Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 December 2012, 14:25   #171
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Tjonge wat 'n denkwerk!
Het bewijst zijn diensten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:26   #172
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

O.K. vooral doen dan!
No problemos.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:27   #173
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
O.K. vooral doen dan!
No problemos.
Oh nee bij nader inzien doet het dat kennelijk toch niet.
Het is bij sommigen blijkbaar minder of in het geheel niet werkzaam.

Als je van het denken een ondeugd maakt heb je geen instrumenten meer om je de begrippen eigen te maken of woorden kracht bij te zetten.

Gelukkig werkt dat deels toch nog wel een beetje bij je, je begrijpt wat ik schrijf al zijn je woorden tamelijk krachteloos.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:37   #174
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als je van het denken een ondeugd maakt heb je geen instrumenten meer om je de begrippen eigen te maken of woorden kracht bij te zetten.
Ook een leuke titel voor een boek ....
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:39   #175
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ook een leuke titel voor een boek ....
Met een ontkracht denken zouden de woorden alleen hypothese zijn, ook leuk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:44   #176
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik noem dit geen behulpzaamheid maar ZUIGEN.
Nee voor Zuigen moet je bij Nadje zijn die is expert.

Renoir jij ziet zuigen ik zie hier een pot die de ketel verwijt waarbij de deksel aan geeft dat iemand zichzelf minder geweldig vindt dan die wil doen voorkomen. Maw het is bedoelt iemand aan te zetten tot eerlijkheid mbt zichzelf.

Of anders het is bedoelt iemand aan te zetten te erkennen dat er geen ander is dan hij/zij zelf.

Wanneer je negatief oordeelt, over de Mihaela's, de Vagebond's, de Jadi's of welkeen ander en die vervolgens de rug toedraait, ontken je jezelf en je eigen negativiteit.

Zo even riep je nog op mee te kijken met Mihaela en nu beweer je weer dat je dat beter kunt laten.

Vertel me eens Renoir wat is het nu? Wel of niet meekijken?

Of hoeven we ineens niet meer mee te kijken wanneer er de Naam Vagebond bij staat, en ben je er op uit om Vagebond wat fatsoen bij te brengen waar jij dat zelf aan alle kanten ontbeerd?

In dat geval mijn zege heb je, want dan is mijn rolletje hiero ook uitgespeeld. O nee die is was al uitgespeeld, je waarschuwing is ter harte genomen. Vagebond verdwijnt weer van het podium de nieuwe ster aan het firmament is Mihaela

O shit dat was weer zuigen natuurlijk, en dat mag niet.

Ga ga Vagebond voor het te laat is en Renoir je weer een .......geeft, voor je het weet wordt je permanent verbannen.

Kijk het mooie is dat ik hier niet hoef te zijn op dit forum.

Ik wens jullie dan ook maar weer alle goeds en gezegende dagen incl kerst natuurlijk.

Ik ga een boompje opzetten, wie weet overschaduwen de lichtjes dit jaar de werkelijkheid en kan ik volgend jaar vreugdevol komen vermelden dat jullie allemaal gelijk hadden. De nep is beter dan de werkelijkheid.

Gegroet V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 15:12   #177
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee voor Zuigen moet je bij Nadje zijn die is expert.

Renoir jij ziet zuigen ik zie hier een pot die de ketel verwijt waarbij de deksel aan geeft dat iemand zichzelf minder geweldig vindt dan die wil doen voorkomen. Maw het is bedoelt iemand aan te zetten tot eerlijkheid mbt zichzelf.

Of anders het is bedoelt iemand aan te zetten te erkennen dat er geen ander is dan hij/zij zelf.

Wanneer je negatief oordeelt, over de Mihaela's, de Vagebond's, de Jadi's of welkeen ander en die vervolgens de rug toedraait, ontken je jezelf en je eigen negativiteit.

Zo even riep je nog op mee te kijken met Mihaela en nu beweer je weer dat je dat beter kunt laten.

Vertel me eens Renoir wat is het nu? Wel of niet meekijken?

Of hoeven we ineens niet meer mee te kijken wanneer er de Naam Vagebond bij staat, en ben je er op uit om Vagebond wat fatsoen bij te brengen waar jij dat zelf aan alle kanten ontbeerd?

