Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 September 2020, 23:38   #1881
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
In de psychiatrie?
Yes 🙂

Ik ga pillen uitzetten, ben ik nog wel even druk mee, een uurtje ofzo, ben ik daar tenminste mee klaar. Straks nog even een pcm naar iemand brengen. Af en toe een belletje, maar dat zal niet veel zijn met deze populatie...
Vagebond is offline  
Oud 16 September 2020, 23:44   #1882
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Yes 🙂
Vandaar je eerdere beschrijven van afgerukte ledematen, hoofden, darmen die uit de buikholten lagen ect...
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 16 September 2020, 23:52   #1883
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vandaar je eerdere beschrijven van afgerukte ledematen, hoofden, darmen die uit de buikholten lagen ect...
Ja, wat ik daar probeerde duidelijk te maken kwam, toen ik het na las, toch iets anders over dan ik het bedoelt had. Ik bedoelde daar te zeggen dat ik als lichtwerker me begeef in dat soort van gebieden. En omdat het mooi is het werk als lichtwerker in de etherische sfeer van de aarde te mogen doen, baal ik dat dat er nu even niet in zit, snap je...
Vagebond is offline  
Oud 16 September 2020, 23:53   #1884
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Er was doorpakken, maar niet iemand die doorpakte!


Realisatie is naar 't schijnt mogelijk zonder ooit aan gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben.
Het kan je dus overkomen, maar het kan je niet overkomen als je geen lijnen gegeven zijn.
Over die "lijnen, begenadiging & geroepen worden" sprak François dikwijls. Terwijl zei hij ook dit:

Ok, wil dat onmiddelijk inzicht niet optreden, dan kan gedegen zelfonderzoek je tot voor de deur van die onmiddellijkheid brengen zoals Laurens iHIER schreef.
Ik ben het eens met wat François zei: " het belangrijkste is het hoogste in je zijn te bereiken."
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 00:18   #1885
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Zwarte maan als astrologische lijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik ben op mijn 26ste beginnen zoeken, toen moet ik als nat hout zijn geweest, dan gedroogd over 23 jaar tijd, bijna als kamfer geworden, maar weer als nat hout geworden tegen mijn 49ste tot mijn 59ste.
Mooi om dit van je te lezen. Dank je. Je bent heel duidelijk in je antwoord betreffende je afronding. Zo kom je ook wel over bij mij. Je energie is anders dan toen je onder andere namen hier was. Heel fijn dat je zoektocht beëindigd is.
In de astrologie zijn lijnen te vinden dat het ogenschijnlijk terug als nat hout worden tussen men 49 en 59ste bedoelt was om zo te zijn.
Zo vond ik voorbije jaar enkele door mij bijgehouden pagina's uit een 30 jaar oud magazine over astrologie terug, specifiek over de Zwarte maan of Lilith.
Mijn zwarte maan staat in kreeft en op die teruggevonden pagina's las ik o.a: "Tijdens je kindertijd en in de valavond van je leven moet je verschillende beproevingen doorstaan."
Goh, kon ik wel plaatsen zeg. Ik had me de periode tussen mijn 50 en 60ste anders voorgesteld!

Maar eind goed, al goed. Uiteindelijk is alles (afge)rond gekomen.
Zo kocht ik met een glimlach vorige week dit boek over liefhebben zonder voorwaarden omdat ik de cover met de verloren zoon zo mooi vond alvast.
Bleek dit de 8ste druk te zijn van eenzelfde boek waarvan ik de 4de druk 19 jaar geleden al gekocht had maar dan met deze cover!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 00:53   #1886
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...En omdat het mooi is het werk als lichtwerker in de etherische sfeer van de aarde te mogen doen, baal ik dat dat er nu even niet in zit, snap je...
Omdat je nu even in de donkere nacht van de ziel zit...
Ik googlede er nog is op en vind dit artikel > Hoe overleef je de donkere nacht van de ziel? (zie afbeelding onder eruit).

'k ga je nu is effe een gebeurtenis vertellen van enkele nachten terug.
Sinds mijn brein hersmolten is door het gebruik van psychedelica krijg ik soms zo van die nachtelijke 'ontladingen' die ik nooit eerder geweten heb.
Zo sliep ik eergisteren nacht weer als een roos en kreeg ergens tijdens de nacht een diep soort visoen /droom waarin ik heel duister werd, griezelig duister, ik voelde het lichamelijk energetisch gebeuren... en plots verdween die energetische demon uit mijn lichaam!
En ik herinner me dat ik glimlachte vlak na die ontlading, misschien spontaan exorcisme te noemen, voor zover ik wakker was geworden ervan, en sliep gewoon verder als een roos.

