Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2020, 16:53   #1831
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zelfs die hieronder mag je niet vertrouwen..
Ahh vandaar......

Fer is offline  
Oud 15 September 2020, 17:10   #1832
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Vrede en harmonie in het dagelijks leven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu, ... je was er één vergeten:

Er was een benoemen dat een ander je dankbaar is maar er is niet iemand die benoemd dat een ander hem dankbaar is.
Ja, was ik nog vergeten, maar onderstaande later dan jou geschreven lijkt er toch sterk op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
jaja Nowee, toen je nog Turrio was zat je er dik naast hoor. Je was nog steeds gehecht aan denkvormen.
Immers, Er is niet iemand die je dankbaar kan zijn, er is ook niet iemand die dankbaar is!
Er is alleen dankbaarheid en niet iemand die het ervaart of verdient. JaKnIk
Het is me wat zeg, wat een mens allemaal niet moet doen om Vrede en harmonie in het dagelijks leven te realiseren.

Het boek Vrede en harmonie in het dagelijks leven is na 14 jaar eindelijk in het Nederlands vertaald.
Heb het van de week in de bus gekregen, ik ga het is beginnen lezen, waarvoor ik me een tijdje van het forum zal moeten terugtrekken, anders komt het er maar niet van.

Het originele uit 2003 in de Engelse taal, 'Peace and Harmony in Daily Living' heb ik in de winter van 03-04 meegebracht uit India, persoonlijk voor mij gesigneerd door mijn grote meester daar in Mumbay, maar heb ik nooit kunnen lezen vanwege het voor mij te hoge niveau van Engels.
In de NL-versie van het boek nu lezend ga ik heerlijk mijmeren in gedachte bij mijn grote meester François in de hemelen, die zich toen hij nog op aarde was alle andere toen in Nederlands vertaalde boeken van dezelfde auteur heeft laten voorlezen door zijn vrouw, waarbij François steeds instemmend zat te knikken.

Wat was François in 2004 blij iemand uit India te horen vertellen over wat hij zolang verteld en naar gewezen had!
Wat een feest van herkenning zei François over de auteur, die Laurens niet zo gelegen is, wat zacht uitgedrukt is. De auteur staat op Lauren's lijstje van te vermijden valse profeten.
Maar ik ga hem toch weer lekker lezen want hij spreekt Waarheid herkend door mij en door mijn overleden ziener François!
François vond het prima dat ik wat van de auteur op zijn website plaatste.

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 17:24   #1833
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vandaar dat ik zo met de glimlach genoot van zijn Parla Piu Piano (The Godfather Theme) zingen met vol zelfvertrouwen.
Maar hey, er is zingen maar niet iemand die zingt!
Nog even dan, lieverdje voor je vertrekt in het boek waar je zo naar uit kijkt. Ik heb dit gelezen en je gevoeld heb hierin...
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 17:26   #1834
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nog even dan, lieverdje voor je vertrekt in het boek waar je zo naar uit kijkt. Ik heb dit gelezen en je gevoeld heb hierin...
Heb jij dat boek gelezen?
De Engelse of NL versie?
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 17:33   #1835
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Heb jij dat boek gelezen?
De Engelse of NL versie?
Oh misverstandje. Nee boek niet gelezen, ik ga van jou de samenvatting horen t.z.t.

Ik doelde met gelezen hebben op de door mij aangehaalde quote. Ik had daar op willen reageren voor het stormachtig werd tussen ons, dus kon dat niet meer. Dus ik dacht dan kan ik nu een mooie combi post maken...
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 17:42   #1836
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

A Song for You

Ik vind dit zo'n prachtig liedje, vooral ook de eindnoten, kippenvel...
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 17:49   #1837
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh misverstandje. Nee boek niet gelezen, ik ga van jou de samenvatting horen t.z.t.
Je kan de korte samenvatting van het boek gewoon lezen op bol-com.
Ik mag van Laurens hier niet spreken over de auteur op straffe van ban.
Zie Lauren's zijn vermaning in dit los bericht van 25 april 2018.

Regels zijn regels, dus ik houd me er aan. Verwijzing naar een boek van de auteur is al op de valreep, maar 'k heb zijn naam noch iets van het boek hier geschreven, dus geen regels overtreden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik doelde met gelezen hebben op de door mij aangehaalde quote. Ik had daar op willen reageren voor het stormachtig werd tussen ons, dus kon dat niet meer. Dus ik dacht dan kan ik nu een mooie combi post maken...
Oh, deze quote in post van je bedoel je.
Ja, mooie.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 17:55   #1838
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vandaar dat ik zo met de glimlach genoot van zijn Parla Piu Piano (The Godfather Theme) zingen met vol zelfvertrouwen.
Maar hey, er is zingen maar niet iemand die zingt!
Nee drol , ik doelde op, kijk goed, bovenstaande quote. Tis een poosje geleden, dus ik snap dat e.e.a. volledig uit je hoofd is verdwenen, maar toch....

Klik, als je zin hebt, even op het blauwe pijltje bij je naar dan kom vanzelf bij ons korte gesprekje hier over KiSs
Vagebond is offline  
Oud 15 September 2020, 17:58   #1839
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Klik, als je zin hebt, even op het blauwe pijltje bij je naar dan kom vanzelf bij ons korte gesprekje hier over KiSs
oh, die ja.
Nu ben ik echt weg want er komt geen eind aan hier!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 15 September 2020, 17:58   #1840
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Wat zal Mihaela weer stuiteren wanneer ze dit leeghoofdig, van elk grondig zelfonderzoek ontdaan, tekstje leet..
Heerlijk gewandeld met mijn schat. Hij was minder blij, want het is erg heet hier, maar ik heb alsnog uitgebreid 'mijn verhaal' gedaan, mijn teleurstelling gedeeld.
Hij kent best veel verhalen van het forum, dus soms kan hij erg om lachen om al dat 'drukmaken'.
Ik besefte dat jij daarvoor geen klankbord hebt, dus gun ik je je pleziertje hier hoor..
De teleurstelling is weer in de zon gesmolten.
...
No worry..
( Kabu, kan jij dat laatste aan Vagebond vertalen? Volgens mij begrijpt ze dat niet..).
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.