Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 October 2011, 19:11   #171
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ps: Een en het zelfde idee, kun je voor jezelf niet bepalen vanuit welke energie de verschillende scheldnamen cq indrukken mbt tot mijn persoon vandaan komen?
Het is komisch te zien hoe je de zaken omdraait. Nu gaat het plots over scheldnamen die ik ooit gebruikt zou hebben, terwijl als het over schelden gaat jij daar zelf toch een behoorlijke reputatie in hebt opgebouwd waar ik in de verste verte niet aan kan tippen. En dan niet alleen over schelden, maar ook nog mensen schofferen, mensen in een kwaad daglicht stellen en het verdraaien van feiten. Het bijzondere is dat we elkaar dus een keer irl ontmoet hebben en het hier ook uitgebreid over gehad hebben. Dat weerhoud je er verder niet van om op de zelfde voet door te gaan. En het klopt dat ik dat dan wel eens 'ziekelijk' heb genoemd. Dat leek me dan ook de enig juiste term toendertijd. Natuurlijk kun je je daar nu achter verschuilen, dat ik dat ooit gezegd heb en dat dat jou nu van iedere verantwoordelijkheid zou ontslaan, maar dat lijkt me iets te makkelijk.

En nu zal de lezer die onbekend is met de historie wellicht denken dat dit een frontale aanval is die bol staat van het geweld, maar degenen die met de situatie bekend zijn zullen instemmend knikken.

En dan nogmaals, het gaat me er helemaal niet om om je te beledigen of iets dergelijks, het zou het mooiste zijn als je eens een keer wakker zou worden uit de droom waar je in verzeild bent geraakt en die je nog steeds in stand houdt.

Maar goed, ik heb me ooit voorgenomen dat het veel beter is als ik niet meer op je reageer, omdat dat toch vooral als een rode lap op een stier werkt en het omgekeerde effect heeft van wat ik graag zou wensen, dus ik ga me maar weer eens proberen te houden aan dat voornemen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 19:22   #172
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Rob gesprek met jou is wat mij betreft volstrek zinloos. Zoals gezegd hou je lekker bij jou mening dat ik niet in staat ben tot zelfinzicht cq zelfreflectie ik steun je daar verder van harte in.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 October 2011, 22:59   #173
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Rob gesprek met jou is wat mij betreft volstrek zinloos. Zoals gezegd hou je lekker bij jou mening dat ik niet in staat ben tot zelfinzicht cq zelfreflectie ik steun je daar verder van harte in.

Mvrg Marijke
Dat zal moeilijk gaan want, zoals ik je al een paar keer heb uitgelegd is dat mijn mening niet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 00:31   #174
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Beste Rob ik ben bang dat je woorden aan dovemansoren zijn gericht.

Zoals gezegd jij bent er altijd als de kippen bij wanneer je mij met de neus op de zgn feiten kunt drukken dat ik lijd aan een gebrek aan inzicht in mezelf en om mij in verschillende bewoordingen te vertellen hoe geschift, sneu, zielig en achterlijk ik volgens jou ben.

Wanneer ik zeg dat je gelijk hebt dan is e.e.a. ineens niet meer zo en kom je met het excuus dat je bovenstaande zaken in een grijs verleden misschien wel eens gezegd hebt, terwijl dat een pertinente leugen is, maar goed je verschaft jezelf er een excuus mee om je mening betreffende mijn persoon gestand kunt blijven doen.

Ik kan jou enkel en alleen bevestigen in jou visie op mijn persoon. Dus nogmaal beste Rob als ik jou was zou ik mijn handjes dicht knijpen met mijn persoon, want ik kom jou en je vriendje aan alle heerlijke kanten tegemoet in wat jullie van mij verlangen. Geen reden dus om te zeuren dat ik niet luister naar wat jullie zeggen of niet doe wat jullie van mij willen m.i.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 08:47   #175
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Beste Rob ik ben bang dat je woorden aan dovemansoren zijn gericht.

Zoals gezegd jij bent er altijd als de kippen bij wanneer je mij met de neus op de zgn feiten kunt drukken dat ik lijd aan een gebrek aan inzicht in mezelf en om mij in verschillende bewoordingen te vertellen hoe geschift, sneu, zielig en achterlijk ik volgens jou ben.

Wanneer ik zeg dat je gelijk hebt dan is e.e.a. ineens niet meer zo en kom je met het excuus dat je bovenstaande zaken in een grijs verleden misschien wel eens gezegd hebt, terwijl dat een pertinente leugen is, maar goed je verschaft jezelf er een excuus mee om je mening betreffende mijn persoon gestand kunt blijven doen.

