Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2012, 21:45   #171
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Daarin waar ik mogelijk iets te gefocust in ben, kom jij op mij over alsof je heel graag de nadruk alleen op de Liefde wilt leggen.
Iets wat ontkent of onderdrukt wordt, zoekt toch zijn weg, en vindt toch zijn weg, in welke vorm dan ook, komt dat toch naar buiten.

Het komt op mij over dat jij me van iets wilt overtuigen.

.
Hoe kom je op dat idee? Kun je daar iets over zeggen?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 23:42   #172
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kijk, Keen laat duidelijk merken wat hij denkt in zijn grove en gewelddadige manier van zijn mening geven.

De uiting van Keen laat zijn onvermogen zien, als hij meer taalgevoelig was, had hij zijn mening ietwat kunnen verbloemen.
Zijn beleving naar mij toe voelt voor mij niet minder hevig dan wat ik in de teksten van mensen die hun irritatie naar mij toe geuit hebben de laatste dagen. Om eerlijk te zijn, als iemand onderhuids aanvalt, en met leuke woorden hun irritatie verbloemen, raakt me eerder. .
Mihaela....

Ik moest mij enige moeite getroosten om de scheld kanonade op te schrijven.
Gebruikelijk is het niet voor mij dat naar personen te doen, het heeft niets meer te maken met argumentatie, zienswijze of conclusies.
En bij deze bied ik je mijn excuses aan...omdat er niet veel van gemeend was, maar ik schroomde niet om het even te tonen.

Vloeken ,tieren en schelden doet zich bij mij ook voor, meestal in letterlijk practische situaties van 'persoonlijke' onkunde, verstrooidheid, onhandigheid, roekeloosheid en nalatigheid....en dan geef ik er niet om als anderen dat van mij vernemen, maar dan ben ik er ook vanaf.
Algemeen sociaal en relationeel in gespannen situaties verlaat ik mij meestal op argumentatie , empatie en constatering om de spanning te ontkrachten...vloeken, tieren en schelden horen daar niet bij, wel temparament. (ik leid een actief, ondernemend sociaal bestaan', 7 dagen van de week)

Die irritatie en onvrede welke jij bij mensen meent te bespeuren achter hun woorden' dat kan ik helemaal met je eens zijn en binnen de ervaring/beleving van een 'persoonlijk' bestaans besef voor het grootste deel beamen.
Maar daar kaart je niet iets onbewust of onbekends mee aan. Het zijn dingen waar de meeste mensen zich bewust van zijn, dat het in hun speelt en roert....jij brengt het alleen onder woorden omdat het je interesse heeft, maar het is een ieder bekend.

De mens ervaart/beleefd zijn bestaan' voor 80% ONDERHUIDS' (Met de meest idiote gedachten, de vreemste emotie kronkels, en ongeziene handelingen) And noboddy knows...
naar 'BUITEN' is er de gereserveerdheid van het fatsoen, en een acceptabel doen en laten binnen de normen en waarden van de goegemeente..

Kortom De mensen'Wereld' is een groot schijnheilig, hypocriet toneelstuk waar de 'schijn' word hooggehouden...en de Werkelijkheid laag.
ONDERHUIDS' zit die Werkelijkheid' en die word door de 'schijn' verbloemd.


Algemeen sociaal is het wereldwijd gewoon een zooitje (Het is de 'persoonlijke' onmacht daartoe die het verklaart als Orde'..maar het is een zooitje.)
Jij, ik, iedereen' vertegenwoordigen de tijdverschijnselen van dat zooitje vandaag de dag...daar ontkomt niemand aan.
Haat, nijd, jaloezie, onvrede, geweld, irritatie, zelfgenoegzaamheid, woede, wrok, vergelding, e.n.z, het zit in iedereen....omdat we mens' zijn.

De 'Wereld' zal nog eeuwen een zooitje blijven dat veranderd niet zomaar....
Binnen de grenzen van een 'persoonlijk' ervaren/beleven smeult iedereen mee in de hitte van algemeen ONDERHUIDSE' onvrede.
Elke schijn' vrede kent het vervolg van geweld, elk geweld uit onmacht kent het vervolg van een schijn' vrede....algemeen en 'persoonlijk'.

