Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 September 2020, 15:14   #1951
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat er is hier maar één die ingewikkeld doet, jij beweerd dat jij iets hebt gerealiseerd en dat dat bij deze hier niet het geval is.
Maar lieverd er is niet iemand die wat dan ook kan realiseren!
Realisatie gebeurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Echter, gezien je reaktie, mag ik aannemen dat je het antwoord schuldig moet blijven.
Wat denk je dat de Boeddha zou geantwoord hebben als ze hem vroegen of hij verlicht was?
Als hij al een antwoord had gegeven weet ik wat het zou zijn hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En dus mag ik aannemen dat er nog een zekere mate van blindheid in jou aanwezig is....?
Jij mag alles aannemen wat je wil. Het is niet in mijn macht om daar iets aan toe te voegen of weg te nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Vraag, hoe kan het dat ik jou wel zie/ervaar waar je opnieuw in geboren bent maar dat jij dat niet bij deze hier ziet en/of ervaart? Oh uwe heiligheid, uwe hooggeëerde verlichte, gij die Samhadi heeft gerealiseerd?
Ik kan niks zien omdat 'ik' er niet meer ben.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 18 September 2020, 15:36   #1952
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Gewoon bijzonder dan jouw anders zo wat uit het zicht zijnde stekkie het topic is waar Dorje kiest zijn afscheid van het forum in aan te kondigen.
Ik had in zijn plaats een nieuw topic gemaakt met een naam als "Tot zwijgen bereid" zoals Nowee zes jaar geleden als Looro deed.
Ja, jij zou in zijn plaats, blabla ect...Nu jij bent Dorje niet, en Dorje is ook NoWee niet. De reden dat Dorje in mijn topic afscheid komt nemen is aan mij bekend. En dat is aan mij bekend omdat ik niet zo idioot ben als jij om binnen het verhaal mij voor van alles en nog wat af te sluiten. Ik ben in eenheid met mezelf en daarom voel ik nog al eens wat...

Ja, schatje, I know, deze hier, heeft geen flauwe notie van hoe het in de droom werkt, deze hier is nog in diepe, diepe onwetende


Citaat:
Schat, ik ben niet wezenlijk in staat om jouw vrede te verstoren, noch jouw geest te verlichten.
Een zoen terug is al wat ik je kan geven.

KiSs
Euh, ik schut even met mijn hoofd. Is er iets dat jou het idee heeft gegeven dat jij in staat zou zijn mijn vrede te verstoren en/of mijn geest zou kunnen verlichten?

Ja stop maar lieverdje, je valt voor woorden, niet voor dat wat achter schuil gaat, niet voor dat wat ongezegd lijkt. In de eenheid is alles helder, onverbloemd zichtbaar. Maar lieverdje zoals je ons hebt laten weten, wijs jij dat af als bullshit, new-age ellende... Staat je natuurlijk vrij om jezelf in mijn vorm een trap naar beneden te geven, whom am i per slot...

Kus ontvang ik mogelijk op een later moment nog wel eens, nu ff niet..
Vagebond is offline  
Oud 18 September 2020, 15:46   #1953
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Maar lieverd er is niet iemand die wat dan ook kan realiseren!
Realisatie gebeurd.
Nou ik meende toch stellig dat ik gelezen heb dat jij iets gerealiseerd had en dat dat voor de rest van het gepeupel niet geldt...Zal me vergist hebben zeker...

Citaat:
Jij mag alles aannemen wat je wil. Het is niet in mijn macht om daar iets aan toe te voegen of weg te nemen.
Wacht ff, jij was toch degene die beweerde dat er een verschil is tussen jou en mij....Ik zag dat verschil niet hoor en ik zie dat verschil nog steeds niet...En omdat ik dat verschil niet zie vroeg ik aan jou dat mij dat verschil dan eens aan te wijzen, maar dat kan je niet omdat jij ook wel weet dat wat je schreef de grootste bullshit die je maar kon bedenken kabu...


Citaat:
Ik kan niks zien omdat 'ik' er niet meer ben.
Nou, nou, nou, wat fantastisch weer...kabu heeft de plek van Dorje op mount Olympus ingenomen. Wij zullen al vast wat bloemetjes gaan plukken door op het altaar dat wij altoos voor u zullen gaan inrichten....

KiSs
Vagebond is offline  
Oud 18 September 2020, 16:00   #1954
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Helaba!
Ga je nu bij mij ontkennen dat ik aangekomen en dus egoloos ben ?
Mihaela is offline  
Oud 18 September 2020, 16:14   #1955
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik ben in eenheid met mezelf en daarom voel ik nog al eens wat...

