misleiding'. Poetin kan aan deze tactiek een puntje zuigen.

En dát beste Laurens, is de tactiek op een forum wat zich beroept op waarheidsvinding?


Welke waarheidzoeker wordt hier mogelijk wakker
???
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.