En oh toeval, ik schreef eerder in bericht #1940 in je stekkie aan Iona hier over de Zwarte maan.
Wel, ik ben de maan verloren besef ik nu! zie ook topic "Losing the moon".
Of een stuk van de maan, maakt niet uit, ik amuseer me met dit soort magic alsof ze van 'hierboven' verder aan mij aan't werken zijn.
Misschien was het François wel die dit stukje energie dat mij ergens onbewust nog bezwaarde uit mij zoog.
Kosmische operatie en verdere healing!
Het gebeurt in ieder geval duidelijk buiten mijn waakbewustzijn en toch weet ik er duidelijk van.
Dit was niet zomaar een droom zoals de meeste dromen bedrog zijn.

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 01:01   #1887
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Maar eind goed, al goed. Uiteindelijk is alles (afge)rond gekomen.
Zo kocht ik met een glimlach vorige week dit boek over liefhebben zonder voorwaarden omdat ik de cover met de verloren zoon zo mooi vond alvast.
Bleek dit de 8ste druk te zijn van eenzelfde boek waarvan ik de 4de druk 19 jaar geleden al gekocht had maar dan met deze cover!
De cover van d e Verloren Zoon vind ik ook prachtig evenals het boek zelf van de Verloren zoon.
Het boek van Paul Ferin ook ooit gelezen. Dit boek e n een vijftigtal andere boeken heb ik de deur uitgedaan en zijn bij ZinZiz terecht gekomen.
Ik was al die spirituele boeken op enig moment zat. En toch komen er steeds weer nieuwe. bij.
Zoals vandaag bv heb ik De zin van ziek zijn bij boekwinkeltjes.nl : tweedehands boeken, besteld. Werd er nieuwsgierig naar van wat ik er hier over lees.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 01:29   #1888
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Omdat je nu even in de donkere nacht van de ziel zit...
Ik googlede er nog is op en vind dit artikel > Hoe overleef je de donkere nacht van de ziel? (zie afbeelding onder eruit).

'k ga je nu is effe een gebeurtenis vertellen van enkele nachten terug.
Sinds mijn brein hersmolten is door het gebruik van psychedelica krijg ik soms zo van die nachtelijke 'ontladingen' die ik nooit eerder geweten heb.
Zo sliep ik eergisteren nacht weer als een roos en kreeg ergens tijdens de nacht een diep soort visoen /droom waarin ik heel duister werd, griezelig duister, ik voelde het lichamelijk energetisch gebeuren... en plots verdween die energetische demon uit mijn lichaam!
En ik herinner me dat ik glimlachte vlak na die ontlading, misschien spontaan exorcisme te noemen, voor zover ik wakker was geworden ervan, en sliep gewoon verder als een roos.

En oh toeval, ik schreef eerder in bericht #1940 in je stekkie aan Iona hier over de Zwarte maan.
Wel, ik ben de maan verloren besef ik nu! zie ook topic "Losing the moon".
Of een stuk van de maan, maakt niet uit, ik amuseer me met dit soort magic alsof ze van 'hierboven' verder aan mij aan't werken zijn.
Misschien was het François wel die dit stukje energie dat mij ergens onbewust nog bezwaarde uit mij zoog.
Kosmische operatie en verdere healing!
Het gebeurt in ieder geval duidelijk buiten mijn waakbewustzijn en toch weet ik er duidelijk van.
Dit was niet zomaar een droom zoals de meeste dromen bedrog zijn.

Jeetje, had ik net een hele reactie geschreven, is ie weg omdat internet vast liep.

Ga het niet meer helemaal opnieuw typen, want er wachten nog wat pillen op me om uitgezet te worden.

Herken al vast de nachtelijke helingen. Niet gek ook dat er nog wel wat weggeruimd moet worden. Moet zeggen, niet erg, dat soms de restjes ook wel zichtbaar zijn zo af en toe 💋

Zwarte maan moet ik even opzoeken wat dat is...

