Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 September 2020, 18:32   #1911
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Met dat bericht van de "bank" bedoel je fishing via email, Whatsapp en sms.
Zie https://www.politie.nl/themas/phishing.html


Dan heb je geluk in je slachtoffer geworden te zijn van internet criminaliteit.
Ja dat heb ik. Het is dankzij het alarm van de bank die in werking treed bij twijfelachtige transacties. Er wordt direct alles stil gelegd en wordt contact opgenomen met de rekeninghouder om te vragen hoe het zit.
De phishing via de telefoon groeit, via de nep bank sms'jes , eerder was dat via email, maar daar zijn de mensen nu meer op bedacht.Een bekende van me had een tijdje geleden minder geluk. Door Whatsapp fraude was hij 2000 euro armer geworden. In de veronderstelling dat het zijn dochter was naar wie hij het stuurde.
Als jezelf de overboeking doet ben je het echt kwijt.

Dit is geloof ik wel off-topic. Sorry Vagebond.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 18:43   #1912
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Dit is geloof ik wel off-line. Sorry Vagebond.
Off topic is ook goed hoor

Wil alleen maar zeggen wat lullig voor je. Als ik het goed begrepen heb gaat het helemaal goed komen en heb je binnenkort je geld weer terug...
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 18:58   #1913
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Off topic is ook goed hoor

Wil alleen maar zeggen wat lullig voor je. Als ik het goed begrepen heb gaat het helemaal goed komen en heb je binnenkort je geld weer terug...
Ja ik had het gezien!

Da nk je wel Vagebond dat het hier op jouw plek terecht heeft mogen komen.
Momenteel heb ik geen bankpas en kan niet pinnen, duurt nog wel een weekje.
Een beetje lastig omdat ik maandag een weekje op vakantie ga..
Maar ook dat komt goed.
Ik was straks doodmoe, dus ik heb wel ergens naar te kijken. Het veroorzaakt ergens een barst in mijn veiligheidssysteem.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 19:00   #1914
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mediteren midden in de natuur, gratis in de natuur het bufo🐄 -effect.
Fietsen en wandelen, mooi wat beweging.
Doe bij je meditatie in de natuur nog gratis gedegen zelfonderzoek bij alsook het drinken van veel water met maximale weldaad zonder neven effecten (bron) en meer heeft een mens niet nodig.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 17 September 2020, 19:07   #1915
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Pagina 106 post #1058

Die V en W zijn toch niet zo moeilijk!!
Vagebond en Waarheid
Ja liefje, ik herinner me dat nog dat je dat geschreven hebt, niet op gereageerd toen dacht ik omdat ik ff druk was met de toen nog minder plezante dingen op dit forum

Maar goed ik raak er wat verlegen van. Vanmiddag, alweer op de rand van slapen en wakker zijn, is moois gebeurd, wil ik even vertellen....IK geloof dat ik dat kleine dingetje waar ik meer dan 10 jaar last van had, overwonnen heb...

Het besef dat ik binnen het grotere geheel, iets wat ik heel graag voor mezelf had gewenst heb opgegeven om iemand anders die het zelfde wenste voorrang voor mezelf te geven omdat één van ons de ander dat stapje om hoog moest helpen omdat de traptrede te hoog was om die zonder hulp te nemen.... Ik heb hiervoor als licht-werker heel veel mensen geholpen blababla maar nog nooit was van mij gevraagd iets dat ik heel diep van binnen, iets voor mij van levensbelang, voor mezelf wenste op te geven voor een ander, maar het is gebeurd, zonder nadenken, zonder gezien te zijn, zonder belangrijk - en/of erkent te zijn...

Wat daarom ook belangrijk is is dat de voorbereiding om mijn lethargisch levenshouding er ook verband mee houdt, want aan de andere kant van het geheel was er een stem die liet weten dat ze wel gezien had willen worden en teleurgesteld te zijn dat dat niet het geval was ect. Deze personage in mij weigert al vanaf mijn jonge jeugd ook maar 1 stap te zetten wanneer niet aan haar wens wordt voldaan en dat is nog steeds zo tot op de dag vandaag.