Van de verschijnselen zal een duurzame blijvende vrede (igheid) niet komen.
Niet voor jou, niet voor mij, voor niemand niet.
Die DUURZAME vrede kan niet komen....omdat die er al is.

Wijziging aangebracht door sagnaar op 19 April 2012 om 07:37.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 01:43   #173
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Daarin waar ik mogelijk iets te gefocust in ben, kom jij op mij over alsof je heel graag de nadruk alleen op de Liefde wilt leggen.
Iets wat ontkent of onderdrukt wordt, zoekt toch zijn weg, en vindt toch zijn weg, in welke vorm dan ook, komt dat toch naar buiten.

Het komt op mij over dat jij me van iets wilt overtuigen.

De anekdote van Rob vond ik juist weer een voorbeeld van onbewustheid wat nuances betreft. Maar het is hoe ik het zie.
Wij hebben blijkbaar een hele verschillende kijk op essentiële dingen, wat betreft zelfkennis en bewustwording.
De anekdote van Rob behoeft ook alleen maar inzicht, niet je beoordeling.

Er valt voor mij niets te onderdrukken wat getransformeerd kan worden in wat ik ervaar als Liefde. Er valt voor mij ook niets te overtuigen of te benadrukken, ik heb niet werkelijk een visie meer in die zin die je van mij aan zou kunnen nemen. Ik zie wel herkenning en gebruik soms bepaalde aanreikingen als een soort van handvat bij mijn eigen waarheidsvinding. Maar ik identificeer mij er niet meer mee en onderzoek in een continue proces mijn eigen en andermans beweringen/gedachten/triggers enz.

Met een soort van "goddelijk" belletje wat vanzelf gaat rinkelen, als ik zie dat het bij mij begint te wringen en ik me ergens in vast lijk begin te bijten. Of ook gewoon als ik ergens teveel energie in steek.

Gevaarlijk of neutraal gezegd een illusie is juist het idee, dat men met een bepaalde visie en/of eigen verhaal meent, zijn eigen ervaringen te kunnen projecteren op anderen. Het werkt gewoon weg niet, als je beseft wat je niet bent. En vooral wat je wel bent.

Wijziging aangebracht door Ulla op 19 April 2012 om 09:15.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 08:45   #174
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Iets fout gegaan?

Of iets gebeurd of juist niet dat je (niet) wilde?
Wat is dus 'fout?'

'Fout' = dat we niks te willen hebben.
Preciezer; willen = werkelijkheid maar 'fout' niet.

Erg weer h
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 08:58   #175
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Iets fout gegaan?

Of iets gebeurd of juist niet dat je (niet) wilde?
Wat is dus 'fout?'

'Fout' = dat we niks te willen hebben.
Preciezer; willen = werkelijkheid maar 'fout' niet.

Erg weer h??
ja je verzand in je eigen verzinsels.........
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 08:59   #176
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Wanneer je dat denkt dan is het ook aardig om dat nader te verklaren.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 09:05   #177
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Wanneer je dat denkt dan is het ook aardig om dat nader te verklaren.
Ik dacht niet zoveel, ik zag alleen dat jou verhaal niets te maken had met wat er gebeurde. En daar gaf ik uitdrukking aan. Je vind sporen in het zand, die niet dat zijn wat je noemt, zoekt of vraagt. Ik heb niet eens een idee wat je bedoelde. Dus ik weet het gewoonweg niet. Ik lulde maar wat.

Zoiets, en nu genoeg geluld, ik bedoelde er niet werkelijk iets concreets mee.......
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 09:14   #178
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

En mijn belletje rinkelt zo af en toe ook alweer......het wordt tijd wat anders te gaan doen. Ik ga een dutje doen.....een fijne dag alvast voor iedereen
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 09:43   #179
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
ja je verzand in je eigen verzinsels.........
de opmerking van sem behoeft waarschijnlijk alleen inzicht, geen beoordeling.

Jij gebruikte de anekdote van Rob om jouw verhaal/idee/illusie/projectie te onderstrepen.
De vraag (voor mij) is of Rob bedoelde wat jij er van maakt.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2012, 09:45   #180
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
en nu genoeg geluld, .......
dit ben ik met je eens.


glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.