Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2020, 08:42   #1791
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik ga fietsen..
Mihaela is offline  
Oud 15 September 2020, 09:06   #1792
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Een opening om wat te doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Geen opening om iets te doen. Ik zag gewoon een opening naar inzicht.
Kijk zo duidelijk is Dorje nou iedere keer.
Dat je moet navragen wat ie bedoeld in dit geval 'welke opening hij op het oog heeft' om vervolgens weer een verhandeling te kunnen schrijven over wat hij aan inzichten bij elkaar gesprokkeld heeft.
 
Oud 15 September 2020, 09:53   #1793
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Zo lees ik dat..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
De kikker heeft mijn brein hersmolten maar heeft mij zeker niet mijn afkomst doen vergeten.
Ik heb 20 jaar lang, net zoals François, door veel lijden geleerd dat als ik mensen van éne naar het andere zou brengen zij dan zelf de weg niet hebben gegaan. Als ze zelf de weg gaan, dan zullen ze in het middelpunt tussen hemel en hel, getransformeerd zijn.

Dan zijn ze 'gelouterd'.

En automatisch, als ze dan tot hun hemel zouden komen, dan spreken ze de taal van het lijden niet meer, maar de taal die past in de hemel! Dat kan niemand voor hen doen. En als ge het zou kunnen, zou het uiteindelijk niet zoveel veranderen. Ge zou er één ding mee veranderen... dat ge den hemel onzuiver maakt!
Dit is niet iemand die dat in persoon heeft gedaan.

Citaat:
Ik kan niemand genezen, niemand louteren, alleen mezelf, en dat is gebeurd. Vanuit dat geheeld-zijn handel ik nu.
Ik help alleen nog diegene naar boven, waarvan ik zie dat ze naarboven willen, maar die moeilijk naar boven gaan.
Daarom vind ik nu vreugde in mijn handelingen.
Nog niemand te zien die zich daarop laat voorstaan (op egocentrische motieven handelde).

Citaat:
En die wordt in grote dank ontvangen door o.a. mijn beste vriend Jan - dewelke in nov. vorig jaar te horen kreeg nog 3 Ã 6 maanden te leven te hebben en dewelke ik op het spoor van Kambo-Bufo & Co heb gezet waardoor hij zo goed als genezen is.
En als je waarachtig geeft, niet vanuit je ego, dan ontvang je.
Alsook mijn zuster is mij heel dankbaar zoals ik in bericht #1663 gepost heb. Ook met haar is het een uitwisseling van vreugde en feest van herkenning.
Benoemen wat je voor de ander doet, de dankbaarheid die je krijgt en het plezier dat je ten gevolge van je handelen krijgt is hetgeen wat te denken geeft.

Wijziging aangebracht door Laurens op 15 September 2020 om 10:02.
Reden: Aangepaste tekst
 
Oud 15 September 2020, 09:59   #1794
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Benoemen wat je voor de ander doet, de dankbaarheid die je krijgt en het plezier dat je daarvan ondervindt is hetgeen wat te denken geeft.
Waarom Laurens?
Fer is offline  
Oud 15 September 2020, 10:03   #1795
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Waarom Laurens?
Om aan te geven dat ik me altijd bewust ben van egocentrische motieven. Iets wat te denken geeft, iets waarvan iedereen zich bewust kan worden.
 
Oud 15 September 2020, 10:26   #1796
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om aan te geven dat ik me altijd bewust ben van egocentrische motieven. Iets wat te denken geeft, iets waarvan iedereen zich bewust kan worden.
Die begrijp ik helemaal, ook het helpen van anderen is niets anders dan het bevredigen van gedachte/gevoel (helpen vanuit het hoofd). Maar toch hé helpen vanuit je hart, hier komt geen denken aan te pas, geeft een ongekende vreugde.
Fer is offline  
Oud 15 September 2020, 10:44   #1797
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Wat is een verloren ziel? Wat versta jij onder een ziel?
Het woord ziel is bij wijze van spreken, een woord dat de door de meeste mensen verstaan wordt als de essentie van wat wij in essentie zijn (de godskern) Een verloren ziel is dus een ziel die van zijn godskern is afgedwaald en/of niet langer in zichzelf herkent.

