Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 March 2018, 21:30   #181
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Makkelijke jeugd gehad Dorje?
Vermoedelijk wel, want je lijkt niet te weten hoe het is om in een ingebeelde gevangenis te leven.
Mihaele en ik worstelen al heel ons leven om uit die ingebeelde gevangenis te geraken.
Inderdaad, niet zo moeilijk jeugd. Ik kan er dus niet van meespreken en ben al helemaal niet opgewassen tegen de frustratie die dit blijkbaar met zich meebrengt. Ik ga dus terug wat zwijgen. En Ohja, ook nog wat kreten van buiten leren, naar het schijnt is dat goed voor mijn imago als spirituele leeraar.

En jullie, succes met het kiezen voor een gelukkige jeugd, het is daar naar het schijnt nooit te laat voor.

__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 30 March 2018, 22:50   #182
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Miha: Ik weet niet of het aan jullie Nederlanders ligt of aan vrouw zijn ligt, maar waarom dat gegeil er altijd moet bijkomen als de gemoederen hoog oplopen?
Het is hier een geil forum want in een ander topic zijn Miha en ik bezig over hoeren, loops, hitsig, geil en egoloos zijn.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie:...Je bedoelt zeker egoloops🦂
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 March 2018, 23:37   #183
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
.

En jullie, succes met het kiezen voor een gelukkige jeugd, het is daar naar het schijnt nooit te laat voor.

Voor jou ook nog niet te laat om je kop vol onzin vrij te maken, en te stoppen met je blablabla..
Stop met onzin mededelen, en met steeds alles stellig formuleren alsof jij iets weet. Geef een keer toe dat naar al die verzamelde onzin, jij nog steeds een bang mensje bent, zoals ieder ander..
Geef dat aan jezelf toe, je getuigenis (betoog) op een forum is 'schrijven op water'..
Simpel toch!

Buiten dat
Mihaela is offline  
Oud 30 March 2018, 23:39   #184
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het is hier een geil forum want in een ander topic zijn Miha en ik bezig over hoeren, loops, hitsig, geil en egoloos zijn.
Het hoort bij het leven..
Mihaela is offline  
Oud 30 March 2018, 23:41   #185
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
. En Ohja, ook nog wat kreten van buiten leren, naar het schijnt is dat goed voor mijn imago als spirituele leeraar.

Als jij spirituele leraar bent..
Mihaela is offline  
Oud 31 March 2018, 00:20   #186
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Katerie: Inderdaad, niet zo moeilijk jeugd....
Dat dacht ik al.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik kan er dus niet van meespreken...
Wees blij.
Voordeel is ook nog dat je weinig te onderzoeken hebt om je geloof te ondermijnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
En jullie, succes met het kiezen voor een gelukkige jeugd, het is daar naar het schijnt nooit te laat voor.
In denkbeeldigheid kan veel, maar dat niet.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 31 March 2018, 00:26   #187
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht

Ik als welopgevoede Belgische jongen geil nooit op mezelf, het lijkt mij zelfs wat pervers, maar kom. Back to topic... het was iets over terugkeren naar liefde zeker? Niet zo evident blijkbaar.
Nowee had jou goed omschreven: Dorje is een leugenaar.
Je blijft steeds dingen beweren die door jou niet doorleeft zijn.
Je hebt leuke dingen gelezen, hier en daar. Theoretisch snap je het ook, en het is allemaal spannend en interessant voor jou.
Vervolgens herhaal jij het, als een robot, en blijf jij zeggen dat het simpel is.
Zeker is het simpel om iets te herhalen, zonder het werkelijk zo te beleven/ te ervaren, en vooral zonder het werkelijk te ondervinden.
Theorietjes typen kan iedereen.
Rationeel iets snappen, en vervolgens dat te herhalen als een doorleefde inzicht, terwijl dat niet zo is, is 'liegen'.
Ciao Dorje de leugenaar!!
Mihaela is offline  
Oud 31 March 2018, 10:19   #188
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Heeft Dorje gedegen zelfonderzoek afgerond?
Wéér zo'n afleiding, hij helpt je met zijn zien.
 
Oud 31 March 2018, 10:26   #189
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ja, dat zegt heel de neo-advaita beweging: je hoeft niets te doen, je bent het al.
Maar wie geen gedegen zelfonderzoek doet en afrond bereikt nooit de plek waar hij / zij altijd al geweest is hoor!
Het is dan ook nog niet zo bekend dat jij jouzelf in de weg zit om te zijn wat je bent en daarover gaat dan ook dat gedegen zelfonderzoek. Maar dat is hier taboe en dat mag natuurlijk op eigen beheerde fora waar jij de toon zet. Zover te zeggen dat we hier en nu bezig zouden zijn met gedegen zelfonderzoek ga ik dan ook niet. Het gaat hier gewoon nog maar om wat egostreken, die je ervan afhouden om wat voor een onderzoek dan ook te doen, de doorgronden. Daarbij is ook hulp welkom.
 
Oud 31 March 2018, 12:44   #190
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nowee had jou goed omschreven: Dorje is een leugenaar.
Je blijft steeds dingen beweren die door jou niet doorleeft zijn.
Je hebt leuke dingen gelezen, hier en daar. Theoretisch snap je het ook, en het is allemaal spannend en interessant voor jou.
Vervolgens herhaal jij het, als een robot, en blijf jij zeggen dat het simpel is.
Zeker is het simpel om iets te herhalen, zonder het werkelijk zo te beleven/ te ervaren, en vooral zonder het werkelijk te ondervinden.
Theorietjes typen kan iedereen.
Rationeel iets snappen, en vervolgens dat te herhalen als een doorleefde inzicht, terwijl dat niet zo is, is 'liegen'.
Ciao Dorje de leugenaar!!
Ik wil wel nog maar eens een gesprek met je aangaan, maar dan een gesprek, geen lynchpartij. Laten we samen jouw stelling onderzoeken op waarheid. Ben je daar toe bereid? Zo ja, laten we beginnen bij iets in mijn geschrijf waar het schoentje voor jou wringt. Begin misschien met één iets, later kunnen we er nog andere zaken bijhalen. Waar specifiek meen je dat ik aan het liegen ben?
__________________
Wat is is.

Wijziging aangebracht door Dorje op 31 March 2018 om 13:32.
Dorje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is liefde? Hein Beginnend zelfonderzoek 27 24 September 2021 22:39
Liefde Nathan Waar gaat het hier verder ook nog over? 40 25 July 2011 16:20


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.