Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 March 2021, 21:02   #1811
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het woord evolutie best 'triggie', ik meen dat ik me alleen kan ontdoen van alle overbodige. Daarnaast, gezien het feit dat een mens zonder bewuste 'werk' niet zichzelf werkelijk kan leren kennen, is er bij mij wel sprake van een beetje bewustwording.
Het is nog zo veel te verkennen, te onderzoeken, waarnemen/ontdekken. Wat ik ook ieder dag aanga..
Inderdaad, dat vind ik ook uitdagend aan het denken, aan hoe ik handel in deze boeiende wereld. Elke dag weer oorzaak en gevolg ontdekken en daarin betrokken worden op steeds weer verrassende wijze. Waar ik mij meer dan vroeger voor openstel is het begrijpen dat ik ben. Hier zijn als lichaam, als denkend wezen en dat weten van mijzelf dat ik dat ben. Is het dat wat je bedoeld met het zich ontdoen van het overbodige? Zo voelt het toch aan bij mij. Dat bewust zijn dat het vandaag geen last hoeft te zijn maar iets om zoveel om te verkennen, te onderzoeken.
Nowee is offline  
Oud 19 March 2021, 21:30   #1812
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Hee, dat lezen doet mij deugd, is wat ik echt ervaar. Dank voor je bemoedigende woorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het gaat uiteindelijk niet echt om het karakter en de uitingen, maar om 'dat wat ik ben', maar zolang het ego (persoon/ik) op de voorgrond staat, kan er volgens mij geen sprake zijn van werkelijk weten wat je bent. Dan is het een theorie..
Het ego, mijn persoon, ik, is voor mij de sleutel geworden tot de werkelijkheid. Meer en meer kom ik tot het inzicht dat mijn lichaam het cement is waarvan werkelijkheid gemaakt is. Mijn lichaam wist het, al die tijd al, maar mijn denken als lichaam heeft er andere, onwerkelijke ideeën over bijgehouden. Ik ben bijna mij gehele spirituele leven deze onwerkelijke ideeën achterna gelopen.
Ik moet vaak aan kabu denken en aan het diepe geluk dat hij in zijn godservaring heeft gevonden. Als aankomende tiener had ik ook zo'n ervaring. Op die dag is mijn NZo begonnen om de essentie van wat 'ik' ben te verklaren. Ik ben nu hier beland en zie, wat ik ben is dit lichaam met dat bijzondere attribuut dat als lichaam kan denken. Wat een geweldige reis heb ik reeds gemaakt met vaak heel boeiende mensen.
Daar maak jij zeker deel vanuit.

Een ferme pakkert zeggen ze hier, vlak tegen de gilet aan.
Een fijn weekend verder.
Nowee is offline  
Oud 19 March 2021, 21:54   #1813
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Hee, dat lezen doet mij deugd, is wat ik echt ervaar. Dank voor je bemoedigende woorden.



Het ego, mijn persoon, ik, is voor mij de sleutel geworden tot de werkelijkheid. Meer en meer kom ik tot het inzicht dat mijn lichaam het cement is waarvan werkelijkheid gemaakt is. Mijn lichaam wist het, al die tijd al, maar mijn denken als lichaam heeft er andere, onwerkelijke ideeën over bijgehouden. Ik ben bijna mij gehele spirituele leven deze onwerkelijke ideeën achterna gelopen.
Ik moet vaak aan kabu denken en aan het diepe geluk dat hij in zijn godservaring heeft gevonden. Als aankomende tiener had ik ook zo'n ervaring. Op die dag is mijn NZo begonnen om de essentie van wat 'ik' ben te verklaren. Ik ben nu hier beland en zie, wat ik ben is dit lichaam met dat bijzondere attribuut dat als lichaam kan denken. Wat een geweldige reis heb ik reeds gemaakt met vaak heel boeiende mensen.
Daar maak jij zeker deel vanuit.

Een ferme pakkert zeggen ze hier, vlak tegen de gilet aan.
Een fijn weekend verder.
Ook een fijn weekend...

In Afrika gaan ze dood door deze genoegzame fijnheid van denken en wetenschap van hen die denken te weten...

Maar nogmaals fijn weekend!
Sam is offline  
Oud 19 March 2021, 22:05   #1814
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Op onze forum.

Wat te doen?
Er zijn users in de kelder op slot. Verstopt, uit het zich.
Wat te doen? Deze users laten zich gedwee gijzelen in deze smerige en stinkende kelders.

Gewoon uitloggen en hier niet meer verschijnen. Ik heb geen greintje medelijden met deze users.

Maar het feit dat hier kelders zijn waar users worden opgesloten die zich niet aan de doctrine van gedegen zelfonderzoek houden wijst naar het machtsprobleem van de forumbaas die zijn wil wenst op te leggen aan bezoekers van zijn huis. De geschiedenis kent genoeg van dit soort totalitaire fenomenen die onbuigzaam hun controle uitoefenen op dat wat als onderdanen wordt gezien.

In het echte leven in vlees en bloed is dat erg problematisch. Hier, in de digitale wereld stelt het allemaal niet zoveel voor. Eén druk op de knop en men is voor altijd van zijn dictator bevrijdt.

Het zal de slavenmentaliteit zijn die ze doet snakken naar het gevang dat ze hier wordt geboden. Of misschien is er sprake van het Stockholm syndroom, wat me niet zou verbazen gezien de vele jaren dat men zich hier gegijzeld weet.

