Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2021, 10:00   #1871
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In mijn gedachten en gevoelens meen ik begaan te zijn met de wereld, met de medemens.
In mijn daden doet ik weinig tot niets om het leed te verzachten van de medemens.
Ik doe nu wel al een jaar een ondersteunende activiteit, met vrouwen uit andere landen, maar het geeft mij ook veel voldoening, en het kost me geen moeite, ook al besteed ik ontzettend veel uren in voorbereidingen en zo.. De vraag is: Doe ik dat werkelijk voor hun, of voor mezelf?
Het is wel fijn om hun groei te zien, en ik kan zeggen: ik help! Maar hoeveel krijgt mijn ego? Is het echt onvoorwaardelijk?
Ik denk dat het pas echt onvoorwaardelijke liefde van jouw kant is als die vrouwen het ontzettend naar hun zin hebben bij jou en jij enorm moet afzien en iedere keer al je weerstand moet overwinnen en je tot het uiterste moet inspannen als een martelares ....
Rob is offline  
Oud 20 March 2021, 10:21   #1872
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik denk dat het pas echt onvoorwaardelijke liefde van jouw kant is als die vrouwen het ontzettend naar hun zin hebben bij jou en jij enorm moet afzien en iedere keer al je weerstand moet overwinnen en je tot het uiterste moet inspannen als een martelares ....
Ze hebben het echt ontzettend naar hun zin, ook al moeten ze afzien. Voor mij is het ook een beetje pittig, want het is wat als men jou vertrouwt, en naar je luistert, en jouw aanwijzingen volgt.
Wel een super interessant innerlijk spel. Als het gaat zoals ik wil, kom ik in een flow. Als het niet gaat zoals ik het wil zie ik bij mezelf teleurstelling, irritatie, en er geen zin meer in hebben.
Continue momenten ( gelegenheden) om te aanschouwen/ waarnemen.
Dat onvoorwaardelijk geven, heb er altijd een talentje voot gehad, als ik daar zin in had/heb.
Bijzonder hoe sommige mensen dat wel in ons oproepen. En ik ben nu ook milder, en dan komt mijn 'gevende' kant duidelijker aan bod.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 10:34   #1873
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
als een martelares ....
Daar is mijn ego toch net iets te gezond voor. 'Maartelaar' is net niet mijn rol.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 13:23   #1874
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Als zijnde geidentificeerd met ego ga ik daar niet uitkomen en krijg ik nooit een bevredigend antwoord op die vraag.
Klopt. Als de identificatie los is, ziet men de realiteit. Daar ligt nooit lading op.
Het handelen is dan vervolgens vrij van lading.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 13:30   #1875
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb jou en Darsho op negeer.
Mij ook op negeer, waarom?
Ik zie jouw bewustzijn zelfs ruimer geworden. Zie mijn post #1798. Dat was een compliment.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 20 March 2021, 13:36   #1876
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Genade is enkele stappen verwijderd van Nowee
Inderdaad!

'Genade is altijd aanwezig. Je stelt je voor dat het ergens hoog in de lucht is, ver weg, en dat het moet afdalen. Het is werkelijk in jou, in je hart, en op het moment dat je verzakking of versmelting van de geest met zijn Bron bewerkstelligt, stroomt de genade naar voren, ontspruitend als uit een bron in jou '

~ Ramana Maharshi
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 20 March 2021, 14:39   #1877
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mij ook op negeer, waarom?
Ik zie jouw bewustzijn zelfs ruimer geworden. Zie mijn post #1798. Dat was een compliment.
Ik heb jou niet echt op negeer. Opmerkingen van jou die 'verdeeldheid' zaaide, of opmerkingen die op die van Sam lijken, negeer Ik.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 14:40   #1878
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
. Dat was een compliment.
Eerste een steek, dan een compliment, te veel vanuit het ego handelen.
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 14:53   #1879
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Eerste een steek, dan een compliment, te veel vanuit het ego handelen.
DÃ t wat je bent kan niet gestoken of geraakt worden. Indien wel is er nog deugdelijk onderzoek nodig. Forumlid Bassie wacht om je erbij te helpen. Het gedegen zelfonderzoek is niet eindeloos, het heeft een begin en een einde.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 20 March 2021, 15:02   #1880
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Gewoon lekker schouwen.
Peer, wat ik doe is zelfonderzoek. Alles wat zich voordoet observeer ik/aanschouw ik/ neem ik waar.
Toen ik zei dat ik hier kom voor vermaak, of uit gehechtheid, bedoelde ik niet dat ik geen zelfonderzoek doe. Ik doe het, maar niet dankzij het forum, eerder ondanks..
Dit forum is niet geschikt voor eigen zelfonderzoek, omdat het eigenlijk alleen maar om de forumbaas en zijn vele namen draait.
Het enige waarvoor het forum goed is, is aanschouwen hoe het niet moet. Ook waardevol!
En het ontkennen van het ego, dat wat iedereen hier doet op het forum eigenlijk, creëert hilarische situaties. Je ziet de maskers steeds hun rol spelen, je (ik) zie Mihaela ook haar rol spelen.

Jij bent hier ook weer Peer, onder deze naam. Een oude gebruiker, met een nieuwe naam.
Het is jouw ego dat verlangt naar een potje armpje drukken, of naar een nieuwe rol.
Jij kiest ook steeds een kant van het verhaal dat zich continue op dit forum zich vertolkt.
De kant waarmee jij je identificeert, op dit moment. Jij staat zeker niet neutraal in. Niemand op het forum staat neutraal in, er is steeds een identificatie met één kant van het verhaal. Het gaat altijd om Laurens/Renoir/Bassie/Enz

Zo met ieder gebruiker. Ieder user identificeert zich met een kant van het verhaal. Verhaal dat zich al 10 jaar of langer op het forum ontvouwt .
Het draait al oneindig om Renoir. Hij heeft er meerdere namen, wat vervolgens kracht geeft aan de personaje waarmee hij het forum vult.
Hij zegt continue eigenlijk: "Ik heb het gedaan jij niet. Ik kan je helpen, of anders vertrek! Als je toch niet vertrekt, ga ik je bashen.
Hij is best goed in, echt getalenteerd.
Ik doe er mijn voordeel mee met zijn verslaving.
Use the user!
Zoals hij ons ook gebruikt, gebruik ik hem ook.

Peer, jij bent er ook niet vrij van!
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.