Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Tony Parsons
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 July 2014, 22:12   #181
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Dat komt ervan als ge ruzie krijgt met een Aaaantwerpenaar!

__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 22:36   #182
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

@Mara: Zijn al die moderators hier zo?
Of is Renoir misschien een vrouw zoals gij een man zijt in het echte leven?
Misschien heeft Renoir dan haar maandstonden...

doet me denken aan de 3 weken dat ik thuis bij Ramesh Balsekar In India Bombay dagelijks deelnam aan de Satsang's van 9:30u tot 12 deelnam.

Op een keer begon hij over spirituele zoekers en hun arrogantie. Want zij denken iets veel meer verheven te zoeken dan de gewone mens die slechts aardse zaken als geld, roem en macht, nastreeft.

De spirituele zoeker zoekt achter 'Verlichting' weet je wel. Spiritueel...(geil geil geil, ruk ruk ruk).
'Waarheidsvinding' hoort daar vanzelfsprekend bij h?.
Forum Mitarbeiter Renoir heeft volgens zijn eigen schrijven zijn waarheidsvinding al afgerond....

Het is zonder twijfel over zo'n verwaande schijnheilige uilskuikens als Renoir waar Ramesh Balsekar het over had.
Kan niet anders dan dat zo'n kiekens dan op fora met de naam 'verlichte etalage' zitten. Daar zitten ze in de etalage dan. Zogauw er een nieuweling binnenkomt doen ze alle lichten aan om te laten zien dat ze hun waarheidsvinding al afgerond hebben...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Dat komt ervan als ge ruzie krijgt met een Aaaantwerpenaar!
meh i?l Aentwaerpe mor ni meh mij die Renoir zenne.
Blaasd m'ne zak oep mijnheer of madame Renoir.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 22:47   #183
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Renoir is hier wel de administrator h?.
Hij kan u uitwissen zoals men een lastig insect vernietigt.
Als ik zei dat ik hem op zijn woord geloof was dat ironisch bedoeld.
Zelfverklaarde 'verlichten' maken geen indruk op mij. Zie mijn laatste post onder het onderwerp 'Guru'. http://www.zelfkennisforum.nl/showpo...2&postcount=89
__________________
AdMajoremDeiGloriam

Wijziging aangebracht door Mara op 1 July 2014 om 23:25.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 23:07   #184
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Renoir... kan u uitwissen zoals men een lastig insect vernietigt.
Dat zal hij dan wel doen ook!
Maar ik heb alles in pdf opgeslagen hoor. Bewijzen die ik aan de geallieerden geef zodra die dit kamp met de naam 'Wahrheit macht frei' boven de ingang bevrijd hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Als ik zei dat ik hem op zijn woord geloof was dat ironisch bedoeld.
ah zo... kon ik als nieweling niet rieken in hoeverre gij zijn SS-laars-likker waart of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Zelfverklaarde 'verlichten' maken geen indruk op mij...
Manlief...ik moet er nog is naar kijken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zoals gezegd weet ik wat ik ben, ik heb aan Waarheidvinding gedaan en hoef niet veel van een ander te lezen om te weten of ze uit dezelfde bron putten. Ik hoef niet zijn boeken te lezen om te weten waar degene staat.

Waarheid herkent zichzelf altijd en overal.
Jaja, "waarheid herkent zich overal"...
De SS-officier ziet zichzelf in de spiegel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Renoir is niet wel de administrator h?.
Kan ik geen klacht neerleggen bij een moderator over Renoir?
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 23:17   #185
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Moest zijn: "Renoir is hier wel de administrator."
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 23:29   #186
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Beste Renoir,

Ik wil er u nog eens op wijzen dat ik niets pretendeer in de zin dat ik verlicht of zelf-gerealiseerd zou zijn (dat laatste zijn we trouwens altijd).
Ik heb hier twee jaar niet geschreven omdat ik op het forum uitgekeken was.
Als ik toch herbegonnen ben is dat omdat ik een verandering ondergaan heb en niet langer gevangen zit in een zelfdestructieve depressie. Daar heb ik het dan ook over gehad en ik geniet van de vreugde die het creatief onder woorden brengen van mijn gedachten mij schenkt.

Gij zijt de man die resoluut zegt dat hij zijn 'waarheids-vinding' afgerond heeft en kan zien waar een ander mens in deze staat.
Wel, ik ben bereid u op uw woord te geloven. Maar uw stijl is zeer autoritair en ik weet niet of dat zinvol is.
Laat de mensen zelf hun weg vinden zou ik zeggen. Als iemand in mijn ogen onjuiste dingen zegt, zal ik dat onder woorden proberen te brengen en dat draagt dan misschien bij tot beter inzicht, maar meer niet. Ik heb de waarheid niet in pacht.
De waarheid is universeel en van iedereen.

