Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 September 2020, 03:22   #1891
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik ben nog niet helemaal op het hoogste niveau hé.
Er is hier maar 1 forumlid dat volledig afgerond en doorgepakt is en dus klaar om zich onder de onsterfelijke meesters van het verre oosten te begeven.
Heb jij de meesters van het verre oosten gelezen Kabu? Ik wel namelijk. Ik las het en dacht dit is het, ik ken dit en enige wat is gebeurd is dat ik het vergeten/kwijt ben geraakt, zoiets. Ik was ergens tussen 19 en 21 jaar dat ik het las geloof ik....

Citaat:
Zie hier onze grootmeester waarheidvinding.
Heb het gezien idd

Citaat:
Wat mij betreft, ik moet nog wat innerlijke vrijheid bevorderen en nog wat illusies doorbreken vooraleer ik als de opperste goeroe kan spelen met tijd en ruimte als een kind met zijn zeepbellen, zoals beschreven in de autobiografie van een Yogi.
Als jij dat zegt zal dat wel zo zijn. Mijn idee is echter als je vrij bent ben je vrij en dat lijkt mij, als je het mij vraagt, een geweldig startpunt te zijn voor verdere verdieping💋

Citaat:
Zo, weer tijd om te gaan slapen en ze van 'hierboven' aan mij te laten werken, al zal aankomend doorgepakte meester als Dorje het niet eens zijn met mijn beschrijving..
Dorje is het wel met meer dingen niet eens, maar hij is wel een koele gast als je door zijn zweverigheid heen weet te breken....Hij kan nog gered worden uit de klauwen van de andere meesters, laten wij daar ons best voor doen. Dorje, love you hé
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 03:40   #1892
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wel een leuk verhaaltje, maar voelde niet goed, dus verwijderd....

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 September 2020 om 04:03.
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 06:29   #1893
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
1ste druk van dat boek is in 1984 en in 2015 is het al in 15de druk gegaan. Wilt wat zeggen!
zo is te lezen in de samenvatting op bol-com.

Getuigende van het confronterende, intrigerende en uiteindelijk afwijzen van het boek is hieronder te zien.
Ik kopie / plakte emailde in november vorig jaar uit mijn digitale versie van het boek is wat citaten naar voormalig forumlid Mara over zijn aandoeningen en ziekten en kreeg dit eerste antwoord terug van hem...


In mei dit jaar vroeg ik hem tussen onze vele email uitwisseling over psychedelica of hij al in het boek gelezen had en kreeg dit antwoord.

Het waren bij mij ook de fragmenten die ik hier las die mijn interesse wekten.
Nu ik dat stukje van Mara lees over New age en astrologie verdwijnt de interesse..
Ik ga de bestelling annuleren en vraag het bij de bieb aan.

.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 06:36   #1894
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
las jij vlot door dan?
Ja toch wel he maar dit boek heb ik pas een jaar op 2 geleden gelezen hoor........toen was het bewuszijn inmiddels al verruimd naar het niveau van een postzegel zeg maar JaKnIk. Ben zo nog eens gaan kijken wat ik aan Eboeken heb...........zo zie ik:

Free Will van Sam Harris
Enlightment behind the scenes van Marc Leavitt
Het onpersoonlijke leven van Joseph Benner.........hier heb ik de Premium Collection van
Verruim je geest van Michael Pollan
Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel
De vallei van de onsterfelijke meesters van Aaravindha Himadra

Die eerste twee nooit echt helemaal uitgelezen en met name zie ik dat Sam Harris gewoon 914 paginas gebruikt om uiteen te zetten dat de mens geen vrije wil heeft. Hij is ook op YouTube te vinden.
Fer is offline  
Oud 17 September 2020, 09:03   #1895
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Weet je wat het is kabu, bij alles wat ik over de geliefde heb geschreven was maar één ding belangrijk en dat was Liefde. Daarom deed het me steeds zoveel pijn wanneer men er op begon te schijten. Ik dacht:" maar zien jullie dan niet waar dit over gaat?"
Pagina 106 post #1058

Die V en W zijn toch niet zo moeilijk!!
Vagebond en Waarheid

Fer is offline  
Oud 17 September 2020, 13:23   #1896
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard herzien van meningen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Het waren bij mij ook de fragmenten die ik hier las die mijn interesse wekten.
Nu ik dat stukje van Mara lees over New age en astrologie verdwijnt de interesse..
Ik ga de bestelling annuleren en vraag het bij de bieb aan.
Mara antwoordde me ook dit toen hij er eind vorig jaar (vanaf begin september zijn we wekelijks meerdere keren beginnen emailen) 200 procent overtuigd van was na veel research op internet gedaan te hebben dat kambo nonsens en zelfs gevaarlijk is...
Citaat:
Op 24 jul. 2020, om 19:47 heeft Mara het volgende geschreven:

Ik ga mijn mening over kambo moeten herzien.

Ik hoop alleen maar dat Katrine niet op de rooster gaat gelegd worden door de officiële medische wereld!
Ik zou haar gegevens niet doorgegeven hebben.
Maar ja, ik ben erg wantrouwend van aard.

