Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2021, 15:06   #1881
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
DÃ t wat je bent kan niet gestoken of geraakt worden. Indien wel is er nog deugdelijk onderzoek nodig. Forumlid Bassie wacht om je erbij te helpen. Het gedegen zelfonderzoek is niet eindeloos, het heeft een begin en een einde.
Komt goed!
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 16:30   #1882
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Peer, wat ik doe is zelfonderzoek. Alles wat zich voordoet observeer ik/aanschouw ik/ neem ik waar.
Toen ik zei dat ik hier kom voor vermaak, of uit gehechtheid, bedoelde ik niet dat ik geen zelfonderzoek doe. Ik doe het, maar niet dankzij het forum, eerder ondanks..
Dit forum is niet geschikt voor eigen zelfonderzoek, omdat het eigenlijk alleen maar om de forumbaas en zijn vele namen draait.
Het enige waarvoor het forum goed is, is aanschouwen hoe het niet moet. Ook waardevol!
En het ontkennen van het ego, dat wat iedereen hier doet op het forum eigenlijk, creëert hilarische situaties. Je ziet de maskers steeds hun rol spelen, je (ik) zie Mihaela ook haar rol spelen.

Jij bent hier ook weer Peer, onder deze naam. Een oude gebruiker, met een nieuwe naam.
Het is jouw ego dat verlangt naar een potje armpje drukken, of naar een nieuwe rol.
Jij kiest ook steeds een kant van het verhaal dat zich continue op dit forum zich vertolkt.
De kant waarmee jij je identificeert, op dit moment. Jij staat zeker niet neutraal in. Niemand op het forum staat neutraal in, er is steeds een identificatie met één kant van het verhaal. Het gaat altijd om Laurens/Renoir/Bassie/Enz

Zo met ieder gebruiker. Ieder user identificeert zich met een kant van het verhaal. Verhaal dat zich al 10 jaar of langer op het forum ontvouwt .
Het draait al oneindig om Renoir. Hij heeft er meerdere namen, wat vervolgens kracht geeft aan de personaje waarmee hij het forum vult.
Hij zegt continue eigenlijk: "Ik heb het gedaan jij niet. Ik kan je helpen, of anders vertrek! Als je toch niet vertrekt, ga ik je bashen.
Hij is best goed in, echt getalenteerd.
Ik doe er mijn voordeel mee met zijn verslaving.
Use the user!
Zoals hij ons ook gebruikt, gebruik ik hem ook.

Peer, jij bent er ook niet vrij van!
In tegenstelling tot jou verkeer ik in totale duisternis. Jij geeft er nog blijk van ergens licht aan de horizon te ontwaren. Ik kijk in een zwart gapend gat. Vreselijk is dat, ik ben niet in het Plan opgenomen, dat is me nu wel duidelijk.

Dit project loopt al vele jaartjes. De forumbaas lukt het niet zelfstandig om het licht hier uit te doen, zo verknocht hij is aan de users die als het ware een warme familie voor hem zijn geworden.

namaste
Peertji
Peer is offline  
Oud 20 March 2021, 17:33   #1883
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
In tegenstelling tot jou verkeer ik in totale duisternis. Jij geeft er nog blijk van ergens licht aan de horizon te ontwaren. Ik kijk in een zwart gapend gat. Vreselijk is dat, ik ben niet in het Plan opgenomen, dat is me nu wel duidelijk.


Peertji
Hoe moet ik dit zien?
Als een doorsnee mens dit aan mij zal vertellen, zal ik denken dat de persoon 'problemen' heeft. Zal ik vragen of zij therapie volgt bv.
Ook zal ik trachten om simpelweg te luisteren, zonder gelijk op zoek te gaan naar een oplossingen.
ik schrik er een beetje van, omdat ik gewend ben om 'het licht' op te zoeken.
Daarnaast, als het echt waar is wat je zegt, lijkt me ook een interessante plek waar jij je in bevindt. Geen 'oppervlakkigheid' geen 'nep'licht.
Ik ben wel voor mezelf op zoek naar een overeenkomst, en tracht waar te nemen wat je omschrijft, om dit beter te begrijpen.


Wat is het Plan?
Mihaela is offline  
Oud 20 March 2021, 17:41   #1884
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht

Dit project loopt al vele jaartjes. De forumbaas lukt het niet zelfstandig om het licht hier uit te doen, zo verknocht hij is aan de users die als het ware een warme familie voor hem zijn geworden.

namaste
Peertji
Ik zal niet weten waarom het licht uit moet, wij hangen allemaal hier graag rond, en een beetje bashen, tja.. volgens mij heeft iedereen een verleden dat ons bij elkaar brengt.
Karma?
Gelijkgestemde zoeken elkaar op?
En misschien raakt er een keer iemand per ongeluk los uit de denkbeeldigheid.
Mihaela is offline  
Oud 21 March 2021, 20:07   #1885
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb jou niet echt op negeer. Opmerkingen van jou die 'verdeeldheid' zaaide, of opmerkingen die op die van Sam lijken, negeer Ik.
Mila, verdeeldheid zit in Mihaela, niet in anderen .... Feitelijk negeer je dat wat je bent....
Sam is offline  
Oud 22 March 2021, 12:55   #1886
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
DÃ t wat je bent kan niet gestoken of geraakt worden. Indien wel is er nog deugdelijk onderzoek nodig. .
Dat wat je bent niet, maar de persoon wel.
Stel, als persoon wordt je bestookt met 'behoeftes ' van medemensen, en je gaat iedere kleinigheid onderzoeken, tot dat je er bij neer valt.
Als je slim bent, kies je zorgvuldig 'je huiswerk '.
Sam bv. trekt continue de aandacht naar zichzelf toe, jij hebt die neiging ook.
Beste aandacht dat je aan iemand kan geven die alleen maar oppervlakkige (holle)kreten slakt, of alleen maar bezig is met 'spiegelen' zonder het bij zichzelf te schouwen, is op zo een forum 'negeren '.
Niet totaal negeren door de functie negeren te gebruiken, maar er geen energie aan geven..
Bewust negeren (geen antwoord geven)als iemand alleen maar aan het stoken is, en spelletjes speelt.

Zie het voorbeeld hier: Kinderspel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Mila
Mihaela is offline  
Oud 22 March 2021, 12:59   #1887
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Boven
Mihaela is offline  
Oud 22 March 2021, 14:36   #1888
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Boven
Beneden
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 23 March 2021, 14:43   #1889
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Het is lente..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Beneden
Ik zag je in een filmpje van Rob. Met Klooten Bi
Mihaela is offline  
Oud 23 March 2021, 20:23   #1890
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Beneden
Wetende wat je bent is beneden en boven toch gewoon illusionair? (Om Rob te sparen, 'denkbeeldigheid' maar ff omzeild)
WiNk
Sam is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.