Wat moet ik er van zeggen. Ik vind het een knap stukje werk van de forumbaas dat hij precies dát stukje entertainment weet te bieden waar de users naar verlangen.

Een voor de baas!
Peer is offline  
Oud 19 March 2021, 22:19   #1815
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Wat te doen? Deze users laten zich gedwee gijzelen in deze smerige en stinkende kelders.

Gewoon uitloggen en hier niet meer verschijnen. Ik heb geen greintje medelijden met deze users.

Maar het feit dat hier kelders zijn waar users worden opgesloten die zich niet aan de doctrine van gedegen zelfonderzoek houden wijst naar het machtsprobleem van de forumbaas die zijn wil wenst op te leggen aan bezoekers van zijn huis. De geschiedenis kent genoeg van dit soort totalitaire fenomenen die onbuigzaam hun controle uitoefenen op dat wat als onderdanen wordt gezien.

In het echte leven in vlees en bloed is dat erg problematisch. Hier, in de digitale wereld stelt het allemaal niet zoveel voor. Eén druk op de knop en men is voor altijd van zijn dictator bevrijdt.

Het zal de slavenmentaliteit zijn die ze doet snakken naar het gevang dat ze hier wordt geboden. Of misschien is er sprake van het Stockholm syndroom, wat me niet zou verbazen gezien de vele jaren dat men zich hier gegijzeld weet.

Wat moet ik er van zeggen. Ik vind het een knap stukje werk van de forumbaas dat hij precies dát stukje entertainment weet te bieden waar de users naar verlangen.

Een voor de baas!
Een hoop imaginaire aannames...
Sam is offline  
Oud 19 March 2021, 22:20   #1816
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Wat te doen? Deze users laten zich gedwee gijzelen in deze smerige en stinkende kelders.


Dat vind ik makkelijk er vanaf komen. Alleen het bij hem leggen. Wij zijn allemaal bij betrokken, wij loggen ook in, op een forum waar mensen de vrijheid op het forum wordt ontzegd, onder het mom van anders denkende.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht

Wat moet ik er van zeggen. Ik vind het een knap stukje werk van de forumbaas dat hij precies dát stukje entertainment weet te bieden waar de users naar verlangen.
Een voor de baas!
Jou, en ook mij, wordt ook de kans geboden om te zeggen: 'Ik neem er geen deel aan een forum dat mensen beperkt tot maar draadje, wat synoniem in ons buitenwereld is aan opsluiting, isoleren, en censureren '.
Mijn pleziertje, het forum pret, weegt zwaarder dan mijn geweten, bljkt.
Mihaela is offline  
Oud 19 March 2021, 22:22   #1817
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat vind ik makkelijk er vanaf komen. Alleen het bij hem leggen. Wij zijn allemaal bij betrokken, wij loggen ook in, op een forum waar mensen de vrijheid op het forum wordt ontzegd, onder het mom van anders denkende.


Jou, en ook mij, wordt ook de kans geboden om te zeggen: 'Ik neem er geen deel aan een forum dat mensen beperkt tot maar draadje, wat synoniem in ons buitenwereld is aan opsluiting, isoleren, en censureren '.
Mijn pleziertje, het forum pret, weegt zwaarder dan mijn geweten, bljkt.
Kabu/Dorsho/Peer zal het zijn reet roesten...

.... net als Mihaela...
Sam is offline  
Oud 19 March 2021, 22:23   #1818
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Hee, dat lezen doet mij deugd, is wat ik echt ervaar. Dank voor je bemoedigende woorden.



Het ego, mijn persoon, ik, is voor mij de sleutel geworden tot de werkelijkheid. Meer en meer kom ik tot het inzicht dat mijn lichaam het cement is waarvan werkelijkheid gemaakt is. Mijn lichaam wist het, al die tijd al, maar mijn denken als lichaam heeft er andere, onwerkelijke ideeën over bijgehouden. Ik ben bijna mij gehele spirituele leven deze onwerkelijke ideeën achterna gelopen.
Ik moet vaak aan kabu denken en aan het diepe geluk dat hij in zijn godservaring heeft gevonden. Als aankomende tiener had ik ook zo'n ervaring. Op die dag is mijn NZo begonnen om de essentie van wat 'ik' ben te verklaren. Ik ben nu hier beland en zie, wat ik ben is dit lichaam met dat bijzondere attribuut dat als lichaam kan denken. Wat een geweldige reis heb ik reeds gemaakt met vaak heel boeiende mensen.
Daar maak jij zeker deel vanuit.

Een ferme pakkert zeggen ze hier, vlak tegen de gilet aan.
Een fijn weekend verder.
Fijn je te lezen Nowee.
Mihaela is offline  
Oud 19 March 2021, 22:25   #1819
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Kabu/Dorsho/Peer zal het zijn reet roesten...
Ons allemaal zo te zien, want wij schrijven hier nog steeds..
Mihaela is offline  
Oud 19 March 2021, 22:27   #1820
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Daar maak jij zeker deel vanuit.

Een ferme pakkert zeggen ze hier, vlak tegen de gilet aan.
Een fijn weekend verder.
Ik dacht ook aan, wij maken deel uit elkaars leven.
Fijn om te beseffen dat wij mensen zijn, en niet alleen een 'zelfonderzoek', een overtuiging, een vijand omdat wij anders denken.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.