Ik kan jou enkel en alleen bevestigen in jou visie op mijn persoon. Dus nogmaal beste Rob als ik jou was zou ik mijn handjes dicht knijpen met mijn persoon, want ik kom jou en je vriendje aan alle heerlijke kanten tegemoet in wat jullie van mij verlangen. Geen reden dus om te zeuren dat ik niet luister naar wat jullie zeggen of niet doe wat jullie van mij willen m.i.

Mvrg Marijke
Beste Marijke,

Met een dergelijke reactie als hierboven kom je mij niet en niemand niet tegemoet, en zeker jezelf niet. Het is een typische reactie van je als je in het nauw komt te zitten, ergens niet aan wilt en een uitweg zoekt.

Een gebrek aan inzicht in jezelf is iets anders dan dat het onmogelijk zou zijn om daar alsnog en direct een begin mee te maken. Dat laatste is het punt en bij voortduring de uitnodiging, namelijk om je ingeprente overtuigingen nu eens los te laten en jezelf met nieuwe ogen te gaan bezien. Die kansen doen zich telkens voor en het is pijnlijk om te zien hoe je die kansen telkens weer om zeep helpt door te vluchten of te vechten.

Ik ontken niets van de woorden die in het verleden zijn gezegd, ik kan je alleen proberen uit te leggen wat de context is waarin die woorden geschreven zijn, namelijk om te proberen je wakker te schudden en je uit je comfortzone te halen. Daarbij verlies je telkens het hoofdthema uit het zicht waar het om gaat, namelijk om alles wat op je pad komt te gebruiken om tot inzicht te komen in je ware aard, wie je bent. Alleen als je blijkt geeft dat niet te willen, dan komen alle afweermechanismes van het ego om de hoek kijken, zoals je nu ook weer doet. Je voelt je beledigd, je stelt je op als de vermoorde onschuld, je trekt woorden uit hun context, je stelt je zogenaamd behulpzaam op etc. Allemaal manieren om niet toe te komen aan wat er echt toe doet, jezelf.

Een forum is niet voor iedereen het beste instrument om tot zelfkennis te komen. Behalve dat het mogelijkheden biedt om bij jezelf uit te komen en toe te komen aan vragen die wezenlijk zijn en er toe doen, biedt het ook volop ruimte om je ego en je afweermechanismes steeds verder te scherpen om juist niet toe te komen aan die zelfkennis.

Ik kan niet anders dan benadrukken dat dat verder geen punt is; elk moment is geschikt om te stoppen met die dingen te doen die niet in je voordeel zijn en radicaal het roer om te gooien, afscheid te nemen van het verleden en middels zelfonderzoek een helende blik naar binnen te gaan werpen. Dus laat de bullshit gerust varen en hou je bezig met wat wél van wezenlijk belang is, zou ik zeggen.

Namast?; met een buiging groet ik het goddelijke in jou.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 10:48   #176
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

BRENG EENS EEN ZONNETJE.....

http://www.youtube.com/watch?v=sDrv43-erwQ
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 11:09   #177
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Beste Rob, je weet het allemaal mooi en overtuigend te brengen, but i'm not buying, je tekst rommelt namelijk en heeft m.i. rotte plekken..

Het gaat dan mn over derde alinea waarin je beweerd dat:

Punt 1. ik het hoofthema uit het zicht zou verliezen, namelijk dat het draait om bewustwording cq inzicht verwerven.

Waar haal je dat idee vandaan beste Rob? Ik heb toch echt het idee dat bovenstaande een verzindsel wat jij uit je eigen duim aan het zuigen bent om jou beeld betreffende mijn persoon gestand te houden.

Punt 2. Ik beledigd zou zijn en de vermoorde onschuld zou spelen. Wie/wat zegt jou dat ik beledigd zou zijn en dat ik de vermoorde onschuld zou spelen.? Je kunt dat namelijk niet weten en is dus slechts invulling nav van wat jij leest.

Voor de rest van je tekst zou ik zeggen kopieer hem en hang hem boven je eigen bed want hij lijkt mij eerst en vooral ook op jezelf van toepassing te zijn.

Wanneer je kunt laten zien dat je eigen adviezen en inzichten op jezelf toe te passen zal ik mogelijk nog eens overwegen of jou teksten mij ook iets te zeggen hebben mogelijk.

