20 March 2021, 11:00 | #1871 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
20 March 2021, 11:21 | #1872 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Wel een super interessant innerlijk spel. Als het gaat zoals ik wil, kom ik in een flow. Als het niet gaat zoals ik het wil zie ik bij mezelf teleurstelling, irritatie, en er geen zin meer in hebben. Continue momenten ( gelegenheden) om te aanschouwen/ waarnemen. Dat onvoorwaardelijk geven, heb er altijd een talentje voot gehad, als ik daar zin in had/heb. Bijzonder hoe sommige mensen dat wel in ons oproepen. En ik ben nu ook milder, en dan komt mijn 'gevende' kant duidelijker aan bod. |
|
20 March 2021, 11:34 | #1873 |
Kasuaris
|
|
20 March 2021, 14:23 | #1874 |
Kasuaris
|
|
20 March 2021, 14:30 | #1875 |
Jubilaris
|
Mij ook op negeer, waarom?
Ik zie jouw bewustzijn zelfs ruimer geworden. Zie mijn post #1798. Dat was een compliment.
20 March 2021, 14:36 | #1876 |
Jubilaris
|
Inderdaad!
'Genade is altijd aanwezig. Je stelt je voor dat het ergens hoog in de lucht is, ver weg, en dat het moet afdalen. Het is werkelijk in jou, in je hart, en op het moment dat je verzakking of versmelting van de geest met zijn Bron bewerkstelligt, stroomt de genade naar voren, ontspruitend als uit een bron in jou '
~ Ramana Maharshi
20 March 2021, 15:39 | #1877 |
Kasuaris
|
|
20 March 2021, 15:40 | #1878 |
Kasuaris
|
|
20 March 2021, 15:53 | #1879 |
Jubilaris
|
DÃ t wat je bent kan niet gestoken of geraakt worden. Indien wel is er nog deugdelijk onderzoek nodig. Forumlid Bassie wacht om je erbij te helpen. Het gedegen zelfonderzoek is niet eindeloos, het heeft een begin en een einde.
20 March 2021, 16:02 | #1880 |
Kasuaris
|
Peer, wat ik doe is zelfonderzoek. Alles wat zich voordoet observeer ik/aanschouw ik/ neem ik waar.
Toen ik zei dat ik hier kom voor vermaak, of uit gehechtheid, bedoelde ik niet dat ik geen zelfonderzoek doe. Ik doe het, maar niet dankzij het forum, eerder ondanks.. Dit forum is niet geschikt voor eigen zelfonderzoek, omdat het eigenlijk alleen maar om de forumbaas en zijn vele namen draait. Het enige waarvoor het forum goed is, is aanschouwen hoe het niet moet. Ook waardevol! En het ontkennen van het ego, dat wat iedereen hier doet op het forum eigenlijk, creëert hilarische situaties. Je ziet de maskers steeds hun rol spelen, je (ik) zie Mihaela ook haar rol spelen. Jij bent hier ook weer Peer, onder deze naam. Een oude gebruiker, met een nieuwe naam. Het is jouw ego dat verlangt naar een potje armpje drukken, of naar een nieuwe rol. Jij kiest ook steeds een kant van het verhaal dat zich continue op dit forum zich vertolkt. De kant waarmee jij je identificeert, op dit moment. Jij staat zeker niet neutraal in. Niemand op het forum staat neutraal in, er is steeds een identificatie met één kant van het verhaal. Het gaat altijd om Laurens/Renoir/Bassie/Enz Zo met ieder gebruiker. Ieder user identificeert zich met een kant van het verhaal. Verhaal dat zich al 10 jaar of langer op het forum ontvouwt . Het draait al oneindig om Renoir. Hij heeft er meerdere namen, wat vervolgens kracht geeft aan de personaje waarmee hij het forum vult. Hij zegt continue eigenlijk: "Ik heb het gedaan jij niet. Ik kan je helpen, of anders vertrek! Als je toch niet vertrekt, ga ik je bashen. Hij is best goed in, echt getalenteerd. Ik doe er mijn voordeel mee met zijn verslaving. Use the user! Zoals hij ons ook gebruikt, gebruik ik hem ook. Peer, jij bent er ook niet vrij van! |