In eenheid met jezelf zijn betekent: lichaam; geest; en alles wat bij bewustzijn trilt op een menselijk niveau, in harmonie en natuurlijkheid zijn.
Hoe jij je hier presenteert, kom jij juist over als iemand die redelijk uit balans is.
Je lichaam, zeg je zelf dat je er niet van houdt, en veel kilo's moeten eraf om in een gezonde staat te verkeren. Dat is fyziek uit balans zijn..
Ook al begin jij nu volgens jezelf een beetje terug op pijl te komen, de disharmonie is er nog.
Je geest omschrijf je vaak ook als nogal onrustig en onstemd. Dat jij over een fijn gevoeligheid beschikt, maar verder redelijk ontstemd bent, is zoals bij Kabu: work in progress.
Het betekent niet dat jij, zoals ieder ander hier, geen treffend oordeel kan vellen. Zoals eerder gezegd, de ander zijn ' tekortkomingen' zijn makkelijk op te sporen, ook zo in verband met in waarheid zijn met jezelf. Het valt simpelweg op als iemand nog bedwelmd is door zijn ego..
Iedereen is een beetje onstemd trouwens, want de staat van een ( beladen) ego is 'ontstemd zijn'..
En zoals ik al geconcludeerd heb, er is niemand op het forum dat ego vrij is. Egovol wel, iedereen!!
Mihaela is offline  
Oud 18 September 2020, 16:14   #1956
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard I am you, you are me, and I am God.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Zal me vergist hebben zeker...
Vermissen is genselijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wacht ff, jij was toch degene die beweerde dat er een verschil is tussen jou en mij....
I am you, you are me, and I am God.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou, nou, nou, wat fantastisch weer...kabu heeft de plek van Dorje op mount Olympus ingenomen. Wij zullen al vast wat bloemetjes gaan plukken door op het altaar dat wij altoos voor u zullen gaan inrichten....

KiSs
Breng mar an die bloemen
KiSs
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 18 September 2020, 16:27   #1957
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

@kabu: Euh, ik schut even met mijn hoofd. Is er iets dat jou het idee heeft gegeven dat jij in staat zou zijn mijn vrede te verstoren...?
Ogenschijnlijk leek het er wel even op op 13 september jongstleden..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: Wat weet jij daar nu van kabu, geen hol weet jij daarvan, en laat dat ook maar zo blijven.
Plotseling in een tropische storm terecht gekomen? Iemand op het verkeerde knopje gedrukt. Gisteren scheen hier nog een zonnetje, iemand last van stemmingswisselingen?
Maar het was maar denkbeeldig.
Afgerond bij deze.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 18 September 2020, 16:57   #1958
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vermissen is genselijk.
Nee, door het verhaspelen van woorden, gaat deze hier echt niet op de knieën...

Citaat:
I am you, you are me, and I am God.
Oh, nu ineens wel, dat ik het nog mag meemaken, ik val van mijn stoel...

Citaat:
Breng mar an die bloemen
KiSs


Nou vooruit, al is het altaartje nog niet klaar, omdat jij het bent en ik zo lief.

Klaar en zand er over, zoals je zegt...KiSs
Vagebond is offline  
Oud 18 September 2020, 17:00   #1959
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Zoals je wil:

Nee, niet voor mij:

Ja, misschien doet het 'iemand' wat.

Of laat ik je nog even contempleren over deze:

M.a.w. oogkleppen.

Zijn we klaar nu?
Een duidelijk helder 'nee' had volstaan, geen raadsels geen flauwe kul.

Citaat:
"Geen wonder dat je het niet begrijpt, [Laurens], geen wonder dat je in de war bent. Want dit principe is diepgaand, moeilijk te zien, moeilijk te begrijpen, vredig, subliem, buiten het bereik van de rede, subtiel, begrijpelijk voor de scherpzinnigen. Het is moeilijk voor u om te begrijpen, aangezien u een andere kijk, geloofsbelijdenis, voorkeur, praktijk en traditie heeft.
Wat die Gotama zijn leerling wil zeggen is volkomen duidelijk 'Waarheid herkent Waarheid' geen enkele beschrijving van wat Waarheid is voldoet en dus is geen enkel uitleg bruikbaar. Maar daar kun jij je niet achter verschuilen jij bent alleen onnodig vaag en mysterieus.
 
Oud 18 September 2020, 17:07   #1960
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu: Een 'ik' dat op de voorgrond blijft en meent dat hij iets gerealiseerd heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Had je gedacht!
Mis poes!

Er is bevrijding van samsara, maar niet iemand die het gedaan heeft. WiNk
Dat er niemand is daar doe je de hele tijd gekscherende over. Wanneer moet ik je serieus nemen. Straks zeg je weer dat het niet iemand maar een kikker was die het gedaan heeft.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.