Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 December 2012, 18:02   #181
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tijd om naar het kruitvat te gaan voor wat face paint, net doen alsof....
Hoewel het weer het seizoen is, is een kruitvat wat heftig voor het aangezicht.
Kruidvat.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 18:34   #182
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Hoewel het weer het seizoen is, is een kruitvat wat heftig voor het aangezicht.
Zeker als je ook nog eens een kort lontje hebt ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 18:38   #183
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ervaar ik, wanneer ik mezelf herlees, eerder een visie ontvouwd te hebben. Vaker dan eens gaat deze zelfs over jouw of iemand anders zijn hoofd heen dan dat deze persoonlijk tot jou of iemand anders gericht is?

Op mij komt het over alsof ik ongeacht de persoon heb geschreven en pas bij de reactie wordt ik me ervan bewust dat het kennelijk weer eens persoonlijke geraaktheden moet hebben bevat. Dat ik waakzaam moet zijn niet op eventuele tenen te gaan staan.

Dus voor mij is het natuurlijk dat mijn visie niets zegt over een eventueel handelen van 'iemand' daar in, ik vind het eigenlijk eerder maar vreemd dat iemand zich dat kennelijk toeeigent als behorende tot hem of haar. Voor mij is het gewoon beschrijvend gedrag.
Prachtig hoe jij een schrijven nu weer als persoonlijke geraaktheid vertaald. Wie of wat zegt jou dat er persoonlijke geraaktheid van bv mijn kant was? Weer je eigen brilletje/inkleuring/vertaling.

Ik zeg niet dat er bij mij geen geraaktheid was hoor, maar die geraaktheid kwam mogelijk wel voort vanuit een andere grond dan jij er inkleuring aan gegeven hebt.

Ik zag mezelf eerst en vooral aangeven dat mijn intentie anders was dan zoals jij die had ingekleurd. Ik gaf dat aan om jou te helpen je bewust te worden van het/een verhaaltje dat in jou aan het spelen was/is, van waaruit je reaktie kwam.

Het is verder aan jou of je dat cadeautje al dan niet wilt ontvangen. Ontvang je het niet dan valt het op de grond en laat mogelijk een smeertroep achter die nog te zien jaren nadat de schenker ervan vertrokken is WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 20:47   #184
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Prachtig hoe jij een schrijven nu weer als persoonlijke geraaktheid vertaald. Wie of wat zegt jou dat er persoonlijke geraaktheid van bv mijn kant was? Weer je eigen brilletje/inkleuring/vertaling.

Ik zeg niet dat er bij mij geen geraaktheid was hoor, maar die geraaktheid kwam mogelijk wel voort vanuit een andere grond dan jij er inkleuring aan gegeven hebt.

Ik zag mezelf eerst en vooral aangeven dat mijn intentie anders was dan zoals jij die had ingekleurd. Ik gaf dat aan om jou te helpen je bewust te worden van het/een verhaaltje dat in jou aan het spelen was/is, van waaruit je reaktie kwam.

Het is verder aan jou of je dat cadeautje al dan niet wilt ontvangen. Ontvang je het niet dan valt het op de grond en laat mogelijk een smeertroep achter die nog te zien jaren nadat de schenker ervan vertrokken is WiNk
Cadeautjes laten niets na en vooral geen smeertroep, als dat het geval is dan zijn het geen cadeautjes maar was het bij voorbaat al smeertroep.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 21:08   #185
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Cadeautjes laten niets na en vooral geen smeertroep, als dat het geval is dan zijn het geen cadeautjes maar was het bij voorbaat al smeertroep.
Ik zat daar ook over te puzzelen.

Misschien bedoelt Vagebond, dat het cadeau niet is aangenomen,
en dat de mogelijke ontvanger er van, in retrospect,
er van baalt het cadeau niet te hebben aangenomen.
Schijnbaar: een foute keuze, en spijt als haar op het hoofd.
Zoiets gebeurt.
Die spijt klopt misschien niet, maar ze gebeurt.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 21:39   #186
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 22:52   #187
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Cadeautjes laten niets na en vooral geen smeertroep, als dat het geval is dan zijn het geen cadeautjes maar was het bij voorbaat al smeertroep.
De ontvanger bepaald vanwege zijn/haar inkleuring wat hij/zij ziet/ontvangt Renoir, ongeacht de intentie van de gever.

Met andere woorden het gaat over vertalingen en verhaaltjes, het thema van dit topic.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 10 December 2012 om 00:51.
Reden: Kleine aanvulling.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 23:16   #188
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Cadeautjes laten niets na en vooral geen smeertroep, als dat het geval is dan zijn het geen cadeautjes maar was het bij voorbaat al smeertroep.
En soms kun je van tevoren op je klompen al aanvoelen dat er een luchtje aan zit ....
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 23:48   #189
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ik zat daar ook over te puzzelen.

Misschien bedoelt Vagebond, dat het cadeau niet is aangenomen,
en dat de mogelijke ontvanger er van, in retrospect,
er van baalt het cadeau niet te hebben aangenomen.
Schijnbaar: een foute keuze, en spijt als haar op het hoofd.
Zoiets gebeurt.
Die spijt klopt misschien niet, maar ze gebeurt.
Nee dat bedoelde ik niet.

De laatste en ene laatste alinea in mijn quote horen bij elkaar. Ik bedoelde dus te zeggen dat wanneer iemand geen correctie aanvaard mbt tot zijn/haar vertaling van een verhaaltje dat zich in zijn/haar hoofd afspeelt er nog jaren zich daar een smeerboel kan afspelen. Dat afspelen van dat verhaaltje heeft niks te maken met de intentie van de gever die mogelijk inmiddels al vertrokken is van het feestje.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 10 December 2012 om 00:30.
Reden: Aanvulling.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 10 December 2012, 08:13   #190
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee dat bedoelde ik niet.

De laatste en ene laatste alinea in mijn quote horen bij elkaar. Ik bedoelde dus te zeggen dat wanneer iemand geen correctie aanvaard mbt tot zijn/haar vertaling van een verhaaltje dat zich in zijn/haar hoofd afspeelt er nog jaren zich daar een smeerboel kan afspelen. Dat afspelen van dat verhaaltje heeft niks te maken met de intentie van de gever die mogelijk inmiddels al vertrokken is van het feestje.
Ok.
Mijn versie was overigens niet "richting Renoir".
Mars is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.