Ik ben uitgenodigd geweest voor de bufo sessies.
Maar ik ben momenteel psychisch in een zeer slechte toestand. Ik ga het zeker doen als ik weer evenwicht gevonden heb.

Groeten aan jou en Jan.

Op 24/07/2020 om 14:46 schreef kabu:

Een wonder is gebeurd
Luister in bijlage naar bespreking MRI scan's over wonderlijke kanker verdwijning van mijn beste vriend Jan op 22 juli in bijlage.

groetjes
Zie mijn hier eerder gepost links in LOS BERICHT van topic Kambo-Bufo en Co topic. naar betreffende audio-opnamen van MRI scnan's bespreking.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 13:45   #1897
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mara antwoordde me ook dit toen hij er eind vorig jaar (vanaf begin september zijn we wekelijks meerdere keren beginnen emailen) 200 procent overtuigd van was na veel research op internet gedaan te hebben dat kambo nonsens en zelfs gevaarlijk is...
Dat kan hij toch zo vinden?
Jij hebt een totaal andere ervaring en je vriend Jan ook.
En dat is voor jullie toe te juichen.
Ik zelf stond er open voor en heb Kambo ondergaan met de stille hoop dat ontgifting de " overgangsverschijnselen" zouden doen verminderen of doen verdwijnen.
De eerste dagen erna was dit inderdaad minder. Daarna was het weer in dezelfde mate als voor de Kambo sessie.
Helemaal los daarvan geloof ik dat veel mensen Kambo behandeling goed kan doen, vooral mensen die het meerdere keren doen en geld geen issue is.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 13:46   #1898
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Heb jij de meesters van het verre oosten gelezen Kabu? Ik wel namelijk. Ik las het en dacht dit is het, ik ken dit en enige wat is gebeurd is dat ik het vergeten/kwijt ben geraakt, zoiets. Ik was ergens tussen 19 en 21 jaar dat ik het las geloof ik....
Heb in '91 dat boek gekocht (schrijf altijd van aankoop vooraan in mijn boeken) en in '93 pas beginnen lezen. 'k had het er wel heel moeilijk mee. De vraag of dit nu een waar verhaal of fictie was hing heel de tijd in mijn achterhoofd tijdens het lezen ervan.
Overwegend denkende dat het toch fantasie in een roman gegoten was werdt ik wel heel stil vanachter ergens in het boek dit lezende over ademhaling waar ik begin jaren '90 intens mee bezig was...

Citaat:
'Zoals u in een lichtstraal de verschillende kleuren aantreft, zo vindt u in Prana alle elementen van het leven die de ware essentie zijn van de geringere krachten. Prana is geen zuurstof, maar dat wat zuurstof leven schenkt, het eigenlijke leven in de zuurstof. Het is wat kracht geeft aan elektriciteit, bewustzijn aan de geest. Met andere woorden, het is de werkelijkheid die in alle lagere krachten aanwezig is, achter ze staat en ze ondersteunt. Het wordt de Geest van God genoemd in de Heilige Schrift. Pranayama - spirituele ademhaling - staat de juiste expansie toe van alle elementen die in het lichaam worden opgenomen voor de groei ervan, en door deze expansie worden alle elementen van zuurstof voorzien of 'gelucht', zoals we zeggen wanneer we dingen blootstellen aan de lucht of aan de zon om verfrist te worden. Op dezelfde manier wordt uw hele wezen opgefrist, vernieuwd, verkwikt, gevoed, wanneer het lichaam ontspannen is, wanneer de gedachten en de geest bevrijd zijn, wanneer uw hele wezen zich zodanig verruimt dat het Prana bewust toestaat het hele wezen volledig te doordringen. Dat is Pranayama, de kunst van het spiritueel ademhalen. Aandacht is echter het fundamentele geheim van de methode.[]'

Uittreksel van: Baird Spalding. 'De Meesters van het Verre Oosten'. Apple Books.
Dit was geen verzonnen fantasie en er staat nog veel meer in over ademhaling!
Meer heb ik uit het boek niet onthouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als jij dat zegt zal dat wel zo zijn. Mijn idee is echter als je vrij bent ben je vrij en dat lijkt mij, als je het mij vraagt, een geweldig startpunt te zijn voor verdere verdieping💋
Tuurlijk ben ik vrij. WiNk
Mijn angst voor vrijheid en de dood is verdwenen. Dat is al veel.
De aantrekkingskracht van de aarde overwinnen en een levitatie-heilige worden is voor in volgende levens.
Ik oefen er hier op het forum alvast in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dorje is het wel met meer dingen niet eens, maar hij is wel een koele gast als je door zijn zweverigheid heen weet te breken....Hij kan nog gered worden uit de klauwen van de andere meesters, laten wij daar ons best voor doen. Dorje, love you hé
Jij, Laurens, Mihaela en ik zijn er om Dorje uit de klauwen van valse doorgepakte profeten te houden.
Indeed: Dorje, love you!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 14:10   #1899
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ja toch wel he maar dit boek heb ik pas een jaar op 2 geleden gelezen hoor........toen was het bewuszijn inmiddels al verruimd naar het niveau van een postzegel zeg maar JaKnIk.
Ah ja, twee jaar geleden is een groot verschil met ik toen als snotneus van 30 jaar zulke lectuur lezende. Terwijl ik tot 4 jaar daarvoor enkel stripverhalen had geleden!
Wat ik las in dat boek over mijn extreem lagen bloeddruk en neiging tot hyperventileren toen kon ik toch wel vatten. Ook de symboliek van mijn leveraandoening die zes jaar geleden begon zichtbaar te worden (en inmiddels helemaal genezen is op een jaar tijd dankzij kambo-bufo & Co) is allemaal zo duidelijk!
Tjonge tjonge, hoeveel mensen zijn niet blind voor de eigen problematiek. Wie dat boek grondig bestudeert kan niet anders dan eerlijk worden met zichzelf.
Uit het boek...
Citaat:
De schaduw maakt de mens oneerlijk. De mens denkt altijd alleen maar dat te zijn, waarmee hij zich identifieert, of alleen maar zo te zijn, zoals hij zichzelf ziet. Deze zelfwaardering noemen wij oneerlijkheid. Daarmee bedoelen wij altijd de oneerlijkheid tegenover onszelf (en niet wat voor leugens of bedrog ook tegenover andere mensen).