Vooralsnog....je komt op mij over als een aardige vent die het goed meent. Een aardige vent echter... kan zonder dat hij er zelf erg in heeft rot voedsel verkopen omdat hij niet in de gaten heeft wat al dan niet rot is.
Helaas voor jou ken ik plekken op de markt waar de verkoper(s) misschien iets minder aardig en meelevend zijn maar wel goed, zuiver en juist geprijst spul op de graad verkopen, wat dan toch mijn voorkeur heeft.

Hartelijk bedankt verder.

Mvrg Marijke

Wijziging aangebracht door Madelief op 8 October 2011 om 17:53.
Reden: Toegevoegd: 'en meelevend' en 'wat dan toch mijn voorkeur heeft' in de de laatste alinea.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 11:21   #178
janneman
Asprirant lid
 
janneman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 October 2011
Berichten: 0
Standaard

terwijl als het over schelden gaat jij daar zelf toch een behoorlijke reputatie in hebt opgebouwd

Daar gaat je reputatie Marijke





waar ik in de verste verte niet aan kan tippen.

Rob is een beschaafd mens






En dan niet alleen over schelden, maar ook nog mensen schofferen, mensen in een kwaad daglicht stellen en het verdraaien van feiten. Het bijzondere is dat we elkaar dus een keer irl ontmoet hebben en het hier ook uitgebreid over gehad hebben. Dat weerhoud je er�verder niet van om op de zelfde voet door te gaan.

Foei Marijke. Na je goed gesprek met Rob had ik toch zeker van je verwacht dat je zpu bijdraaien








Natuurlijk kun je je daar nu achter verschuilen, dat ik dat ooit gezegd heb en dat dat jou nu van iedere verantwoordelijkheid zou ontslaan, maar dat lijkt me iets te makkelijk.

Ja ja Marijke, denk aan iedere verantwoordelikheid. (Misschien eventjes bij Rob navragen wat dat is)


En nu zal de lezer die onbekend is met de historie wellicht denken dat dit een frontale aanval is die bol staat van het geweld, maar degenen die met de situatie bekend zijn zullen instemmend knikken.

Oe Rob, nooit zomaar van dergelijke aannames uitgaan joh





En dan nogmaals, het gaat me er helemaal niet om om je te beledigen of iets dergelijks, het zou het mooiste zijn als je eens een keer wakker zou worden uit de droom waar je in verzeild bent geraakt en die je nog steeds in stand houdt.

Marijke, Rob vindt dat je in een droom verkeert. Wakkere Rob wil je alleen maar helpen om wakker te worden.


Maar goed, ik heb me ooit voorgenomen dat het veel beter is als ik niet meer op je reageer, omdat dat toch vooral als een rode lap op een stier werkt en het omgekeerde effect heeft van wat ik graag zou wensen, dus ik ga me maar weer eens proberen te houden aan dat voornemen.

Marijke, Rob is meesterlijk in het bij de ander leggen van wat van hem is. Rob afficheert zichzelf hier als een onschuldig rood lapje waar jij als een dolle stier op af stormt. Maar ja, Rob heeft steeds van die goede voornemens die steeds niet helemaal goed uit de verf komen. Hij neemt zich steeds maar voor niet meer op je te reageren maar op (nog) onverklaarbare wijze lukt dat steeds niet bij Rob. Vreemd he? Het begint er voor mij toch een beetje op te lijken dat hij zo nu en dan een rood lApje ziet.
janneman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 12:22   #179
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janneman Bekijk bericht
Rob is een beschaafd mens
H? janneman, je kent me blijkbaar.
Ken ik jou ook ergens van?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2011, 17:33   #180
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Je kunt dat namelijk niet weten en is dus slechts invulling nav van wat jij leest.
Ik heb vandaag geluk dat je zelf elders het antwoord hebt gegeven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ik ben het niet met je eens dat je niet kan weten/ervaren of iemand al dan niet uit zelfbehoud reageert. Het is duidelijk voelbaar wanneer iemand vanuit vernauwing/ontkenning (zelfbehoud) reageert op de één of andere manier die eigen is aan die persoon.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe moderatoren. Renoir Mededelingen forumbeheer 0 21 November 2014 17:39
Het Nieuwe Inzicht. Aart Overige religie 0 1 February 2012 20:27
Mededeling van uw moderatoren (06-11-11) Bromsnor Forum; regels, vragen, idee 57 25 December 2011 18:57


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.