Dit alles was zo klein en leek zo onbelangrijk dat ik er bijna langs had gekeken, wanneer niet iets was geweest dat me had laten weten hoe belangrijk dit alles was...Het was zo klein dat zelf nu ik nog zo iets heb van was dit wel echt eigenlijk.

Het is een kwestie van geloof, vertrouwen. Ik had het af kunnen doen als een iets wat vreemde droom van maar enkele seconden. Maar het was echt, ik heb iets dat belangrijk voor mezelf was opgegeven voor een ander voor wie het belangrijker was....

10 jaar van mijn leven en nu zijn we eindelijk daar, opdracht volbracht....
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 19:37   #1916
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Heb in '91 dat boek gekocht (schrijf altijd van aankoop vooraan in mijn boeken) en in '93 pas beginnen lezen. 'k had het er wel heel moeilijk mee. De vraag of dit nu een waar verhaal of fictie was hing heel de tijd in mijn achterhoofd tijdens het lezen ervan.
Overwegend denkende dat het toch fantasie in een roman gegoten was werdt ik wel heel stil vanachter ergens in het boek dit lezende over ademhaling waar ik begin jaren '90 intens mee bezig was...


(smiley verwijderd wegens te veel )Dit was geen verzonnen fantasie en er staat nog veel meer in over ademhaling!
Meer heb ik uit het boek niet onthouden.
Grappig dan toch, ik denk dat ik dan toch nog iets meer openheid, minder wantrouwen/achterdocht ( weet niet of dat het juiste woord(en) is/zijn) had. Ik had echt onmiddellijk het gevoel dit is thuis, dit is waar ik naar toe moet. Weet niet hoe, maar daar moet ik naar toe, niet naar die bergen maar naar dat wat de meesters vertegenwoordigden.....Heb het boek daarna ook nooit meer gelezen, een paar jaar geleden nog een geprobeerd maar kwam niet verder dan de inleiding of zo...

Citaat:
Tuurlijk ben ik vrij. ( smiley verwijderd wegens te veel )
Mijn angst voor vrijheid en de dood is verdwenen. Dat is al veel.
De aantrekkingskracht van de aarde overwinnen en een levitatie-heilige worden is voor in volgende levens.
Ik oefen er hier op het forum alvast in.
WiNk Forum uitstekende plek om te oefenen idd. Mbt tot die volgende levens, waar jij niet into bent, zou ik het laten je kaarten in te zetten op levitatie-ellende want daar breng de mensheid niet een stapje dichter mee naar huis, en dat was toch het plan niet waar....? Wel misschien leuk voor ff een adempauze voor onderweg, zo'n goocheltruuk, geklap en oh's en ah's zal je er wel mee oosten...XXX (X = kus)

Maar goed laten we dit pad snel weer verlaten want het belangrijkst is nog altijd het verliezen van de angst voor vrijheid en de dood en laten we dat vieren, elke dag.
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 19:46   #1917
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ja ik had het gezien!

Da nk je wel Vagebond dat het hier op jouw plek terecht heeft mogen komen.
Momenteel heb ik geen bankpas en kan niet pinnen, duurt nog wel een weekje.
Een beetje lastig omdat ik maandag een weekje op vakantie ga..
Maar ook dat komt goed.
Ik was straks doodmoe, dus ik heb wel ergens naar te kijken. Het veroorzaakt ergens een barst in mijn veiligheidssysteem.
Ja dit soort van zaken kan je leven even behoorlijk overhoop halen.

Liefje ik moet nu eerst wat gaan eten, want ik werd vanmiddag na een kort waakmoment vanmiddag daarna pas om 18:00u wakker en voor ik naar mijn werk moet vanavond nog wel even het lichaam voederen, en nog even relaxen tot ik weg moet...