Alle bedrog van deze wereld is onschuldig, vergeleken bij dat wat de mens zichzelf een leven lang voorliegt.
Eerlijkheid tegenover zichzelf behoort tot de zwaarste eisen, die men aan zichzelf kan stellen. Daarom werd van oudsher de zelfkennis de belangrijkste en moeilijkste opgave genoemd voor hen die op zoek waren naar de waarheid.
Zelfkennis betekent dat men het 'zelf vindt, niet het 'ik', want het 'zelf omvat alles, het 'ik' echter verhindert door zijn afgrenzing voortdurend de herkenning van het geheel, het zelf. Maar voor degene die zich inzet om eerlijker tegenover zichzelf te worden, kan ziekte een geweldig hulpmiddel worden op zijn weg. Want ziekte maakt eerlijk! In het ziektesymptoom beleven wij duidelijk en eerlijk, wat wij in onze psyche willen verdringen en verbergen.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'. Apple Books.
Formidabel boek om te blijven herlezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
JBen zo nog eens gaan kijken wat ik aan Eboeken heb...........zo zie ik:
...
met name zie ik dat Sam Harris gewoon 914 paginas gebruikt om uiteen te zetten dat de mens geen vrije wil heeft. Hij is ook op YouTube te vinden.
Ik heb die jaren geleden op YouTube bekeken / beluisterd >SYDNEY OPERA HOUSE - Sam Harris - Free Will.
Harris kan het wel ongelooflijk goed uitleggen, maar boek lezen van hem trekt me niet aan.

Goed dat je Harris ter sprake brengt.
Want Harris waagt zich wel is aan psychedelica heb ik in mijn research van het voorbije jaar ontdekt op YouTube.
Deze ben ik nu aan het beluisteren > YouTube / 22 mrt 2020 / Sam's Mushroom Trip.
Tip: Katrine van Geel heeft lekker chocola met psilocybine in te koop (35 €). WiNk Ik heb er al drie solo-trips thuis mee gedaan.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 14:32   #1900
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard waarheid vinden, waarheid herzien

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
@kabu: Dat kan hij toch zo vinden?
Sowieso kan Mara dat zo vinden.
Mara kan vinden op internet zoveel als hij wil en is vrij wat dan ook als waarheid te zien.
Zo kan hij ook later vinden dat het niet waar is en zijn mening herzien zoals hij deed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik zelf stond er open voor en heb Kambo ondergaan met de stille hoop dat ontgifting de " overgangsverschijnselen" zouden doen verminderen of doen verdwijnen.
De eerste dagen erna was dit inderdaad minder. Daarna was het weer in dezelfde mate als voor de Kambo sessie.
Jij kan vinden dat één kambo doen genoeg is, net zoals de persoon waar je het gedaan hebt vind dat de aanbevolen drie keer binnen drie maanden kambo doen een verkoopspraatje is.
Iedereen kan vinden wat hij wilt en weer herzien nadien eventueel als hij wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Helemaal los daarvan geloof ik dat veel mensen Kambo behandeling goed kan doen, vooral mensen die het meerdere keren doen en geld geen issue is.
Voor mijn vriend Jan was / is geld wel een issue, maar zijn leven hing er vanaf (nog 3 Ã 6 maanden te leven te horen gekregen in nov. vorig jaar), dus vond hij het waard zich op kambo-bufo & Co te werpen met het resultaat wat de medische wereld paf doet staan.

Ook de medische wereld kan vinden wat zijn vonden als waarheid in nov. vorig jaar, nog 3 Ã 6 maanden te leven voor hem zonder chemo. Intussen hebben zij hun toen gevonden waarheid gestaafd door hoogstaande medische technologische apparatuur (MRI-scan) moeten herzien.
Dus waarheid vinden, waarheid herzien... dat kan en mag allemaal maar hoeft niet. Iedereen is vrij!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.