Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2013, 22:32   #181
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Zelfonderzoek.....

Ik zou wel eens van de zelfonderzoekers willen horen hoe zij dat doen.
Die zin van Jed Mc Kenna tot lijfspreuk verheffen heeft mij enorm geholpen. En alle anderen aan wie ik 'm heb doorgegeven. Plak 'm op deuren, kasten, spiegels en stamp 'm in je kop.

Nou maar hopen dat Jan Koehoorn niet over de zeik is van deze tip van Flip. Ik zal het 'm bij gelegenheid eens vragen.
Nadje is offline  
Oud 3 September 2013, 06:54   #182
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Een korte reactie op je laatste zin. Dat wat je bent (Bewustzijn) daar kun je niet dichter bij komen. Het is dat wat je altijd (en dus nooit niet) bent en wat altijd is.
In de zin van het waarnemen was mijn idee hierbij. Dus Bewustzijn is alles en komt alles uit voort, die heb ik helder. Maar het waarnemen blijft, voorzover ik het dan zie, uit het bewustzijn voortkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En verder (maar dat is dan in tegenspraak met bovenstaande) is dat ik heb gezien dat je met Jan Koehoorn in gesprek bent en dan is mijn advies om zulke vragen als die je hierboven stelt ook en vooral aan hem te stellen. Als je je vragen op verschillende plaatsen gaat stellen, dan zou het kunnen dat reacties met de zelfde bedoeling maar net met een iets ander accent je meer in verwarring brengen dan dat het je helpt. En dat zeg ik zeker niet omdat ik zou willen dat je hier niet meer reageert! Je zit in een mooi proces en het is mooi om dat te volgen.
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in Rob.
Ik ga 15 september naar satsang in Leeuwarden, dan neem ik die vragen wel mee. Ik wil wel eens écht met hem praten.
Mahziri is offline  
Oud 3 September 2013, 16:56   #183
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
En ook dat gaat weer voorbij. Om met Jed Mc Kenna te spreken.
Die Jed
Mahziri is offline  
Oud 4 September 2013, 07:24   #184
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Die Jed
All in good time.
Mars is offline  
Oud 8 September 2013, 09:32   #185
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik weet niet precies waarom ik hier ga schrijven, maar ik stik een beetje in mijn denken.

Jan zei van de week tegen me : Richt je op dat wat NIET verandert. En de dagen erna werd ik me zo bewust van mijn persoonlijke. En werd ik me ook zo bewust dat daar gewoon helemaal niks van overblijft. Alles wat ik zorgvuldig heb opgebouwd, wie ik ben -of meer denk te moeten zijn, sociale leven, overtuigingen, al die dingen, het stelt zo weinig meer voor. Het valt uit elkaar, ik kan het niet meer vasthouden.
Gelijktijdig ervaar ik een diep ongelukkig gevoel en een geluksgevoel.
Ik huil en ik lach tegelijkertijd.

Ik ontdekte dat ik een paar waarnemers heb ingebouwd in het persoonlijke. En alles - en dat gebeurt nu tijdens het contact met Jan - wordt uit mijn handen gehaald.

Heb ik met Anthony al mijn filmpjes doorzien, het contact met Jan laat niks meer van "me" heel. En me is datgene wat nu volledig op losse schroeven staat. Ik klamp me er nog aan vast. Maar het is niet meer te doen.

Ik ben niet bang voor wat komen gaat, maar waarom klamp ik me dan toch zo vast. Ik weet wel dat ik daar niet zal vinden wie k ben.
Er is iets veel groters waar ik in zo in kan vallen. Maar waarom is dat toch zo eng?!!
Ik wacht op een soort toestemming, maar waar kan dat dan weer anders vandaar komen dan uit het persoonlijke.

Dus dat.
Mahziri is offline  
Oud 8 September 2013, 10:01   #186
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ik weet niet precies waarom ik hier ga schrijven, maar ik stik een beetje in mijn denken.

Jan zei van de week tegen me : Richt je op dat wat NIET verandert. En de dagen erna werd ik me zo bewust van mijn persoonlijke. En werd ik me ook zo bewust dat daar gewoon helemaal niks van overblijft. Alles wat ik zorgvuldig heb opgebouwd, wie ik ben -of meer denk te moeten zijn, sociale leven, overtuigingen, al die dingen, het stelt zo weinig meer voor. Het valt uit elkaar, ik kan het niet meer vasthouden.
Gelijktijdig ervaar ik een diep ongelukkig gevoel en een geluksgevoel.
Ik huil en ik lach tegelijkertijd.

Ik ontdekte dat ik een paar waarnemers heb ingebouwd in het persoonlijke. En alles - en dat gebeurt nu tijdens het contact met Jan - wordt uit mijn handen gehaald.

Heb ik met Anthony al mijn filmpjes doorzien, het contact met Jan laat niks meer van "me" heel. En me is datgene wat nu volledig op losse schroeven staat. Ik klamp me er nog aan vast. Maar het is niet meer te doen.

Ik ben niet bang voor wat komen gaat, maar waarom klamp ik me dan toch zo vast. Ik weet wel dat ik daar niet zal vinden wie k ben.
Er is iets veel groters waar ik in zo in kan vallen. Maar waarom is dat toch zo eng?!!
Ik wacht op een soort toestemming, maar waar kan dat dan weer anders vandaar komen dan uit het persoonlijke.

Dus dat.
Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat je prima op koers ligt.
Dit hoort er allemaal bij (bij het proces).

Wees gerust, je stikt niet in je denken. Als je je richt op dat wat NIET verandert, dan ZIE je denken en de ervaring dat het verstikkend werkt (lijkt te werken). Dat is wat nu verschijnt (en weer verdwijnt) in dat wat je bent: het Onmiddellijke Zien.

Huil en lach, zoals het komt. En zing en spring als dat komt. En bid, werk en bewonder, als dat komt. En als je niet weet wat te doen: doe niets.
Rob is offline  
Oud 8 September 2013, 10:12   #187
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

En misschien schreef ik het daarom wel op
Om jouw woorden te horen en je energie te voelen.
Om te horen dat het er allemaal bij hoort.
Dank je Rob.
Mahziri is offline  
Oud 17 September 2013, 22:08   #188
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ik ga 15 september naar satsang in Leeuwarden, dan neem ik die vragen wel mee. Ik wil wel eens écht met hem praten.
En, hoe is het afgelopen?
Voor zover je er iets over kunt en wilt zeggen ....
Rob is offline  
Oud 17 September 2013, 22:12   #189
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ja, daar wil ik zeker iets over zeggen
Het ging niet door.
Zaterdag klapte mijn oren dicht. Ik kon amper meer wat horen. Totale desori?ntatie en angst, ik stapte er midden in.

Maandag heeft de huisarts alles weer open gemaakt.

Vanavond naar de satsang in Bussum gegaan, van Anthony.

Dus dat.
Mahziri is offline  
Oud 17 September 2013, 22:14   #190
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ja, daar wil ik zeker iets over zeggen
Het ging niet door.
Zaterdag klapte mijn oren dicht. Ik kon amper meer wat horen. Totale desori?ntatie en angst, ik stapte er midden in.

Maandag heeft de huisarts alles weer open gemaakt.

Vanavond naar de satsang in Bussum gegaan, van Anthony.

Dus dat.
Prachtig. Mooie symboliek. Mits je die erin wilt zien natuurlijk.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.