Zie je dus later weer voor nu
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 19:50   #1918
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja dit soort van zaken kan je leven even behoorlijk overhoop halen.

Liefje ik moet nu eerst wat gaan eten, want ik werd vanmiddag na een kort waakmoment vanmiddag daarna pas om 18:00u wakker en voor ik naar mijn werk moet vanavond nog wel even het lichaam voederen, en nog even relaxen tot ik weg moet...

Zie je dus later weer voor nu
Smakelijk eten dan en een fijne dienst 🙋
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 17 September 2020, 19:54   #1919
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Thanks Iona
Vagebond is offline  
Oud 17 September 2020, 20:30   #1920
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Grappig dan toch, ik denk dat ik dan toch nog iets meer openheid, minder wantrouwen/achterdocht ( weet niet of dat het juiste woord(en) is/zijn) had. Ik had echt onmiddellijk het gevoel dit is thuis, dit is waar ik naar toe moet.
Ik ben al bekend met het idee van lichamelijke onsterfelijkheid, van voor ik de meesters van het verre oosten las waaruit dit gerelateerde citaat...
Citaat:
Wij, die ons lichaam zozeer hebben vervolmaakt dat we het kunnen meenemen waarheen we maar willen, zijn bevoorrecht dat we het Hemelse Gebied, zoals het wordt genoemd, kunnen zien en erin kunnen vertoeven. Zeer velen kennen dit gebied als de Zevende Hemel. Dit gebied wordt als het geheim der geheimen beschouwd. Ook hierin heeft de mens zich in zijn sterfelijke denken vergist. Er is geen geheim; we hebben alleen een bewustzijnsgebied bereikt waar we in staat zijn het hoogste onderricht te ontvangen, het gebied waar Jezus zich nu bevindt.
Het is een niveau van bewustzijn waar we weten dat we door sterfelijkheid af te leggen onsterfelijkheid kunnen verwerven; waar we weten dat de mens onvergankelijk, zonder zonde, onveranderlijk, onsterfelijk, eeuwig is, zoals God is en zoals God de mens ziet. Een niveau waarop we de ware betekenis van de Transfiguratie zien; waarop we in staat zijn ons met God te onderhouden en oog in oog met Hem te staan. Een gebied waarvan we weten dat iedereen er kan komen, kan ontvangen en kan zijn zoals wij. We weten dat binnenkort het bewustzijn van alle mensen zal worden verhoogd tot het niveau waarop we ons met hen kunnen verstaan. We vallen enkel buiten hun waarneming door verhoging van ons bewustzijn tot boven dat van de sterveling, waardoor we, alleen voor hen die in sterfelijk bewustzijn verkeren, onzichtbaar worden.
Interessant idee om te onderzoeken die lichamelijke onsterfelijkheid.
Zo heb ik 30 jaar geleden ook Leonard Orr, de grondlegger van Rebirthing lang bestudeerd, die zijn leven heeft gewijd aan het onderzoeken van lichamelijke onsterfelijkheid en het ontwarren van wat hij de doodsdrang noemt.
Zie http://zachtetijd.nl/onsterfelijkheid.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
..Mbt tot die volgende levens, waar jij niet into bent, zou ik het laten je kaarten in te zetten op levitatie-ellende want daar breng de mensheid niet een stapje dichter mee naar huis, en dat was toch het plan niet waar....?
Dat was een grap van mij.
Ik heb niks meer met lichamelijke onsterfelijkheid, niks met vorige levens, niks met volgende levens, niks met levitatie, niks met incarnatie, niks met telepatisch contact etc.
Ik heb zelfs niks met psychedelica!
Psychedelica zijn heilige medicijnen waar ik respect voor gekregen heb, maar ééns genezen - in mijn geval van bezetenheid en waanzin rond seks en relaties, wat allemaal gebaseerd was op angst - heeft een mens geen medicijnen meer nodig.
Uiteindelijk heeft een mens niks nodig. Ook geen gedegen zelfonderzoek.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.