Citaat:
Misschien een rare vraag maar je bent een tijdje van het forum geweest sinds vorig jaar maar toch, en nu komt het voor mij rare gedeelte, heb ik je aanwezigheid opgemerkt, klopt dat?
Of jij mijn aanwezigheid hebt gevoeld Ferdinand? Ik weet niet of jij mijn aanwezigheid hebt gevoeld, heb je mijn aanwezigheid gevoeld? WiNk


Citaat:
Dat gaat goed komen anders neem ik je straks wel bij de hand WiNk
Nou dat mag hoor Ferdinand. Gaan we dan wel huppelen? Want ik vind het leuk om ter huppelen, vooral als het nacht is, vrij, wild en onbesuisd, tussen de sterren.....

Wijziging aangebracht door Vagebond op 15 September 2020 om 11:13.
Reden: een overbodig woordje weggenomen..
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 11:29   #1798
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kijk zo duidelijk is Dorje nou iedere keer.
Dat je moet navragen wat ie bedoeld in dit geval 'welke opening hij op het oog heeft' om vervolgens weer een verhandeling te kunnen schrijven over wat hij aan inzichten bij elkaar gesprokkeld heeft.
Wow, Laurie, laat me eerst ff bijkomen....
Eerst waren we hier, en toen waren we ineens daar, en nu zijn we ineens weer hier, "wat's gebeurd": gaat het in mijn even desgeoriënteerde brein.......hier dus....

Tja, wat kan ik zeggen.

Knip op de neus, neusje blauw, au, au?

Of openingetje hier, openingetje daar, oeps, weg openingetje

Hoe dan ook, mooie samenvatting van wat gebeurd Laurie

Oja en veel plezier in het dualiteitstopic, ik zag al weer een magistrale tekst voorbij komen, zo in een gelegen.
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 11:42   #1799
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waarom zou ik me schamen dat jouw ego hier geurend en meurend alleen maar gedijt? Waarom zou ik me schamen dat jij jezelf liegt en begriegt ?
Over een half jaar kom je weer jameren over W, en gaat het spel van voorafaan.. Hoe lang ben je al aan hem verslaafd?
Zolang als jij hem nog steeds een dierbare vriend noemt, houd jij jezelf voor het lapje.
Cocaïne en heroïne zijn nooit de vriend van een junk!
Het is een destructief verslavend middel..
Ik zie jou nog steeds spartelen, en jezelf voeden met je leugens en met verzinsels, hier en daar iemand naar de mond praten, maar ondertussen sterft je ego helemaal niet, je speelt een ander rol.
Ik ga fietsen..
Gaan fietsen is werkelijk de beste beslissing die je kon nemen onder deze omstandigheden Miheala, want man wat heb je toch weer een narigheid bij mekaar weten te krijgen....

Luister is schatje, voelt het lekker om de heer van de duisternis te dienen en is ie trots op je, ik bedoel krijg je wel regelmatig . Ik hoop van wel, anders zou het ook zo zonde van al je moeite die jij als onderdeurtje doet om zijn aandacht op jou te laten vallen, niet waar... WiNk

Oja, en omdat jij het bent zal ik eens kijken of ik een goed woordje voor je kan doen, want hij & ik zijn dik met mekaar joh, je hebt geen idee...
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 11:51   #1800
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Snap ik, maar voor de pad moeten we ons geen zorgen maken, want...

Dus 'de geest van de pad' is niet meer dan sjamanistisch bijgeloof.
Op zoek gaan naar "The real stuf" is dus een new-age verhaaltje en niet nodig.


Slaapwel Honey pie.
My God, en dat kon je natuurlijk niet eerder vertellen, my sweetest pea, zeg, een paar weken geleden of zo? Niet lief, nee, helemaal niet lief

Blijft wel staan dat ik in de geest van de heilige pad handel, lekker puh,
steek die maar in je zak..
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.