M.b.t tot mezelf. Donkere nacht, zeker , maar niet alleen en eenzaam, er is veel licht, hulp, telepatisch contact, om me heen en met mij
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 01:41   #1889
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
vandaag bv heb ik De zin van ziek zijn bij boekwinkeltjes.nl : tweedehands boeken, besteld. Werd er nieuwsgierig naar van wat ik er hier over lees.
1ste druk van dat boek is in 1984 en in 2015 is het al in 15de druk gegaan. Wilt wat zeggen!
zo is te lezen in de samenvatting op bol-com.
Citaat:
Een boek dat confronterend is en heftige reacties oproept.
Dat lichamelijke klachten en psychische problemen zeer nauw met elkaar samenhangen, is inmiddels algemeen geaccepteerd.
Maar de auteurs van deze klassieker gaan nog een stap verder en maken duidelijk dat alle ziekten verschijningsvormen zijn van één grote ziekte, namelijk het ongelukkig zijn van de mens. Hoofdpijn, infecties, stress, spierpijn, maagklachten, impotentie maar ook ziekten als kanker en hart- en vaataandoeningen zijn signalen die we moeten verklaren en waarvan we de betekenis onder ogen moeten zien. In die zin is dit een uiterst ongemakkelijk boek, want het ontneemt je de mogelijkheid om ziekte als alibi te gebruiken voor onopgeloste psychische problemen.
Getuigende van het confronterende, intrigerende en uiteindelijk afwijzen van het boek is hieronder te zien.
Ik kopie / plakte emailde in november vorig jaar uit mijn digitale versie van het boek is wat citaten naar voormalig forumlid Mara over zijn aandoeningen en ziekten en kreeg dit eerste antwoord terug van hem...
Citaat:
Op 28 nov. 2019, om 04:46 heeft Mara het volgende geschreven:

Dat boek ga ik ook aanschaffen. Die fragmenten zijn zo 'de nagel op de kop' en duidelijk en begrijpelijk geschreven dat het mij intrigeert wat ze nog allemaal te zeggen hebben.
In mei dit jaar vroeg ik hem tussen onze vele email uitwisseling over psychedelica of hij al in het boek gelezen had en kreeg dit antwoord.
Citaat:
Op 18 mei 2020, om 17:38 heeft Mara het volgende geschreven:

Ik heb een "readers block".
Maar los daarvan... ik moet eerlijk toegeven: toen ik " De zin van ziekzijn " wou beginnen lezen en zag dat ze met dingen bezig waren als astrologie en ander new-age gedoe, wou ik er niet meer van weten. Jammer misschien.
Carl Jung was ook zo bezig.
Blijkbaar ben ik op dat gebied geblokkeerd. Het is een afkeer die ik nog altijd niet overwonnen heb.

Het is die oplichterij van goeroes - die mensen, met niet wetenschappelijk ondersteunde theorieën, voor hun eigen portemonnee proberen te vangen - die het allemaal nogal verdacht maakt.

De waarheid is de waarheid en heeft niets met oplichterij te maken.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 02:30   #1890
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Er is dromen, niet iemand die droomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Herken al vast de nachtelijke helingen. Niet gek ook dat er nog wel wat weggeruimd moet worden. Moet zeggen, niet erg, dat soms de restjes ook wel zichtbaar zijn zo af en toe 💋
Ik ben nog niet helemaal op het hoogste niveau hé.
Er is hier maar 1 forumlid dat volledig afgerond en doorgepakt is en dus klaar om zich onder de onsterfelijke meesters van het verre oosten te begeven.

Zie hier onze grootmeester waarheidvinding.

Wat mij betreft, ik moet nog wat innerlijke vrijheid bevorderen en nog wat illusies doorbreken vooraleer ik als de opperste goeroe kan spelen met tijd en ruimte als een kind met zijn zeepbellen, zoals beschreven in de autobiografie van een Yogi.

Zo, weer tijd om te gaan slapen en ze van 'hierboven' aan mij te laten werken, al zal aankomend doorgepakte meester als Dorje het niet eens zijn met mijn beschrijving..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
In Dzogchen ga je niet je nachtmerries onderdrukken, je gaat je dromen ook niet positiever maken, je gaat je droom niet transformeren of transcenderen, je gaat gewoon ontwaken uit de droom.
Ik slaap gewoon Dorje, veel makkelijker. Ik hoef niks te doen.
Er is immers dromen, niet iemand die droomt.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.