In dat geval mijn zege heb je, want dan is mijn rolletje hiero ook uitgespeeld. O nee die is was al uitgespeeld, je waarschuwing is ter harte genomen. Vagebond verdwijnt weer van het podium de nieuwe ster aan het firmament is Mihaela

O shit dat was weer zuigen natuurlijk, en dat mag niet.
Het is egotechnisch niet erg heilzaam de ketel iets te verwijten, de ketel zal de pot bijten en krabben en het heilzame in jezelf terugkeren opheffen. Kennelijk wordt niet gezien dat er geen aandacht gaat naar het zelf want die aandacht wordt naar buiten geworpen. Dat wil alleen maar zeggen dat je niet dezelfde fout moet maken want iedere fout die je maakt krijg je ongenadig terug op je eigen bordje.

Daarom zeg ik ook steeds dat je vrij moet zijn van jezelf, je eigen onhebbelijkheden worden even groot zoniet nog groter uitgemeten en gezien. Het ontneemt je iedere steekhoudendheid van je argumenten. Zo zou het niet moeten zijn maar zo ligt het wel.

Je hebt met ego te maken, dat niet bereid is om te kijken omdat het kijken zijn eigen positie ondermijnd. Daarbij moet het je motief zijn om behulpzaam te zijn en niet lijken alsof je je gram wilt halen. Daarnaast vraagt het eigen inzicht om ook de werkzaamheid van je zien te doorzien. Je moet weten wat je zegt en wanneer je je mond moet houden.

Dus al zou je al het gelijk van de wereld hebben in je zien, je bent vals in de terugspiegeling doordat je je eigen aandeel meespiegeld. Dus je moet eigenlijk al een onbevlekt verleden hebben of zoals Mihaela volstrekt eerlijk zijn in je bedoelingen, zodat anderen jouw eigen deel er uit kunnen filteren en daarmee zicht op het eigen aandeel krijgen.

Dat zoiets als het bovenstaande niet nodig zou moeten zijn is evident, we zouden puur en alleen behulpzaamheid kunnen tonen, niet in wrok of anderszins elkaar de loef afsteken. Liefdevol elkaar behulpzaam zijn in de hardheid die we ten opzichte van elkaar aan de dag moeten leggen omdat ego nou eenmaal die harde schil is waar we doorheen moeten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 16:12   #178
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Kijk weet je wat nu het prachtige is Renoir? Je geeft de inkleuring aan dat wat ik schrijf op grond van....... Niks mis mee, ik gun je die inkleuring van harte wanneer je daar tevreden mee bent en zo voor jezelf voorbeelden kan stellen.

Jou inkleuring zegt echter niks over de intentie waarmee ik al dan niet iets in schrijf.

En mijn intentie is een andere dan de inkleuring die jij er aan geeft. Mijn zege heb je.WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 16:49   #179
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kijk weet je wat nu het prachtige is Renoir? Je geeft de inkleuring aan dat wat ik schrijf op grond van....... Niks mis mee, ik gun je die inkleuring van harte wanneer je daar tevreden mee bent en zo voor jezelf voorbeelden kan stellen.

Jou inkleuring zegt echter niks over de intentie waarmee ik al dan niet iets in schrijf.

En mijn intentie is een andere dan de inkleuring die jij er aan geeft. Mijn zege heb je.WiNk

Eerlijk gezegd ervaar ik, wanneer ik mezelf herlees, eerder een visie ontvouwd te hebben. Vaker dan eens gaat deze zelfs over jouw of iemand anders zijn hoofd heen dan dat deze persoonlijk tot jou of iemand anders gericht is.

Op mij komt het over alsof ik ongeacht de persoon heb geschreven en pas bij de reactie wordt ik me ervan bewust dat het kennelijk weer eens persoonlijke geraaktheden moet hebben bevat. Dat ik waakzaam moet zijn niet op eventuele tenen te gaan staan.

Dus voor mij is het natuurlijk dat mijn visie niets zegt over een eventueel handelen van 'iemand' daar in, ik vind het eigenlijk eerder maar vreemd dat iemand zich dat kennelijk toeeigent als behorende tot hem of haar. Voor mij is het gewoon beschrijvend gedrag.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 17:21   #180
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Dat geeft waarschijnlijk ook aan waarom mensen ervaren dat je slecht leest. Ondanks dat je op een quote reageert, reageer je dan niet op wat mensen schrijven, maar op wat jouw visie is over de mens en het ego in het algemeen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.