Ik hoop dat gij niet bang zijt van Puppetji en daarom uw stekels opzet.
Vergis u niet: het is een zeer intelligent man die zich niet laat imponeren.
Maar wellicht denkt hij op dit moment al dat hij op het verkeerde forum zit.
Ik was eerder al verheugd te lezen dat u uit uw zelfdestructieve depressie bent gekomen en ik ben blij voor en met u dat het u geniet van de vreugde die het creatief onder woorden brengen van uw gedachten u schenkt. Ik stel uw aanwezigheid hier op prijs en heb geen bedenkingen over hoe u zich hier gedraagt ik sprak met u slechts over de nieuwkomeling.

U gooit het wel heel snel over een ander boeg, U hoeft mij helemaal niet op mijn woord te geloven. Ik heb deze mededeling slechts gedaan om aan te geven waarom ik niet een heel boek hoef te lezen om te weten waar iemand staat. U zei namelijk 'Het is zo frustrerend altijd te moeten ondervinden dat mensen meningen hebben over iets of iemand waar ze niets over gelezen hebben.'. Nu weet u dus waarom er ook mensen zijn die (gefundeerde) meningen kunnen hebben zonder iemand zijn boek te moeten hebben gelezen.

Ook al zou ik dat willen in ben niet eens in staat te belemmeren hoe mensen hun weg vinden, dus dat is een onzinnig voorstel. Maar wat mij betreft doen we hier aan zelfonderzoek en degenen die hier alsmaar tegengeluiden laten horen dat te doen zijn wat mij betreft niet langer meer welkom. Ik wens simpelweg niet dat de door mij bekostigde gehuurde serverruimte voor dat doel misbruikt wordt. Als dat autoritair is prima dan is dat maar autoritair. Bang voor Puppetji zal uw egodingetje wel zijn, ik ben nergens bang voor, wat zou hij aan dat 'wat' ik ben nou af kunnen doen?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 23:30   #187
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ohlalala.....

Een aanval uit het katholieke zuiden op het calvinistische noorden? :)

.... zou WO III nu begonnen zijn???? ;)

*schaterlacht om de satire die de Vlamingen op het toneel neerzetten*
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 23:41   #188
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Als ik zei dat ik hem op zijn woord geloof was dat ironisch bedoeld.
Komt gij hier dus ook alleen maar schertsen, jammer.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 July 2014, 23:52   #189
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Komt gij hier dus ook alleen maar schertsen, jammer.
Ik kom hier niet alleen om te schertsen.
Gij weet voor uzelf waar gij staat. Daar heb ik geen commentaar op te geven. Gij brengt het alleen wat onhandig over.
Als ge een man als Balsakar met een paar zinnen neersabelt... een man wiens boeken over heel de wereld gelezen worden, een man die altijd heel bescheiden geweest is en nooit beweerd heeft dat hij 'verlicht' was... dan is het niet te verwonderen dat ik even de wenkbrauwen frons.
Niets menselijk is mij vreemd en ik hou van iedereen, ook van u.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 00:08   #190
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Ik kom hier niet alleen om te schertsen.
Gij weet voor uzelf waar gij staat. Daar heb ik geen commentaar op te geven. Gij brengt het alleen wat onhandig over.
Als ge een man als Balsakar met een paar zinnen neersabelt... een man wiens boeken over heel de wereld gelezen worden, een man die altijd heel bescheiden geweest is en nooit beweerd heeft dat hij 'verlicht' was... dan is het niet te verwonderen dat ik even de wenkbrauwen frons.
Niets menselijk is mij vreemd en ik hou van iedereen, ook van u.
Het blijkt dat ik op uw woorden niet kan vertrouwen indien u ze ten gerieve van uw landgenoot zo makkelijk te grabbel gooit.
Als Balsakar nog leefde en gerealiseerd zou zijn geweest zou hij zich minder druk maken om zijn goede naam dan u nu in zijn naam doet. Het zijn wat woorden in een boek en het grote aantal dat hem leest zegt niets over de waarheid of de onwaarheid van die woorden.
Ik heb slechts enkele hier neergepende woorden bekritiseert op grote onzin en tenzij de man zijn eigen woorden IS heb ik hier niemand neergesabeld.

Als ik mij nu eens heel bescheiden ga gedragen en weer herroep dat ik verlicht ben misschien dat ik dan ook de moeite van het lezen waard ben? Hetgeen mij zelf overigens worst zal zijn of ik van waarde ben want het gaat om u en niet om mij.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - Sharing His Passion. Aart Tony Parsons 20 6 September 2012 00:26
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.