Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2021, 09:19   #1861
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik meen erg te vinden dat men onrechtvaardig behandeld wordt, opgesloten wordt, gecensureerd, incorrect behandeld wordt.
Het feit dat ik hier nog steeds kom schrijven, terwijl ik weet dat men opgesloten is, betekent het voor mij dat ik medeplichtig ben aan een systeem van onderdrukking.
Als het mij werkelijk kon schelen, had ik er geen deel meer genomen aan zo een forum.
Stop dan met zeuren over de gevangenen, je werkt er zelf aan mee.
Je geeft een denkbeeldig ander de schuld er van.

En zodra de gevangenen weer aan zelfonderzoek doen dan zijn het geen andersdenkenden meer en kunnen ze weer losgelaten.

Trouwens, iedereen die in 'zelf' leeft is ook een gevangene. Dorje en Guido zijn dus toch al gevangene. Net zoals jij....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 March 2021, 09:24   #1862
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Stop dan met zeuren over de gevangenen, je werkt er zelf aan mee.
Je geeft een denkbeeldig ander de schuld er van.

En zodra de gevangenen weer aan zelfonderzoek doen dan zijn het geen andersdenkenden meer en kunnen ze weer losgelaten.

Trouwens, iedereen die in 'zelf' leeft is ook een gevangene. Dorje en Guido zijn dus toch al gevangene. Net zoals jij....
Er zijn gradaties.
Jij gebruikt dit nu als excuus, en om je daden te rechtvaardigen.
Ja, ik werk er aan mee door mijn ogen ervan af te wenden.
Jij ook! Jij bent degene die de mensen opsluit.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 09:26   #1863
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Renoir/Bassie, lees jouw eigen brief die jij ooit meent oogestuurd te hebben, toen iemand opgesloten en geïsoleerd werd.
Deel dat ook met ons..
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 09:28   #1864
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Er zijn gradaties.
Jij gebruikt dit nu als excuus, en om je daden te rechtvaardigen.
Ja, ik werk er aan mee. Jij ook!
Ik sta er volledig achter. Ik vind dat Laurens te ruimhartig is in zijn toelatingsbeleid. Ik zou als criterium houden dat men in minimaal 50% van de reacties over zelfkennis schrijft. Over personen schrijven zoals jij doet zou ik onacceptabel vinden.

Daarom ben ik ook ongeschikt als forumbaas, ik ben veel te streng en onvriendelijk.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 March 2021, 09:30   #1865
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zo, nu even iets anders doen.


Trouwens, gisteren zag ik, en hoorde ik, een roodborstje uit volle borst zingen.
Wat deed ze dat prachtig.
Uren lang, op hezelfde plekje bleef ze..
Doorzettertje.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 09:32   #1866
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
.

Daarom ben ik ook ongeschikt als forumbaas.
Zo is dat.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 09:45   #1867
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
en kunnen ze weer losgelaten.

...
Er moet een steekje los zitten bij mij, want ik kon niet stoppen met gniffelen bij het lezen van het woord 'losgelaten'.
De verschillende ikken. Een ik belust op 'vermaak', en een ik die meent gerechtvaardigheid te wensen.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 09:46   #1868
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik sta er volledig achter. Ik vind dat Laurens te ruimhartig is in zijn toelatingsbeleid. Ik zou als criterium houden dat men in minimaal 50% van de reacties over zelfkennis schrijft. Over personen schrijven zoals jij doet zou ik onacceptabel vinden.

Daarom ben ik ook ongeschikt als forumbaas, ik ben veel te streng en onvriendelijk.
Streng, onvriendelijk, maar ook hypocriet. Welbeschouwd toch een opeenstapeling van kernkwaliteiten om een Zelfkennisforum te runnen.
Peer is offline  
Oud 20 March 2021, 09:48   #1869
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Streng, onvriendelijk, maar ook hypocriet. Welbeschouwd toch een opeenstapeling van kernkwaliteiten om een Zelfkennisforum te runnen.
Hij doet het perfect. Wat een talent. Jaaaaaaren lang weet hij ons te 'boeien'. De humor ook niet te vergeten, galgenhumor..hangen wij aan zijn letters.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 09:57   #1870
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In mijn gedachten en gevoelens meen ik begaan te zijn met de wereld, met de medemens.
In mijn daden doet ik weinig tot niets om het leed te verzachten van de medemens.
Ik doe nu wel al een jaar een ondersteunende activiteit, met vrouwen uit andere landen, maar het geeft mij ook veel voldoening, en het kost me geen moeite, ook al besteed ik ontzettend veel uren in voorbereidingen en zo.. De vraag is: Doe ik dat werkelijk voor hun, of voor mezelf?
Het is wel fijn om hun groei te zien, en ik kan zeggen: ik help! Maar hoeveel krijgt mijn ego? Is het echt onvoorwaardelijk?
Als zijnde geidentificeerd met ego ga ik daar niet uitkomen en krijg ik nooit een bevredigend antwoord op die vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat schrijven op het forum betreft.
Ik meen erg te vinden dat men onrechtvaardig behandeld wordt, opgesloten wordt, gecensureerd, incorrect behandeld wordt.
Het feit dat ik hier nog steeds kom schrijven, terwijl ik weet dat men opgesloten is, betekent het voor mij dat ik medeplichtig ben aan een systeem van onderdrukking.
Als het mij werkelijk kon schelen, had ik er geen deel meer genomen aan zo een forum.
De enige conclusie is: Er kan geen sprake meer zijn van zelfkennis of zelfonderzoek, maar van gehechtheid.
Dit geldt voor ieder persoon dat weet wat hier gaande is, en alsnog hier inlogt/leest.
Zo simpel is het.
Ontdoen van leugels, blijft alleen over dat wat waar is.

Citaat:
Hechting is de duurzame affectieve relatie tussen een kind en één of meer opvoeders. Veilig gehechte kinderen zullen in perioden van stress de nabijheid zoeken van personen aan wie zij zijn gehecht. In een onbekende situatie zijn zulke personen de uitvalsbasis waarvandaan zij de omgeving verkennen. Onveilig gehechte kinderen klampen zich vast aan hun verzorger, of ze gedragen zich juist heel onverschillig en zelfstandig, ongeacht of de situatie stressvol is of niet. Alle kinderen hebben een gehechtheidsrelatie met hun opvoeders, maar onveilig gehechte kinderen krijgen veel vaker te kampen met leer- of relatieproblemen, zijn lastig aanspreekbaar en ontwikkelen een laag gevoel voor eigenwaarde.
Peer is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.